Recenze: Sherlock - The Empty Hearse aneb vyplatily se roky čekání?

Ale zpátky k očekávané epizodě. Vyplatily se roky čekání na další tři - hodinu a půl dlouhé - epizody? Nebo Moffat s Gatissem již svůj um ztratili a zlenivěli díky nečekanému úspěchu Sherlocka a kultovního Doctora Who?
Asi tu vyzradím pár drobností, které se udály v prvních dvou sériích pořadu, takže jestli jste neviděli předešlých šest dílů, raději nečtěte dál.
Benedict Cumberbatch, Martin Freeman
Sherlock
Osobně můžu šťastně říci, že moje obavy z úpadku kvality a inteligentních zápletek byly zbytečné. Ano, seriál bohužel nabral trošku američtější styl. Je vidět, že je tentokrát založen spíše komerčně a odlehčeně, ale pořád se dočkáváme charismatického Benedicta, zmateného Freemana, chytrých dialogů, úžasného vizuálu, skvělých dedukcí a především nových dráždivých otázek, které nutí diváka při sledování neustále zapojovat mozek.
Benedict Cumberbatch
Děj šlape tak, jak jsme u téhle série zvyklí - vtáhne nás rychle do příběhu, rozpumpuje krev v žilách a vyvolá úsměv na rtech. Postupně se dočkáváme hlavní zápletky a na konci odzbrojujícího rozluštění, které jako vždy překvapí. První díl ale nebyl jen o této "rutině". Ne. Myslím, že každému šlo především o to, jak Sherlock přežil svůj pád z Bart's nemocnice? Jak a hlavně proč? Zda tuto otázku epizoda zodpověděla, to si nemůžeme býti jisti. Sice jsou uvedeny některé teorie (včetně jedné gay!), ale vždy po jejich rozebrání nějaká z postav vyvede diváka z přesvědčení, že by byla správná. Budeme si asi muset počkat na další díly, či evidentní potvrzení od šéf-scenáristů.
Benedict Cumberbatch, Martin Freeman
Dalším obrovským mezníkem je Sherlockovo znovushledání s Johnem. Obávám se, že právě tady se Gatiss snažil uspokojit především mainstreamové diváky a použil tu komické prvky, které trošku neodpovídají Sherlockovu předešlému chování. Ale zase nevíme, čím si detektiv za ty dva roky schovávání prošel a třeba se jeho chování dočista změnilo.
Amanda Abbington
Zápletka s teroristy je v první epizodě (ač jde o hlavní případ) tak trochu vedlejší a hlavní dějovou linkou je znovuzrození Sherlocka Holmese. Pokud bych ho měl shrnout do několika slov, byla by většina z nich velmi pozitivní se špetkou cynismu, který směřuje k dalším dílům. Pokud si ale scénáristé udrží tento stupeň kvality, nemáme se čeho bát. Jen se prosím (prosím!) zase nesnažte (jako u Doctora Who) zavděčit všem a nenechte komerční úspěch, aby vás potopil. Miliony sherlockianů po celém světě na Vás spoléhají!
Hodnocení: 90%