Recenze: Ratchet & Clank: All 4 One (Videohra, PS3)

Ratchet & Clank: All 4 One
Předchozí díly Ratcheta se herně od Crashe příliš nevzdalovaly, což také vysvětluje jejich ohromnou popularitu. Velmi barevná a na humoru založená plošinovka s doladěným ovládáním si získala miliony hráčů po celém světě. Každá série ale potřebuje změnu. Většinou na to jdou autoři formou ulítlých automobilových závodů (čehož se dočkal i Crash či neméně populární Mario), případně zvolí formu party her, sloužících pro občasné pobavení větší skupinky hráčů (opět Mario). V Insomniac na to jdou trochu jinak. Volí týmového ducha, využívají ho však v rámci klasicky rámované plošinovky.
V Ratchet & Clank: All 4 One hlavní záporák celé série doktor Nefarious nechtěně oživí monstrum, jehož osvobození vede k ještě většímu nepříteli, než je on sám. Je proto nucen spojit se s Ratchetem, Clankem a také lehce nablblým kapitánem Qwarkem, aby společně situaci vyřešili a zachránili svět.
Ratchet & Clank: All 4 One
Jak naznačuje odstavec výše, hru lze hrát až ve čtyřech hráčích a jde o největší sílu titulu. Je dostatečně zábavný i jako „sólovka“, teprve ale v rámci kolektivního blbnutí vyvstane jeho opravdový tah. Hra má skvěle zvládnuté ovládání i zábavně vymyšlenou "nutnou" kooperaci, takže není využití dalšího hráče pouhým efektem, ale důležitou ingrediencí. Hru lze nicméně bez problémů projít i v jednom a v tom případě vám druhého hráče zasupluje počítat (je třeba dodat, že docela schopně a bez velkých kiksů).

Ratchet & Clank: All 4 One
Grafika je vrcholně roztomilá a plná nejrůznějších humorných detailů. Herní náplň je dostatečně rozmanitá, aby neměl hráč pocit opakovaného vývoje (mohou za to jak rozličná prostředí, tak i bohatá náplň misí, které umožní nejen tradiční hopsání, ale i akčnější skluzy na trubkách či divoké řízení vozidel). Oproti předchozím dílům se změnil pohled. Zatímco dříve se kamera držela za zády hrdiny a šlo s ní pohybovat, tentokrát je lehce izometrická a fixní. To má bohužel ten nepříjemný efekt, že se čas od času setkáte s nějakým tím slepým místem, které vám zvedne krevní tlak. Naštěstí jich ve hře není mnoho.
Ratchet & Clank: All 4 One
Hra není příliš náročná (většinu času se dá v pohodě zvládnout stylem „běž a střílej“), na druhou stranu obsahuje možná až příliš bohatý zbrojní arzenál, který lze vylepšovat a kde jsou takové specialitky, jako fialový gravitační sliz. Orientování se ve zbraních a jejích přepínání není vždy jednoduché. Některé zbraně navíc zaměřují automaticky a jiné ne, což dokáže být taky občas slušně matoucí. I přesto je tu patrné cílení na méně náročné hráče (prakticky není kde se zaseknout). O to více proto zamrzí absence českého jazyka, neboť jde o hru, která by se určitě líbila i mladším hráčům.
Ratchet & Clank: All 4 One má podobně nakažlivou kolektivní hratelnost, jako série LittleBigPlanet. A zmíněnou hopsačku i v mnohém připomíná, vtipnými animacemi počínaje a hravým kooperativním blbnutím konče. Pro sólisty "jen" další plošinovka. Pro více hráčů téměř ideální titul k vyplnění volného víkendu.
Hodnocení: 80%