68%

Komentáře a recenze 16

Jto_rating
Jto_rating
1 442 bodů
7
ADAPTACE, DĚTŠTÍ HERCI A EFEKTY 📖 🧒🏼 🗡️ . Nakonec to nebylo tak špatné. První dva díly jsou ale fakt skoro průměrné a málem jsem to vzdal. Seriál je adaptací série knih (série seriálu = jedna kniha cca) od Ricka Riordana. Tuto sérii i první dva díly další jsem osobně četl a mám k ní dobrý vztah, ale mám radši až další díly - série roste s čtenářem podobně jako Harry Potter. Ze stránky scénáře to celkem sedí narozdíl od filmové adaptece, ale něco vzali už z druhého dílu. Jak název napovídá příběh vypráví o míšení moderní doby s řeckou mytologií. Děti dostanou od orákula proroctví a podle toho se pak vydají na výpravu a u toho plní sidequesty plné greekfantasy motivů a řeší rodinné vztahy. . Na čem seriál oproti filmům selhává jsou hlavní postavy. Dětští herci jsou ze začátku dost nesympatický a herectví není tak uvěřitelné. Vypadá to jako jen přeříkávání scénáře. Vtipy a poučení působí trapně. Ale od půlky už je to celkem ok, ale možná jsem si jen zvykl. Obsazování herců tmavé pleti je tady docela kontroverzní, u Annabeth měli vlasy v originále důvod ale to chápu polobůh (prosim ne polokrevník) může být kdokoliv. Ale bohové? Jako ano Řecká mytologii má prameny i v egyptských krajinách, ale jakože ne. . V seriálu je občas něco hloupé či nelogické ale to není problém adaptace, přece jen je to převážně zaměřené na věkově 11-14 leté děti. Co je ale problém je CGI ktere je občas dost mizerné. Jde vidět že všechno se snaží schovat do stínu či mlhy ale kdyby použili praktické efekty, hlavně u monster tak by to bylo o hodně lepší. Ale chápu že se to nevejde do rozpočtu a není to něco co se teď dělá. Navíc spoustu věcí vynechali/osekali kvůli tomu že by to bylo náročné na efekty. Ale jinak to má docela dobrou estetiku např. barevná paleta. . Celkově 6,5/10, pokud jste ještě mladí zkuste knihy. 🌊 🌊 🌊 🌊 ❌
Pasadenka
Pasadenka
627 bodů
6
Mám tu smůlu, že znám jak knižní předlohu, tak filmové zpracování. A také se musím přiznat, že mě Percy ani jeho svět absolutně nebaví. Knižně se mi nepovedlo dostat přes třetí knížku a filmy? Na nich bylo nejlepší jenom to herecké osazenstvo, i když děti byly věkově úplně mimo.

Proto musím i seriálové zpracování pochválit za to, že věkově se seriál srovnal s knižní předlohou. Což ovšem působí směšně a razem musím uznat, že dospělejší Percy je mnohem reálnější než jeho dětská verze.

Jak říkám v úvodu, tento fiktivní svět mě nikdy nebavil a nezajímal. Hlavní linku znám, té se drží i seriál, ale interpretuje ji vlastní cestou. Víc pohádkovou. Víc jednoduchou. Nevím, čím to je, ale ty současné seriály od Disney mi připadají neskutečně mdlé. Mám problém vůbec zjistit, cože se to v jedné epizodě stalo, neboť mám pocit, že nic. :D Vše je takové sterilní na úrovni předškoláků, až prvního stupně. Zkrátka zde není žádný rozumný přesah.

Fanoušci budou jistě nadšeni, neboť po vizuální stránce dostáváme solidní Áčkovou produkci. I když i zde je cítit, že se jedná o seriál a větší lokace jsou zahaleny do temnějších barev a celků vidíme také poskrovnu. Ale pořád je se na co dívat.

Dětští herci jsou v pohodě, ale stavím se na stranu filmové verze, kde mi charaktery seděli více. Je škoda, že jednotlivé úkoly jsou docela zapomenutelné a spíš si vybavím film než seriál. Snad až na minotaura. :D Myslím, že 70% si seriál obhájí (s přihlédnutím na čistě cílové publikum) Pro starší a ne fanoušky je to ztráta času.

PS: Ještě mě čeká poslední epizoda ale i ze závěrečné ukázky nevidím nic, co by bylo zajímavé. Percy mě zajímá spíš pro obecný rozhled a zde se najde zpracování které by ve mně rezonovalo. Tak možná zas za 10 let. :D
Hacking
Hacking
298 bodů
6
První filmová adaptace je lepší, tady mi to přijde, že je to zbytečně protahnutý, úplně by stačila polovina dílů.
roman21
roman21
293 bodů
6
první díl měl na mě pomalý tempo, až moc. Druhá epka mě celkem baví. Nemůžu srovnávat s knížkama, ale film mě zatím bavil víc v mnoha faktorech. Percy mi je dost nesympatický a ve filmu mi různé věci přijdou víc logické než se dějí v seriálu. Škoda, že filmová série s Loganem nevyšla..
  • Pan D
  • prostředí
  • nesympatický protagonista
  • nelogičnost
Jakub Kryštof
Jakub Kryštof
72 bodů
7
K seriálu jsem přistupoval s velkou dávkou skepse (což se stalo mým standartem pro mnoho nedávných projektů). A dnes po dokoukaní poslední epizody musím říct, že jsem nebyl až tak moc zklamán. Prvních pár epizod pro mě bylo těžkých, vzhledem k tomu jak pro odvážný casting se tvůrci rozhodli, ale ve výsledku musím říct, že chemie mezi postavami i místy docela funguje. Určitě stojí za zmínku vizuál, který až na pár drobností dělá serii čest a koukat se na to prostě dá. V příběhu se povedlo opravit pár zvláštních nedostatků knihy ale bohužel k tomu se váže drobnost, která mi celý seriál znepříjemnila a to jak na sebe jednotlivé epizody navazují resp. Spíš nenavazují. Je to zvláštní, ale měl jsem pocit jako by na podlaze střižny skončilo spoustu nějaké té výplně, která by propojovala epizody víc dohromady (hlavně na začátku seriálu). Celé to tak působí nějak nesouvisle a roztrhaně (K tomuhle pocitu, určitě přispěl fakt, že seriál vycházel postupně. ). Na každý pád to rozhodně není špatné. Jako start do dalších sérií to funguje slušně a pokud se tvůrci poučí z některých nedostatků a chyb, myslím že se můžeme dočkat dalších vymazlenějších sérií. Samozřejmě je logické, že se jedná o sérii, která roste s divákem. Takže se dá čekat že první díly budou ať už svou zápletkou tak obecně tónem mířit na mladší publikum (podobně jako knihy) mrk mrk
Tadeáš Novák
49 bodů
3
Oproti filmům propadák, sice hezké efekty, ale seriál do sebe míchá děj knih i filmů. Je to divné.
  • rozpor s knihami
  • rozpor s filmy
  • nesympatické postavy
Nout-e
Nout-e
36 bodů
7
Konečně koukatelny Percy Jackson, dobrý příběh v pěkné kabátku, bohużel první dva díly působí trochu uspěchaně a je zaměřen na mladší publikum, celkově se ale jedná o hezkou podívanou, byť je na čem zapracovat.
  • Pěkné provedení
  • Dobře napsaný příběh
  • Působí uspěchaně
  • Spíše pro mladší publikum
be_joseph
be_joseph
34 bodů
4
Po 3 epizodách se dá usoudit, že je tohle určeno opravdu pro diváky v předškolním věku, jinak by to snad ani nikdo nemohl brát vážně.
  • neuvěřitelně nesympatický hlavní hrdina
  • příšerně herecké výkony
  • multikulturní výplach mozku
Jakub8
Jakub8
30 bodů
9
Dosud z viděných 3 epizod jsem nabyl dojmu že je serál velmi kvalitní, s dobrými efekty, dobrými herci, a příběhem který šlape. A pro fanoušky knih, je to opravdu kvalitně zpracované. Už nějakou dobu jsem neviděl tak kvalitně zpracované. Doufám že mne ten seriál do posledního dílu nezklame.
Lumpadlo
11 bodů
8
Viděl jsem zatím všechny dostupné díly a musím říct, že absolutně nechápu některé negativní recenze. Už je to hodně let, co jsem viděl moře nestvůr a vždycky jsem si moc přál, aby tato skvělá kolekce knih byla zfilmována až do konce. Velmi doufám, že mé přání se mi konečně výplní, protože tento seriál má vše, co bych si mohl přát. Dobře se na to kouká, chemie mezi postavami funguje velmi dobře a pokaždé se těším na další díl. Doufám, že to tak bude dobré i nadále
  • Skvělý příběh
  • Hlavní hrdina
  • Chemie mezi postavami