Bohové a monstra

74%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
30 023 bodů
7
Nevím, jak moc je film biografický, ale závěr určitě ( alespoň podle wikipedie ). Každopádně mě film z počátku moc nebavil, ale postupně mě vtahoval a závěr už byl na vysoké úrovni. LGBT film, který nehraje na citlivou stránku gayů a nevnucuje jim, jak strašně těžké to mají. Prostě pěkně zpracovaný film o výborném režisérovi. Brendan Fraser ve vrcholné formě tělesné, ale ještě na začátku té herecké. Pěkný film.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
9
Autorem scénáře je Bill Condon, který mě naprosto šokoval tím, když kývl na režii dvou dílů série Stmívání (?), ale jinak je podepsán pod scénáři k Chicagu nebo Dreamgirls, které také režíroval. Bohové a monstra jsou nízkorozpočtovým snímkem, který však díky představivosti tvůrce budí celkem výpravným dojmem, ale hlavně dovede vytvořit strhující atmosféru. Scéna svedení mladého reportéra starým kozlem je nejen skvěle napsaná, ale i dobře zahraná i patřičně vypointovaná. Takových scén je ve filmu celá řada, včetně fantastického dekadentního finále, které se odehraje za hranicí očekávání. Oba palce nahoru! Pro milovníky filmu však film nabízí další rozměr, kromě neobyčejně silně napsaného dramatu. Tím je výlet do éry klasického Hollywoodu. Condon ve filmu inscenuje natáčení původního Frankensteina a scéna s večírkem, kde se sejdou herci po letech zavání další velkou filmovou pravdou.
lamps
lamps
15 156 bodů
9
Vynikající životopisné drama, které uhrane božími hereckými výkony (u McKellena jsme na to zvyklí, ale Fraser zaslouží hlubokou poklonu), potěší námětem orientovaným nejen na poslední dny režiserského velikána, ale i vzpomínky na jeho nejslavnější dílo, a doslova nadchne vymazlenou formou, konkrétně především nádherným soundtrackem a působivými flashbacky do Whaleovy minulosti, které sílu příběhu značně zvýrazňují. Vše je dokonale promyšleno, vývoj vztahu mezi stárnoucím homosexuálním umělcem a jeho novým "monstrem" je načrtnut naprosto věrohodně a bezchybně a finále, byť nevyhnutelné, je výtečně gradované a dojemné, a to včetně nostalgické a nádherné závěrečné scény.... Opravdu netuším, co si od filmu podobného ražení přát více.
hrumsrt
hrumsrt
9 364 bodů
6
Povinnost pro všechny fanoušky filmové klasiky, Jamese Whalea a starých filmů s Frankensteinem... Výpravný příběh mapující posledních dny tohoto režisérského velikána, který bojuje s užíváním si důchodu a ztrátou tvůrčí představivosti.. A jako starý, který má všechno a zároveň nic. Společnost ho bohatě ocenila, ale nikdy nedocenila, jak by si on přál.. Takže sice provolávají jeho díla za geniální, ale jeho samotného jakkoli pochopit už nedokáží.. Tohle není ani tolik film o příběhu ztráty tvůrčího elánu, nýbrž exhibice hereckých výkonů, kterým vládne především fantastický Ian McKellen. Toho asi většina bude znát z té nejvíce maskulinní role, tedy legendárního Gandalfa z trilogie Pána prstenů, nebo vizionáře a teroristy Magneta z filmů o X-menech. Ovšem tohle není tvář, kterou McKellen nastavuje publiku tak rád. Daleko raději hraje komediální, či vážnější role, kde může dostat volnost svojí orientaci a nebýt vázán konvencemi a předsudky diváků.. Proto není náhoda, že on sám si roli Jamese Whalea užil. A to je filmu zatraceně vidět!.. Sekundovat se mu snaží začínající Brendan Fraser, kterého to slavné období teprve čeká. Ten zase po letech přiznal ne tak příjemné zkušenosti s homosexuálními lidmi z branže (ale mířil asi výš než k McKellenovi). A mladičký Brendan není špatný a toho zmateného mladíka zvládá, ale co předvádí McKellen je nedostižitelné, takže bohužel i když spolu mají jakoukoli interakci, jeden druhému nestíhá a nikdy si nejsou rovni a skoro jakoby Frasera vázal přílišný respekt, anebo od začátku dostal roli, na kterou ve svojí době ještě neměl.. Což by skoro bylo všechno, jelikož tohle je ten typ filmu, který stojí jen na samotných hereckých výkonech, kterým ale nikdy není dovoleno pořádně zazářit. Nenajdeme tu jediný silnější moment, který by mě natolik upoutal.. A objevování krás nahého mužského těla k nim má teda daleko.. Možná by někoho napadlo, že díky napojení na filmový průmysl, tady bude tahle složka hrát nějakou roli a my jako diváci se dostaneme do víru tvoření filmu (ale tohle není magický Ed Wood).. Topí se to v nutnosti ukázat strasti a "zvrácené" myšlení Whalea, což pro mě z filmu přináší jen nevyužitý potenciál vyznívající do úvah tolerance, který bych si ale mohl klást i bez samotného zhlédnutí. 60%