Interiéry

71%
Interiéry

Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velký šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny, je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva.



Scénář:

Pete69
Pete69
29 851 bodů
7.5
Solidní drama typicky Allanovského pojetí. Plno dialogů dlouhé intenzivní scény i prázdnější pasáže. Tentokrát si sám Woody Allen nezahál, ale nechybí jeho osudová herečka Diane Keaton. Všichni herci se mi líbili a téma rozpadu dlouholetého manželství, se kterým se dospělé dcery těžko směřují, je zajímavě a čistě dramaticky zpracované.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 284 bodů
6
Allenovkám bez Allena se vyhýbám jako čert kříži. Tohle je vlastně moje první. Stejně tak je to můj první film od něj bez jakéhokoliv humoru. A musím říct, že Woodymu tohle hraní na Bergmana žeru jen velmi částečně. Hlavně si myslím (a kamenujte mě), že Allenova filosofie obstojí pouze převedená do formy vtipné pointy, jako taková je skvělá, trefná a působivá, na dramatickou hru o psychologické hloubce je ale moc banální a snadno čitelná. Ten film máte (zvlášť když jste od Allena pět šest filmů viděli) prokouknutý po čtvrt hodině a zbytek už ničím nepřekvapí.

Dodatečné informace

Původní název:
Interiors (více)
  • USA Interiéry
  • USA Interiors
  • USA Anhedonia
  • USA Belső terek
  • USA Esoterikes sheseis
  • USA Innenleben
  • USA Intérieurs
  • USA Interiores
  • USA Interjöörid
  • USA Intimidade
  • USA Når demninger brister
  • USA Rene linier
  • USA Sisäkuvia
  • USA Vívódások
  • USA Wnetrza
  • USA Εσωτερικές σχέσεις
  • USA Интериори
  • USA Интерьеры
Země původu:
USA
Rozpočet:
10 mil. USD
Tržby:
10,4 mil. USD (celosvětově)