Stíhači Red Tails

57%

Komentáře a recenze 9

30 100 bodů
6
Hezké scenérie a dostatek leteckých soubojů téměř plně digitálních.. To vše na pozadí příběhu letky černochů. Vše je na základě skutečných událostí, ale bohužel tam vypadá Luftwaffe jako parta rogalistů a to mi film silně kazilo. Jako celek mě to celkem bavilo, i když mi bylo od první minuty jasné, že se nebudu dívat na velkofilm. 60%
28 455 bodů
4
Válečný příběh afroamerických letců, kteří si vydobyli jméno a respekt svými válečnými činy v Itálii v době druhé světové války. Scénář snímku je založen na skutečném příběhu, avšak natočen, mimo jiné i v Česku, v ryze popcornonovém hávu a i přes dvouhodinovou stopáž značně zkratkovitě. Drama? Napětí? Okamžitě zapomenout. Snímek obsahuje přemíru letecké akce, ve kterých je na obloze snad více letadel jak much. Jeden se až diví, že se tam vzájemně nenamlátili. Máme tu i nálet na německé letiště, který svou vizuální podobou připomíná nejen snímek 'Pearl Harbor' (2001). Jen tak mimochodem, všimne si někdo v té rychlosti před tímto útokem hradu Karlštejn? Vizuální stránka je značně přehnaná. CGI efekty viditelně spolykaly většinu rozpočtu a jasně poukazují na fakt, že čeho je moc, toho je příliš. Zlatá klasika 'Bitva o Británii' (1969). Index politické rasové propagandy v oblasti míchání ras samozřejmě ani zde není opomenut. Máme tu náznak milostného konání a samozřejmě se agitačně jedná o černého muže a bílou ženu. Krapet nesoulad s tím, že snímek poukazuje na rasovou diskriminaci své doby. Mají se brát a on zahyne. Emoce? No nic. Veškeré aspekty příběhu v rámci historických faktů a skutečností jsou jen v náznacích anebo opomenuty zcela. Tohle zkrátka není historická výpověď poukazující na hrdinství. Tohle je jen obyčejná zbrklá válečná zábava, která své místo vedle uznávaných, byť také popkornových snímků, nemá šanci získat.
22 290 bodů
4
Umístit Karlštejn na Apeniny, to je urážlivé jak vůči Čechům, tak Italům. Dokazuje to ignoranci a uměleckou i kulturní senilitu George Lucase (kterou od Skryté hrozby znehodnotil všechny filmy, kterých se účastnil, a to bez výjimky). Red Tails by chtěly být alespoň slušnou agitkou, nejsou ani jí... Vlastně je to tak nevzrušivé, až to nedává smysl. Při tom, o čem ten film je, by měl být nějakým způsobem zajímavý. Není.
avenis
avenis
8 268 bodů
8
Takže když si to shrnu. Čokoládoví kluci v druhé světové, šikovní piloti bez disciplíny pod ochranou černého Ježíše. Historie zkroucená jako vyždímaný hadr. Italská (nepochybně těžká katolička) souloží za svobodna s černochem... no to urkytě, v té době. Žlutá barva na Messerschmittech? Té jsem si všimla teprve v tomto filmu. Údajně používána na východní frontě. Ať už historicky pravdivé nebo ne, film je docela koukatelný. (19.4.2021)
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 412 bodů
6
Všechna klišé a patos amerického válečného filmu na které si jen lze vzpomenout. Ale letecké souboje, byť CGI, dost dobré. A Karlštejn!!!
Žralok
Žralok
4 087 bodů
8
Máte rádi válečné filmy ? Máte rádi filmy o letcích a štve vás že jich je tak málo ? Nepatříte k hnidopichum co hledaj na všem chyby ? Pak je tento film pro vás. Plusy tohoto snímku jsou rozhodně zvláštní efekty, akce, postavy, inspirace skutečnými událostmi a použití proudové stíhačky Messerschmitt Me-262 ve filmu. Je to první film kde jsem tuto krásku viděl v akci. Mezi mínusy patří jedna příběhová nitka, kterou nebudu blíže popisovat abych se vyhnul spoileru. A kamufláž letadel která neni uplně do detailu přesná. Pro laika nebo pro člověka co nečeká absolutní realitu žádný rušivý článek.
Yancl
Yancl
1 020 bodů
6
Film disponující jednou 'sakra' kvalitní částí a zbytkem 'oh my god' negativních sraček, které pouze ničily celkový dojem. Pokud si dám jedna a jedna dohromady, nemohla z toho v žádném případě vzniknout pamětní válečná vřava na filmovém plátně. Naprosto strhujícím aspektem filmu jsou samotné letecké souboje, které působí velmi realisticky a jsou dotaženy k dokonalosti .. jak po stránce chování letadel, tak i po stránce vizuální. V podstatě jsou zde jedny z nejlepších leteckých(filmových) záběrů posledních let .. jenže pak přijde na řadu ta druhá, čili negativní věc. Naprosto neúnosný patos okolo, řada zbytečných záběrů a scén, nelogické jednání jednotek - vždyť oni v těch kokpitech vypadali, jako by seděli na simulátoru a hráli hry - tohle mi k vážnému filmu o válce nesedělo vůbec. Kvůli válečnému letectví a působivému příběhu o Afroameričanech hodnotím pozitivně ..
Modroplach
3 bodů
3