Profilový obrázek

martin-mickey-stusak

Martin Štusák
28 519
4. TopUživatel

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Pardubický, Ústí nad Orlicí, Česká republika



    Man of the World
    Man of the World (1931)
    6
    Film se zabývá tématy lásky, zločinu a rozčarování v dekadentním světě amerických emigrantů v Paříži. Největší zajímavost ohledně své doby uvedení filmu je označení jako pre-code drama. Na svou dobu je poměrně odvážný svým nelichotivým pojednáním o amerických emigrantech, jejich kriminality, a dokonce i poněkud depresivním koncem, který byl už tehdy pro melodramata neobvyklý. Právě lehce skandální tón a pro někoho možná i trochu pokleslý závěr je hlavní devizou celého příběhu, kterému se tvůrci snažili dát mimořádnou podobu s patřičným nádechem evropské atmosféry. Zda se jim to podařilo, záleží na divácích. Co se týče žánrů, je to trochu nejednostranné. Děj příběhu se neustále pohybuje mezi dramatem, melodramatem a lehkou komedií. Každopádně už samotný vliv námětu jej činí atraktivním pro jeho zajímavost, i když v dnešní době je to na pováženou. Dnes se už na něco takového přece jen díváme jinak.
    Bad Boy
    Bad Boy (1939)
    4
    Jak se neodpustitelně lehkomyslný mladík Johnny navzdory svým špatným rozhodnutím při hazardních hrách zaplete se špatnou partou, což ho přivede ke kriminální činnosti. Scénář není zrovna náročně zpracovaný, a protože jde o nízkorozpočtovou záležitost s kratší stopáží, nelze od něj příliš očekávat. Svým způsobem má moralizující aspekt, ale co se týče postavy Johnnyho, nevyznívá přesvědčivě. Je popisován jako naivní ve svém jednání, navíc se opakovaně dopouští chyb ve svých rozhodnutích, ze kterých se ne a ne poučit. Takového jedince je poměrně frustrující sledovat. Příběh je přímočarý, postrádá nápady a zejména dramatické zvraty ve vývoji děje. Vše se odehrává v poměrně rychlém sledu, takže ta jednoduchost je vlastně výhodou. A tak se jedná o film, který je zajímavý spíše pro své historické souvislosti než pro své kvality. Coby film z třicátých let je snad jediným lákadlem ke zhlédnutí..
    Caïds, Les
    Caïds, Les (1972)
    6
    Jak nemilosrdně působí zub času, nezdá se dnes, že by tento film podával drsný a realistický obraz francouzského podsvětí 70. let. Ale ve své době, kdy byl uveden do kin, se prý setkal se smíšeným přijetím, takže z hlediska stáří na tom nejspíš nebude zase tak špatně. Příběh je poměrně standardní a není v něm patrná snaha o nějakou originalitu, takže co se týče vývoje děje, vyniká svou ne zrovna malou předvídatelností. Atmosféricky však celý koncept drží dobře a nesnaží se nijak vnucovat svou efektivitu. Navíc je podpořen dobrými hereckými výkony, což znamená, že i přes všechny neblahé nedostatky se tím ukazuje, že jde o poctivou, byť temnější a omšelou, zábavu. Pochvalu si rozhodně zaslouží zejména výkony Serge Reggianiho, Jeana Bouise a Michela Constantina. Filmové fanoušky obeznámené s podobnými filmy tento snímek nenadchne, ale ostatní by oslovit mohl.
    Three Guys Named Mike
    Three Guys Named Mike (1951)
    8
    Svižná romantická komedie s nádechem situačního humoru o nové letušce Marcy Lewis, která se zaplete se třemi okouzlujícími muži. A kouzlo spočívá v tom, že se všichni příhodně jmenují Mike. Do všech tří se zamiluje, oni zase do ní, a když se jednoho dne pánové o sobě dozvědí, musí se Marcy mezi nimi rozhodnout. Romantické kratochvíle kolují během různých výstřelků a lapsů Marcy coby začínající letušky, která to od začátku nemá zrovna jednoduché, i když se od první chvíle snaží. Komediální situace jsou dobře zpracované a v dnešní době film z historického hlediska nabízí i pohled do světa letectví 50. let. Zápletka může nepřekvapivě vyznít poněkud jednoduše a předvídatelně, ale o to víc pobaví a dokáže v divákovi zanechat příjemný dojem a dobrou náladu.
    Snowbeast
    Snowbeast (1977)
    7
    Zimní rekreační středisko, spousta rekreantů užívajících si sjezdovek, připravovaný zimní karneval a nějaká příšera z hloubi lesa útočící na rekreanty. Zrušení karnevalu z bezpečnostních důvodů? Ani náhodou. Organizátorka karnevalu a místní šerif o tom nechtějí ani slyšet. Televizní ekohoror s typickou dějovou šablonou z dob úspěšného filmu Stevena Spielberga „Čelisti“ (1975). Jednoduše řečeno, film je založený na zimní zábavě dospělých, který je překvapivě, na nízký televizní rozpočet, plně shlédnutelný i dnes. Příběh je jednoduchý a krvavé scény jsou ztvárněny vskutku impozantně. Onoho Bigfoota, příbuzného Yettiho, občas krátce vidět lze, ale jeho útoky jsou ztvárněny jeho pohledem a při úmrtí oběti jen zčervená obrazovka. Scénář napsal Joseph Stefano, který mimochodem stojí i za scénářem slavného filmu Alfreda Hitchcocka „Psycho“ (1960), takže pokud jde o tento film, už jméno autora napovídá o kvalitě děje. Také režisér Herb Wallerstein si na nízký rozpočet vedl docela dobře. Ale ano, ani tentokrát se to neobešlo bez patřičného kýče, ale to už je prostě u takových filmů standard. A jelikož se jedná o čistě televizní film, budou zejména dnešní diváci zklamáni hereckými výkony, hororovou atmosférou a přímou přítomností Bigfoota, ale na 70. léta se jedná za nízký televizní rozpočet o dobrý film, který bez problémů strčí do kapsy současné produkty filmových společností Asylum či SyFy.

    Oblíbená díla

    Oblíbení tvůrci