The Program: Pád legendy

64%

Komentáře a recenze 10

7.5
Docela kontroverzní snímek,kde vylíčili idol cyklistky jako totální svini bez kouska citu v těle. Pokud je to aspoň z půlky podle pravdy,můžu s klidným srdcem říct,že bych si o Lance neopřel ani kolo. Ben hraje skvěle a chvílemi máte opravdu pocit,jako by to hrál sám Lance. Natočeno to bylo svižně a i když se o soukromém životě Armstronga nedovídáme skoro nic,tak to vůbec nevadí. Ústředním motivem je Doping - Lance -a celý film se ho drží jako klíště a i když nejsem fanouškem cyklistiky,tak mě tento snímek zaujal.
4
Benova podoba s Lancem byla sice parádní, ale jinak je to místy zmatená jízda, která pro lidi, kteří o téhle aféře moc neví, bude hodně těžko travitelná. Mě osobně zachránila znalost těch 2 dokumentů z posledních let (Armstrong Lie a Král švindlu), protože jinak bych se moc nechytal.
7
Stephen Frears patří ke spolehlivým filmovým vypravěčům, a to že film není až taková pecka nejde tak úplně za ním, jako spíš za scenáristou snímku, kterému se nepodařilo dostatečně vystavět konflikt mezi novinářem a sportovcem, kteří měli být hlavními antagonisty. Právě v tom vidím hlavní slabinu jinak celkem nadprůměrného evropského filmu o lesku a bídě cyklistiky. Každopádně Ben Foster je zde vynikající a podává špičkový herecký výkon!
tindersticks
tindersticks
783 bodů
7
Jakožto pilná cyklista jsem si užil všechny ty úžasně natočené záběry se Sestriere nebo Mont Ventoux, které vypadají tak realisticky, že člověk váhá, jestli je Stephen Frears nezkopíroval z youtube. Na chlup jako Armstrong vypadá taky Ben Foster a dost podobně vlastně i zbylá partička. Film má tempo, poměrně přesně vykresluje genezi Armstrongova úspěchu i jeho smutné konce, přesně a věrohodně. Přesto mi ve filmu chyběla větší citová angažovanost, náhled do Armstronga za oponu. Takhle vidíme jen rychlé rozhodování a jeho lidské (v menšině) nebo sobecké a arogantní chování. Čekal jsem popravdě trochu víc..