Elliot Page se vrací před kameru. Ve svém comebacku prý exceluje, jedna věc mu ale láme vaz

Elliot Page se vrací před kameru. Ve svém comebacku prý exceluje, jedna věc mu ale láme vaz
Elliot Page | Axelle/Bauer-Griffin / Getty Images
Je jasné, že do tohoto snímku vložil Page víc než jen svůj herecký talent. Příběh vypráví o trans muži, který přijíždí do své domoviny, kde se nevyhnutelně musí střetnout nejen se svými blízkými, ale i se střípky své staré identity. Vzhledem k tomu, že jde o první filmovou roli Page poté, co sám veřejně vystoupil jako trans muž, se nedá vyhnout hledání paralel a srovnávání. Page je také spolu se samotným režisérem Dominicem Savagem podepsaný pod scénářem.
Close to You
Close to You
45%
Metakritický server Rotten Tomatoes zaznamenal po premiéře v Torontu první profesionální texty, rozdělené svou výslednou známkou takřka přesně napůl. 47 % ze 17 textů končí v nadprůměru, 53 % v podprůměrů. Pisatelé a pisatelky se však prakticky bezvýhradně shodují na tom, že pokud za něco přičítat body, tak právě za výkon Page, který do projektu zjevně dal vše.
„Pageův výkon je připomínkou toho, jak obratným a vnímavým hercem umí být. Je schopný jak syrové emocionální upřímnosti, tak ostrovtipu – obojí je přínosem pro scénář, který občas uhýbá k přílišné obezřetnosti,“ míní kritik Variety Guy Lodge, ale stále udílí nadprůměrnou známku.
Close To You
Close To You | TIFF
Když je řeč o scénáři, je nutné podotknout, že se tvůrci rozhodli ve větší než obvyklé míře spolehnout na improvizaci. A to včetně stěžejní scény, jež měla ve své syrové podobě 53 minut (pro výsledný produkt však byla výrazně zkrácena). Tento přístup se ale tvůrcům podle dosavadních reakcí příliš nevyplatil. „Close to you se nám nikdy nedostane opravdu pod kůži. Jeho experiment se silnou improvizací byl jistě dobrou myšlenkou ohledně hledání autenticity, tahle metoda však v důsledku selhává při konstrukci úspěšného narativu a plnohodnotných postav,“ míní Kristy Puchko z Mashable.
Elliot Page
Elliot Page

Herec, Účinkující

Marya E. Gates z RogerEbert.com má za to, že projekt je třeba považovat za symbolické znovuzrození ústřední osobnosti. „Close to You také slouží jako představení staronové filmové hvězdy Page. Nám divákům připomíná, že je tím samým jedinečným talentem jako dřív. Nemůžu se dočkat, až uvidím, co nabídne příště.“
Na jednu stranu tu tedy máme sympaticky osobní dílo, ne každý se ale dokáže přenést přes improvizační metodu. „Zjevně to je od srdce, tenhle improvizovaný indie kousek ale bohužel postrádá tvar a srozumitelnost,“ posteskl si Jordan Hoffman z The Messenger. Zdá se tedy, že spokojenost recenzentů a recenzentek závisí na tom, jak moc jsou schopní napojit se na syrové emoce okamžiku a jak moc prominou, že snímek jako celek nedrží dvakrát uspokojivě pohromadě. Lze ale poměrně snadno pochopit, proč se Page rozhodl svůj comeback koncipovat právě tímto způsobem.
O distribuci v Česku zatím nic nevíme. Jistější je vyhlížet festivalovou nabídku než širokou distribuci. Podívejte se na žebříček nejočekávanějších filmů roku podle databáze Kinoboxu.
zdroj: The Messenget, Mashable, Variety, RogerEbert.com