Drama Steve Jobs s Michaelem Fassbenderem má první recenze. A nevede si zle!

Dva roky zpátky se pokusil slavného vizionáře ztvárnit Ashton Kutcher a podle očekávání to příliš dobře nedopadlo. Tentokrát byly naděje na úspěch mnohem větší. Životopisný snímek Steve Jobs původně dávali dohromady David Fincher a Aaron Sorkin (společně natočili vynikající drama The Social Network o založení Facebooku). Fincher nakonec z Jobse vypadl, neboť chtěl nad projektem absolutní kontrolu, na což studio nepřistoupilo. Na jeho místo nastoupil naštěstí taktéž značně talentovaný režisér Danny Boyle.
Boyle si dal na snímku skutečně záležet a pro co největší míru autenticity použil velmi neobvyklou metodu natáčení. Scény z roku 1984 jsou natočené na zrnitý 16mm film, scény z roku 1988 na lesklý 35mm film a scény z roku 1998, kdy se Jobs vrátil do Applu a představil iMac, již byly natáčeny v HD.
Michael Fassbender, Danny Boyle, Seth Rogen
Snímek si odbyl předpremiéru na 42. filmovém festivalu v Telluride ve státě Colorado a několik kritiků se již podělilo o své názory. A jsou značně pozitivní! V indieWIRE snímek označili za "Birdmana pro technologické odvětví", Variety zase vyzdvihuje strhující výkon Michaela Fassbendera v komplikované hlavní roli. Dále se chválí režie, střih, scénář i ostatní herci. Snímek kladně ohodnotil i spoluzakladatel Apple Computer Steve Wozniak. "Měl jsem pocit, že opravdu sleduji Stevea a ostatní, ne herce. Dannymu a Aaronovi děkuji za to, že se jim podařilo vytvořit natolik přesný film."
Je třeba dodat, že na festivalu byla pouštěna pracovní verze filmu, která by před uvedením do kin měla projít ještě několika úpravami. Již nyní je ale patrné, že se mají fanoušci Jobse (a životopisných filmů vůbec) na co těšit.