Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: krása

  1. Americká krása
    Americká krása (1999)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Film Americká krása (American Beauty) je držitelem Oscara za nejlepší film roku. Zhruba kolem 40. roku života se obvykle u mužského jedince dostaví jistá krize, obecně nazývaná krizí středního věku. Člověku se nic nedaří, s nikým si nerozumí, okolí je jen pro smích, pociťuje příznaky stárnutí a není spokojený naprosto s ničím. A zrovna v takovémto stadiu se nachází Lester Burnham. Ať dělá, co dělá, všechno je špatně, pro manželku Carolyn je jen obtížným hmyzem a pubertální dcera Jane ho prostě nenávidí a považuje za neskonale trapného páprdu. Jak z toho ven?
    Režie:Sam Mendes
    87%
    Film Americká krása (American Beauty) je držitelem Oscara za nejlepší film roku. Zhruba kolem 40. roku života se obvykle u mužského jedince dostaví jistá krize, obecně nazývaná krizí středního věku. Člověku se nic nedaří, s nikým si nerozumí, okolí je jen pro smích, pociťuje příznaky stárnutí a není spokojený naprosto s ničím. A zrovna v takovémto stadiu se nachází Lester Burnham. Ať dělá, co dělá, všechno je špatně, pro manželku Carolyn je jen obtížným hmyzem a pubertální dcera Jane ho prostě nenávidí a považuje za neskonale trapného páprdu. Jak z toho ven?
    Režie:Sam Mendes
    1
  2. Postřižiny
    Postřižiny (1981)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • +4
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala, těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem – je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové. Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    83%
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala, těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem – je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové. Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    2
  3. Dokonalé dny
    Dokonalé dny (2023)
    Film
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Filmový poetik Wim Wenders se v japonsky mluvícím filmu zaměřuje na osudy tokijského uklízeče toalet. Je smířený se svým klidným životem, ve kterém si zvykl na každodenní pravidelnost. Ve volném čase se věnuje čtení literatury a poslouchání hudby, nicméně největší slabost má pro stromy a jejich fotografie. Wenders postupně odkrývá jeho minulost a skrze nečekaná setkání odhalujeme jeho kompletní osobnost. Film Dokonalé dny byl součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    Žánry:Drama
    81%
    Filmový poetik Wim Wenders se v japonsky mluvícím filmu zaměřuje na osudy tokijského uklízeče toalet. Je smířený se svým klidným životem, ve kterém si zvykl na každodenní pravidelnost. Ve volném čase se věnuje čtení literatury a poslouchání hudby, nicméně největší slabost má pro stromy a jejich fotografie. Wenders postupně odkrývá jeho minulost a skrze nečekaná setkání odhalujeme jeho kompletní osobnost. Film Dokonalé dny byl součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    Žánry:Drama
    3
  4. Kráska a zvíře
    Kráska a zvíře (1991)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    V dobách, kdy ještě pohádka byla skutečností, žil ve Francii krásný mladý princ, který ale byl pyšný a sobecký. Stará čarodějnice se ho rozhodla potrestat a proměnila ho v hrozné zvíře. Zželelo se jí však mladého života a dala princi ještě šanci na vysvobození: pokud se do něj zamiluje nějaká dívka, stane se opět člověkem. Uběhlo několik let. Ve vzdálené vesnici žil podivínský vynálezce Maurice, který měl překrásnou dceru - říkali jí Kráska. Myslel si na ni marnivý krasavec Gaston, ale Krásku zajímaly jen knihy. Jednou se vynálezce Maurice vydal na cesty a zabloudil do domu obludného zvířete. Aby se zachránil, musela za zvířetem přijít jeho dcera Kráska. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba, napraví se a bude z něj dobrý a spravedlivý král. Kráska a zvíře byla jako vůbec první kreslený film v historii udílení Oscarů nominována na nejlepší film, oceněna byla Oscary za nejlepší píseň a nejlepší hudbu.
    78%
    V dobách, kdy ještě pohádka byla skutečností, žil ve Francii krásný mladý princ, který ale byl pyšný a sobecký. Stará čarodějnice se ho rozhodla potrestat a proměnila ho v hrozné zvíře. Zželelo se jí však mladého života a dala princi ještě šanci na vysvobození: pokud se do něj zamiluje nějaká dívka, stane se opět člověkem. Uběhlo několik let. Ve vzdálené vesnici žil podivínský vynálezce Maurice, který měl překrásnou dceru - říkali jí Kráska. Myslel si na ni marnivý krasavec Gaston, ale Krásku zajímaly jen knihy. Jednou se vynálezce Maurice vydal na cesty a zabloudil do domu obludného zvířete. Aby se zachránil, musela za zvířetem přijít jeho dcera Kráska. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba, napraví se a bude z něj dobrý a spravedlivý král. Kráska a zvíře byla jako vůbec první kreslený film v historii udílení Oscarů nominována na nejlepší film, oceněna byla Oscary za nejlepší píseň a nejlepší hudbu.
    4
  5. Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    Film
    • MUBI
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    5
  6. Mishima: A Life in Four Chapters
    Mishima: A Life in Four Chapters (1985)
    Film
    • MUBI
    77%
    6
  7. Velká nádhera
    Velká nádhera (2013)
    Film
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    75%
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    7
  8. Paterson
    Paterson (2016)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Paterson (Adam Driver) je řidič autobusu ve stejnojmenném městečku Paterson. Každý Patersonův den je zdánlivě stejný jako ten předešlý: projíždí trasou své linky, pozoruje město ubíhající před čelním sklem a poslouchá úryvky rozhovorů. Píše básně do notýsku, jde na procházku se psem, zastaví se v baru vždy jen na jedno pivo a přichází domů za svou ženou Laurou (Golshifteh Farahani). Život Laury je pravým opakem – vše v něm se neustále mění a každý den přináší nové sny a nápady. Paterson a Laura se vzájemně milují a podporují: on jí pomáhá realizovat nejnovější plány, ona obdivuje jeho básnické nadání. Film je příběhem vítězství a porážek všedního dne a krásy, která se skrývá i v těch nejmenších detailech. (Aerofilms)
    74%
    Paterson (Adam Driver) je řidič autobusu ve stejnojmenném městečku Paterson. Každý Patersonův den je zdánlivě stejný jako ten předešlý: projíždí trasou své linky, pozoruje město ubíhající před čelním sklem a poslouchá úryvky rozhovorů. Píše básně do notýsku, jde na procházku se psem, zastaví se v baru vždy jen na jedno pivo a přichází domů za svou ženou Laurou (Golshifteh Farahani). Život Laury je pravým opakem – vše v něm se neustále mění a každý den přináší nové sny a nápady. Paterson a Laura se vzájemně milují a podporují: on jí pomáhá realizovat nejnovější plány, ona obdivuje jeho básnické nadání. Film je příběhem vítězství a porážek všedního dne a krásy, která se skrývá i v těch nejmenších detailech. (Aerofilms)
    8
  9. Cashback
    Cashback (2007)
    Film
    73%
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Hora
    Hora (2017)
    Film

    Snímek je oslňující analýzou naší posedlosti horami. Ještě před 300 lety byly snahy zdolat horské vrcholy považovány za něco velmi blízkého šílenství. Nikdo tehdy nepředpokládal, že by divoká a opuštěná horská krajina mohla někoho zajímat. Vrcholy hor byly považovány za místa, kde sídlí nebezpečí, nikdo je nevnímal jako místa plná krásy. Proč jsou nyní horami přitahovány miliony lidí? Dokument Hora nám ukazuje okouzlující sílu výšin a jejich věčnou moc, se kterou formují naše životy i naše sny. (AČFK)

    72%

    Snímek je oslňující analýzou naší posedlosti horami. Ještě před 300 lety byly snahy zdolat horské vrcholy považovány za něco velmi blízkého šílenství. Nikdo tehdy nepředpokládal, že by divoká a opuštěná horská krajina mohla někoho zajímat. Vrcholy hor byly považovány za místa, kde sídlí nebezpečí, nikdo je nevnímal jako místa plná krásy. Proč jsou nyní horami přitahovány miliony lidí? Dokument Hora nám ukazuje okouzlující sílu výšin a jejich věčnou moc, se kterou formují naše životy i naše sny. (AČFK)

    10
  12. Ocelové magnolie
    Ocelové magnolie (1989)
    Film
    • iTunes
    Drum Eatenton strieľa po vtákoch na svojom dvore, kde sa práve pripravuje svadobná hostina. Jeho dcéra Shelby sa má už o chvíľu vydať za Jacksona Latcherieho. Jeho manželka M'Lynn so Shelby sa preto ponáhľajú do kaderníctva Truvy's Beauty Parlor, aby si dali upraviť vlasy. Tam už sedí ďalšia kamarátka Annelle Dupuy Desotoová, ktorá ešte nie je vydatá, pretože jej manželstvo sa nemôže zlegalizovať. Majiteľka kaderníctva Truvy Jonesová nahovára svoje zákazníčky a priateľky na zmenu účesov. Nechýba ani excentrická Ouiser Boudreauxová, ktorá do každého zapára a ironizuje ho a rozhodne nie je svojím oblečením či hrubým vyjadrovaním zosobnením južanskej krásky. Jedinou ženou, ktorá rozumie jej náladám, je nedávno ovdovená Clairee Belcherová. Ako hovorí: Ak nevieš o niekom povedať čokoľvek dobré, posaď sa ku mne. Zdá sa, že život šiestich žien najväčšmi ovplyvňujú ich vlastné starosti a radosti, akoby okolitý svet ani neexistoval. A predsa kruto ich zasiahne, keď ťažká diabetička Shelby otehotnie, hoci jej to lekári zakázali. Jej citlivá matka ťažko nesie rozhodnutie svojej dcéry stať sa matkou, hoci to pre ňu znamená smrť. A iba pevné dlhoročné priateľstvo s ostatnými jej pomáha žiť ďalej...
    72%
    Drum Eatenton strieľa po vtákoch na svojom dvore, kde sa práve pripravuje svadobná hostina. Jeho dcéra Shelby sa má už o chvíľu vydať za Jacksona Latcherieho. Jeho manželka M'Lynn so Shelby sa preto ponáhľajú do kaderníctva Truvy's Beauty Parlor, aby si dali upraviť vlasy. Tam už sedí ďalšia kamarátka Annelle Dupuy Desotoová, ktorá ešte nie je vydatá, pretože jej manželstvo sa nemôže zlegalizovať. Majiteľka kaderníctva Truvy Jonesová nahovára svoje zákazníčky a priateľky na zmenu účesov. Nechýba ani excentrická Ouiser Boudreauxová, ktorá do každého zapára a ironizuje ho a rozhodne nie je svojím oblečením či hrubým vyjadrovaním zosobnením južanskej krásky. Jedinou ženou, ktorá rozumie jej náladám, je nedávno ovdovená Clairee Belcherová. Ako hovorí: Ak nevieš o niekom povedať čokoľvek dobré, posaď sa ku mne. Zdá sa, že život šiestich žien najväčšmi ovplyvňujú ich vlastné starosti a radosti, akoby okolitý svet ani neexistoval. A predsa kruto ich zasiahne, keď ťažká diabetička Shelby otehotnie, hoci jej to lekári zakázali. Jej citlivá matka ťažko nesie rozhodnutie svojej dcéry stať sa matkou, hoci to pre ňu znamená smrť. A iba pevné dlhoročné priateľstvo s ostatnými jej pomáha žiť ďalej...
    11
  13. Eyes Without a Face
    Eyes Without a Face (1960)
    Film
    72%
    12
  14. Smrt jí sluší
    Smrt jí sluší (1992)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    Hvězdička showbusinessu - Madelaine Ashtonová si začne uvědomovat, že lidé, na rozdíl od plastových hraček, stárnou a k ní se padesátka blíží mílovými kroky. Její přítelkyně, úspěšná nakladatelka Helen Sharpová, má s věčnou mladostí podobné problémy a navíc, když ji přepadne osobní krize, má tendenci nesnesitelně přibírat na váze. Mezi oběma ženami se nešťastně potácí postava plastického chirurga, Dr. Ernesta Menvilla, kterému se stala nejlepším přítelem flaška whisky. Tímto se praxe plastického chirurga změnila na post hlídače a maskéra mrtvol. V honbě za ztraceným mladistvým vzhledem přijde nakonec i na temné síly, reprezentované secesní vědmou z dekadentního zámku a souboj dvou zázračně omlazených žen začne být opravdu morbidní...
    72%
    Hvězdička showbusinessu - Madelaine Ashtonová si začne uvědomovat, že lidé, na rozdíl od plastových hraček, stárnou a k ní se padesátka blíží mílovými kroky. Její přítelkyně, úspěšná nakladatelka Helen Sharpová, má s věčnou mladostí podobné problémy a navíc, když ji přepadne osobní krize, má tendenci nesnesitelně přibírat na váze. Mezi oběma ženami se nešťastně potácí postava plastického chirurga, Dr. Ernesta Menvilla, kterému se stala nejlepším přítelem flaška whisky. Tímto se praxe plastického chirurga změnila na post hlídače a maskéra mrtvol. V honbě za ztraceným mladistvým vzhledem přijde nakonec i na temné síly, reprezentované secesní vědmou z dekadentního zámku a souboj dvou zázračně omlazených žen začne být opravdu morbidní...
    13
  15. Popelka
    Popelka (2015)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Děj snímku Popelka sleduje osudy mladé Elly (Lily James), jejíž otec, kupec, se po smrti její matky znovu ožení. Ella, která s radostí podporuje svého otce, se snaží ke své nové maceše (Cate Blanchett) a jejím dcerám Anastasii (Holliday Grainger) a Driselle (Sophie McShera) chovat vstřícně a touží po tom, aby se ve svém novém domově cítily dobře. Když ale Ellin otec nečekaně zemře, zjišťuje Ella, že je vydána na milost své nové žárlivé a kruté rodiny. Posléze se z ní stává pouhá služka, věčně špinavá od popela, které ostatní posměšně říkají Popelka. Navzdory krutostem, kterým je nucena čelit, ale Ella neztrácí naději a je rozhodnuta dostát poslednímu přání své matky, aby vždy byla „odvážná a hodná“. Nehodlá propadnout zoufalství, ani pohrdat těmi, kteří s ní jednají špatně. A pak je tu ještě ten pohledný cizinec, se kterým se setkala v lesích. Ella, která nemá nejmenší tušení, že se ve skutečnosti jedná o prince, nikoliv o pouhého učně ze zámku, má pocit, že konečně potkala spřízněnou duši. Záhy nato se zdá, že by se na ni konečně mohlo usmát štěstí ve chvíli, kdy jsou na zámecký ples pozvány všechny dívky z širokého okolí, a Ella se těší, že by se mohla znovu setkat s okouzlujícím Kitem (Richard Madden). Její macecha jí ale návštěvu plesu zakáže a zlomyslně jí roztrhá šaty. Jako ve všech správných pohádkách je ale pomoc na dosah ruky a objevuje se vlídná žebračka (Helena Bonham-Carter), která – za pomoci dýně a několika myší – Popelčin život navždy změní. (Falcon)
    71%
    Děj snímku Popelka sleduje osudy mladé Elly (Lily James), jejíž otec, kupec, se po smrti její matky znovu ožení. Ella, která s radostí podporuje svého otce, se snaží ke své nové maceše (Cate Blanchett) a jejím dcerám Anastasii (Holliday Grainger) a Driselle (Sophie McShera) chovat vstřícně a touží po tom, aby se ve svém novém domově cítily dobře. Když ale Ellin otec nečekaně zemře, zjišťuje Ella, že je vydána na milost své nové žárlivé a kruté rodiny. Posléze se z ní stává pouhá služka, věčně špinavá od popela, které ostatní posměšně říkají Popelka. Navzdory krutostem, kterým je nucena čelit, ale Ella neztrácí naději a je rozhodnuta dostát poslednímu přání své matky, aby vždy byla „odvážná a hodná“. Nehodlá propadnout zoufalství, ani pohrdat těmi, kteří s ní jednají špatně. A pak je tu ještě ten pohledný cizinec, se kterým se setkala v lesích. Ella, která nemá nejmenší tušení, že se ve skutečnosti jedná o prince, nikoliv o pouhého učně ze zámku, má pocit, že konečně potkala spřízněnou duši. Záhy nato se zdá, že by se na ni konečně mohlo usmát štěstí ve chvíli, kdy jsou na zámecký ples pozvány všechny dívky z širokého okolí, a Ella se těší, že by se mohla znovu setkat s okouzlujícím Kitem (Richard Madden). Její macecha jí ale návštěvu plesu zakáže a zlomyslně jí roztrhá šaty. Jako ve všech správných pohádkách je ale pomoc na dosah ruky a objevuje se vlídná žebračka (Helena Bonham-Carter), která – za pomoci dýně a několika myší – Popelčin život navždy změní. (Falcon)
    14
  16. Usměvavá tvář
    Usměvavá tvář (1957)
    Film
    • iTunes
    71%
    15
  17. Malena
    Malena (2000)
    Film
    • iTunes
    Malena je italský film režiséra Giuseppe Tornatoreho, který vypráví příběh mladého chlapce jménem Renato a jeho okouzlení kráskou Malenou. Snímek se odehrává během druhé světové války v malém sicilském městečku. Malena, jejíž manžel bojuje na frontě, čelí pomluvám, závisti a sexuálnímu obtěžování od místních obyvatel kvůli své kráse. Renato, který ji tajně obdivuje, sleduje její osamělý a trpký boj s nespravedlností a zlobou společnosti. Film je nejen o dospívání a první lásce, ale také o síle a odvaze jedné ženy čelit krutému osudu.
    71%
    Malena je italský film režiséra Giuseppe Tornatoreho, který vypráví příběh mladého chlapce jménem Renato a jeho okouzlení kráskou Malenou. Snímek se odehrává během druhé světové války v malém sicilském městečku. Malena, jejíž manžel bojuje na frontě, čelí pomluvám, závisti a sexuálnímu obtěžování od místních obyvatel kvůli své kráse. Renato, který ji tajně obdivuje, sleduje její osamělý a trpký boj s nespravedlností a zlobou společnosti. Film je nejen o dospívání a první lásce, ale také o síle a odvaze jedné ženy čelit krutému osudu.
    16
  18. Rodinný přítel
    Rodinný přítel (2006)
    Film
    • Edison

    Geremia je starý, ohyzdný, ale bohatý. Jeho vztah k penězům je přímo chorobný. Geremia půjčuje nešťastníkům, kteří to nutně potřebují, a pak krutě, cynicky a s ironickou úlisností vymáhá půjčené peníze i s vysokými úroky. Moc, kterou má nad svými oběťmi, mu ale nepřináší štěstí, po němž prahne. Cítí se osamělý, navíc jeho matka, upoutaná na lůžko, není nikdy spokojená se synovými výsledky. Ještěže je tady Gino, který se stylizuje do kovboje a se kterým Geremia chodí občas na ryby, aniž ho považuje za přítele. Jednoho dne mu Gino přivede jako novou potenciální oběť Saveria, který si chce půjčit, aby mohl vystrojit svatbu své dceři. Ukáže se, že Rosalba je krásná, ale nikoliv sentimentální, a zdá se, že Geremia si s ní bude rozumět jako pravý rodinný přítel. Groteskně stylizovaný film, natočený s velkým důrazem na estetickou stránku, je teprve třetím celovečerním dílem Paola Sorrentina, ale už podruhé v krátkém rozpětí se tomuto neapolskému rodákovi podařilo dostat se do soutěže v Cannes. Postavu lichváře Geremii vytvořil s pozoruhodným smyslem pro autorův záměr Giacomo Rizzo, další rodák z Neapole, který vytvořil řadu filmových a televizních rolí, ale který se věnuje především divadlu. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    71%

    Geremia je starý, ohyzdný, ale bohatý. Jeho vztah k penězům je přímo chorobný. Geremia půjčuje nešťastníkům, kteří to nutně potřebují, a pak krutě, cynicky a s ironickou úlisností vymáhá půjčené peníze i s vysokými úroky. Moc, kterou má nad svými oběťmi, mu ale nepřináší štěstí, po němž prahne. Cítí se osamělý, navíc jeho matka, upoutaná na lůžko, není nikdy spokojená se synovými výsledky. Ještěže je tady Gino, který se stylizuje do kovboje a se kterým Geremia chodí občas na ryby, aniž ho považuje za přítele. Jednoho dne mu Gino přivede jako novou potenciální oběť Saveria, který si chce půjčit, aby mohl vystrojit svatbu své dceři. Ukáže se, že Rosalba je krásná, ale nikoliv sentimentální, a zdá se, že Geremia si s ní bude rozumět jako pravý rodinný přítel. Groteskně stylizovaný film, natočený s velkým důrazem na estetickou stránku, je teprve třetím celovečerním dílem Paola Sorrentina, ale už podruhé v krátkém rozpětí se tomuto neapolskému rodákovi podařilo dostat se do soutěže v Cannes. Postavu lichváře Geremii vytvořil s pozoruhodným smyslem pro autorův záměr Giacomo Rizzo, další rodák z Neapole, který vytvořil řadu filmových a televizních rolí, ale který se věnuje především divadlu. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    17
  19. Fedora
    Fedora (1978)
    Film
    71%
    18
  20. Pokoj s vyhlídkou
    Pokoj s vyhlídkou (1986)
    Film
    Mladá Angličanka Lucy cestuje v roce 1907 se svou gardedámou, sestřenicí Charlotte, do Florencie. Potkává excentrického George, který ji uchvátí svou bezprostředností. Avšak mladinká Lucy má konzervativní výchovu, proto se vnitřně brání, aby podlehla hlasu svého srdce. Zcela v souladu s viktoriánskou morálkou se po návratu do Anglie zaslíbí Cecilovi, který ji požádal o ruku. Její odhodlání je vystaveno nové zkoušce, když soused, sir Harry, pronajme svůj domek novým nájemníkům.
    70%
    Mladá Angličanka Lucy cestuje v roce 1907 se svou gardedámou, sestřenicí Charlotte, do Florencie. Potkává excentrického George, který ji uchvátí svou bezprostředností. Avšak mladinká Lucy má konzervativní výchovu, proto se vnitřně brání, aby podlehla hlasu svého srdce. Zcela v souladu s viktoriánskou morálkou se po návratu do Anglie zaslíbí Cecilovi, který ji požádal o ruku. Její odhodlání je vystaveno nové zkoušce, když soused, sir Harry, pronajme svůj domek novým nájemníkům.
    19
  21. Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    Film
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    20
Které jsou top filmy na téma krása? Ve filmovém žebříčku pro téma krása s celkovým počtem 51 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Americká krása, Postřižiny, Dokonalé dny, Kráska a zvíře, Cléo od pěti do sedmi, s hlavními hvězdami, jako jsou: Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch, Wes Bentley, Mena Suvari, Peter Gallagher. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.