Blu-ray: Sedm - kultovní snímek Davida Finchera konečně v HD (recenze)

Sedm | New Line Cinema
blu-ray-sedm-recenze-1
FILM - 100%
Psal se rok 1995 a do kin přišel thriller Sedm režiséra Vetřelce (1992), což nebyla zrovna ideální startování štafeta. Brad Pitt zatím platil více za hezounka, nežli za plnohodnotného herce a tak se jedinou jistotou jevilo obsazení Morgana Freemana do role staršího vyšetřovatele. Jaké bylo překvapení, když se ze Sedmičky vyklubala senzace. Bozi totiž filmu přáli na všech frontách - scénář, režie, hudba, střih, herecké výkony, to vše je seřízeno stejně dobře jako švýcarské hodinky.
Nemá smysl vysvětlovat, jaká je Sedmička pecka. Buď jste tenhle geniální detektivní thriller s ultramrazivým koncem viděli, nebo je na čase opustit teplé místečko pod kamenem a vyrazit na nákupy. Sedm je totiž to nejlepší, co v žánru kdy vzniklo (měřit se s ním může jen Mlčení jehňátek / 1991).
OBRAZ - 85%
Obraz prošel náročným masteringem, čemuž je i věnována část bonusů. Díky tomu si můžete na vlastní oči ověřit, jak vypadala původní verze, než si ji pod svá křídla vzali techničtí mágové. Obraz je ostrý jak břitva a přestože jde o film starý téměř dvě dekády, velmi dobře pracuje s černou barvou. Na současné hity to samozřejmě nemá, ale 17 let by filmu nikdo netipoval.
ZVUK - 70%
Sedmička vždy pracovala spíše s detaily, nežli s řvavými celky. Platí to nejen pro film, ale i samotný zvuk. Originál DTS HD Master Audio 7.1 je naprosto čistý a výborně rozmixovaný. Naplno vás vtáhne do depresivní deštivé atmoséfry a vyplivne až v závěru. Známku zvuku bohužel snižuje český dabing, který je jen DD 2.0. Menší náplastí je alespoň to, že jde o původní povedený dabing z videokazet (byl uveden i na starším DVD vydání).

Morgan Freeman, David Fincher, Gwyneth Paltrow, Brad Pitt | New Line Cinema
BONUSY - 95%
Fanoušci jsou nepochybně zvědaví především na to, co bonusového se jim v rámci blu-ray disku dostane. No, není toho málo. Předně stojí za zmínku prodloužený úvod a dva alternativní konce. Zatímco "nová" finále vykazují jen drobné změny, úvod nabízí komplexnější uvedení postavy Morgana Freemana. Nechybí několik informačně nahuštěných dokumentů o natáčení, rozbor úvodu z více kamerových úhlů s různými verzemi zvukové stopy a dvěma průvodními komentáři, 4 audiokomentáře u filmu (s Fincherem, Pittem, Freemanem a dalšími členy štábu) a přirozeně trailer.
Pokud jde o samotnou bonusovou výplň, nemám jedinou výtku. Vše je něčím zajímavé a našince potěší, že i otitulkované. Jediné malé mínus dávám za titěrné písmo v menu, které je i na stovkové televizi docela těžko luštitelné.
CELEK - 90%
Filmová klasika se dočkala důstojného Blu-ray uvedení, jež by v žádném případě nemělo ujít vaší pozornosti. Pro fanoušky filmu (potažmo detektivních thrillerů) jasná povinnost… a pro všechny ostatní vlastně taky.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: Dts-HD: anglicky, DD 2.0: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Sedm koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.