Po zavírací hodině

73%

Komentáře a recenze 4

22 290 bodů
6
Vůbec jsem se nechytil. Nepřišlo mi to zvlášť vtipné ani silné, prostě jen příjemný film se spoustou nevyužitého potenciálu. Jasně, když vím, že to režíroval Marty, můžu tam hledat a nalézat jeho motivy, ale ten film samotný ke mně vůbec nepromlouvá.
8
Můžete mít ze Zlatých palem třeba celou zahradu, ale když vám po sobě v krátké době propadne několik filmů máte utrum. A to se stalo i Scorsesemu. Film Po půlnoci (1985) vzal režisér jen kvůli živobytí a netušil, že natočí film, který se stane pro širokou diváckou obec kultovní podívanou. Film je o programátorovi Paulu Hackerovi (Griffin Dune), který se díky náhodné známosti ocitne ve víru bizarních figurek a podivuhodných individuí. Úzkosti malého člověka ve velkoměstě, bizarní figury a černý humor učinili z tohoto snímku oblíbený film, kterému to třeba v televizi velmi sluší. Nebýt tohoto malého sníku a jeho mezinárodního úspěchu mohla dobře rozjetá kariéra tohoto režiséra velmi jednoduše skončit.
9 364 bodů
6
Proč proč... Mistr dramat a geniální žánrový tvůrce Scorsese si odskočil natočit komedii. A je z toho snímek, který absolutně není jeho životopisu hoden. Jedna šílená noc dá dohromady několik vzrušujících situací a spojuje napříč různé lidské osudy. Bez velkých hereckých jmen, propracovanějšího scénáře je pro mě z toho naprosto zaměnitelný televizní thriller. Můžeme diskutovat, jak povrchní snímek tohle je, kolik nevkusných scén představuje a jak uměle graduje napětí, kterému stejně nakonec podrazí nohy, ale pořád je to přesně takový béčkový snímek, kterému můžete být vděční, když na něj v televizi narazíte. Scorsese potlačuje všechny prvky, které na něm obdivuji a uvádí zaměnitelný snímek, který drží pohromadě právě jen jeho vlastní pověst. Jako takhle rušnou noc můžete zažít jen ve filmu.. Navíc jsem do posledních chvil měl podezření, že se mnou příběh vyběhne, když se hlavní hrdina vzbudí. Povrchní postavy a motivace jsou jen smutnou třešničkou.. 60%
8 634 bodů
2
Nefunguje to ani jako komedie, ani jako drama, ani jako thriller. Líbil by se mi koncept týpka pochodujícího po nočním NY a potkávajícího podivné lidičky a zažívajícího zvláštní konflikty. Problém je v tom, že protagonista ani žádná jiná postava není zajímavá ani zábavná. Film je tedy jenom nemastnoua neslanou nudou. K vytvoření pozoruhodného bizardního díla to chce více specifického důvtipu i preciznosti (alespoň tolik, kolik jí měl Kafka). Scorseseho After Hours mi připomínalo Jarmuschovo Night on Earth - jednak atmoférou a jednak to selhávalo na stejných aspektech.