Nový animovaný seriál od Netflixu sliboval drsné souboje mezi lidmi a bohy. Realita je ovšem docela jiná. Co od Record of Ragnarok můžete čekat?

Record of Ragnarok (2021) | Netflix
Record of Ragnarok je seriálová ONA (original net animation) adaptace stejnojmenné seinen mangy populární převážně Japonsku a USA. Seinen je japonský specifický žánr pro díla, jehož cílová skupina jsou primárně dospívající a mladí muži. Specifickými tématy jsou politika, sci-fi, fantasy, sport, komedie, ale primárně je zde dbán důraz na akci a bojové scény. A právě o tom Record of Ragnarok je, otázkou ale je, zda to seriálu stačí na to, aby měl úspěch i u evropského diváka.

Record of Ragnarök
Příběh seriálu se odehrává v mýtickém časoprostoru, kdy se všichni bohové světa sejdou na pravidelném zasedání, aby rozhodli, zda si lidstvo zaslouží dalších 1000 let existence. Po krátké poradě se ale shodnou, že je již lidé nudí, a tak odhlasují jejich vyhubení. Vše by skončilo katastrofou, kdyby nezasáhla jedna z válečnicí Valkýr, jež se rozhodla za osud lidstva bojovat a navrhnout bohům Ragnarok. V tom se má utkat na život a na smrt třináct lidí se třinácti bohy a pokud lidstvo v sedmi zápasech zvítězí, bude jeho existence pokračovat. Problémem ovšem je, že lidstvo nemá šanci zvítězit v boji na blízko proti božské síle. Valkýra si je tohoto rizika vědoma, a tak se výzvy ujme opravdu důkladně a rozhodne se vyhledat třináct nejlepších a nejsilnějších bojovníků z lidské historie, kteří se s pomocí duchovních těl valkýr, jež se jim propůjčí v podobě zbraní, utkají se svými bohy.
adam-vysmivajici-se-bohum-vstupuje-na-scenu-novy-serial-record-of-ragnarok-je-plny-nesmyslnych-prupovidek-jez-zdrzuji-dej-2
Record of Ragnarok (2021) | Netflix
Na tento seriál jsem se opravdu těšila. Nejen kvůli jeho poměrně zajímavé vizuální podobě a bojovým scénám, ale také proto, že mi přišel zajímavý jeho námět i trailerový soundtrack. Bohužel pro mě ale byly dvě z těchto čtyř stránek ve výsledku zklamáním. Myslela jsem si, že se dočkám propracovaného bojového anime, jež bude mít alespoň z části hlavu a patu. Japonští tvůrci ale měli jinou vizi. Co se týče animace, té nemám absolutně co vytknout. Vizuálem mi připomíná Jojo: Bizzare Adventure, jež je velmi populární hlavně od doby, co na něj Netflix odkoupil práva a uveřejnil jej na své platformě. Seriál Record of Ragnarok má opravdu velmi detailní kresbu zvýrazňující veškeré lidské křivky. Muži jsou přehnaně svalnatí a šlachovití a ženy oplývají nepraktickými velikostmi košíčků. I přes poměrně velkou náročnost kresby, je ale každá scéna vymazlená a je to příjemná podívaná. Stejně tak musím vychválit samotný design každé z postav, které jsou originální a zůstanou vám dlouho v paměti.
adam-vysmivajici-se-bohum-vstupuje-na-scenu-novy-serial-record-of-ragnarok-je-plny-nesmyslnych-prupovidek-jez-zdrzuji-dej-6
Record of Ragnarok (2021) | Netflix
Problémem je pak ale samotný příběh. Mangu jsem nečetla, a tak jejich děj nemohu porovnat, ale pro mě osobně byl zklamáním. Seriál má zatím pouze jednu sérii se třinácti díly, od nichž jsem od začátku očekávala, že přijdou ve finále s ukončeným dějem. Třináct zápasů, třináct dílů, dávalo mi to tak smysl. Jenže ne. Za celou dobu se dočkáte sotva tří podprůměrně akčních soubojů mezi lidmi a bohy. Jestli nejste zastánci typické podoby anime, v nichž proti sobě stojí dva soupeři a neustále si předhazují, kdo z nich je silnější, pak hodí tři útoky a máme vítěze a poraženého, tak toto anime rozhodně není pro vás.
Bohužel je většina děje zaměřená na flashbacky z historie bojovníků, kteří se mají mezi sebou utkat a z pořádné akce toho uvidíte pramálo. Na jednu stranu to bylo užitečné, poněvadž jste se alespoň dozvěděli o tom, proč se zrovna tito lidé rozhodli utkat s bohy a jak došli ke své síle. Ale. Mrzelo mě to, že se příliš odchýlili od mýtických vyprávění, z nichž své náměty čerpali. Jedním z lidských bojovníků je zde Adam, první muž, jenž má podle tohoto příběhu schopnosti rovné bohům, oči, jež dokáží zkopírovat veškeré božské techniky a natolik silné tělo, aby je zvládl i perfektně napodobit. Z jeho minulosti se navíc dozvíte, že se zastal Evy před soudem všech bohů tím, že sám nakousl veškerá zbylá jablka ze stromu poznání, vysmál se svým bohům a odešel s Evou z Ráje.
adam-vysmivajici-se-bohum-vstupuje-na-scenu-novy-serial-record-of-ragnarok-je-plny-nesmyslnych-prupovidek-jez-zdrzuji-dej-3
Record of Ragnarok (2021) | Netflix
Tyto zcela fiktivní scény zobrazující ale poměrně významnou postavu evropského křesťanství, mi občasně nedaly a musela jsem nad nimi protáčet očima. Mnohem rozumnější by podle mého názoru bylo nechat fikci fikcí, všechny lidské bojovníky i bohy si vymyslet a vytvořit vlastní svět. Seriál totiž kvůli těmto nejasnostem nejde brát vůbec vážně a nedoporučuji se nad ním ani nijak hlouběji zamýšlet. Nejlepší bude, když se necháte unášet krásnou animací, dobrým dabingem a budete to brát jen jako fiktivní svět, do nějž si tvůrci jen vypůjčili slavná jména. Stejně tak nemohu vyzdvihnout ani soundtrack, který kvalitu seriálu nijak nepodpořil, poněvadž se nesl v poměrně obyčejném orchestrálním duchu, jenž se k celkové atmosféře seriálu zrovna dvakrát nehodil.
adam-vysmivajici-se-bohum-vstupuje-na-scenu-novy-serial-record-of-ragnarok-je-plny-nesmyslnych-prupovidek-jez-zdrzuji-dej-1
Record of Ragnarok (2021) | Netflix
Ve výsledku jsem ze seriálu zklamaná. Místy jsem se musela držet, abych děj nepřeskakovala. I přesto, že má každý díl sotva 25 minut, tak to kvůli neustálým vyprávěním, jimž je děj naplňován, diváka nudí a postupně uspává. Nejsem si ani jistá tím, zda má seriál vůbec nějakou hlavní postavu, poněvadž zde není žádný charakter, jež by se nějak vyvíjel a posouval děj. Připomíná mi to sledování nějakého průměrně akčního sportovního utkání, kde nemáte důvod nahlížet do nitra vašich oblíbených sportovců a ke všemu jsou všechna utkání přerušována nezajímavými a nic neříkajícími reklamami. Seriál Record of Ragnarok bych nehodnotila jako nadprůměrně dobré anime, za mě v něm převládalo rozhodně více nedostatků, než aby tomu bylo naopak a nejsem si jistá, zda mě natolik zaujalo, abych se těšila na pokračování, jež je zatím v nedohlednu.
Hodnocení: 40 %
Bojovnice v námořnických oblečcích jsou opět v akci. Místo slibovaného seriálu jsme se dočkali hned dvoudílného filmu. Stojí za pozornost?
Recenze10. 6. 2021