Přepnout na život

59%

Komentáře a recenze 2

Dle počtu bodů
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 455 bodů
7
Kathleen Turner, Burt Reynolds a Christopher Reeve v bláznivé komedii z televizního novinářského prostředí, která svým tématem není nic nového pod sluncem. Novinářská práce je hon za senzacemi v rámci konkurenčního získání pozornosti s cílem co nejvíce zvýšit sledovanost u zpravodajství televizního a prodeje u zpravodajství novinového. Můžeme si připomenout například ´The Front Page´ (1931), ´His Girl Friday´ (1940) nebo u nás hodně známý ´The Front Page´ (1974). Vše je to scenáristicky zpracováno na základě divadelní hry od Bena Hechta a Charlese MacArthura, podle kterého je i snímek tento, který se však pro změnu odehrává právě v prostředí televizního. Ve ztvárnění má samozřejmě každé desetiletí své přednosti a specifika, takže i každý snímek má své. Jako energický příval všeho možného i nemožného se tentokrát jeví dvojice Reynolds a Turner a Reeve už svou maličkostí působí jen jako doplněk. A v tom je asi problém největší. Námět je jasný. Poprava odsouzeného, šéf televizního zpravodajství v tom vidí mediální senzaci a snaží se tak do toho naverbovat svoji nejlepší reportérku coby bývalou manželku, která s touto prací už sekla a chce odjet pryč se svým novým partnerem. Tato vztahová sounáležitost v tom ale dost překáží, což zapříčiňuje diváckou nerozhodnost, která dějová linka je vlastně ta hlavní. Narážky na Supermana vlivem účasti Reevese sice nejsou špatné, ale zcela zbytečné. V jistém smyslu to komediální bláznivina je, ale moc v divácké paměti neutkví. Z nostalgického hlediska stojí za zhlédnutí, ale co si budeme povídat, verze s roku 1974, ve které excelují Jack Lemmon a Walter Matthau prostě vítězí.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 290 bodů
4
Osmá adaptace The Front Page. A posun? Teoreticky značný, prakticky nulový. Je zajímavé, že zatímco reálná žurnalistika se během těch sta let bouřlivě proměňovala, obraz novinářů v očích lidí mimo byznys zůstává pořád stejný. V tomto případě navíc i dost povrchní a nekonzistentní.