Profilový obrázek

Meky

Jakub Mrovec

Komentáře 67

Od nejnovějších
  1. Alibi na klíč: Den D
    Alibi na klíč: Den D (2023)
    9
    Philippe Lacheau je stálicí v komediálním žánru. Po úspěšné jedničce navazuje dvojkou, kde si udržuje vysokou kvalitu a v některých scénách jde ještě dál. Děj je dobře vystavěný, kdy se postupně nabaluje jeden průser na druhý, až to vygraduje slowmotion řežbou nakonci, kdy všechno praskne a divák dostane jeden záchvat smíchu za druhým. Samozřejmě tomu nechybí emoce, i kvalitní herecký ansámbl. Philippe si střihl hlavní roli společně s úžasnou Elodie Fontan, která snad nestárne. Nelze nezmínit ani jeho dva kumpány z alibi.com, kteří tvoří gro vtipných situací. Mohlo to být krapet delší, protože takové crazy zábavy není nikdy dost. Frantíci zkratka umí.
  2. Únos letadla
    Únos letadla (2023)
    8
    Velmi dobrá minisérie, pro diváka s atraktivním dějem, natočeným v hutné atmosféře a napětí, sem tam se slušnou akcí a s nevyzpytatelným zakončením. Já jsem veskrze spokojený. Občas to sice nabídlo nudu nebo nelogické věci a chování, ale jen malinko, protože to má rozumnou stopáž a není to zbytečně natahované a jede to neustále kupředu. One man show Idris Elba a ten to svým charismatem v pohodě utáhne.
  3. Meg 2: Příkop
    Meg 2: Příkop (2023)
    1
    Prvních cca 30 minut jakž takž v napětí a je to i seriózní, ale jakmile se to začne žrát, je to horší a přehnanější než jednička, "céčko" jak vyšité. CGI taky celkem mimo. Na konci to vykrádá piraňu 3D. Ta byla aspoň zábavná. Toto je pouze mlýnek na maso a prachy.
  4. Barbie
    Barbie (2023)
    4
    Po úvodní třicetiminutovce sem si klepal na čelo, co jsem si to vlastně pustil za "legrační" animák. Pak, po konfrontaci s reálným světem pozemšťanů to bylo celkem ok, ale mohla to být daleko větší zábava. Vytřískat šlo mnohem, mnohem více. Závěrečná část se vrací do původních šlépějí a stala se opět nezajímavou a nudnou. Margot a Ryan fajn.
  5. Cool Girl!
    Cool Girl! (2023)
    1
    Zoufalý obraz dnešní doby ve full HD. Amatérismus, neherectví a ptakopysk v každém záběru, až z toho bolí oči.
  6. matka!
    matka! (2017)
    4
    Bible v jednom domě, aneb Bůh s ďáblem pod jednou střechou. Trýznivé a nudné při sledování, nechutné a šílené k přemýšlení.
  7. Bastardi: Reparát
    Bastardi: Reparát (2023)
    1
    Čtyřka se snaží těžit z dřívějších postav a z nostalgie, ale všechny ty postavy jsou špatně napsané i špatně zahrané, takže se není na čem chytit. Jedna hvězda za kočku Gabriela Gášpárová. Furt stejná p*čovina, more!
  8. Blondýnka
    Blondýnka (2022)
    6
    Artový film s přepálenou stopáží, mající ale jednu obrovskou devízu, herečku Ana de Armas . Naivního snílka s křehkou duší, vloženého do blonďatého sexsymbolu šedesátých let Marilyn Monroe. Zahráno fenomenálně!
  9. Silo
    Silo (2023)
    8
    Po první sérii nakonec spokojenost. Místy hutná až svírající atmosféra uzavřené komunity sila, depresivní hudba. Výborná Rebecca Ferguson . Prostřední díly sice slabší, ale vyvažuje to začátek a především konec, který nechává dveře otevřené do neznáma a divák se tak má nač těšit a k čemu vracet...
  10. Invalida
    Invalida (2023)
    9
    Jaaaj, tak upřímně, od plic, jsem se už dlouho nenasmál. Slovákům velký palec hore, protože toto se jim fakt povedlo. Scénář sice není nijak převratný, ale je to neotřele natočené a fantastický zahrané. Úderná dvojka Hološka / Godla fakt pecka. Příběh je zasazený do nehostinného prostředí divokých devadesátek, kdy se mohlo všechno, a všem to bylo u prdele. Za závěrečnou scénu v restauraci, která mě totálně rozsekala, musím přihodit na full stav, protože lepší černočerná komedie v našich luzích a hájích už dlouho nebyla a asi ani nebude. Na inženýra Karáska je třeba si dávat pozor :)
  11. Medvěd na koksu
    Medvěd na koksu (2023)
    0
    Ne, nebudu nad věcí a nebudu to brát s rezervou. Prostě nejde patlat na jeden krajíc chleba žánr komedie a thriller. Nefunguje to a nikdy nebude. Dopadlo to přesně tak, jak jsem čekal. Stupido! Co taky čekat od režisérky, která nikdy nic aspoň průměrného nenatočila... P. S. Musel jsem si "na spravení" pustit scénu Lea s méďou z Revenant.
  12. Jan Koller: Příběh obyčejného kluka
    Jan Koller: Příběh obyčejného kluka (2022)
    8.5
    Je to kýč, co si budeme povídat, ale krásný. Český Honza měl zajímavou kariéru, tak proč to nezdokumentovat a nepodělit se o to s ostatními. Už jen kvůli tomu, že byl obyčejný a zůstal obyčejný, s nohama na zemi. Dobře natočené, se spoustou materiálů a zajímavých rozhovorů. Díky, rád jsem si s emocemi zavzpomínal na kus úspěšné historie našeho fotbalu a čahouna ze Smetanovy Lhoty, poctivého a pracovitého kluka, co obětoval fotbalu všechno.
  13. Bestie
    Bestie (2022)
    1
    Že Baltasar Kormákur natočí takovou kokotinu, tak nad tím mi zůstává rozum stát. Navíc k tomu přemluvil do hlavní role Idris Elba? WTF? Tohle je typická céčková slátanina, mazaná CGI efekty, na které nezbyly peníze. Logika naprosto postradatelná, postavy otravné, děj předvídatelný. Naštěstí to trvalo jen 90 minut. Nejhorší na tom je, že ono to je myšleno vážně. Trefně to vystihuje jedna věta z filmu (s naším skvělým dabingem): "Tati, proč zastavujeme? Nechci, aby nám došel benzín!" Tvl, to prostě nevymyslíš. Jedna hvězda za to, že jsem neusnul...
  14. Fabelmanovi
    Fabelmanovi (2022)
    4.5
    Pro někoho prej film roku hmmm, asi vítr, Máchale! Od Spielberga jsem čekal hodně, ale holt někdy se stane, že mě film neosloví. Nechytil jsem začátek a pak už se jen vezl na vlnách podivna. Nezáživný příběh s přepálenou stopáži, bez emocí. Možná s další projekcí změním názor, ale zatím bohužel. Sorry Steve.
  15. Starosta Kingstownu
    Starosta Kingstownu (2021)
    8
    Po první sérii můžu napsat, že Sheridan si udržuje velmi vysokou kvalitu i v dalším počinu. Občas je to sice s hluchými místy, ale vždy se to nakopne někam dál a nestojí to na místě. Hlavní postava v podání charismatického Rennera v pohodě seriál utáhne + do toho pár zajímavých vedlejších postav (jeho bratr, máma, Iris). Konec série ve vysokém tempu a poslední tři díly jsou vrcholem. Další syrové a nekompromisní vězeňské drama/thriller co stojí za pozornost. Zatím spokojenost.
  16. Prezidentka
    Prezidentka (2022)
    3.5
    Rudolf Havlík si posledními filmy kazí reputaci. Prezidentka je ROM-KOM klasického střihu, se všemi klišé, co tento žánr nabízí. To by ani tak nevadilo, pořád to mohlo být zábavné a zajímavé, jen kdyby si to necucalo některé situace z prstu a nemělo to dějové kudrlinky jako vlna padesátileté ovce. Vyzní to pak jen jako mlácení prázdné slámy. V podstatě se doslova chodí odnikud nikam. S tím pak nic nezmůžou ani osvědčená Havlíkova dvojka Geislerka s Vetchým. Trošku mi to připomínalo Prázdniny v Římě (1953) ale to je úplně jiná liga a v žádném případě to nechci srovnávat. Už když v úvodu naskočil tvůrce TV Prima, tak jsem tušil průser.
  17. Menu
    Menu (2022)
    6.5
    Chválihodné je, že chtěl konečně někdo natočit něco nového, neotřelého. A daří se to minimálně do první půle, kdy je to zajímavé a divák je zvědavý, namlsaný, co se bude dít. Ale postupně se to ubírá do jakési satiry, lehce říznuté thrillerem, kritiky společnosti, a ač to má co říct, čekal jsem něco jiného. Potenciál tam byl, bohužel gastronomické porno se nekoná. Anya Taylor-Joy jako jediná zdatně sekunduje ďábelskému hostiteli Ralph Fiennes, ale zbytek takový nemastný neslaný. Jako fajn, najedl jsem se, ale mohl jsem si pochutnat daleko líp.
  18. Záchrana
    Záchrana (2021)
    9.5
    Stejně dobré, v některých ohledech i lepší než výborné hrané drama Rona Howarda a to bylo bez debat pěti-hvězdičkové. Toto téma se opravdu povedlo 2x zpracovat na špičkové úrovni. A obě verze mají spoustu společného. Je to vyprávěno z pohledu jeskynních potápěčů, amatérských bláznů, kteří se potřebují pohybovat ve stísněných prostorách, bez přístupu vzduchu, s obrovským adrenalínem, bez kterého si připadají jako kdyby nežili. Po shlédnutí obou filmů krásně vyzní porovnání reálné postavy s hlavní rolí obsazenou Viggo Mortensenem, jenž přesně zahrál introvertního solitéra. Emoce jsou tady ještě intenzivnější než ve filmu, skvělé záběry, úzkost, beznaděj.
  19. Trol
    Trol (2022)
    6
    Průser to není, ale zklamání určitě. Od režiséra katastrofické Vlna (2015) jsem čekal nářez s puncem severské mytologie a ono tomu tak skutečně je, ale maximálně do první půle, kdy se daří budovat atmosféru a jakmile se trol vynoří ze skal, má tu gule. Nejlepší scéna. Pak se to ale překlopí do laciné survivor naháněčky, kterou jsme už viděli v Kongovi, Godzille a jiných hollywoodských mainstreamech. Herci ok, neproflaklé ksichty, trol vypadá dobře, ale děj ničím nepřekvapí, jede se podle zaběhnuté šablony a to je málo. Zakončení neuspokojivé.
  20. Avatar: The Way of Water
    Avatar: The Way of Water (2022)
    6.5
    Po 13 letech opět návrat na Pandoru. No... rozhodně nesdílím totální nadšení zdejších recenzentů. Říkal jsem si: král Cameron a Cesta vody, vždyť on je jako ryba ve vodě, takže to musí být ještě o level výš, než první Avatar... no, není. Jasně, dal si záležet a po technické stránce je to opět lahodná podívaná, ale to už tu bylo před 13 lety. Jedinečná a topová vizuální orgie to možná je, ale v Imaxu v rakouském Linci (nebo alespoň v Imaxu v Praze), na obřím plátně, ale ne 3D+HFR v Cinestaru, tam z toho prostě nelze vyždímat maximum. Vizuál je "jenom" krásný. Tečka. Ale nejvíc mi vadí scénář, který je v podstatě avatar jednička přefiltrovaný vodou. Stejná posloupnost událostí, podobné dialogy i zápletka. Gro Avataru 2 je rodina, kolem které se točí celý příběh, což je změna to ano, ale mladí Na´vi na to, kolik prostoru dostávají, jsou nezajímaví, zaměnitelní a snadno zapomenutelní. Výjimkou je Kiri, mladší verze Sigourney, která jako jediná, má zajímavý a vyvíjející se charakter. Strašně jsem byl zvědavý na Kate Winslet a až v poslední třetině filmu mi došlo, že je to vlastně avatarka Ronal, jaaaj. Nic moc. Také mě mrzí, že Cameron nevymyslel vlastní scény, ale pouze kopíruje již natočené z Titanicu, Terminátora či Propasti. Možná to byl úmysl a chtěl potěšit diváka nostalgií, ale tohle mu fakt nežeru, mě to bilo do očí! Hudba Jamese Hornera hodně chybí. Závěr? Žádný převrat se nekoná, jedná se o původní Avatar, přefiltrovaný vodní hladinou. Dále se vše opakuje, nic nového. Což o to, do kina to lidi nažene a vytříská to miliardy, a to je ok, lepší blockbuster letos už stejně nebude a pořád lepší, než se koukat doma na nějakou shit kinoverzi. Ale na to, jak Cameron usilovně 13 let pracoval na pokračování je to málo. Zvažuji účast v kinosále na dalších dílech. Zamrzí to...
  21. Třináct životů
    Třináct životů (2022)
    9
    Tento film řadím mezi nejlepší, co byl letos natočen. Precizní Ron Howard natočil čtyři roky staré události záchrany dětí v Thajsku tak, jak se patří. Je to dramatické, má to atmosféru a emoce, i když víte, jak to dopadne. V hlavních rolích charismatičtí Viggo Mortensen a Colin Farrell, znamenitý výběr. Jedinou vadou na kráse je, že film nešel do kin, ale přímo na streamovací platformu. Velké plátno by tomu slušelo!
  22. Notre-Dame v plamenech
    Notre-Dame v plamenech (2022)
    6
    No, čekal jsem víc. O tom žádná. Rozhodně od Annauda, ale poslední roky už asi ztrácí dech. Je to technicky vypiplané, s opojnými dalekosáhlými záběry, prolínající se s reálnými záběry, což je fajn. Ale to je tak vše. Holt scénář není nafukovací, tak proč si vymýšlet. Není to drama, je to spíše dokumentární forma, bez příběhu, bez vyvíjejících se postav, bez emocí. Prostě sledujete záchranu věhlasné Notre-Dame od vzniku požáru, po jeho uhašení. Nic víc, nic míň.
  23. Elvis
    Elvis (2022)
    6.5
    Co se vleče, neuteče. U Elvise to platí dvojnásob. První dvě třetiny filmu brutálně nezáživné, nezajímavé, zbytečné. Spoustu barevné omáčky, která kdyby se jen tak spláchla do záchodu, tak se divák nají úplně stejně. Baze mám rád, ale svůj stín z Moulin Rouge! už asi nikdy nepřekoná. Za zdařilý casting načančaného Butlera a nechutného Hankse palec nahoru, stejně tak za poslední třetinu filmu. Rozhodně je to ale pocta Elvisovi - slavíkovi, co nemůže nikam usednout, ač paradoxně vlastně nikdy nevyletěl z hnízda.
  24. Pálava
    Pálava (2022)
    1
    Dialog: Klucííí počkejte na nás... za dvě vteřiny: Co čumíte, běžte! Tvl, absolutní dno toto, víc netřeba ani psát... Scénář neexistuje, herci, kromě Isteníka na přesdržku. Záběry fajn, ale to už tu bylo stokrát. Fakt to zabolí, když nese takový líbezný název "Pálava - život zalitý sluncem" taková zhovadilost.
  25. Jurský svět: Nadvláda (6)
    Jurský svět: Nadvláda (6) (2022)
    4
    Jako věrný fanoušek série jsem si poslední díl nemohl nechat ujít na velkém plátně. Očekávání bylo veliké, po úvodních recenzích jsem přibrzdil, po shlédnutí šlapu brzdový pedál až k podlaze. Snad už je to definitivně ukončeno, protože to je týrání zvířat i diváka! Absolutně to už nemá co nabídnout, opět přefiltrovaný scénář, děravý jako kabát bezdomovce. Jednotlivé scény mi přišly jako natvrdo vložené do děje, nenavazující na sebe, jen aby to bylo nějak zajímavé, v atraktivní destinaci. Vizuál je fajn, zvuk taky (možná až moc hlasitý, na horní hranici únosnosti člověka), ale to je opravdu všechno. Hlášky nefungující, postavy absolutně nezajímavé, ani známé tváře to nevytrhly, a hlavní záporák jalový, úplně k ničemu. Závěr? Slepenec dynamických akčních naháněček, bez špetky nápadů a hlavně bez duše původního Jurského parku. Dlouhé, nudné, nakonec mi už bylo jedno, jak to dopadne. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je to opravdu nejhorší díl série. Prosím už konec. Tato látka je již dávno vyždímaná.
  26. Texaský masakr motorovou pilou
    Texaský masakr motorovou pilou (2022)
    6
    Rozjezd solidní, dokonce to má i slušnou atmosféru a místy i napětí. To vše vrchovatou měrou až do ikonické scény v autobuse, zhruba v polovině filmu. Pak se film překlopí do klasické stupidní vyvražďovačky, kdy se motorová pila téměř nezastaví a semele všechno kolem, dřevo, trubky, kosti, zuby, vnitřnosti. Ale zábavnost to zase má, o tom žádná.
  27. Volejte Saulovi
    Volejte Saulovi (2015)
    8.5
    Nevěřil jsem, že Saulova postava utáhne spin-off mimořádně kvalitního Breaking Bad. Ale Vince Gilligan to opět dokázal a s prstem v nose. Saul těch 7 let BCS zvládl s bravurou, jeho postava má široký záběr, je košatá, a s Kim potahali celý seriál. Krásně jim to (ne)ladilo. Obecně důraz na rozvoj postav má Vince v malíku. Tak jako s BB jsem prožil krásných 7 let i s BCS se vším, co Vince Gilligan nabízí. Loudavé tempo, stylové záběry krajiny a detailů, vývoj postav, místy šokující akční scény a zvraty i poměrně uspokojivé zakončení celého seriálu.
  28. Den cvoka
    Den cvoka (2002)
    9
    Neumím si pomoct, ale tento polský film je prostě geniální! Kdo by čekal, že u našich východních sousedů vzejde film, který si razí svou cestu a vymyká se veškerým filmovým kritériím. Den cvoka (jak už název napovídá) je jedna velká šílenost. Jeden den zdánlivě neobyčejného člověka se stává jednou velkou poutí za hledáním klidu a míru. Tempo filmu se někdy jeví dost ukňouraně, ale nebojte, nuda vás nečeká. A to jen a pouze díky extrémně vyšinuté hlavní postavě – frustrovanému intelektuálovi Adamovi, který jednoduše nenávidí celý svět! Lidi, psy, ptáky, zvuky, prostě všechno kolem sebe. Je příliš zakonzervovaný a téměř každá jeho činnost je předem nalajnovaná. Rituály jsou jeho každodenním chlebem a chraň Bůh, jestli je poruší nebo neudělá. Přes to prostě nejede vlak. Díky každodenním nevyhnutelným konfliktům v sobě naplňuje sopku, která může kdykoli vybuchnout. A to je právě silná stránka filmu – spousta absurdních a humorných situací, které zní v polštině opravdu neuvěřitelně zábavně! Adam je zahleděný do sebe, trpí samomluvou, provází nás celým snímkem a nechává nám nahlédnout do své hlavy, kde není jen jeho permanentní nespokojenost a zloba, ale také bohaté myšlenkové soukolí, životní moudra a pravdy pravdoucí. Díky tomu se může zdát Adamovo pohlížení na svět i sympatické. Aby diváka přesvědčil, co činí a děla, chtělo to také zdařilý výběr ústřední role. A na rovinu říkám, že bez Marka Kondrata by snímek nebyl tím, čím je. Opravdu velice osobitý herecký výkon. V některých scénách mě dokázal naprosto odrovnat smíchy (třeba chvilka angličtiny se synem :D). Konec se mi velice líbil, protože si autor sám odpověděl a zhodnotil tento film, tento život, tuto postavu. Těmito slovy bych i já zakončil tento názor: „Příteli můj na této dlouhé cestě. Vybudoval sis tuhle temnou hromadu rituálů. Vedeš život termita, chráněný od slunečního svitu. A i když tě každý den přivádí na pokraj šílenství, tyto rituály jsou tvým štítem, tvou ochranou proti větru, přílivu, hvězdám i citům. Dost sil tě stojí, abys nezapomněl na své lidství. Hlína, z níž jsi byl vytvořen vyschla a ztvrdla. Nikdy už se v tobě neprobudí astronom, hudebník, altruista, básník nebo člověk, kteří v tobě třeba kdysi dleli.“
  29. Černobyl
    Černobyl (2019)
    9
    Gorbačov: "Skutečnou příčinou zhroucení Sovětského svazu mohla být jaderná katastrofa v Černobylu." MASTERPIECE!
  30. Zdrojový kód
    Zdrojový kód (2011)
    7.5
    Po shlédnutí panuje menší zklamání. Bohužel, očekávání bylo díky vychvalujícím recenzím a názorům poměrně vysoké a mnohokrát to nemusí dopadnout podle představ. Vůbec to není špatný film, je zdánlivě promyšlený (ve své podstatě ovšem jednoduchý), poutavý a občas i zábavný. Technicky zdařile provedený, moc se netlačí na pilu, tempo má střízlivý krok až do cíle a dokonce mi ani moc nevadily logické boty, které se daly v průběhu děje očekávat. Tak v čem je problém? Těžce se to popisuje, ale prostě jsem čekal víc, propracovanější děj a silnější zážitek i emoce, přestože se potenciál celkem využil. Obsazení je "hvězdné" a všichni si drží svůj standart. Trochu mě mrzí téměř nulová gradace ve finále, i když jakousi snahu nelze upřít. SPOILER! Největší negativum vidím v jakési nadstavbové části v závěru. Úplně ideální by bylo ukončit film "stisknutím tlačítka" a nedat tak šanci happyendu. Výsledný dojem by byl mnohem více ocenitelnější a doslova s úsměvem na tváři i v srdci, než jak vidno u pokusu o nelogický a nedotažený happyend. KONEC SPOILERU! Závěr? Nadstandardní sci-fi, jež dokáže upoutat divákovu pozornost na plných 90 minut, ale k maximální spokojenosti to chce ještě přidat a vyvarovat se některých chyb.
  31. Plivu na váš hrob
    Plivu na váš hrob (2010)
    7.5
    Steven Monroe točí jedno "béčko" (někdy i "céčko") za druhým. Polohu, která mu sedí nejlépe si už našel, ale průlom do světa filmu zřejmě nikdy neudělá. Ovšem s jeho nejnovějším počinem osloví řadu svých diváků a potěší je (ty ostatní znechutí). ISoYG je sice také "béčko", ale velice solidní! Námět je řadová thrillerová/hororová klasika, ale Monroe z něj dokázal vytřískat maximum. Obsazením mladé a pohledné Sarah Butler, která šla až za hranice svých možností je dalším výborným tahem a to i na úkor jejích nevelkých hereckých zkušeností. Dále se skvěle pracuje s kamerou, atmosféra a napětí mnohokrát gradují a převážné použití tmavých a chladných barev dodává thrilleru ten správný punc. Na rovinu říkám, že jsem si ani nedokázal představit, jak daleko jsou ochotni tvůrci zajít s mírou brutality, kterou se tento snímek velmi výrazně prezentuje. V první půli sledujeme ponížení, výsměch, křik, brutální zacházení a znásilnění hlavní postavy, v druhé pak odplatu! Odplatu tak šokující, až jsem si vzpomněl na starou známou sérii Saw. Mrzela mě chabá soudržnost příběhu, kdy se některé scény úplně vynechaly nebo některé nebyly dotažené a s otazníkem. Závěr? Napínavý thriller, laškující na hranici "béčkovosti" (možná má na víc), ale daleko za hranici brutality a nechutných záběrů (což je pro něj nakonec výhodou). Ovšem fajnšmekři si dozajista pochutnají na vydatné svačince...
  32. Insidious
    Insidious (2010)
    7.5
    Další z příjemných překvapení tohoto roku. Poslední dobou vznikají hlavně horory říznuté thrillerem. Mix těchto velmi příbuzných žánru ale mnohokrát skončí špatně. Insidious je (konečně) čistý horor, se všemi prvky, které tento žánr dělá tak oblíbeným a žádaným. Atmosféra a napětí se drží na solidní úrovni. Typický námět postupně sklouzává nečekaným směrem a z efektních "lekaček" se ke konci posouváme do jiné dimenze - světa nářků a zloby. V pořádku, děj graduje a z mála se stává hodně, ale na mě je už konec trochu překombinovaný a lehce se utápí vlastní tíhou. Snímek není nijak výjimečný, to z něj dělá až zpracování Jamesem Wanem. Prvky, které se jiní režiséři učí, on už má vštěpené a jeho přínos do tohoto žánru je velice pozitivní. Rovněž výběr Patricka Wilsona a Rose Byrne - dvou "mladých" a nadějných herců je dobrým tahem. Závěr? Konečně čistokrevný horor se všemi prvky, kterými se má tento žánr vyznačovat.