Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: osobní boj

  1. Dnes naposled
    Dnes naposled (1958)
    Film
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    79%
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    1
  2. Mraky odtáhly
    Mraky odtáhly (1996)
    Film
    78%
    2
  3. Grand Prix
    Grand Prix (1966)
    Film
    • iTunes
    Souboj o světovou korunu krále formule 1 svádí na tratích čtveřice pilotů: ambiciózní Scott Stoddart (Brian Bedford), rozvážný obhájce Jean-Pierre Sarti (Yves Montand), nastupující mladík Nino Barlini (Antonio Sabato) a problémy stíhaný Pete Aron (James Garner). Jsme svědky jejich souboje na evropských tratích F1, troskotajících a nově navazovaných vztahů, ztrát závodních jistot a překvapivých výsledků. A ke slovu se přihlásí i v tomto odvětví všudypřítomná smrt. Režisér John Frankenheimer využil pro svůj film i záběry ze skutečných závodů, takže ve filmu máme možnost vidět tehdejší hvězdy F1 - Chrise Amona, Lorenza Bandiniho, Jima Clarka, Johna Surteese, Dana Gurneye či Jacka Brabhama.
    77%
    Souboj o světovou korunu krále formule 1 svádí na tratích čtveřice pilotů: ambiciózní Scott Stoddart (Brian Bedford), rozvážný obhájce Jean-Pierre Sarti (Yves Montand), nastupující mladík Nino Barlini (Antonio Sabato) a problémy stíhaný Pete Aron (James Garner). Jsme svědky jejich souboje na evropských tratích F1, troskotajících a nově navazovaných vztahů, ztrát závodních jistot a překvapivých výsledků. A ke slovu se přihlásí i v tomto odvětví všudypřítomná smrt. Režisér John Frankenheimer využil pro svůj film i záběry ze skutečných závodů, takže ve filmu máme možnost vidět tehdejší hvězdy F1 - Chrise Amona, Lorenza Bandiniho, Jima Clarka, Johna Surteese, Dana Gurneye či Jacka Brabhama.
    3
  4. Výkřik
    Výkřik (1957)
    Film
    Cukrovarnického dělníka Alda opustila partnerka Irma kvůli milenci a on se s pocitem životní prázdnoty vydá se svou malou dcerkou pryč z města. Navštěvuje města a vesnice, kde potkává jiné ženy nabízející mu domov a lásku, avšak nic ho nedokáže udržet na místě. Aldo si přesto uvědomuje bezútěšnost a tragiku své pouti. Tento film je v Antonioniho filmografii ojedinělý, neboť se neodehrává v buržoazním prostředí, jak je u něho zvykem, ale v prostředí chudých periferií a venkova.
    Žánry:DramaRodinný
    75%
    Cukrovarnického dělníka Alda opustila partnerka Irma kvůli milenci a on se s pocitem životní prázdnoty vydá se svou malou dcerkou pryč z města. Navštěvuje města a vesnice, kde potkává jiné ženy nabízející mu domov a lásku, avšak nic ho nedokáže udržet na místě. Aldo si přesto uvědomuje bezútěšnost a tragiku své pouti. Tento film je v Antonioniho filmografii ojedinělý, neboť se neodehrává v buržoazním prostředí, jak je u něho zvykem, ale v prostředí chudých periferií a venkova.
    Žánry:DramaRodinný
    4
  5. Občan Havel
    Občan Havel (2008)
    Film
    • HBO Max
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • +6
    Celovečerní film Občan Havel režisérů Pavla Kouteckého a Miroslava Janka nahlíží do zákulisí politických i soukromých dramat prezidentského období Václava Havla. Diváci uvidí jeho nervozitu při první volbě českého prezidenta či trápení při nácviku prezidentské děkovací řeči, poznají, že umí recitovat Šrámkův Stříbrný vítr nebo nalít Miloši Zemanovi becherovku. Kamera jej ale sleduje i v situacích, kdy se dokáže pěkně rozčílit a zanadávat na špatně ušité košile. Ve filmu bude také konečně rozluštěno několik dlouholetých záhad české politiky – jak se podařilo Václavu Klausovi proniknout do jazzového klubu a kdo posadil Jacquese Chiraca vedle první dámy. Stejně jako v životě Václava Havla, hrají ve filmu důležitou roli obě jeho manželky, Olga a Dagmar, objeví se zde jeho přátelé a spolupracovníci, světoví i čeští politici, ale i členové skupiny Rolling Stones. Diváci se mohou také těšit na všechny psy, kteří žili v blízkosti Václava Havla jako prezidenta. Režisér Pavel Koutecký začal film natáčet v roce 1992 a sledoval prvního českého prezidenta více než třináct let. Premiéry svého nejzajímavějšího a největšího filmu se bohužel Koutecký nedočkal. Po jeho tragické smrti na jaře 2006 se dokončení filmu ujal režisér Miroslav Janek. Časosběrný portrét prezidenta Václava Havla, který po Kouteckého tragické smrti dokončil Miroslav Janek, nahlíží mezi lety 1992 až 2003 do zákulisí měnící se porevoluční společnosti. Krouží kolem všednodennosti občana, jenž se z režiséra sametové revoluce stal protagonistou absurdního divadelního představení. Intimní svědectví o proměně Havlovy společenské role podává obraz disidenta ve vysoké politice jako relikt doby. S nastupující žraločí garniturou nového tisíciletí se z nositele naděje stává hromosvod společenské frustrace z nenaplněných očekávání, symbol nedosažitelného mravního ideálu, o který je třeba stále usilovat. (MFDF Ji.hlava)
    75%
    Celovečerní film Občan Havel režisérů Pavla Kouteckého a Miroslava Janka nahlíží do zákulisí politických i soukromých dramat prezidentského období Václava Havla. Diváci uvidí jeho nervozitu při první volbě českého prezidenta či trápení při nácviku prezidentské děkovací řeči, poznají, že umí recitovat Šrámkův Stříbrný vítr nebo nalít Miloši Zemanovi becherovku. Kamera jej ale sleduje i v situacích, kdy se dokáže pěkně rozčílit a zanadávat na špatně ušité košile. Ve filmu bude také konečně rozluštěno několik dlouholetých záhad české politiky – jak se podařilo Václavu Klausovi proniknout do jazzového klubu a kdo posadil Jacquese Chiraca vedle první dámy. Stejně jako v životě Václava Havla, hrají ve filmu důležitou roli obě jeho manželky, Olga a Dagmar, objeví se zde jeho přátelé a spolupracovníci, světoví i čeští politici, ale i členové skupiny Rolling Stones. Diváci se mohou také těšit na všechny psy, kteří žili v blízkosti Václava Havla jako prezidenta. Režisér Pavel Koutecký začal film natáčet v roce 1992 a sledoval prvního českého prezidenta více než třináct let. Premiéry svého nejzajímavějšího a největšího filmu se bohužel Koutecký nedočkal. Po jeho tragické smrti na jaře 2006 se dokončení filmu ujal režisér Miroslav Janek. Časosběrný portrét prezidenta Václava Havla, který po Kouteckého tragické smrti dokončil Miroslav Janek, nahlíží mezi lety 1992 až 2003 do zákulisí měnící se porevoluční společnosti. Krouží kolem všednodennosti občana, jenž se z režiséra sametové revoluce stal protagonistou absurdního divadelního představení. Intimní svědectví o proměně Havlovy společenské role podává obraz disidenta ve vysoké politice jako relikt doby. S nastupující žraločí garniturou nového tisíciletí se z nositele naděje stává hromosvod společenské frustrace z nenaplněných očekávání, symbol nedosažitelného mravního ideálu, o který je třeba stále usilovat. (MFDF Ji.hlava)
    5
  6. Pan Roberts
    Pan Roberts (1955)
    Film
    Na malé americké nákladní lodi Reluctant, plující za druhé světové války kdesi v Pacifiku, se nachází vlídný důstojník, poručík Roberts (Fonda), který má strach, že neuvidí žádnou akci, než válka skončí. Uklidňuje dlouho trpící posádku včetně vynalézavého, líného a vychloubačného podporučíka Pulvera (Lemmon) a světem protřelého doktora (Powell) kvůli machinacím jejich tyranského kapitána (Cagney). Poté, co posádka způsobí na břehu pohromu, kapitán nasadí náročný pracovní program. Protože se dostane až za kritický bod, pomstí se pan Roberts na nenáviděném symbolu kapitánovy autority, úzkostlivě střežené palmě.
    73%
    Na malé americké nákladní lodi Reluctant, plující za druhé světové války kdesi v Pacifiku, se nachází vlídný důstojník, poručík Roberts (Fonda), který má strach, že neuvidí žádnou akci, než válka skončí. Uklidňuje dlouho trpící posádku včetně vynalézavého, líného a vychloubačného podporučíka Pulvera (Lemmon) a světem protřelého doktora (Powell) kvůli machinacím jejich tyranského kapitána (Cagney). Poté, co posádka způsobí na břehu pohromu, kapitán nasadí náročný pracovní program. Protože se dostane až za kritický bod, pomstí se pan Roberts na nenáviděném symbolu kapitánovy autority, úzkostlivě střežené palmě.
    6
  7. Zelený paprsek
    Zelený paprsek (1986)
    Film
    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphine, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší. (Eric Rohmer)
    73%
    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphine, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší. (Eric Rohmer)
    7
  8. Revizoři
    Revizoři (2003)
    Film
    Svižně natočený akční thriller odehrávající se v budapešťském metru maďarského Američana Nimróda Antala. V Maďarsku se stal tento film kasovním trhákem a trumfnul většinu hollywoodské produkce, která se v té době promítala. Jak už bylo řečeno, Kontroll se odehrává ve tmavých tunelech maďarského metra, které jakoby z oka vypadlo tomu pražskému a sleduje několik revizorů a jejich kontrolované pasažéry. Divák je ve filmu svědkem spousty bizarních, vtipných či divných situací, které se odehrávají mezi těmito skupinami "cestujících" a když k tomu připočteme kdesi se skrývajícího maskovaného zabijáka, tak máme o zábavu postaráno. O zábavu se nám také stará svižná kamera a raketový střih, který v žádném případě neruší a naopak zdatně evokuje každodenní shon v tomto dopravním prostředku. Stejně tak je velice povedený soundtrack od člověka jménem Neo (s Matrixem nic společného nemá) ve stylu Media Ventures (rytmické syntezátory a různé samply). Film byl také oceněn na letošním festivalu v Cannes zvláštní cenou "Award of the Young" a ve Varech byl uváděn v sekci Dny kritiků Variety.
    73%
    Svižně natočený akční thriller odehrávající se v budapešťském metru maďarského Američana Nimróda Antala. V Maďarsku se stal tento film kasovním trhákem a trumfnul většinu hollywoodské produkce, která se v té době promítala. Jak už bylo řečeno, Kontroll se odehrává ve tmavých tunelech maďarského metra, které jakoby z oka vypadlo tomu pražskému a sleduje několik revizorů a jejich kontrolované pasažéry. Divák je ve filmu svědkem spousty bizarních, vtipných či divných situací, které se odehrávají mezi těmito skupinami "cestujících" a když k tomu připočteme kdesi se skrývajícího maskovaného zabijáka, tak máme o zábavu postaráno. O zábavu se nám také stará svižná kamera a raketový střih, který v žádném případě neruší a naopak zdatně evokuje každodenní shon v tomto dopravním prostředku. Stejně tak je velice povedený soundtrack od člověka jménem Neo (s Matrixem nic společného nemá) ve stylu Media Ventures (rytmické syntezátory a různé samply). Film byl také oceněn na letošním festivalu v Cannes zvláštní cenou "Award of the Young" a ve Varech byl uváděn v sekci Dny kritiků Variety.
    8
  9. Mrtvý mezi živými
    Mrtvý mezi živými (1947)
    Film
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    73%
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Daleko od ní
    Daleko od ní (2007)
    Film
    Sarah Polleyová, kanadská herečka pozoruhodná nejen díky svému talentu, ale i pečlivému výběru rolí, si pro svůj celovečerní režijní debut zvolila povídku Alice Munroové The Bear Came Over the Mountain. Její příběh vypráví o manželském páru, jehož téměř čtyřicet let pečlivě budovanou intimitu naruší Alzheimerova choroba. Tiché soužití Fiony a Granta ve srubu uprostřed zasněžené krajiny se rozpadá v okamžiku, kdy stárnoucí, byť stále atraktivní žena, jež trpí množícími se poruchami paměti, dobrovolně odchází do domu s profesionální péčí. Zlomený Grant se ze dne na den stává pasivním pozorovatelem nové reality, jež obklopuje náhle odcizenou ženu jeho života. Teprve osmadvacetiletá režisérka natočila mimořádně zralý film bez sentimentální okázalosti a s pochopitelným důrazem na herecké výkony Gordona Pinsenta a dnes už legendární, v našich končinách bohužel nedostatečně známé Julie Christieové.
    Žánry:Drama
    72%
    Sarah Polleyová, kanadská herečka pozoruhodná nejen díky svému talentu, ale i pečlivému výběru rolí, si pro svůj celovečerní režijní debut zvolila povídku Alice Munroové The Bear Came Over the Mountain. Její příběh vypráví o manželském páru, jehož téměř čtyřicet let pečlivě budovanou intimitu naruší Alzheimerova choroba. Tiché soužití Fiony a Granta ve srubu uprostřed zasněžené krajiny se rozpadá v okamžiku, kdy stárnoucí, byť stále atraktivní žena, jež trpí množícími se poruchami paměti, dobrovolně odchází do domu s profesionální péčí. Zlomený Grant se ze dne na den stává pasivním pozorovatelem nové reality, jež obklopuje náhle odcizenou ženu jeho života. Teprve osmadvacetiletá režisérka natočila mimořádně zralý film bez sentimentální okázalosti a s pochopitelným důrazem na herecké výkony Gordona Pinsenta a dnes už legendární, v našich končinách bohužel nedostatečně známé Julie Christieové.
    Žánry:Drama
    10
  12. Paddleton
    Paddleton (2019)
    Film
    • Netflix
    Paddleton je americká komedie o jednom velmi netradičním přátelství. Michael a Andy jsou sousedé z jednoho domu. Kromě toho, že spolu vymysleli vlastní hru paddleton, se jim v životě příliš nedařilo a ve vztazích také ne, neboť mají jen sebe navzájem. Michaelovi navíc právě diagnostikovali rakovinu žaludku v pokročilém stadiu. Michael se odmítá léčit, což Andy nese špatně, protože nikoho jiného než jeho nemá. Rozhodne se proto uskutečnit všechny věci, které si Michael ještě přeje, a doufá, že ho přemluví k tomu, aby bojoval...
    71%
    Paddleton je americká komedie o jednom velmi netradičním přátelství. Michael a Andy jsou sousedé z jednoho domu. Kromě toho, že spolu vymysleli vlastní hru paddleton, se jim v životě příliš nedařilo a ve vztazích také ne, neboť mají jen sebe navzájem. Michaelovi navíc právě diagnostikovali rakovinu žaludku v pokročilém stadiu. Michael se odmítá léčit, což Andy nese špatně, protože nikoho jiného než jeho nemá. Rozhodne se proto uskutečnit všechny věci, které si Michael ještě přeje, a doufá, že ho přemluví k tomu, aby bojoval...
    11
  13. Zde jsou lvi
    Zde jsou lvi (1958)
    Film
    70%
    12
  14. Masaryk
    Masaryk (2017)
    Film
    • HBO Max
    • Canal+
    • iTunes
    • +3
    Píše se rok 1939 a Jan Masaryk se schovává v Americe před nedávnou minulostí. Snaží se zapomenout na zradu, které se dopustily evropské mocnosti na jeho Československu a na něm samotném. Stín těchto událostí ho pronásleduje na každém kroku stejně jako vědomí, že on sám selhal jako československý velvyslanec v Londýně, kde se snažil odvrátit zkázu své země. Za pomoci doktora německého původu Steina a krásné spisovatelky Marcie Davenportové bojuje Masaryk se svými přeludy a pocity marnosti a znovu zde prožívá dramatické události, které vedly k druhé světové válce.
    70%
    Píše se rok 1939 a Jan Masaryk se schovává v Americe před nedávnou minulostí. Snaží se zapomenout na zradu, které se dopustily evropské mocnosti na jeho Československu a na něm samotném. Stín těchto událostí ho pronásleduje na každém kroku stejně jako vědomí, že on sám selhal jako československý velvyslanec v Londýně, kde se snažil odvrátit zkázu své země. Za pomoci doktora německého původu Steina a krásné spisovatelky Marcie Davenportové bojuje Masaryk se svými přeludy a pocity marnosti a znovu zde prožívá dramatické události, které vedly k druhé světové válce.
    13
  15. Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1967)
    Film
    • Oneplay
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    70%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    14
  16. JCVD
    JCVD (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Na pomezí skutečnosti a fikce sledujeme Jean-Clauda Van Damma v příběhu o pádu hvězdy, jíž minulost odpírá právo na normální život. Vyčerpán soudním řízením i filmovými manažery a producenty, kteří jej poslední roky jen okrádají, se vrací do rodné Belgie. Nejraději by si lehl do prvního hotelu a prospal několik dní a nocí, ale v Bruselu stále platí za hvězdu, a tak ho každou chvíli někdo zastaví a chce se s ním dát do řeči nebo aspoň vyfotografovat. Jean-Claude navíc musí do dnešního poledne uhradit honorář svému právníkovi, jenže kreditní karta je prázdná. Chvíli poté, co Jean-Claude vejde do dveří místní pošty, ozve se výstřel. Mohla by se snad hollywoodská akční hvězda pokusit v nějakém zkratu vyloupit poštu?

    Film francouzského režiséra s alžírskými kořeny Mabrouka El Mechriho rozehrává napínavý a vtipný příběh hvězdy akčních filmů a pro Belgičany téměř národního hrdiny, který se prosadil v Hollywoodu. Jean-Claude, jak si mu fanoušci zvykli familiérně říkat, hraje sám sebe se sympatickou otevřeností, v níž je kus sebeironie, autentického fyzického a psychického vyčerpání i čas pro osobní zpověď. Když mu k spánku přiloží psychopatický lupič skutečnou zbraň, mění se akční idol v obyčejného muže, který je naplněn strachem, obavami i nadějemi. Film JCVD není klasickým portrétem hvězdy. Staví na fiktivní zápletce a zároveň čerpá z Van Dammova skutečného života, který ještě před drogovými a promiskuitními aférami formovali rodiče a kodex bojového umění.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    69%
    Na pomezí skutečnosti a fikce sledujeme Jean-Clauda Van Damma v příběhu o pádu hvězdy, jíž minulost odpírá právo na normální život. Vyčerpán soudním řízením i filmovými manažery a producenty, kteří jej poslední roky jen okrádají, se vrací do rodné Belgie. Nejraději by si lehl do prvního hotelu a prospal několik dní a nocí, ale v Bruselu stále platí za hvězdu, a tak ho každou chvíli někdo zastaví a chce se s ním dát do řeči nebo aspoň vyfotografovat. Jean-Claude navíc musí do dnešního poledne uhradit honorář svému právníkovi, jenže kreditní karta je prázdná. Chvíli poté, co Jean-Claude vejde do dveří místní pošty, ozve se výstřel. Mohla by se snad hollywoodská akční hvězda pokusit v nějakém zkratu vyloupit poštu?

    Film francouzského režiséra s alžírskými kořeny Mabrouka El Mechriho rozehrává napínavý a vtipný příběh hvězdy akčních filmů a pro Belgičany téměř národního hrdiny, který se prosadil v Hollywoodu. Jean-Claude, jak si mu fanoušci zvykli familiérně říkat, hraje sám sebe se sympatickou otevřeností, v níž je kus sebeironie, autentického fyzického a psychického vyčerpání i čas pro osobní zpověď. Když mu k spánku přiloží psychopatický lupič skutečnou zbraň, mění se akční idol v obyčejného muže, který je naplněn strachem, obavami i nadějemi. Film JCVD není klasickým portrétem hvězdy. Staví na fiktivní zápletce a zároveň čerpá z Van Dammova skutečného života, který ještě před drogovými a promiskuitními aférami formovali rodiče a kodex bojového umění.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    15
  17. Jesse Stone: Bez výčitek
    Jesse Stone: Bez výčitek (2010)
    Film
    • iTunes
    Bývalý policejní šéf Jesse Stone odchází z Paradise do dobrovolného exilu poté, co byl suspendován, a začne vyšetřovat sérii bizarních vražd v Bostonu, do kterých je podle něj zapletený Gino Fish, místní nemilosrdný boss podsvětí... Policejní šéf Jesse Stone, jenž byl suspendován městskou radou v massachusettském Paradise, začne melouchařit pro svého kamaráda, velitele státního oddělení vražd Healyho, a pomáhá mu s vyšetřováním série bizarních vražd v Bostonu. Rose a Suitcase tak zůstávají na řádění kriminálníků v Paradise sami. Jesse je přesvědčen, že brutální zločiny mají nějakou spojitost s nechvalně proslulým bossem podsvětí Ginem Fishem a ve snaze zapomenout na pracovní i osobní trable v Paradise do jejich objasnění soustředí veškerou energii.
    69%
    Bývalý policejní šéf Jesse Stone odchází z Paradise do dobrovolného exilu poté, co byl suspendován, a začne vyšetřovat sérii bizarních vražd v Bostonu, do kterých je podle něj zapletený Gino Fish, místní nemilosrdný boss podsvětí... Policejní šéf Jesse Stone, jenž byl suspendován městskou radou v massachusettském Paradise, začne melouchařit pro svého kamaráda, velitele státního oddělení vražd Healyho, a pomáhá mu s vyšetřováním série bizarních vražd v Bostonu. Rose a Suitcase tak zůstávají na řádění kriminálníků v Paradise sami. Jesse je přesvědčen, že brutální zločiny mají nějakou spojitost s nechvalně proslulým bossem podsvětí Ginem Fishem a ve snaze zapomenout na pracovní i osobní trable v Paradise do jejich objasnění soustředí veškerou energii.
    16
  18. Zmizení Eleanor Rigbyové: On
    Zmizení Eleanor Rigbyové: On (2014)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    68%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    17
  19. Síla
    Síla (2022)
    Film
    • HBO Max
    • Jeden svět
    Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia. (Artcam Films)
    Hrají:Kamil Fila
    68%
    Kamil Fila je otec, filmový publicista, zastánce progresivních hodnot a genderové rovnosti. Ve virtuálním prostoru vystupuje jako neúnavný diskutér a bojovník za spravedlivější společnost, v soukromí prožívá bolestné rozpory mezi svým přesvědčením a jednáním. Filmová fikce a skutečný život se vzájemně zrcadlí a Kamil hledá své lepší já mezi kinosálem, posilovnou a nestálými milostnými vztahy. Jak se stát lepší verzí sebe sama ve chvíli, kdy se ztrácíme ve vlastním životě? Film Martina Marečka Síla zachycuje pět obtížných let v životě Kamila Fily, během kterých se potýká s partnerskými problémy, depresí i hraničním fyzickým experimentem na vlastním těle. Výsledkem je nejen drtivě upřímná výpověď o vnitřním konfliktu a krizi středního věku, ale i obecnější reflexe proměn a podob maskulinity nového milénia. (Artcam Films)
    Hrají:Kamil Fila
    18
  20. Nehynoucí láska
    Nehynoucí láska (1994)
    Film
    Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazuji své nehynoucí lásce - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. Můj anděli, mé všechno, mé druhé já - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. Poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdődyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scenárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    68%
    Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazuji své nehynoucí lásce - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. Můj anděli, mé všechno, mé druhé já - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. Poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdődyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scenárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    19
  21. Jízda s ďáblem
    Jízda s ďáblem (1999)
    Film
    V zemi nikoho mezi Severem a Jihem nebojovali za modrou nebo šedou, bojovali za své přátele a rodinu. Film proslulého režiséra Anga Leeho (Tygr a drak) vypráví příběh mladých Američanů bojujících za svou vlast v občanské válce. Jake Roedel, syn německého emigranta, a Jack Bull Chiles, syn plantážníka z Missouri, jsou přátelé od dětství. Poté, co Jackova otce zabijí vojáci Unie, rozhodnou se oba mladíci přidat k Bushwhackerům, dobrovolníkům bránícím Jih. Z obou se stanou zkušení a obávaní střelci. Během nevlídných dnů jim začne pomáhat mladá vdova Sue Lee, do které se Jake zamiluje. S blížící se krutou zimou a sílící válkou se však skupina začne pomalu rozpadat, přátelé umírají jeden za druhým a dva mladí muži tak musí udělat zásadní rozhodnutí, zda bojovat dál.
    Režie:Ang Lee
    67%
    V zemi nikoho mezi Severem a Jihem nebojovali za modrou nebo šedou, bojovali za své přátele a rodinu. Film proslulého režiséra Anga Leeho (Tygr a drak) vypráví příběh mladých Američanů bojujících za svou vlast v občanské válce. Jake Roedel, syn německého emigranta, a Jack Bull Chiles, syn plantážníka z Missouri, jsou přátelé od dětství. Poté, co Jackova otce zabijí vojáci Unie, rozhodnou se oba mladíci přidat k Bushwhackerům, dobrovolníkům bránícím Jih. Z obou se stanou zkušení a obávaní střelci. Během nevlídných dnů jim začne pomáhat mladá vdova Sue Lee, do které se Jake zamiluje. S blížící se krutou zimou a sílící válkou se však skupina začne pomalu rozpadat, přátelé umírají jeden za druhým a dva mladí muži tak musí udělat zásadní rozhodnutí, zda bojovat dál.
    Režie:Ang Lee
    20
Které jsou top filmy na téma osobní boj? Ve filmovém žebříčku pro téma osobní boj s celkovým počtem 64 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Dnes naposled, Mraky odtáhly, Grand Prix, Výkřik, Občan Havel, s hlavními hvězdami, jako jsou: Zdeněk Štěpánek, Vladimír Ráž, Běla Jurdová, Jaroslav Mareš, Vladimír Menšík, Antonie Hegerlíková. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.