V seriálu Sexify se skandalizuje homosexualita, feminismus a ženský orgasmus. Dokázali se Poláci odvázat?

Sexify (2021) | Netflix
Sexify má být polský kontroverzní dramatický seriál s prvky komedie vyprávějící příběh o třech vysokoškolačkách z Varšavské univerzity, jež se rozhodnou vytvořit mobilní „appku“, která by měla ženám pomoci k dosažení sexuálního vyvrcholení-orgasmu. Na seriálu pracovala řada zcela neznámých autorů, kteří se podle mého názoru chopili velkého a důležitého tématu. O to větší sympatie si u mě tento seriál od Netflixu získal, když jsem vzala v potaz, v jaké zemi vznikal. Silně katolické Polsko, které nedávno ženám odebralo právo na potrat, vyprodukovalo titul plný sexu a jeho úkolem bylo zcela jistě šokovat a provokovat.

Sexify
Problém ale je, že ačkoliv bylo téma opravdu silné, jeho zpracování už tolik ne. Ze seriálu, který mohl přivést opravdu silné poselství, jsme si odnesli pouze myšlenku, že na velikosti mužského údu nezáleží. Nejsem si zcela jistá, že mělo být tohle hlavním tématem. Naivně jsem doufala, že se něčemu novému přiučím, dozvím se nějaké zajímavé tipy a nápady a jediné, co pro mě bylo novinkou, je dívat se před sexem svému partnerovi či partnerce dvě minuty intenzivně do očí.
dokazali-se-polaci-odvazat-serial-sexify-je-o-zenskem-orgasmu-feminismu-a-homosexualite-co-doma-pusobi-skandal-3
Sexify (2021) | Netflix
Tvůrci vsadili na trojici rádoby povahově odlišných dívek, jež se ale později projevovaly víceméně totožně a nezaregistrovala jsem ani výraznou osobnostní proměnu. Natalie je prudce inteligentní introvertka, jíž se špatně komunikuje se svým okolím. V oboru milostných vztahů má nulové zkušenosti a jejím cílem je být tou nejlepší studentkou. Pauline je vzorná katolička, která má chvíli před svatbou. Vždy byla vzorňačka, jež udělala vše, co po ní rodiče vyžadovali. Žila jejich život, nikoliv svůj a podle toho byla také (ne)spokojená. Když ji její nejlepší kamarádka požádala o pomoc s vývojem své aplikace, tak nejprve odmítala. Po tom, co si ale sama uvědomila, že ji ve vztahu se svým snoubencem chybí chemie, na návrh přistoupila. Třetí hlavní postava, Monika, je z bohaté rodiny, jež se celý život spoléhala na finanční podporu svých rodičů. Žila si život po svém, kašlala na školu a užívala si sexuálních radovánek, dokud ji tatínek nepromluvil do duše a nedonutil ji nastoupit zpět na univerzitu, na technický obor. Krátce po návratu do školy z ní chce být ale na truc opět vyhozená, to se ale změní, když se jí podaří připojit k projektu aplikace pro dívky.
Vše se odehrává v současnosti ve Varšavě a ve studentském prostředí, univerzitním kampusu a na kolejích. Kromě tří hrdinek zde tudíž vystupuje řada vedlejších postav jako je například Rafaal, Nataliin konkurent, jenž dívkám pěkně zavaří, bývalý přítel Moniky, rodiče dívek, jejich přátelé, spolužáci, kolegové a další. Tvůrci se však až příliš soustředili pouze na život tří hlavních postav a ve výsledku se jim ani nepovedlo je nějak víc osobnostně rozvinout. Jediná, která dosáhla nějaké výraznější proměny, byla vzorňačka Pauline. Ze zakřiknuté dívky, která neuměla říkat ne, se dostala přes divoženku utrženou ze řetězu až k poměrně silné osobnosti, jež se rozhodla vzít život do vlastních rukou a jít na cestu za sebepoznáním.
dokazali-se-polaci-odvazat-serial-sexify-je-o-zenskem-orgasmu-feminismu-a-homosexualite-co-doma-pusobi-skandal-14
Sexify (2021) | Netflix
Celý seriál bych klidně o několik epizod zkrátila. Osmidílná série po padesáti minutových dílech, mu neprospěla. Zvolit formu celovečerního filmu by dle mého názoru bylo rozhodně lepší. Alespoň by diváci seriálu Sexify neměli nutkání jej přirovnávat k britské Sexuální výchově, která byla podle slov mnohých více otevřenější k zvolenému tématu a přinášela navíc i více humorných momentů. Tvůrci Sexify se pravděpodobně i tímto seriálem inspirovali ve vizuální stránce, která se údajně liší pouze v kulisách socialistických varšavských kolejích.
Sexify rozhodně není nejhorším seriálem, ale ani nejlepším. Nese se v poměrně realistickém a ne příliš stylizovaném duchu, jež je uvěřitelný a dokážete si snadno představit, že by se to mohlo dít i ve vašem okolí. Takových seriálů, které tímto způsobem rozvíjejí sexuální tématiku, feminismus a další sociální témata, existuje dnes již ale nepřeberné množství, takže to existenci Sexify zadupává do země. Na Netflixu jsou mezi takovými seriály například Krasotinky, výše zmiňovaná Sexuální výchova, Sex – máme jasno, Ranařky, japonské drama Nadosmrti a další.
dokazali-se-polaci-odvazat-serial-sexify-je-o-zenskem-orgasmu-feminismu-a-homosexualite-co-doma-pusobi-skandal-4
Sexify (2021) | Netflix
Seriálu příliš nepomáhá ani hudební doprovod, který je víceméně v každém díle stejný a po chvíli máte pocit, že vám z toho půjde hlava kolem. Vzhledem k těmto výše uvedeným skutečnostem a k tomu, že podle mě své poselství ani zdaleka nedotáhl do konce, jej nemohu hodnotit lepé než průměrně. Cením si ale dobrých hereckých výkonů, jež byly perfektní jak u hlavních tak i u vedlejších postav, dále také pár zajímavých vtipných momentů a silného námětu.
Hodnocení: 50 %