Profilový obrázek

TheSompeque

1 554

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Praha, Hlavní město Praha, Česká republika



    Barbie
    Barbie (2023)
    8
    Nečekal jsem po Oppenheimerovi od Barbie tolik, ale byl jsem příjemně překvapen. Šel jsem na film kvůli tomu, že to byl od začátku meme, ale vyklubala se z toho poměrně chytrá (místy infantilní) satira na kritiku společnosti a patriarchátu. Poměrně oku líbivá oddechovka. Ken je doslova já.
    Oppenheimer
    Oppenheimer (2023)
    9
    Oppenheimer je tříhodinový vodopád povedených dialogů, který má tak rychlé tempo, co ne každému sedne. Koho baví spíš filmy plné akce a zdlouhavé rozhovory ho nudí, Oppenheimer není pro vás. Ale pro vás ostatní? - 3 hoďky utečou ale jako voda a film vám nedá prostor nudit se. Po Tenetu si Nolan u mě spravil reputaci. Doslova dechberoucí záběry, parádní herecký výkony (Hlavně Murphy a Downey Jr.) a nečekaně poměrně komplexní příběh. Na tohle rozhodně do kina.
    Indiana Jones a nástroj osudu
    Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
    7
    Vždycky mě fascinoval příběh učitele archeologie, který po přednášce vezme klobouk, bič, Colt a vyrazí na dobrodružnou výpravu. Po legendárních Dobyvatelích, brutálnímu Chrámu, mé oblíbené Poslední křížové výpravě a underrated Křišťálové lebce se Indiana Jones vrátil naposled na stříbrné plátno. Už u 15 let Křišťálové lebky bylo na pováženou sledovat postaršího Harrisona Forda, který mydlí soupeře bez ohledu na věk. Ani v Nástroji osudu tomu nebylo jinak. Přesto se tvůrci více snažili udělat z osmdesátiletého herce zranitelnější cíl, který už nemá energii na to, aby se vypořádal s celou armádou sám. Náckové jsou holt s Indym spjatí, takže i přes fakt, že se děj odehrává v 60. letech, Indy jim opět čelí. Sázka na jistotu, ačkoliv bych radši viděl něco z tématiky studené války ve stylu Kříšťálové lebky. Po stránce příběhu je to dost podobný s předchozím dílem - má to skvělý momenty, dialogy, chemii mezi postavami, ale pak přijde ten bodu zlomu, kdy v uvozovkách přízemní příběh jde do absurdního extrému, který vypadá prazvláštně, bizarně a naruší tak téma zbytku filmu. Je to škoda, protože jsem si film z velké části užíval, ale ten konec byl na mě trochu moc. Ale předem říkám, mohlo to dopadnout hůř a jsem rád, že nakonec závěr filmu nebyl tak sentimentálně klišovitý, jak to zprvu vypadalo, že bude. Postavy jsou ve filmu vyloženě povedený. Jonesova kmotřenka Helena je sympatická a přes asi dva momenty, kdy řekla, že je silná a nezávislá a v další scéně zase Indyho poučila o něčem, co by asi měl znát, vážně zábavná parťačka. Dále Teddy, což je takový méně otravný Short Round z Chrámu zkázy byl taky fajn. Bál jsem se, že kluk bude fungovat v ději jako takové to otravné dítě, co poučuje zkušenější starší a dělá si srandu z jejich věku, ale tady to naštěstí nenastalo. Na druhou stranu, jeho postava není tak výrazná a kdyby se vystřihla, ani byste si toho nevšimli. Záporák, nacistický doktor Voller, kterého hraje Mads Mikkelsen, jsem si užil dost. Když se nad tím zamýšlím, ve filmu není snad žádná postava, která by byla špatná, což je vzácnost. Teď bych přešel k problémům, kterých je kupodivu pomálu. První půlhodinka je to, na co byl film nejvíce promován - osmdesátiletý Ford je digitálně omlazen, aby vypadal mladě a úvod filmu se tedy odehrává ještě během druhé světové války. Autoři se snažili o určitý závan nostalgie, který zabral jen částečně. Digitální omlazení moc dobře nefungovalo, málokdy to působilo přirozeně. Co hůř, celý úvod se odehrává v noci, takže nejen, že pořádně nevidíte omlazeného Forda, ale ani pomalu nevíte, jestli koukáte na něj, nebo na někoho úplně jiného. Chápu, že chtěli pomocí tmy zakrýt nedokonalé CGI, ale když v té tmě stěží rozeznám na co koukám, tak si horko těžko dokážu užít akci. Neříkám nic, vrátit herce do jejich dřívějších let je fascinující a má to rozhodně využití, ale tady to působilo spíš rušivě. Akce je filmu více než dost. Možná až zbytečně moc. Když už nějaká taková scéna započne, trvá někdy až zbytečně dlouho. Neříkám, že jsou akční sekvence natočené špatně, to vůbec ne, ale jejich dávkování a délka by mohla být trošku skromnější. A ten konec. Jak jsem psal v úvodu, po vzoru Křišťálové lebky se film tři čtvrtiny filmu drží poměrně kvalitního akčního dobrodružného tempa, které působí i jakž takž reálně, ale až do bodu, kdy to přejde do absurdních rovin a akorát to tak pokazí dojem z celého filmu, který jsem si jinak naprosto užil. První tři filmy nechci ani srovnávat, ale když si vezmu Křišťálovou lebku a Nástroj osudu, užil jsem si víc letošní film. Nabízí víc zajímavých postav, poutavějších prostředí a akčních sekvencí, které neobsahují CGI opice. Takže za mě takových 7/10. Nezklame. Nenadchne. Ostudu sérii rozhodně nedělá. V moderních dobrodružných filmech rozhodně ten lepší.
    Bullet Train
    Bullet Train (2022)
    9
    Vezměte Kill Billa, šlehněte ho s klasickými akčňáky z počátku milénia, přidejte Tarantinovský um pro dialogy a vyjde vám Bullet Train. Dlouho jsem se nebavil (a nezasmál) u akčního filmu. Na to, že se tenhle kousek odehrává (nečekaně) ve vlaku, funguje to skvěle a nepůsobí to nikdy vyčerpaně. Herecký výkony u všech parádní. Neměl jsem takový očekávání, čekal jsem béčkový film a dostal jsem hidden gem z minulého roku. Koukněte, nebudete litovat.
    Sirotek: První oběť
    Sirotek: První oběť (2022)
    2
    Po solidní jedničce přišla po letech dvojka. Už nemá ten moment překvapení, který měl první díl, takže se celá atmosféra vytratila a místo toho máte extrémně průměrný, až podprůměrný horor, který ničím nezaujme. Ztráta času, radši mrkněte na jedničku.

    Oblíbená díla

    Oblíbení tvůrci