Neutečeš

63%

Zajímavosti 35

  • Není vysvětleno, jak se Jay tak vážně zranil, když jednoduše vjel do kukuřičného pole.
  • (asi v 8. minutě) V ložnici se kamera odráží v televizoru.
  • (asi v 1h 2 min) Když Jay utíká ze scény v domě u jezera a narazí do kukuřičného pole, je řadicí páka vozu v poloze parkování.
  • (v cca 1h 12 min) Když Greg otevře dveře něčemu, co vypadá jako jeho matka, její levé ňadro nebylo v záběru, kde klepe na dveře, vidět, ale když otevře dveře, je vidět.Je to však iluzorní, neustále se měnící vzhled. Několik minut předtím se objevilo jako Greg sám. Předtím se během chvíle změní z mladé ženy na velmi vysokého muže a malého chlapce.
  • (asi v 1h 20 min) "To" by nemělo důvod lézt na Jayovu střechu, vždy by se k prokletému dostalo nejpřímější cestou, dveřmi nebo oknem. Při rozhovoru s Hughem/Jeffem však říká, že se mu "To" stále vysmívá, přestože Jay byl posledním cílem. Pokud měl Jay sex s jedním nebo více muži na lodi, jak bylo naznačeno, ale nikdy přímo řečeno, pak by to byl podobný výsměch.
  • Když Jay v čase 29:06 odchází ze třídy, má batoh zjevně rozepnutý, ale když v čase 29:24 vychází ze třídy, má ho zapnutý. Není možné, aby si batoh zapnula mezi těmito dvěma okamžiky.
  • (v cca 1h 29 min) Sádra na Jayově ruce je na konci filmu nahrazena sportovní páskou pro scénu v bazénu. Když vylézá z bazénu, ohne své "zlomené" zápěstí téměř o 90 stupňů, které by sádra držela zcela znehybněné. V pozdějších scénách se pevná sádra vrací.
  • Disasterpeace: (asi ve 49. minutě) Skladatel soundtracku hraje hlasatele na střední škole, kde Jay hledá Hugha.
  • Scéna z prvního filmu viděného v televizi je z filmu W. Lee Wildera "Killers from Space" (1954) s Peterem Gravesem v hlavní roli. Nejlépe si jej pamatujeme díky tomu, že v něm vystupovali mimozemšťané, jejichž oči byly vyrobeny z půlek pingpongových míčků.
  • WILHELMŮV KŘIK: Když se Jay a Paul dívají na sci-fi film z 50. let, kosmonaut zastřelí příšeru.
  • David Robert Mitchell začal psát scénář v roce 2011.
  • Na serveru Rotten Tomatoes se tento film umístil na šestém místě v žebříčku nejlépe hodnocených filmů roku 2015.
  • (asi 6 minut) Jeden ze starých filmů, na které se děti dívají v televizi a ve kterém hraje mladý Peter Graves a jehož postava má velké oči, je film Killers from Space (1954).
  • Film se natáčel v Michiganu. Dům Jaye a Kelly se nachází na Trafalgar Way ve Sterling Heights. Zmrzlinárna, kde Kelly a Paul pracují, je Clark's Ice Cream v Berkley.
  • Celá hudba od Disasterpeace ("Disasterpeace") byla dokončena za méně než tři týdny.
  • Film se inspiruje několika hororovými filmy z 60. až 80. let, zejména klasickým slasherem Halloween (1978). Dívka v úvodní scéně filmu se jmenuje Annie a jedna z Lauriných kamarádek ve filmu Halloween se jmenovala Annie Brackettová.
  • Kamera a hudba filmu jsou silně inspirovány filmy Johna Carpentera.
  • Film byl údajně v původních scénářích násilnější. Všechny byly zmírněny, aby se zajistil rating R.
  • "Ono" je vidět, jak sleduje Jaye ve školní scéně, ale ona si ho nikdy nevšimne.
  • V traileru muselo být natočeno několik scén, ve kterých je Entita zobrazena nahá. V traileru byla Entita zobrazena ve spodním prádle. Především ve scéně, kdy Entita stojí na střeše Jay a její rodiny, je ukázáno, že má na sobě trenýrky.
  • Disasterpeace nahráli hudbu k filmu, protože režisér David Robert Mitchell byl velkým fanouškem videohry Fez (2012) (ke které Disasterpeace vytvořili hudbu).
  • O obludném "To" se často říká, že je metaforou pohlavně přenosných chorob a sexuální promiskuity. Na otázku ohledně konceptu filmu režisér David Robert Mitchell odpověděl: "Základní myšlenka, že mě sleduje něco, co vypadá jako různí lidé, co je velmi pomalé a vždy přichází, pochází z opakující se noční můry, kterou jsem měl v dětství. Později, jako dospělý, jsem přidal sexuální aspekt předávání této strašné věci. Přišlo to ve dvou různých obdobích mého života." Moderní filozof Slavoj Žižek však napsal" veškeré takové čtení / jako podobenství o AIDS nebo jiné pohlavně přenosné nemoci / to není... [n]ani "metafora"... řečeno brutálně zjednodušeně, poučení... spočívá v tom, že , na úrovni abstraktní formy, 1+1 nikdy není prostě 2, protože vždycky rodí nechtěný doplněk, takže dostáváme 1+1+a. . pro sexualitu, kde dvojice ... nikdy není sama, ale vždy ji doprovází (spektrální) třetí prvek." [V knize "Sex and the Failed Absolute" (Sex a neúspěšné absolutno); '20.]
  • Jay je zkratka pro Jamie, což je pocta královně křiku Jamie Lee Curtisové. Ve filmu má Jay sestru jménem Kelly. Jamie Lee Curtis má také sestru jménem Kelly Curtis.
  • (cca 27 minut) Báseň, kterou Jayův učitel angličtiny čte nahlas, je "Milostná píseň J. Alfreda Prufrocka" od T. S. Eliota. Báseň má s filmem některé společné rysy.
  • Film byl natočen převážně širokoúhlými objektivy, aby působil rozlehlejším a děsivějším dojmem.
  • V pozadí některých scén s davy lidí se objevují lidé, kteří zdánlivě pomalu kráčejí směrem k Jay a jejím přátelům. To má v divácích vyvolat pocit úzkosti z možnosti, že některý z těchto lidí je Entita.
  • Nejenže rekvizity na scéně brání divákovi v určení letopočtu, ale i oblečení brání divákovi v určení roční doby. Během krátkého trvání filmu se oblečení střídá od kabátů, bund, triček a plavek přes den až po sotva cokoliv v noci... a to vše venku, bez jakýchkoliv známek nepohodlí.
  • Tvář Jayovy a Kellyiny matky není nikdy jasně vidět. V první scéně, v níž se ve filmu objeví, je vidět, jak telefonuje v kuchyni a její obličej je zcela zakrytý vlasy. V každé další scéně je její tvář buď rozostřená, nebo částečně vyříznutá záběrem.
  • Po převážně pozitivním přijetí kritikou i diváky o prvním víkendu bylo původně plánované uvedení filmu na VOD a v kinech zrušeno ve prospěch uvedení pouze v kinech.
  • (asi ve 46. minutě) Zchátralý dům, ve kterém se Hugh ukryl a který Jay a její přátelé prozkoumali, je ve stylu amerického čtvercového domu. Tento styl byl populární od 90. let 19. století do 30. let 20. století. Mnoho půdorysů foursquare obsahuje "kruhové" dopravní schéma, kdy lze projít několika místnostmi a vrátit se do výchozího bodu, aniž by bylo nutné cestu obrátit: například kuchyně, předsíň, obývací pokoj, jídelna a kuchyně. V některých domech mají sousední ložnice společné šatny a koupelny. Díky takovému "plynulému" půdorysu by byl tento styl domu obzvláště žádoucí, pokud by bylo třeba uniknout z "Toho".
  • David Robert Mitchell uvedl díla George A. Romera a Johna Carpentera jako hlavní vlivy na jeho styl natáčení a tvůrčí rozhodnutí při natáčení tohoto filmu.
  • (cca 9 minut) Divadlo, které se objevuje na začátku filmu, je Redford Theatre, historické divadlo v japonském stylu s plně funkčními varhanami Wurlitzer ve čtvrti Old Redford v Detroitu, stát Michigan. V tomto divadle měl premiéru film Lesní duch (1981).
  • Podle produkční společnosti činil rozpočet filmu 1,3 milionu dolarů a kvůli daňovým výhodám byl celý natočen ve státě Michigan. Rok po uvedení do kin vydělal přes 20 milionů dolarů.
  • Časový rámec filmu je záměrně neurčitý, takže připomíná sen. Některá zobrazená auta pocházejí z novější doby. Mnohé se zdají být z 60. až konce 80. let. Rané CRT televizory jsou zobrazeny vždy, když postavy sledují filmy. Rozporuplná technologie zahrnuje Yaru na zařízení, které vypadá jako mušlový kompakt, ale čte z něj jako ze čtečky elektronických knih a v jednom okamžiku ho používá jako zdroj světla. Také dívka na začátku filmu používá mobilní telefon a řídí moderní automobil, přičemž je v záběru několik moderních vozidel.
  • Koncept filmu vychází z režisérovy opakující se noční můry, v níž ho pronásledoval predátor, který se k němu neustále pomalu přibližoval.