Sobotní večer na ČT art bude patřit Lou Reedovi

Sobotní večer na ČT art bude patřit Lou Reedovi
Lou Reed se proslavil především jako skladatel, zpěvák a jeden z leaderů avantgardní newyorské skupiny Velvet Undergroud. Z pozdější sólové dráhy se stala kultovní především skladba Perfect Day, jejíž věhlas umo
Trainspotting
Trainspotting (1996) | 1996 Miramax
cnilo uvedení v Trainspottingu (1996). Renton si dává smrtící dávku heroinu, odplouvá do komatu a k tomu hraje a zpívá Lou Reed: "what such a perfect day, you just keep me hanging on..." Jedna z nejpůsobivějších filmových scén vůbec. Tedy alespoň pro mě.
Lou Reed se představil ve filmu i osobně, krásným příkladem je volné pokračování snímku Smoke (1995), skečový Vztek (1995). Reed se zde vyznává z lásky k New Yorku, doutníkům a představuje svůj vynález, "dvojité" brýle.

Trailer k filmu Vztek:

ČT art americkému rockovému hudebníkovi, který letos v říjnu zemřel, věnuje v rámci bloku „Je nám ctí“ celý sobotní večer. Ten uvede dokumentem Lou Reed!, který sleduje muzikantovu dráhu od dob jeho působení v legendární kapele The Velvet Underground přes jeho sólovou dráhu až po básnická vystoupení devadesátých let. Film obsahuje více než dvě desítky rozhovorů s přáteli Lou Reeda jako jsou a byli David Bowie, Patti Smith, Susan Vega nebo třeba Václav Havel.
sobotni-vecer-na-ct-art-bude-patrit-lou-reedovi
Z dokumentu Lou Reed!
Koncert Lou Reed Live in Archa Prague 2012 ČT art odvysílá před půl desátou večer. „Když se jednalo z managementem Lou Reeda o tom, kde natočit záznam z jeho světového turné, všichni navrhovali Londýn, ale on sám řekl, že ne. Chtěl, aby se natáčelo v Praze,“ říká Pavel Stříbrný, který se na přípravě záznamu podílel jako střihač.
sobotni-vecer-na-ct-art-bude-patrit-lou-reedovi-1
Z dokumentu Lou Reed!
„Podle Reeda byla v Praze vždy výborná atmosféra a navíc cítil jakýsi sentiment ve vztahu k Václavu Havlovi. Nakonec to bylo hezké, ale trochu náročné natáčení. V klubu bylo totiž asi čtyřicet stupňů a tak vysoká vlhkost, že nám vypadávaly kamery. Když jsem pak materiál stříh al, byl jsem nervózní, protože od managementu pana Reeda nepřicházela žádná zpětná vazba na průběžnou práci. Když byl záznam hotový, přišla mi jen zpráva ‚Lou love this edit‛. Žádný další záznam z jeho vystoupení pak už nikdy nevznikl.“
(S využitím materiálu ČT)