Adèle Exarchopoulos

6.7

Články 6

Pět ďáblů je melodramatická variace Osvícení, kde čichem cestujeme do minulosti
Recenze12. 10. 2023

Jestliže film je médium, které s publikem komunikuje prostřednictvím zvuku a obrazu, francouzské mysteriózní a fantaskní drama Pět ďáblů lze považovat za revoluční počin. Snímek režisérky Léy Mysius, jenž od tohoto týdne můžete vidět v tuzemských kinech, totiž vypráví o desetileté dívce Viky (Sally Dramé),jíž abnormálně vyvinutý čich umožňuje poznávat minulost a dokonce cestovat časem. Úžasná schopnost jí rovněž vyjevuje a objasňuje komplikované rodinné vztahy. Nadčasový příběh z odlehlého alpského městečka je dostatečně vtahující, nicméně nechává za sebou mnoho nezodpovězeného a neotřelou zápletku neumí podat podobně neokázalou formou.

KVIFF: Seznamte se s největším emočním upírem. Budete ho milovat i nenávidět
Recenze5. 7. 2023

Míjení je co do národního složení vskutku divokým projektem. Francouzskou produkci režíroval americký režisér Ira Sachs a v jejím čele stojí německý herec Franz Rogowski s populárním Britem Benem Whishawem. Všichni tihle lidé dali hlavy dohromady, aby natočili portrét jednoho z nejnesnesitelnějších mužů, jakého byste si dokázali představit. Dost možná si ho zamilujete.

Aktuality a recenze z Karlových Varů: Podezřelá je korejskou odpovědí na Základní instinkt
Festivaly a ceny10. 7. 2022

Padesátý šestý ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary je tady. Po roce zase lázeňský ráj ve znamení kolonád pulzuje mezinárodním ruchem a fanoušci i fanynky kinematografie se srocují v očekávání výjimečných filmových zážitků. V následujících řádcích se s vámi budeme dělit o dojmy z jednotlivých projekcí či doprovodných událostí, které vám mohou pomoci vybrat si ten správný film či investovat svůj čas do toho nejvhodnějšího festivalového termínu.

Vášeň, sex a nebezpečí. 20 dráždivých erotických dramat a thrillerů, které najdete (nejen) na Netflixu
VOD25. 3. 2022

Novinka Deep Water s Benem Affleckem a Anou de Armas, kterou můžete vidět na Prime Video, nás moc nepotěšila. Podobně laděných snímků, v nichž není nouze o dusnou atmosféru a smyslné scény, je ale naštěstí mnoho. Na filmy uvedené v článku se nyní můžete podívat na streamovacích službách dostupných v Česku.

Nejlepší filmy s ženskou hrdinkou v hlavní roli
Téma5. 10. 2020

Část 3 - Silné a odhodlané, rebelující a sympatické, ale také křehké a citlivé - ty nejlepší snímky, v nichž hrají prim ženy, nabízí širokou škálu zajímavých hrdinek stříbrného plátna, a je potřeba si je v rámci tohoto byznysu, stále hlasitěji kritizovaného za mužskou nadvládu, pravidelně připomínat. Pojďme se ohlédnout za 40 výbornými filmy s ženskou hlavní hrdinkou (či hrdinkami).

Hvězdy v Cannes na červeném koberci
Festivaly a ceny16. 5. 2014
Hvězdy v Cannes na červeném koberci