Batman: Návrat Temného rytíře, část 1.

79%

Komentáře a recenze 5

30 255 bodů
8
Skvělý animák. Batman, nebo třeba i Superman tu nejsou vyobrazeni, jako totální klaďasové, ale jsou to pěkně drsné bestie, které se neštítí násilí. Je to dostatečně temné, vidíme i Jokera, který je hodně brutální. Lehce hororové pojetí podporuje atmosféru. Pěkná práce.
22 298 bodů
8
Asi bych ocenil hutnější kresbu a propracovanější postavy, ale jinak jde o příjemný komiks, který strčí do kapsy většinu hraných Batmanů. Sice ve smyslu pěkná malá věc než plnohodnotný příběh, ale nevadí. 70 %
10
Jestli takhle vypadají všechny animované Batmaní adaptace, tak mám nejspíš velký deficit, který bych měl v nejbližší době rychle dohnat, protože tohle bylo jednoduše skvělé. A rozhodně nic pro malé děti. 9/10
9 035 bodů
8.5
První část ve mně vzbudila velký zájem, který jsem od něj ani nečekal. Batman je starší, ale pořád mu to jde. Jde o něco takového, jako Batman vs Superman (2016) a Temný Rytíř povstal (2012). Jen je to dovedeno, co týče BvS k větší dokonalosti, než jak jsme viděli v kině. Ovšem film disponuje skvělým dějem a akčními pasážemi, za které by se ani Nolan nemusel stydět.
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
8.5
Jen pro zajímavost - tohle je komiks, kterým se velmi volně inspirovali tvůrci Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti. Na první pohled to může mást, ale přesto, že je to kreslený film není to dětský film. Pokud tedy nepovažujete polonahou neonacistku s hákovými kříži na prsou a holých půlkách za dětskou postavu. Jinak je to asi nejlepší film, podle komiksu, co jsem viděl. Nebo alespoň nejdokonaleji převedený. Tomuhle filmu se snad nedá vytknout ani věta, která by se lišila oproti předloze. Vážně, četl jsem komiks a upřímně, nejsem si na 100% jistý, ale řekl bych, že je to jako vzaté přes "kopírák". Každá scéna, každé slovo, jako v komiksu. Opravdu, kdo je zvědavý na skutečně (nerad to slovo používám) revoluční komiks a zrovna ho nebaví číst komiksy, je tohle jasná volba. Protože krom již zmíněné přesnosti je i vizuální zpracování mnohem lepší. Skutečně se na to lépe kouká. Předloha je opravdu revoluční, minimálně pro Batmana. Takový jakého známe dnes, např. z Burtonova filmu a pozdějších je, až od tohoto. Miller vzal postavu pro děti (Adam West) a udělal z ní postavu pro dospělé(Christian Bale). Batman je brutální, i když nesmrtící. Jeho protivníci, v čele s Jokerem, jsou neméně brutální a k tomu smrtící.