Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: život po smrti

  1. Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    Film
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    1
  2. Náš domov
    Náš domov (2010)
    Film
    68%
    2
  3. Hlasy
    Hlasy (2014)
    Film
    Věru nebývá zvykem, že by dramaturgové Otrlce při svých výpravách do kinematografického suterénu zalovili ve filmografii tvůrců, adorovaných milovníky artové produkce. V případě nového počinu autorky grafických románů, výtvarnice a filmové režisérky íránského původu Marjane Satrapi však nešlo odolat. Hrdinou žánrově obtížně uchopitelného díla je Jerry Hickfang, zaměstnanec továrny na vany ve fiktivním americkém zapadákově jménem Milton. A věřte, že to není žádný ztracený ráj. Až nepříjemně pozitivní mládenec v růžových montérkách se právě zakoukal do svůdné kolegyně z účtárny, něco v jeho očích však dává tušit, že nebudeme svědky tuctové love story. Hlasy představují ten typ filmu, který si užijete tím více, čím méně o něm předem víte. Snad tedy postačí decentně naznačit, že za obsah Jerryho ledničky by se nemusel stydět ani samotný Jeffrey Dahmer a že zásady úklidu domácnosti zřejmě odkoukal z nějakého dokumentu o dalším povedeném domácím kutilovi Edovi Geinovi. Střídání jednotlivých žánrových poloh je stejně nevyzpytatelné jako poryvy v Jerryho rozklížené mysli, jejíž hnutí umí jako jediný realisticky popsat cynický mluvící kocour. Režisérka suverénně kočíruje splašeného koně po tenké hraně kýče a nabírá jak z rezervoáru rozzářených konejšivých snů, tak z jímky surových vpádů syrové reality. Divácký zážitek stejnou měrou evokuje nešťastnou May (2002) Luckyho McKeeho i nelítostně věcného protagonistu McNaughtonova Henry: portrét sériového vraha (1986). Ze spřízněné pařížské přehlídky l'Etrange Festival si film odnesl hlavní cenu a cenu diváků. (Festival otrlého diváka)
    67%
    Věru nebývá zvykem, že by dramaturgové Otrlce při svých výpravách do kinematografického suterénu zalovili ve filmografii tvůrců, adorovaných milovníky artové produkce. V případě nového počinu autorky grafických románů, výtvarnice a filmové režisérky íránského původu Marjane Satrapi však nešlo odolat. Hrdinou žánrově obtížně uchopitelného díla je Jerry Hickfang, zaměstnanec továrny na vany ve fiktivním americkém zapadákově jménem Milton. A věřte, že to není žádný ztracený ráj. Až nepříjemně pozitivní mládenec v růžových montérkách se právě zakoukal do svůdné kolegyně z účtárny, něco v jeho očích však dává tušit, že nebudeme svědky tuctové love story. Hlasy představují ten typ filmu, který si užijete tím více, čím méně o něm předem víte. Snad tedy postačí decentně naznačit, že za obsah Jerryho ledničky by se nemusel stydět ani samotný Jeffrey Dahmer a že zásady úklidu domácnosti zřejmě odkoukal z nějakého dokumentu o dalším povedeném domácím kutilovi Edovi Geinovi. Střídání jednotlivých žánrových poloh je stejně nevyzpytatelné jako poryvy v Jerryho rozklížené mysli, jejíž hnutí umí jako jediný realisticky popsat cynický mluvící kocour. Režisérka suverénně kočíruje splašeného koně po tenké hraně kýče a nabírá jak z rezervoáru rozzářených konejšivých snů, tak z jímky surových vpádů syrové reality. Divácký zážitek stejnou měrou evokuje nešťastnou May (2002) Luckyho McKeeho i nelítostně věcného protagonistu McNaughtonova Henry: portrét sériového vraha (1986). Ze spřízněné pařížské přehlídky l'Etrange Festival si film odnesl hlavní cenu a cenu diváků. (Festival otrlého diváka)
    3
  4. Star Trek III: Pátrání po Spockovi
    Star Trek III: Pátrání po Spockovi (1984)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • Rakuten
    Porážka Khana admirálem Kirkem a stvoření nové planety Genesis jsou jen prázdným vítězstvím. Spock položil svůj život pro záchranu posádky a McCoy se nevysvětlitelně stal choromyslným. Náhle na Enterprise přilétá Sarek, Spockův otec, a odhalí neuvěřitelnou věc: McCoy přechovává Spokovu živoucí esenci - katru. Jeden přítel je živý, druhý ne, oba však trpí a Kirk se jim pokouší pomoci. Ukradne Enterprise a poruší karanténu Genesis. Klingoni však o planetě také vědí a chtějí se s Kirkem setkat na vražedném rendezvous.
    66%
    Porážka Khana admirálem Kirkem a stvoření nové planety Genesis jsou jen prázdným vítězstvím. Spock položil svůj život pro záchranu posádky a McCoy se nevysvětlitelně stal choromyslným. Náhle na Enterprise přilétá Sarek, Spockův otec, a odhalí neuvěřitelnou věc: McCoy přechovává Spokovu živoucí esenci - katru. Jeden přítel je živý, druhý ne, oba však trpí a Kirk se jim pokouší pomoci. Ukradne Enterprise a poruší karanténu Genesis. Klingoni však o planetě také vědí a chtějí se s Kirkem setkat na vražedném rendezvous.
    4
  5. Mickey 17
    Mickey 17 (2025)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    Hrdinou černohumorného sci-fi je Mickey Barnes (Robert Pattinson), vesmírný kolonista, jenž se dobrovolně zapíše mezi „nahraditelné“ – pracovníky na jedno použití, kteří vykonávají ty nejnebezpečnější úkoly. Když jednoho dne nadejde Mickeyho chvíle a při plnění úkolu zemře, je většina jeho vzpomínek uchována a připravena k převedení do nového těla – Mickeyho 2. Tento systém nějaký čas bezchybně funguje. Mickey plní úkoly, opakovaně umírá a je nahrazován dalšími svými klony. Potíže však nastanou ve chvíli, kdy klon Mickey 17 nečekaně přežije misi a vrátí se zpět na základnu. Tam už ale čeká jeho náhrada – Mickey 18… Snímek Mickey 17 vychází z úspěšného sci-fi románu Mickey7 od Edwarda Ashtona. Scénář, režii i produkci si vzal na starost jihokorejský filmař Joon-ho Bong, autor oscarového hitu Parazit (2019).
    66%
    Hrdinou černohumorného sci-fi je Mickey Barnes (Robert Pattinson), vesmírný kolonista, jenž se dobrovolně zapíše mezi „nahraditelné“ – pracovníky na jedno použití, kteří vykonávají ty nejnebezpečnější úkoly. Když jednoho dne nadejde Mickeyho chvíle a při plnění úkolu zemře, je většina jeho vzpomínek uchována a připravena k převedení do nového těla – Mickeyho 2. Tento systém nějaký čas bezchybně funguje. Mickey plní úkoly, opakovaně umírá a je nahrazován dalšími svými klony. Potíže však nastanou ve chvíli, kdy klon Mickey 17 nečekaně přežije misi a vrátí se zpět na základnu. Tam už ale čeká jeho náhrada – Mickey 18… Snímek Mickey 17 vychází z úspěšného sci-fi románu Mickey7 od Edwarda Ashtona. Scénář, režii i produkci si vzal na starost jihokorejský filmař Joon-ho Bong, autor oscarového hitu Parazit (2019).
    5
  6. Krematorium: film
    Krematorium: film (2024)
    Film
    • Oneplay
    AI
    62%
    6
  7. Projekt LAZAR
    Projekt LAZAR (2008)
    Film
    Ben má podmínku téměř za sebou a je nesmírně vděčný za vše, co mu život dal: krásnou ženu, roztomilou dcerku a stabilní plat. Jeho život vypadá idylicky... Jenže pak Ben nečekaně přijde o práci a bláhově se vrátí zpět ke zločinu. Společně se svým bratrem se pustí do krádeže, která bude mít fatální následky. Ben najednou stojí před smrtící injekcí, musí se rozloučit se svou rodinou a připravit se na nejhorší. Nakonec je vše ještě trochu jinak. Ben se probere k vědomí na děsivém psychiatrickém oddělení, kde mu sdělí, že byl najat jako čistič podlahy. Ben nic nechápe a jediné, čím si je jistý, je jeho láska k manželce a dceři. Musí však přijít na kloub tomu, jestli skutečně unikl smrti z lopaty, anebo se stal součástí něčeho mnohem hrozivějšího.
    Režie:John Glenn
    59%
    Ben má podmínku téměř za sebou a je nesmírně vděčný za vše, co mu život dal: krásnou ženu, roztomilou dcerku a stabilní plat. Jeho život vypadá idylicky... Jenže pak Ben nečekaně přijde o práci a bláhově se vrátí zpět ke zločinu. Společně se svým bratrem se pustí do krádeže, která bude mít fatální následky. Ben najednou stojí před smrtící injekcí, musí se rozloučit se svou rodinou a připravit se na nejhorší. Nakonec je vše ještě trochu jinak. Ben se probere k vědomí na děsivém psychiatrickém oddělení, kde mu sdělí, že byl najat jako čistič podlahy. Ben nic nechápe a jediné, čím si je jistý, je jeho láska k manželce a dceři. Musí však přijít na kloub tomu, jestli skutečně unikl smrti z lopaty, anebo se stal součástí něčeho mnohem hrozivějšího.
    Režie:John Glenn
    7
  8. Cestující
    Cestující (2008)
    Film
    Po leteckém neštěstí dostává mladá terapeutka Claire úkol vést konzultace s pěti pasažéry, kteří tragédii přežili. Cestující se s ní dělí o své vzpomínky na nehodu a někteří zmiňují výbuch, který však aerolinie popírají. Claire věnuje největší zájem Ericovi, jenž se zdá ze všech cestujících nejuzavřenější. Ve chvíli, kdy její profesionální vztah s Ericem - přes výčitky svědomí - přerůstá v milostný poměr, cestující začínají jeden po druhém tajemně mizet. Claire má podezření, že tím, kdo může znát odpovědi na všechny otázky, je Eric a roste v ní rozhodnutí odhalit pravdu za jakoukoliv cenu.
    57%
    Po leteckém neštěstí dostává mladá terapeutka Claire úkol vést konzultace s pěti pasažéry, kteří tragédii přežili. Cestující se s ní dělí o své vzpomínky na nehodu a někteří zmiňují výbuch, který však aerolinie popírají. Claire věnuje největší zájem Ericovi, jenž se zdá ze všech cestujících nejuzavřenější. Ve chvíli, kdy její profesionální vztah s Ericem - přes výčitky svědomí - přerůstá v milostný poměr, cestující začínají jeden po druhém tajemně mizet. Claire má podezření, že tím, kdo může znát odpovědi na všechny otázky, je Eric a roste v ní rozhodnutí odhalit pravdu za jakoukoliv cenu.
    8
  9. Vzkříšení démona
    Vzkříšení démona (2015)
    Film
    • Oneplay
    • iVysílání
    • iTunes
    • +1
    Skupina vědců se snaží posunout poznání až na samou hranici božství a získat nepředstavitelnou možnost přivést zpět k životu mrtvé tělo. Zatímco Ježíš si vzkříšením Lazara vydobyl víru svých následovníků, vědecký experiment narazí na úplně opačné síly a jeho následky se ponesou ve znamení zkázy. První pokus skupiny mladých vědců oživil mrtvého psa, při jeho opakování se ale věci zvrtnou a po zásahu elektřinou jedna z členek týmu zemře. V okamžitém šoku se ostatní rozhodnou pro vyzkoušení svého zázraku na lidském těle. (Bontonfilm CZ)
    Žánry:Thriller
    Režie:David Gelb
    47%
    Skupina vědců se snaží posunout poznání až na samou hranici božství a získat nepředstavitelnou možnost přivést zpět k životu mrtvé tělo. Zatímco Ježíš si vzkříšením Lazara vydobyl víru svých následovníků, vědecký experiment narazí na úplně opačné síly a jeho následky se ponesou ve znamení zkázy. První pokus skupiny mladých vědců oživil mrtvého psa, při jeho opakování se ale věci zvrtnou a po zásahu elektřinou jedna z členek týmu zemře. V okamžitém šoku se ostatní rozhodnou pro vyzkoušení svého zázraku na lidském těle. (Bontonfilm CZ)
    Žánry:Thriller
    Režie:David Gelb
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
Které jsou top filmy na téma život po smrti? Ve filmovém žebříčku pro téma život po smrti s celkovým počtem 9 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Kwaidan, Náš domov, Hlasy, Star Trek III: Pátrání po Spockovi, Mickey 17, s hlavními hvězdami, jako jsou: Michiyo Aratama, Misako Watanabe, Rentaro Mikuni, Kenjiro Ishiyama, Ranko Akagi, Fumie Kitahara. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.