Recenze: Warcraft: První střet – pohled fanouška předlohy

| CinemArt
Warcraft: První střet
Warcraft: První střet | CinemArt
Tak je to tu. Jeden z nejočekávanějších filmů tohoto roku 8. června 2016 oficiálně vstoupil do tuzemských kin. Na úvod bych chtěl říci, že by se tento film neměl srovnávat s Pánem prstenů. Ale k tomu se ještě vrátím. Duncan Jones prokázal Blizzardu obrovskou službu. Nyní už k samotnému filmu.
Tento film má dvě základny diváků. Ta první jsou fanoušci/znalci samotné hry. Ta druhá jsou běžní filmoví diváci, kteří o hru maximálně zavadili. Je otázkou, jak budou vnímat prostředí a atmosféru diváci, kteří hru nehráli, ale za mne je to asi takhle – kdo alespoň trochu zná herní Warcraft, toho čeká neuvěřitelně silný zážitek. Bude poznávat místa, kde běhal jako herní hrdina, potkávat známé postavy atd.. Má to opravdu obrovskou sílu. Ale pokud se na film podívá divák, který o tomto moc neví, tak je samozřejmě dost pravděpodobné, že Warcraft neprožije tak, jak ho prožijí nadšení hráči.
Přesto si dovolím tvrdit, že i lidem, kteří třeba o Warcraftu ani neslyšeli, by se film mohl líbit. Warcraft má totiž hodně bohatý svět a je tak dost možné, že se "neznalci" rozhodnou zjistit víc a sami si hru vyzkouší nebo přečtou knížky.

Warcraft: První střet
Warcraft od začátku chytne a nepustí, propracované efekty, scenérie nebo postavy si vás zkrátka získají. Film je plný nečekaných dějových zvratů, na které opravdu nejste připraveni. Vím, že jsem říkal, že bychom neměli Warcraft srovnávat s Pánem prstenů, ale v tomhle je přeci jen Warcraft o něco lepší. Dějové zvraty jsou opravdu výborné a pěkně načasované. Ve filmu nechybí ani vtipné scény, nebo gagy. Řadu z nich ale pochopí pouze člověk, který už Warcraft hrál (jde o klasické menší „easter eggy“ pro znalé).
Warcraft: První střet
Warcraft: První střet | CinemArt
Úžasná scenérie je kategorie sama o sobě. Někdy jsem se ani nestihl kochat nádhernými městy a prostředími. Může se objevit námitka na styl a design celkového filmu tzn. vymazlená zbroj, zbraně a film jako takový – zabarvení je hodně specifické. Jenomže takový herní Warcraft je. S tím nikdo nic neudělá a musí tomu tak být. Pokud by to chtěl někdo změnit, tak přes Blizzard by to rozhodně neprošlo a neviděl bych k tomu jediný důvod. Za mne nemá smysl se o tomto tématu ani bavit. Tohle je zkrátka styl Warcraftu.
Po herecké stránce nemám k filmu žádné velké výhrady. Ať už Travis Fimmel (Lothar), Toby Kebbell (Durotan) nebo Paul Patton (Draka) zahráli své role přesně tak, jak by měli a svých charakterů se drželi. Za což patří veliký dík režisérovi (Duncan Jones), který mimochodem před natáčením samotného filmu donutil celý štáb zahrát si samotnou hru. Tak to má být!
Dále musím vyzdvihnout počítačově povedé orky, propracované do nejmenších detailů. Vizuální efekty často připomínaly typickou grafiku Blizzardských špičkových „cinematiků“, což může být pro některé diváky trošku problém. Mně to rozhodně nevadilo, ba naopak.
Warcraft: První střet
Warcraft: První střet | CinemArt
Warcraft: První střet je pěkně vyprávěná fantasy s dobře vystavěným příběhem a opravdu jedinečnou atmosférou, kterou si s velikou pravděpodobností užijete více, pokud znáte samotnou hru. To ale nic nemění na tom, že jde o kvalitní fantasy s pěknou výpravou, která může konkurovat kultovním fantasy filmům. Jde o příjemně ucelené dílo, které nás připravuje na jeho nadcházející sourozence. Na závěr proto můžu s čistým svědomím prohlásit, že Duncan Jones nezklamal a svou misi zvládl.
Přeci jenom jedna perlička na závěr. Ve filmu se objevila podobná scéna jako ve filmu Troja, v níž stál Achilles proti Boagriusovi v obležení vojáků, kdy se proti sobě rozeběhli a Achilles Boagriuse jedním přesným bodnutím skolil.
Hodnocení: 85%