Recenze: Město 44 - Velkolepý válečný film o Varšavském povstání

V souvislosti s tímto filmem se bude mluvit především o tom, jak velkolepě vypadá. Nevím, nakolik je srovnatelný s českými projekty a o kolik jinak funguje financování v Polsku, ale žádný porevoluční český film nevypadal takto výpravně, s tolika nezbytnými digitálními efekty (natáčelo se i v ČR a české UPP dělalo triky) a s tak masovými a akčními scénami.
Tato hollywoodská velkolepost s sebou ale nese jisté problémy, které pomůže osvětlit trailer:
Město 44
Nepřipadá vám to trochu MOC hollywoodské? A není to jen záležitost traileru, takhle vypadá většina filmu.
Město 44 (2014) je o partě mladých, krásných studentů (studentky jsou všechny supermodelky, studenti metrosexuálové), kteří se nejdříve krásně teenagersky milují a pak musejí čelit brutální vřavě, uhýbat kulkám a bombám a přitom se krásně teenagersky milovat (mírně upoceně a zamazaně, protože THIS IS WAR).
Antoni Królikowski, Karolina Staniec, Józef Pawlowski, Anna Próchniak, Maurycy Popiel, Zofia Wichłacz
Řekněme, že je to ještě o něco více hollywoodsky přehnané, než byl Bayův Pearl Harbor (2001), ale přitom to nemá až TAK velký rozpočet. Takže velkolepost je doháněna především zpomalenými záběry, kterých je místy opravdu až moc, a epickou hudbou, která je místy až příliš epická. A když už jsem myslel, že mě nemůže nic překvapit, přišla soulož ústřední dvojice, extrémně zpomalená, s prostřihy na přestřelku v kanalizaci, to vše za doprovodu dubstepu!
Smutné je, že při vší té podívané jsem se nedozvěděl prakticky nic o Varšavském povstání (jen to, že pořád něco vybuchovalo a pořád se muselo někam nebezpečně přesunovat a hledat milé) a že mě naprosto nezajímal osud nikoho z těch mladých, krásných lidí. Tedy, zajímalo mě pouze, zda je uvidíme nahé dříve, než budou mrtví, a většinou jsem nebyl zklamán.
Józef Pawlowski, Zofia Wichłacz
Město 44 je v některých ohledech obdivuhodný film a v jiných nezajímavý až otravný. Je na co se koukat, ale kdyby se z toho sestříhal dvacetiminutový videoklip bez dialogů, užil bych si ho asi více. Hodně podobný byl i nedávný ruský film Stalingrad (2013).
Hodnocení: 50%