Profilový obrázek

tindersticks

Pepek Námořník
795

Filmová momentka - záběr krátce po skončení Passoliniho filmu 120 dnů Sodomy. Vypadám tak dodnes, jen ne tak hubenej.

Liberecký, Liberec, Česká republika



    Muž na radnici
    Muž na radnici (1976)
    3
    Příběh předsedy místního Národního výboru, soudruha Bavora, který prosadí zbourání starého centra svého města a postaví místo toho paneláky je věru vypečená taškařice. Pominu samotnou dějovou linku bourání staré zástavy (byl jsem podobné zhůvěřilosti svědkem v dětství ve svém okolí), u které mi co chvíli stoupal tep, ránu z milosti tomuhle utrápenému scénáři zasadili ránu z milosti všichni (no fakt) zúčastnění, v čele s naprosto zoufalým Buchvaldkem a režisérem Sokolovským. Herci se pod jeho vedením chovají bud jako ochotníci začátečnícíi (František Němec hraje žal se sklonenou hlavou a radost poskakováním!) nebo jako ochotníci přehrávající (Steinmasslová, bohužel i Bláha), případně jen tak deklamuji stašlivá klišé a rádoby moudra (časté Dietlovy poklesky). Že je to celé propaganda, je pak z dnešního pohledu to nejmenší.
    Žena za pultem
    Žena za pultem (1977)
    4
    Žena za pultem rodná to sestra Muže na radnici je o něco přijatelnější podívanou. Není to hlavní (a současně nejhorši) postavou Jiřinou Švorcovou, která je každým dílem čím dál nesnesitelnější, ale vybraným, přece jen přitažlivějším prostředím samoobsluhy hlavně civilnějšími postavami, nad nimiž ční o několik pater Vladimír Menšík. Kdo nezažil tehdejší dobu bude jistě překvapen, jak si personál bez zaváhání řeší své osobní problémy před zákazníky. Že je personál vstřícný k zákazníkům mu divné nepřijde (osobne jsem se tomu zasmál) a že je samoobsluha zásobena vším, co je potřeba také ne (zasmál jsme se podruhé)
    Můžu ti říct tajemství?
    Můžu ti říct tajemství? (2024)
    4
    Nektere dokumenty na Newtflixu jsou hodne zajiamve, u nekterych je lepsi si precist za 5 minut popis na wilkipedii. Tohle je ten druhý případ - samotné tema proste neni dostatecne nosne.
    Kouř
    Kouř (1990)
    9
    Nedocěeněný, stylizovaný kousek z roku 1989. Muzikál /rytmikál, vizuálně případně ponurý (myslím, že stačilo přidat filtr, zbytek takhle bezvýchodně vypadal i nez zásahu filmařů) s obsazením Sklep + kamarádi je parádní výpověd doby, kdy se perestrojka lámala v revoluci (závěr byl natočen po 17.11.89). Afektované neherectví Slováka, Cabana nebo Duška nevadí, naopak, hudební složka (až na průměrnou písen Evy Holubové) je skvělá (obě dvě verze Je to fajn, Tak co kotě). Možná nejlepší Vorlův film.
    Atomová katedrála
    Atomová katedrála (1984)
    3
    Od režiséra Balíka, nomenklaturní to persony, nešlo čekat nic jiného než socialistický realismus. Kdo to ví, nemůže se divit té (v lepší případě) nemastné neslané podívané, kterou se tedy v tomto případě snažil Balík okořenit trochou soudružské kritiky. Vhled pod povrch výstavby jaderné elektrárny nepřináší žádný hluboký zážitek, a to zejména z toho důvodu, že režisér byl spíš komunista než talentovaný umělec. Nad čím ovšem zůstává rozum stat je fakt, že si nepohlídal ani rutinní řemeslo - podivná hudba, rychlé, nelogické střihy, nadbytečné záběry a dokonce nedokonalé postsynchrony. Jakoby to byl už jen filmy z povinnosti i pro soudruhy.

    Oblíbená díla

    • Plakát 1

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+1