Profilový obrázek

martin-mickey-stusak

Martin Štusák
28 459
4. TopUživatel

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Pardubický, Ústí nad Orlicí, Česká republika



    Megažralok versus crocosaurus
    Megažralok versus crocosaurus (2010)
    1
    Kdysi se ve filmech o příšerách používaly nekvalitní loutky a šlo většinou o vysokorozpočtové filmy, nyní se používá nekvalitní CGI, které je určeno jen pro filmy nízkorozpočtové. A nejen to. Dříve byla snaha mít alespoň nějaký smysluplný scénář. Tady se na logiku nemyslí a bohapustě se plácá páté přes deváté. Hlavně že se to hýbe a něco se děje. Takže tu opět máme obrovského žraloka a obrovskou chobotnici z předchozího snímku ´Megažralok vs. obří chobotnice´ (2009) pro změnu vystřídal obrovský krokodýl. A stejně jako u zmíněného předchozího filmu, proč ne? Jenže tak, jak je scénář vystavěný, by se daleko víc hodil do komiksového zpracování než do filmu. Není tu žádná hloubka a hlavně žádná pointa. Postavy jsou nezajímavé a svým chováním možná děsivější než samotná monstra. Filmové studio Asylum je proslulé filmovými braky, které jako by se vrátilo k brakové filmařině padesátých let. Sledovat takový film lze skutečně jen s obrovským sebezapřením, diváckou odvahou a zatemněnou myslí. Ano, fantazii se meze nekladou, ale v tomto případě se přece jen doporučuje sledovat jen na vlastní nebezpečí.
    Legenda o vraždícím strašákovi
    Legenda o vraždícím strašákovi (2013)
    4
    Vražedných bubáků je stále málo, a tak nám tvůrci ze SyFy naservírovali dalšího. Takže obyčejný televizní film navíc s dějem obsahujícím spoustu známých motivů a tak jednoduchou zápletkou, že jednodušší už to být snad ani nemůže. Dospívající mládež na farmě vedle kukuřičného pole a strašák s vražednými choutkami. Jako jediný je CGI, ale překvapivě není v tom kouřovém démonickém ražení nejhorší, obzvlášť na televizní produkci. Jelikož si tedy scénárista se scénářem moc práce nedal, není ani moc o čem přemýšlet. Prostě bubák na správný slasher beroucí si všechny postupně do parády. S přijatelným představením všech postav si taky nikdo zvlášť hlavu nelámal. Film začne, a než se kdo stačí rozkoukat, už to jede. O drama se hodně především snaží soundtrack, ale jinak se při sledování nikdo hrůzou potit nebude. Naopak by mohlo být zábavné hádat, kde jsme už jaký motiv leckteré scény asi tak mohli vidět. Na televizi film rozhodně není po technické stránce nejhorší. Naopak by se dalo uvažovat o přijatelnosti, ale ten scénář přece jen mohl být na události daleko lépe pracovaný. Sice už je dost těžké přijít s něčím originálním, vzhledem k obrovskému množství podobných filmů, ale když už se něco dělá, tak i s malým rozpočtem pořádně.
    Shui gan deng wo
    Shui gan deng wo (1974)
    5
    Je to gangsterka s tolika souboji, že smysl příběhu a logika mnoha scén uniká. Jeden chlápek si spokojeně vykračuje po ulici, píská si a najednou ho přepadne skupina chlapů. Divák se sice dočká efektní rvačky s použitím bojových umění, ale není znát, kým byl přepaden a proč. A tak nějak se to celé odvíjí po celou stopáž až do klasického masivního závěrečného souboje. Choreografie soubojů je ucházející, a tak si člověk v tomto ohledu přijde na své. Možná až příliš, když je to na úkor smysluplného děje. Ale na druhou stranu zase taková minimalizace příběhu je pro prezentaci bojových umění dostačující. Jde prostě o válku dvou gangsterských bossů, z nichž si jeden najme bojovníka, aby zabil toho druhého, a donutí ho únosem jeho matky, která však během určité akce zemře, což má za následek bojovníkovu pomstu na obou stranách. Takže co víc si přát.
    Děvčátko
    Děvčátko (1978)
    10
    Poněkud kontroverzní drama s námětem nemálo podobným filmu „Lolita“ (1962). Příběh je údajně založen na skutečných příbězích prostitutek v neworleanské čtvrti Storyville v roce 1917, kde se film samozřejmě také odehrává. Violet, dvanáctiletou dívku vyrůstající v nevěstinci, kde je její matka zaměstnána jako prostitutka, hraje mladá Brooke Shields, která je u nás známá asi jen z filmu „Modrá laguna“ (1980). Příběh se zabývá především sociální stránkou dvanáctileté Violet a zejména vlivu okolí na její dospívání. Tvůrci se odvážně nevyhnuli snad ničemu. Nejsilnějším momentem je dražba v nevěstinci, kterou mají starší muži získat Violetino panenství. Sňatek Violet se starším mužem je už jen třešničkou na dortu. Co však vyvolalo větší skandál než u předchozího filmu Lolita (1962), jsou erotické scény, byť jsou na naprostém minimu, které nevynechávají nahotu ani u Violet. V kontextu syrovosti reálií a daných skutků to byl tvůrčí záměr. Co je však skandálnější? Zobrazení reality ve filmu, nebo skutečný život? Režisér Louis Malle pečlivě vykreslil propracovaný svět neřesti a plně vystihl krásu i smutek Storyville. Strhující výkon Brooke Shields ukazuje nevinnost uprostřed hříšné reality. Film se tak s plnou syrovostí přímo dotýká nelehkého tématu zneužívání dětí, ale na druhou stranu spíše než k drsné exploataci vede k pomalému a melancholickému zkoumání, které je tak pečlivě natočené, že je až vypravěčsky podnětné. Pokud film některé diváky zneklidní, splnil svůj účel. Měly by je stejně tak zneklidnit i životy takových dospívajících dívek v reálném životě bohužel i současném. Ruku na srdce, kolika lidem to není jedno??
    Gongjo 2: Inteonaesyeonal
    Gongjo 2: Inteonaesyeonal (2022)
    8
    Spolupráce severokorejského policisty s jihokorejským tímto vstoupila do druhého kola a opět se stejnou odlehčenou vážností, která se tentokrát více přiklání k zábavě, bohužel však ale na úkor akce. A aby tohle volné pokračování jen tak nevykrádalo sebe sama, vývoj děje šel také trochu o něco dál. Vynucuje si to nápad na zápletku, která tentokrát spočívá v pronásledování zločineckého bosse, jenž uprchl z vazby FBI. A právě to je také důvod, proč se ke korejskému duu přidává třetí osoba. Ano, agent FBI. Zápletka se tak stává o něco plnohodnotnější a především komediálně zábavnější, což opět obstarává jihokorejský policajt, kterému zdatně sekunduje jeho vlastní rodina. Méně akce sice může být zklamáním, ale kromě toho, že je film zábavnější, je uprchlík pro vyrovnanost o to brutálnější. A možná právě to trochu brzdí konzistenci žánru. Sledovat nezvykle brutálního záporáka v akční komedii a zároveň se usmívat nad prostořekostí jihokorejského policisty a jeho rodiny vyžaduje alespoň stejného diváckého ducha, jakého má asijské publikum. Každopádně pokud jde o trio na straně zákona sestavené z Jižní Koreje, Severní Koreje a USA, funguje to, tak i tento film přináší zábavný filmový zážitek, a to se počítá.

    Oblíbená díla

    Oblíbení tvůrci