Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: hledání smyslu

  1. Útěk do divočiny
    Útěk do divočiny (2007)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy. Chris McCandless byl skutečným dobrodruhem, jehož život inspiroval podobně stavěného spisovatele Jona Krakauera k napsání strhující knížky podle jeho nalezených deníkových záznamů. Předloha, která připomíná nejlepší dobrodružné cestopisy Jacka Londona nadchla právě Seana Penna, který se okamžitě po přečtení rozhodl koupit práva a natočit podle ní film. „Že chci natočit film jsem věděl hned po prvním přečtení. To téma, jeho postavy a prostředí, ve kterém se příběh odehrává, si přímo říkaly o to, aby se objevily na filmovém plátně. Doufám, že se mi podaří omotat si diváky kolem prstu stejně pevně, jako se to podařilo Krakauerovi s lidmi, kteří to četli,“ říká Penn. Chris se vymykal odjakživa, ale to, co udělal bezprostředně po absolvování univerzity ho dělá výjimečným i mezi výjimečnými. Všechny své dosavadní úspory věnoval charitě a s minimální výbavou a přípravou vyrazil napříč Spojenými státy na Aljašku, kde chtěl vyzkoušet život v divočině. Na své strastiplné cestě, během níž mu šlo několikrát o život, potkal spoustu úžasných bytostí, které zformovaly jeho pohled na svět a pomohly v přípravě na vstup do chrámu přírody na nelítostném americkém severu. Naivní mladík se během té cesty přetransformoval v sebevědomého muže, jenže v lůně aljašské divočiny mu ani tento přerod nebyl moc platný. Splněný sen bohužel někdy stojí víc než hromada peněz. Stejný přerod jako jeho hrdina absolvoval i talentovaný herec Emile Hirsch (Legendy z Dogtownu, Alpha Dog), který musel projít náročnou průpravou, aby Seanu Pennovi dokázal, že tuhle cestu dokáže ujít. Doprovázejí ho na ní hvězdá jména. Marcia Gay Harden (Tajemná řeka, Úsměv Mony Lisy) a William Hurt (Mr. Brooks, Dějiny násilí) coby jeho rodiče, nebo Vince Vaughn (Rozchod!, Nesvatbovi) a Catherine Keener (Adaptace, Kapote) jako jeho svérázní průvodci.
    Režie:Sean Penn
    83%
    Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy. Chris McCandless byl skutečným dobrodruhem, jehož život inspiroval podobně stavěného spisovatele Jona Krakauera k napsání strhující knížky podle jeho nalezených deníkových záznamů. Předloha, která připomíná nejlepší dobrodružné cestopisy Jacka Londona nadchla právě Seana Penna, který se okamžitě po přečtení rozhodl koupit práva a natočit podle ní film. „Že chci natočit film jsem věděl hned po prvním přečtení. To téma, jeho postavy a prostředí, ve kterém se příběh odehrává, si přímo říkaly o to, aby se objevily na filmovém plátně. Doufám, že se mi podaří omotat si diváky kolem prstu stejně pevně, jako se to podařilo Krakauerovi s lidmi, kteří to četli,“ říká Penn. Chris se vymykal odjakživa, ale to, co udělal bezprostředně po absolvování univerzity ho dělá výjimečným i mezi výjimečnými. Všechny své dosavadní úspory věnoval charitě a s minimální výbavou a přípravou vyrazil napříč Spojenými státy na Aljašku, kde chtěl vyzkoušet život v divočině. Na své strastiplné cestě, během níž mu šlo několikrát o život, potkal spoustu úžasných bytostí, které zformovaly jeho pohled na svět a pomohly v přípravě na vstup do chrámu přírody na nelítostném americkém severu. Naivní mladík se během té cesty přetransformoval v sebevědomého muže, jenže v lůně aljašské divočiny mu ani tento přerod nebyl moc platný. Splněný sen bohužel někdy stojí víc než hromada peněz. Stejný přerod jako jeho hrdina absolvoval i talentovaný herec Emile Hirsch (Legendy z Dogtownu, Alpha Dog), který musel projít náročnou průpravou, aby Seanu Pennovi dokázal, že tuhle cestu dokáže ujít. Doprovázejí ho na ní hvězdá jména. Marcia Gay Harden (Tajemná řeka, Úsměv Mony Lisy) a William Hurt (Mr. Brooks, Dějiny násilí) coby jeho rodiče, nebo Vince Vaughn (Rozchod!, Nesvatbovi) a Catherine Keener (Adaptace, Kapote) jako jeho svérázní průvodci.
    Režie:Sean Penn
    51
  2. 21 gramů
    21 gramů (2003)
    Film
    • iTunes
    21 gramů je americký thriller, který je součástí režisérovy „trilogie smrti“. Následuje po filmu Amores Perros a předchází filmu Babel. Věnuje se zásadní otázce - jestliže se v okamžiku smrti hmotnost vašeho těla sníží o 21 gramů, je to lidská duše, co těchto 21 gramů tvoří? V snímku se prolínají osudy tří cizích lidí, které spojila tragická nehoda. Paul, smrtelně nemocný matematik, Cristina, truchlící matka, a Jack, bývalý trestanec bojující s vírou, se tak setkávají a společně se snaží vyrovnat s koncepty jako je ztráta, vina a vykoupení. Prostřednictvím nelineárního vyprávění se jejich příběhy odvíjejí v roztříštěných časových liniích a odhalují jejich osobní trápení i společné vazby. Vizuálně výrazný film používá různé barevné tóny, které odrážejí emocionální cesty postav.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    83%
    21 gramů je americký thriller, který je součástí režisérovy „trilogie smrti“. Následuje po filmu Amores Perros a předchází filmu Babel. Věnuje se zásadní otázce - jestliže se v okamžiku smrti hmotnost vašeho těla sníží o 21 gramů, je to lidská duše, co těchto 21 gramů tvoří? V snímku se prolínají osudy tří cizích lidí, které spojila tragická nehoda. Paul, smrtelně nemocný matematik, Cristina, truchlící matka, a Jack, bývalý trestanec bojující s vírou, se tak setkávají a společně se snaží vyrovnat s koncepty jako je ztráta, vina a vykoupení. Prostřednictvím nelineárního vyprávění se jejich příběhy odvíjejí v roztříštěných časových liniích a odhalují jejich osobní trápení i společné vazby. Vizuálně výrazný film používá různé barevné tóny, které odrážejí emocionální cesty postav.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    52
  3. Samotáři
    Samotáři (2000)
    Film
    • Netflix
    • HBO Max
    Několik vzájemně se prolínajících osudů mladých lidí v současné Praze - mladíka s výpadky paměti, který kouří jointy, dívky hledající toho pravého partnera a opakující chyby svých rodičů, sobeckého mladíka, který sbírá ženy a nedokáže být upřímný ani sám k sobě, nerozhodného rozhlasového moderátora, který trpí matčiným komplexem, jugoslávské dívky, která hledá otce a UFO, studovaného lékaře, jinak však také pyromana, a mnoha dalších postav. Snímku vévodí tragikomický pohled.
    Žánry:DramaKomedie
    83%
    Několik vzájemně se prolínajících osudů mladých lidí v současné Praze - mladíka s výpadky paměti, který kouří jointy, dívky hledající toho pravého partnera a opakující chyby svých rodičů, sobeckého mladíka, který sbírá ženy a nedokáže být upřímný ani sám k sobě, nerozhodného rozhlasového moderátora, který trpí matčiným komplexem, jugoslávské dívky, která hledá otce a UFO, studovaného lékaře, jinak však také pyromana, a mnoha dalších postav. Snímku vévodí tragikomický pohled.
    Žánry:DramaKomedie
    53
  4. Magnolia
    Magnolia (1999)
    Film
    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším nebesa hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím... Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valley.
    82%
    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším nebesa hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím... Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valley.
    54
  5. Dálnice 60
    Dálnice 60 (2002)
    Film
    Třiadvacetiletý Neal Oliver má před sebou najednou více otázek než odpovědí. Otec si přeje, aby šel studovat práva, zatímco on by se raději věnoval malování. Také si není příliš jistý, zdá má zůstat s dosavadní přítelkyní Sally, anebo raději hledat záhadnou ženu, o níž stále sní a která ho inspiruje. A to ještě za podivných okolností potkává tajemného a excentrického O. W. Granta. Když uhasíná svíčky na svátečním dortu, tajně si přeje, aby brzy dostal odpovědi na všechny svoje otázky. S Nealem je asi "něco" v nepořádku, protože zcela nečekaně odmítne červené BMW, jež dostane od otce k narozeninám. Než se vzpamatuje ze svého prvního velkého rozhodnutí, jede do Danveru po cestě, která není zaznamenána na žádné mapě. Tady na něj čekají dobrodružství, setkání a místa, na která nikdy nezapomene...
    Režie:Bob Gale
    81%
    Třiadvacetiletý Neal Oliver má před sebou najednou více otázek než odpovědí. Otec si přeje, aby šel studovat práva, zatímco on by se raději věnoval malování. Také si není příliš jistý, zdá má zůstat s dosavadní přítelkyní Sally, anebo raději hledat záhadnou ženu, o níž stále sní a která ho inspiruje. A to ještě za podivných okolností potkává tajemného a excentrického O. W. Granta. Když uhasíná svíčky na svátečním dortu, tajně si přeje, aby brzy dostal odpovědi na všechny svoje otázky. S Nealem je asi "něco" v nepořádku, protože zcela nečekaně odmítne červené BMW, jež dostane od otce k narozeninám. Než se vzpamatuje ze svého prvního velkého rozhodnutí, jede do Danveru po cestě, která není zaznamenána na žádné mapě. Tady na něj čekají dobrodružství, setkání a místa, na která nikdy nezapomene...
    Režie:Bob Gale
    55
  6. Ztraceno v překladu
    Ztraceno v překladu (2003)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Bob Harris a Charlotte jsou dva Američani v Tokiu. Bob je filmová hvězda, která má ve městě natáčet reklamu na whiskey, zatímco Charlotte je mladá žena, která cestuje se svým workoholickým manželem, jenž pracuje jako fotograf. Protože oba nemůžou spát, Bob a Charlotte si jednoho večera vstoupí do cesty v baru luxusního hotelu. Toto náhodné setkání se brzo stává překvapivým přátelstvím. Charlotte a Bob procházejí podniky Tokia a často přitom zažívají neuvěřitelná setkání s jeho obyvateli. Nakonec objevují novou víru v možnosti života.
    80%
    Bob Harris a Charlotte jsou dva Američani v Tokiu. Bob je filmová hvězda, která má ve městě natáčet reklamu na whiskey, zatímco Charlotte je mladá žena, která cestuje se svým workoholickým manželem, jenž pracuje jako fotograf. Protože oba nemůžou spát, Bob a Charlotte si jednoho večera vstoupí do cesty v baru luxusního hotelu. Toto náhodné setkání se brzo stává překvapivým přátelstvím. Charlotte a Bob procházejí podniky Tokia a často přitom zažívají neuvěřitelná setkání s jeho obyvateli. Nakonec objevují novou víru v možnosti života.
    56
  7. Vojna a mír IV
    Vojna a mír IV (1967)
    Film
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    79%
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    57
  8. Human Traffic
    Human Traffic (1999)
    Film
    Pětadvacetiletý spisovatel a režisér Justin Kerrigan na základě své vlastní zkušenosti natočil film, který nepostrádá humor, svěžest a bezstarostnost mládí. Film se odehrává během jednoho víkendu. Hlavními hrdiny hudebního filmového příběhu je parta šesti kamarádů (tří chlapců, tří dívek), která má před sebou vidinu zábavného a vzrušujícího tanečního víkendu na velkolepé taneční party - po ubíjejícím pracovním týdnu. Film začíná pátečním odpolednem, kdy se kamarádi ve spěchu připravují na velkou taneční událost, a končí nedělní kocovinou, kdy se všichni po skvělém víkendu rozcházejí.
    Žánry:DramaHudebníKomedie
    78%
    Pětadvacetiletý spisovatel a režisér Justin Kerrigan na základě své vlastní zkušenosti natočil film, který nepostrádá humor, svěžest a bezstarostnost mládí. Film se odehrává během jednoho víkendu. Hlavními hrdiny hudebního filmového příběhu je parta šesti kamarádů (tří chlapců, tří dívek), která má před sebou vidinu zábavného a vzrušujícího tanečního víkendu na velkolepé taneční party - po ubíjejícím pracovním týdnu. Film začíná pátečním odpolednem, kdy se kamarádi ve spěchu připravují na velkou taneční událost, a končí nedělní kocovinou, kdy se všichni po skvělém víkendu rozcházejí.
    Žánry:DramaHudebníKomedie
    58
  9. Silnice
    Silnice (1954)
    Film
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    77%
    Hrdinami mýticky nadčasovej existenciálnej drámy sú hrubý kočovný cirkusový silák Zampano, jeho pomocnica Gelsomina a povrazolezec s hanlivou prezývkou Matto - Blázon. Zampano odkúpi od rodičov duševne obmedzené, pokorné a naivné dievča - Gelsomina s ním žije osamelým a zakríknutým životom na jarmokoch, pri táborení na pustých miestach a v krčmách. Gelsomina a Zampano boli pre Felliniho skôr zhmotnením duševných stavov, než postavami z reálneho života. Filozofujúci povrazolezec a Gelsominin priateľ Matto, ktorého citlivé porozumenie a vcítenie sa do jej duše sú pre ňu niečím neznámym, prezentuje myšlienky a poučky Sv. Františka z Assisi o pokore, spokojnosti, poníženosti a prostote ducha. Krajiny z CESTY, zvláštny svet drevených plotov, pustých pozemkov a lúk, popri ktorých tiahne Zampano s Gelsominou v predpotopnej motorke s vozíkom, sú odrazom vnútorného sveta protagonistov. Zampano na ceste surovo napadne Matta - Blázna, ktorý tu opravuje svoje auto a - zrejme nechtiac - ho zabije. Gelsomina upadne do tichého šialenstva, Zampano ju jedného dňa spiacu opustí. Keď o pár rokov neskôr narazí na stopu medzitým už mŕtvej Gelsominy, znenazdajky ho prepadne zúfalý pocit strateného života a vlastnej osamelosti. Fellini sa tu síce nezbavuje inscenačných princípov typických pre neorealizmus, no na rozdiel od neorealistických filmov kladie väčší dôraz na vnútorný svet než na vonkajší. V dobe vzniku film triumfoval po celom svete a Fellinimu a Masine priniesol veľkú slávu.
    59
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Ukradené polibky
    Ukradené polibky (1968)
    Film

    Antoine Doinel – věk 24 let. Odpykává si trest ve vojenském vězení. Po propuštění (a vyloučení z armády) se vydává za svou dívkou Christine a snaží se uspět v civilním životě. Zaměstnání, která Antoine především kvůli své nestálé povaze poměrně často mění (noční hlídač, soukromí detektiv, prodavač obuvi), jej ale vnitřně nenaplňují. Antoine je však již duševně dospělý muž, který svou povahu zná, tudíž si umí ze života vzít to lepší a netrápit se malichernostmi.

    Antoine Doinel (hrdina viacerých filmov a alter ego režiséra Francoisa Truffauta) sa z problémového dieťaťa stal mladistvým delikventom. Prihlásil sa do armády, ale kvôli neposlušnosti ho prepustili. Vracia sa z vojenského väzenia do civilného života a hľadá prácu. Vystrieda povolania nočného strážnika, opravára televízorov, skladníka aj súkromného detektíva. Rovnako zúfalo hľadá smer aj v ľúbostnom živote a svoju náklonnosť prenáša z vážnej študentky hudby Christine na atraktívnu, no vydatú Fabienne...

    77%

    Antoine Doinel – věk 24 let. Odpykává si trest ve vojenském vězení. Po propuštění (a vyloučení z armády) se vydává za svou dívkou Christine a snaží se uspět v civilním životě. Zaměstnání, která Antoine především kvůli své nestálé povaze poměrně často mění (noční hlídač, soukromí detektiv, prodavač obuvi), jej ale vnitřně nenaplňují. Antoine je však již duševně dospělý muž, který svou povahu zná, tudíž si umí ze života vzít to lepší a netrápit se malichernostmi.

    Antoine Doinel (hrdina viacerých filmov a alter ego režiséra Francoisa Truffauta) sa z problémového dieťaťa stal mladistvým delikventom. Prihlásil sa do armády, ale kvôli neposlušnosti ho prepustili. Vracia sa z vojenského väzenia do civilného života a hľadá prácu. Vystrieda povolania nočného strážnika, opravára televízorov, skladníka aj súkromného detektíva. Rovnako zúfalo hľadá smer aj v ľúbostnom živote a svoju náklonnosť prenáša z vážnej študentky hudby Christine na atraktívnu, no vydatú Fabienne...

    60
  12. Noc
    Noc (1961)
    Film
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    77%
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    61
  13. Osm a půl
    Osm a půl (1963)
    Film
    • Filmbox+
    77%
    62
  14. Hana a její sestry
    Hana a její sestry (1986)
    Film
    • Amazon Prime Video

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej reality rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie rôznorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    76%

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej reality rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie rôznorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    63
  15. Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    76%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    64
  16. Velká nádhera
    Velká nádhera (2013)
    Film
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    75%
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    65
  17. Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    66
  18. Nejhorší člověk na světě
    Nejhorší člověk na světě (2021)
    Film
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Brzy třicetiletá Julie stále hledá své místo ve světě a experimentuje, zatímco její starší přítel Aksel by se rád usadil a začal novou životní etapu. Věci se zkomplikují, když zvídavá Julie pronikne na večírek, na kterém potká mladého a okouzlujícího Eivinda... Film na pomezí dramatu a komedie vypráví vtipně, pravdivě a s citem o vztazích a životě v době, kdy můžeme mít téměř nekonečné možnosti, a přesto si připadat jako nejhorší člověk na světě. Za hlavní roli v diváckém hitu festivalu v Cannes si Renate Reinsve odnesla cenu pro Nejlepší herečku. (Aerofilms)
    74%
    Brzy třicetiletá Julie stále hledá své místo ve světě a experimentuje, zatímco její starší přítel Aksel by se rád usadil a začal novou životní etapu. Věci se zkomplikují, když zvídavá Julie pronikne na večírek, na kterém potká mladého a okouzlujícího Eivinda... Film na pomezí dramatu a komedie vypráví vtipně, pravdivě a s citem o vztazích a životě v době, kdy můžeme mít téměř nekonečné možnosti, a přesto si připadat jako nejhorší člověk na světě. Za hlavní roli v diváckém hitu festivalu v Cannes si Renate Reinsve odnesla cenu pro Nejlepší herečku. (Aerofilms)
    67
  19. Iluminace
    Iluminace (1973)
    Film
    Zanussiho charakterizuje v nejvýznamnějším období jeho tvorby věcný analytický přístup ke skutečnosti, poznamenaný skepsí a nedůvěrou k suverénním soudům. Intelektuální obezřetnost spojuje s respektem k základním mravním hodnotám, ústícím do obhajoby člověka jako individuality. Iluminace je filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově složená ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností. Iluminace - zážitek náhlého porozumění, osvícení pravdou, láká hrdinu, který neuspokojený studiem bez kontaktu se skutečnou vědou, jde vlastní cestou: přes fyzikální pracoviště a biologické kabinety, neobejde astrofyziku, zavadí o astrology, zúčastní se hypnotických seancí, hledá odpovědi na mučivé otázky v psychiatrických nemocnicích i v rozhovorech s mnichy - chce poznat přirozenost a podstatu člověka, aby si správně zvolil své místo. Stav milosti nenachází, jeho několikaleté hledání končí rezignací, vzbuzující smutek, ne však zoufalství. K smíření se životem dospívá až po mnoha vlastních rozhodnutích, uskutečněných s plnou odpovědností a s pocitem povinnosti vůči manželce a dítěti.
    Žánry:Drama
    74%
    Zanussiho charakterizuje v nejvýznamnějším období jeho tvorby věcný analytický přístup ke skutečnosti, poznamenaný skepsí a nedůvěrou k suverénním soudům. Intelektuální obezřetnost spojuje s respektem k základním mravním hodnotám, ústícím do obhajoby člověka jako individuality. Iluminace je filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově složená ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností. Iluminace - zážitek náhlého porozumění, osvícení pravdou, láká hrdinu, který neuspokojený studiem bez kontaktu se skutečnou vědou, jde vlastní cestou: přes fyzikální pracoviště a biologické kabinety, neobejde astrofyziku, zavadí o astrology, zúčastní se hypnotických seancí, hledá odpovědi na mučivé otázky v psychiatrických nemocnicích i v rozhovorech s mnichy - chce poznat přirozenost a podstatu člověka, aby si správně zvolil své místo. Stav milosti nenachází, jeho několikaleté hledání končí rezignací, vzbuzující smutek, ne však zoufalství. K smíření se životem dospívá až po mnoha vlastních rozhodnutích, uskutečněných s plnou odpovědností a s pocitem povinnosti vůči manželce a dítěti.
    Žánry:Drama
    68
  20. Na krásnom modrom Dunaji
    Na krásnom modrom Dunaji (1994)
    Film
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    73%
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    69
  21. Pan Roberts
    Pan Roberts (1955)
    Film
    Na malé americké nákladní lodi Reluctant, plující za druhé světové války kdesi v Pacifiku, se nachází vlídný důstojník, poručík Roberts (Fonda), který má strach, že neuvidí žádnou akci, než válka skončí. Uklidňuje dlouho trpící posádku včetně vynalézavého, líného a vychloubačného podporučíka Pulvera (Lemmon) a světem protřelého doktora (Powell) kvůli machinacím jejich tyranského kapitána (Cagney). Poté, co posádka způsobí na břehu pohromu, kapitán nasadí náročný pracovní program. Protože se dostane až za kritický bod, pomstí se pan Roberts na nenáviděném symbolu kapitánovy autority, úzkostlivě střežené palmě.
    73%
    Na malé americké nákladní lodi Reluctant, plující za druhé světové války kdesi v Pacifiku, se nachází vlídný důstojník, poručík Roberts (Fonda), který má strach, že neuvidí žádnou akci, než válka skončí. Uklidňuje dlouho trpící posádku včetně vynalézavého, líného a vychloubačného podporučíka Pulvera (Lemmon) a světem protřelého doktora (Powell) kvůli machinacím jejich tyranského kapitána (Cagney). Poté, co posádka způsobí na břehu pohromu, kapitán nasadí náročný pracovní program. Protože se dostane až za kritický bod, pomstí se pan Roberts na nenáviděném symbolu kapitánovy autority, úzkostlivě střežené palmě.
    70
Které jsou top filmy na téma hledání smyslu? Ve filmovém žebříčku pro téma hledání smyslu s celkovým počtem 70 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Útěk do divočiny, 21 gramů, Samotáři, Magnolia, Dálnice 60, s hlavními hvězdami, jako jsou: Emile Hirsch, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Brian H. Dierker, Catherine Keener. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.