Recenze: Viktor Frankenstein - film, ve kterém nefunguje vůbec nic

Daniel Radcliffe, James McAvoy
Jedním z mnoha originálních rozhodnutí je to, že celý příběh bude vyprávěn z pohledu Igora (Daniel Radcliffe), což je postava, která v původním románu není, ale v několika filmech vystupuje jako Frankensteinův hrbatý polodementní sluha. V tomto filmu je Igor mrzákem v cirkuse, odkud ho Frankenstein (James McAvoy) zachrání v divoké akční scéně, ve které nechybí vrhání nožů, chrlení plamenů, krysí muž, zrcadlové triky a kanál důmyslně ukrytý pod pilinami uprostřed manéže.
Krátce poté Frankenstein Igorovi odstraní hrb (vysaje mu ho, protože je to vlastně jen velký beďar) a narovná páteř (tím, že ho přimáčkne ke sloupu), čímž se z něj stane pohledný elegantní muž (a navíc inteligentní, protože v cirkuse mezi dováděním v manéži studoval a je proto génius).
Tyto úvodní scény jsou ještě docela zábavné, protože mají šílené tempo, ale už v nich je vidět, že Radcliffe je strašlivě nevhodně obsazen a jako mladík z lepší společnosti vypadá ještě debilněji, než jako nalíčený zmrzačený šašek.

Daniel Radcliffe, James McAvoy
Naopak McAvoy je na celém filmu to zdaleka nejlepší, protože svého Frankensteina hraje jako typického asociálního maniakálního šíleného vědce - který ještě není doktorem, ale studentem na Londýnské akademii. (Skoro jsem se zapomněl zmínit, že téměř celý film se odehrává ve viktoriánském Londýně.) V některých scénách je velice zábavný (záměrně!), což jenom prohlubuje bizarní kontrast s většinou filmu, který se snaží být zádumčivý, osudový a místy dokonce romantický, neboť Radcliffe prožívá velmi fádní romanci s cirkusovou akrobatkou (to děvče, které tak krásně umíralo na souchotě v tom WTF filmu s létajícím koněm).
Daniel Radcliffe, James McAvoy
Viktor Frankenstein
Igor a Frankenstein jsou v tomto filmu spíše kolegové, než sluha a pán, a když se jim podaří oživit a pak zase zneškodnit slizkou zombie-opici (někdy po 30 minutách), zmizí jakákoliv naděje, že by se film mohl vyvinout v něco zajímavého.
Následně dojde k tomu, že filmaři zkoušejí nejrůznější podzápletky, jako kdyby čekali, jestli nějaká z nich náhodou nezačne být zajímavá... A nezačne. Po našich hrdinech jde zbožný inspektor. Bohatý Frankensteinův spolužák chce vytvořit armádu milionů monster. Frankensteinův otec (Charles Dance) synovi vysvětlí, jak moc ho zklamal. Frankenstein odhalí trauma z dětství. Igor si poprvé zasouloží (na parketách, v šatech a není to vidět). A NIC Z TOHO. Všechno je nedotažené, nudné, předvídatelné až trapné. Ale zase ne tak trapné, aby to bylo vtipné.
Což je úplně nejhorší.
Hodnocení: 10%