V Las Vegas jako každoročně probíhá CinemaCon, což mimo jiné znamená příliv zpráv o promítaných trailerech či klipech z očekávaných filmů, potažmo i rozhovorů s přítomnými tvůrci. Možná nejvíc pozornosti si zatím uzmula dlouho připravovaná sci-fi Mickey 17, kterou natočil režisér Parazita (Parasite) Bong Joon-ho. V té Robert Pattinson (The Batman) coby postradatelný kolonista opakovaně umírá při riskantních vesmírných misích a futuristická kopírka lidského těla jej přivádí zpět i se zkušenostmi minulých „výrobních čísel“. Film odsunutý na leden 2025 má být spojením drahého hollywoodského blockbusteru a režisérovy autorské filosofie, již z rodné Jižní Koreje přenesl až na oscarové pódium, kde mu zásluhou Parazita roku 2020 tleskali i poražení Tarantino se Scorsesem.
Články 13
Definovat žánr thrilleru není úplně jednoduché. Většinou se jedná o temné příběhy s tajuplnými zápletkami plnými násilí a nebezpečí pro hlavní postavy, přičemž jejich tvůrci kooperují s přidruženými žánry jako krimi, drama nebo sci-fi, v ojedinělých případech také komedie. Takové filmy tvoří nezanedbatelný vzorek, avšak oscarová Akademie dlouhodobě nepřeje temnotě a „podřadným“ žánrům. Třebaže mnozí režiséři považují horor za nejčistší žánr, zlaté sošky sklízí převážně dramata přinášející sociální komentáře a dobově poplatné myšlenky. Thriller (zastoupený v inkriminovaných dílech v různé míře) shrábl Oscara za takřka stoletou historii předávání cen pouze v deseti případech, které si nyní představíme.
Jízda vlakem či metrem je pro většinu z nás rutinní záležitostí, která má na delší vzdálenosti uspávací účinek. V kinematografii však jde o jeden z esenciálních akčních motivů už od roku 1903, kdy Edwin S. Porter natočil průlomový desetiminutový kraťas Velká železniční loupež. Jeden z prvních snímků, který využíval složité narativní a stylistické techniky, vyšlapal cestu specifickému subžánru, jehož obliba se jeví nevyčerpatelně. Obzvlášť s přihlédnutím k nedávným premiérám pátého Indiana Jonese a sedmé Mission: Impossible, v nichž hrají vlakové akční sekvence zásadní úlohu.
Pomalu se belhající silueta v temné chodbě zvířecky čichá, jestli zavětří pach lidského masa. Pokud neuniknete, až vás kousne, přidáte se k ní. Ale proč se vůbec snažit, když ve vaší postapokalyptické realitě beztak žijete v neustálém strachu a nejistotě? Zombie hororů a thrillerů je bezpočet, následující seznam vám pomůže k některým z těch nejlepších a nejpodnětnějších filmů a seriálů.
Občas neuškodí vyměnit kontinenty a zaměřit svou pozornost mimo Evropu a USA. Dnes padla volba na Asii. Podle hodnocení uživatelů a uživatelek našich stránek jsme vybrali ty nejlepší filmy z asijské produkce, které můžete najít na Netflixu.
Oscarový tvůrce jihokorejského Parazita nezahálí a vybral si svůj příští projekt, jímž bude adaptace nadcházejícího sci-fi románu Mickey7. Hlavní role by pak měla připadnout Robertu Pattinsonovi, jenž se nebrání angažmá v netradičních a osobitých dílech, stejně jako ve velkých blockbusterech. Zde bychom mohli dostat spojení obojího.
Podle jihokorejského režiséra bude právě připravovaná americká verze jeho filmu 'hodna velkého génia'.
Momentálně dvacetidílný projekt Netflixu situuje svůj příběh do věčné vlakové soupravy, která v blízké budoucnosti objíždí zmrzlou planetu Zemi a je poslední kolébkou vyhynulé lidské civilizace.
Hlavní strůjce zřejmě nejsenzačnějšího filmového zjevení posledních let neusíná na vavřínech a připravuje rovnou dva nové scénáře. Jeden z nich už je přitom kompletní a můžeme si od něj slibovat další originální autorské dílo.
Čističi vesmíru (Seungriho, angl. Space Sweepers) jsou první jihokorejský blockbuster, odehrávající se ve vesmíru. Rozpočet 24 miliard wonů, tedy asi 21 milionů dolarů, byl více než štědrý. I když ne zdaleka nejvyšší, mnohem vyšších rozpočtů dosáhla řada korejských seriálů, tzv. Kdramat. Je ale třeba poznamenat, že tyto seriály se pohybují v průměru kolem dvaceti dílů za sérii a každý díl má zhruba hodinu. Hovoříme tedy asi o dvaceti hodinách natočeného materiálu. Čističi mají kolem dvou hodin a téměř totožný rozpočet. A my se nyní podíváme na to, jak moc se režisérovi Jo Sung-heeovi Cesta do vesmíru podařila.