Recenze: Nenasytná Tiffany patří k těm lepším českým hororům

Z filmu Nenasytná Tiffany. | A-Company CZ
Nenasytná Tiffany
Nenasytná Tiffany | A-Company CZ
Myslím, že za posledních 10 let byly do našich kin uvedeny jen 3 české horory. Z toho jeden byl senilní, další byl nechtěně legrační a Jáklův Ghoul byl docela ucházející (podlé té jeho poloviny, kterou jsem viděl). Tudíž se dá napsat, že Nenasytná Tiffany patří k těm lepším českým hororům za posledních 10 let. Je to pravda, ale je to podobně zkreslená pravda jako napsat, že "Braindead je jednou z nejlepších novozélandských zombie komedií".
Tiffany má docela slušně nahozený námět, který se točí okolo váguse (Leoš Noha), jenž vykrádá chaty a náhodou se dostane k informaci o zakopaných dukátech. Postupně propadá prokletí a nestydí se místo sebe obětovat své kolegy váguse, kterým nabízí "přivýdělek při výkopových pracích" - tudíž se dočkáme i trochy černého humoru a možná i satiry. Scénář ale není nic extra (trvá 30 minut, než se děj 80 minutového filmu dá jakž-takž do pohybu) a je z velké části předvídatelný, a to i v rámci žánru.

Nenasytná Tiffany
Herecké výkony mají velmi proměnlivou úroveň. Hlavní postavy jsou ucházející (ale ne víc, než ucházející), zatímco ve vedlejších rolích se pravděpodobně objevují neherci, což je dost problém, protože tento film by měl stát především na hereckých výkonech. A těch někteří zúčastnění prostě nejsou schopni. A pokud si myslíte, že nedostatek hereckého umu bude vyvážen brutalitou, krví, hrůzou a/nebo triky, tak budete zklamáni nebo se možná budete i nevhodně smát.
Nenasytná Tiffany
Natáčelo se i v okolí Horního Jiřetína. | A-Company CZ
Zajímavou otázkou je pak rozpočet filmu. Vypadá to totiž, že tvůrci většinou věděli, co a jak chtějí natočit, ale prostě na to neměli peníze. Takže se nedostatek krve musel řešit střihem, nebylo možno zaplatit žádnou ženu s démonickým hlasem, který by nepůsobil legračně, vágusové si nemohli dovolit být pořádně zarostlí a špinaví, protože druhý den opět museli jít do svého zaměstnání v pojišťovně / reklamní agentuře, a tak dále... Pokud film byl opravdu tak hrozně laciný, jak mi připadalo, pak se hodí ocenit, co s tím málem tvůrci dokázali, ale platícímu divákovi to může být jedno.
Celovečerně debutující Andy Fehu (necelých 30 let) má jistý řemeslný talent, ale rozhodně existují čeští tvůrci, kteří jsou mladší a mají talent podstatně větší.
Má smysl chodit na tento film do kina a platit za něj vstupné? Pravděpodobně ne.
Má smysl pustit si ho někde s kámoši, případně na malém festivalu amatérských hororových filmů? Pravděpodobně ano a možná by tam vyhrál i nějakou tu cenu.