Prokletý klub

72%

Komentáře a recenze 6

30 148 bodů
8
Sportovní filmy vysloveně nehltám, ale když je to natočeno takto, je to skvělá podívaná. Rozhodně se zde nedočkáme spousty sportovních utkáních, zpomalených záběrů, heroických oslav a gólů v poslední vteřině. Je to syrové, uvěřitelné ( také je to podle pravdivého příběhu ) a skvěle poskládané. Film mě bavil od první do poslední minuty. Ještě jsem od Michaela Sheena neviděl tak perfektní výkon.
8
Strašně fain pohled do zákulisí anglického fotbalu na přelomu 60. a 70. let, ale především zajímavý příběh o neuvěřitelném trenérovi Brianu Cloughovi, jeho přátelství k Pete Taylorovi a "nenávisti" k Donu Reviemu. Film jako takový moc fotbalu nenabídne (ale když už tak to stojí za to) - spíš nám ukazuje ty věci v zákulisí (kouření a pití kafíčka před zápasem, atd.), ale to vůbec není na škodu. Pro fandy různých fotbalových manažerů povinnost. 7.5/10
9 364 bodů
8
Není možné pravidelně sledovat fotbal, ba pak anglickou Premier League, a nevidět příběh Briana Clougha a Leedsu United. Navíc když už dneska Leeds zase bojuje v nejvyšší soutěži. V každém profesionálním životě si vytyčujeme cíle a někdy se může stát, že pro ten cíl obětujeme všechno, ale pak nevidíme, co jsme měli, dokud jsme to neztratili. Úplně stejně to tak měl i Brian Clough, jehož snem bylo trénovat Leeds. Jenže ten tým jsou vlastně "tragédi", ne nejsou jen svým příchodem narušil jejich DNA, se všema se rozhádal až ho vyhodili. Ale zpět k začátkům v Derby, kde je to parádní. A i skvěle přeneseno do filmu, kdy opravdu vidíme ty jeho management skills, tahle část se mi líbila nejvíce, přestože pořád to není úplně nejvíce. Mělo by to dostat druhý díl, právě o té jeho veleúspěšné kariéře za Nottingham, kvůli které se zapsal do dějin. Ve filmu z fotbalového prostředí prostě musí být nějaká dramatická scéna z toho zápasu, kdy se rvete o výsledek, ať už třeba "jen" jako trenér, bohužel to mi tam chybí. Skvělý herecký výkon Michaela Sheena, kterému to zapálení věříte. 75%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
futbalova bromance s vynikajucim sheenom a presnou hooperovou reziou (neviem ci spolupracoval s rovnakym kameramanom ako u kralovej reci, ale uplne vidiet ako su si tie dva filmy podobne)...
javor6
javor6
530 bodů
10
***** - Michael Sheen je dokonalým prototypem, jehož styl hraní a celkový zevnějšek prostě burcuje k tomu, aby hrál snílky a šílence, kteří strašně rádi jsou hlavou proti zdi. Forst a Clough mají hodně společného. Ovšem zatímco jsem Frostovu cestu a cíl jasně chápal, Cloughovo přijmutí nabídky od Leedsu jsem už tolik nebral. To je ale zbytečné zabíhání do historických hypotéz a o tom mé hodnocení nemá být. Nevím totiž jak vy, ale pro mne má anglický fotbal velkou a sladkou příchuť ať byl minulé století jakkoliv buranský a brutální. Tento příběh o snílkovi Brianovi a jeho věrném příteli Peterovi se ovšem odehrává jinde než na stadionu. Sport tu hraje krásné druhé housle a musím říct, že pokaždé, když se ukázalo skóre zápasu, srdce povyskočilo, jako bych ten zápas celý viděl. A zde bych chtěl vypíchnout hezký atribut tohohle snímku. Pořád se něco děje, stále máme nějaké očekávání. Důležité body jsou skvěle zdůrazněny, pocity čišící z herců perfektně prožity a ono skóre jednotlivých utkání zobrazeno oku diváka snad v ten nejvíce vhodný okamžik, který vždy udělá čáru za dosavadním dějem. Děj je dost umně rozdělen na dvě linie. Co si budem vyprávět, kdyby to bylo v jednom celku, byla by to poměrně nuda. Takhle ale není. Na každé vteřince je cítit láska k fotbalu a v závěru i k přátelství a to je správné. Celkově se mi toto dílo ohromně líbilo, protože každý záběr má svůj smysl, každé mrknutí oka kapitána na svého kouče vzbuzuje u diváka (tedy alespoň u mě) stejný flustrující pocit, jaký zažíval Clough v onu inkriminující chvíli. Kamera, střih, herci, atmosféra... z Damned United jsem byl jednoduše nadšený, proto jasně tvrdím, že tento film je patva pro oči každého fanouška kulaté meruny a drnovitého pažitu. - maple6