
Ukrutně pěkný...
Ukrutně pěkný...
Ne, nebudu nad věcí a nebudu to brát s rezervou. Prostě nejde patlat na jeden krajíc chleba žánr komedie a thriller. Nefunguje to a nikdy nebude. Dopadlo to přesně tak, jak jsem čekal. Stupido! Co taky čekat od režisérky, která nikdy nic aspoň průměrného nenatočila... P. S. Musel jsem si "na spravení" pustit scénu Lea s méďou z Revenant.
Je to kýč, co si budeme povídat, ale krásný. Český Honza měl zajímavou kariéru, tak proč to nezdokumentovat a nepodělit se o to s ostatními. Už jen kvůli tomu, že byl obyčejný a zůstal obyčejný, s nohama na zemi. Dobře natočené, se spoustou materiálů a zajímavých rozhovorů. Díky, rád jsem si s emocemi zavzpomínal na kus úspěšné historie našeho fotbalu a čahouna ze Smetanovy Lhoty, poctivého a pracovitého kluka, co obětoval fotbalu všechno.
Multižánrová a multidimenzionální kokotina, co dostává ceny na festivalech po celém světě. A určitě zaboduje i na Oscarech, protože svět se v kravsku **** obrací...
Že Baltasar Kormákur natočí takovou kokotinu, tak nad tím mi zůstává rozum stát. Navíc k tomu přemluvil do hlavní role Idris Elba? WTF? Tohle je typická céčková slátanina, mazaná CGI efekty, na které nezbyly peníze. Logika naprosto postradatelná, postavy otravné, děj předvídatelný. Naštěstí to trvalo jen 90 minut. Nejhorší na tom je, že ono to je myšleno vážně. Trefně to vystihuje jedna věta z filmu (s naším skvělým dabingem): "Tati, proč zastavujeme? Nechci, aby nám došel benzín!" Tvl, to prostě nevymyslíš. Jedna hvězda za to, že jsem neusnul...
Pro někoho prej film roku hmmm, asi vítr, Máchale! Od Spielberga jsem čekal hodně, ale holt někdy se stane, že mě film neosloví. Nechytil jsem začátek a pak už se jen vezl na vlnách podivna. Nezáživný příběh s přepálenou stopáži, bez emocí. Možná s další projekcí změním názor, ale zatím bohužel. Sorry Steve.
Po první sérii můžu napsat, že Sheridan si udržuje velmi vysokou kvalitu i v dalším počinu. Občas je to sice s hluchými místy, ale vždy se to nakopne někam dál a nestojí to na místě. Hlavní postava v podání charismatického Rennera v pohodě seriál utáhne + do toho pár zajímavých vedlejších postav (jeho bratr, máma, Iris). Konec série ve vysokém tempu a poslední tři díly jsou vrcholem. Další syrové a nekompromisní vězeňské drama/thriller co stojí za pozornost. Zatím spokojenost.
Rudolf Havlík si posledními filmy kazí reputaci. Prezidentka je ROM-KOM klasického střihu, se všemi klišé, co tento žánr nabízí. To by ani tak nevadilo, pořád to mohlo být zábavné a zajímavé, jen kdyby si to necucalo některé situace z prstu a nemělo to dějové kudrlinky jako vlna padesátileté ovce. Vyzní to pak jen jako mlácení prázdné slámy. V podstatě se doslova chodí odnikud nikam. S tím pak nic nezmůžou ani osvědčená Havlíkova dvojka Geislerka s Vetchým. Trošku mi to připomínalo Prázdniny v Římě (1953) ale to je úplně jiná liga a v žádném případě to nechci srovnávat. Už když v úvodu naskočil tvůrce TV Prima, tak jsem tušil průser.
Chválihodné je, že chtěl konečně někdo natočit něco nového, neotřelého. A daří se to minimálně do první půle, kdy je to zajímavé a divák je zvědavý, namlsaný, co se bude dít. Ale postupně se to ubírá do jakési satiry, lehce říznuté thrillerem, kritiky společnosti, a ač to má co říct, čekal jsem něco jiného. Potenciál tam byl, bohužel gastronomické porno se nekoná. Anya Taylor-Joy jako jediná zdatně sekunduje ďábelskému hostiteli Ralph Fiennes, ale zbytek takový nemastný neslaný. Jako fajn, najedl jsem se, ale mohl jsem si pochutnat daleko líp.
Stejně dobré, v některých ohledech i lepší než výborné hrané drama Rona Howarda a to bylo bez debat pěti-hvězdičkové. Toto téma se opravdu povedlo 2x zpracovat na špičkové úrovni. A obě verze mají spoustu společného. Je to vyprávěno z pohledu jeskynních potápěčů, amatérských bláznů, kteří se potřebují pohybovat ve stísněných prostorách, bez přístupu vzduchu, s obrovským adrenalínem, bez kterého si připadají jako kdyby nežili. Po shlédnutí obou filmů krásně vyzní porovnání reálné postavy s hlavní rolí obsazenou Viggo Mortensenem, jenž přesně zahrál introvertního solitéra. Emoce jsou tady ještě intenzivnější než ve filmu, skvělé záběry, úzkost, beznaděj.
Povrchní válečné porno. Naturalistické, špinavé, brutální. Technický vypiplané, scenáristický a dramaturgický odflaknuté a ploché.
Průser to není, ale zklamání určitě. Od režiséra katastrofické Vlna (2015) jsem čekal nářez s puncem severské mytologie a ono tomu tak skutečně je, ale maximálně do první půle, kdy se daří budovat atmosféru a jakmile se trol vynoří ze skal, má tu gule. Nejlepší scéna. Pak se to ale překlopí do laciné survivor naháněčky, kterou jsme už viděli v Kongovi, Godzille a jiných hollywoodských mainstreamech. Herci ok, neproflaklé ksichty, trol vypadá dobře, ale děj ničím nepřekvapí, jede se podle zaběhnuté šablony a to je málo. Zakončení neuspokojivé.
Po 13 letech opět návrat na Pandoru. No... rozhodně nesdílím totální nadšení zdejších recenzentů. Říkal jsem si: král Cameron a Cesta vody, vždyť on je jako ryba ve vodě, takže to musí být ještě o level výš, než první Avatar... no, není. Jasně, dal si záležet a po technické stránce je to opět lahodná podívaná, ale to už tu bylo před 13 lety. Jedinečná a topová vizuální orgie to možná je, ale v Imaxu v rakouském Linci (nebo alespoň v Imaxu v Praze), na obřím plátně, ale ne 3D+HFR v Cinestaru, tam z toho prostě nelze vyždímat maximum. Vizuál je "jenom" krásný. Tečka. Ale nejvíc mi vadí scénář, který je v podstatě avatar jednička přefiltrovaný vodou. Stejná posloupnost událostí, podobné dialogy i zápletka. Gro Avataru 2 je rodina, kolem které se točí celý příběh, což je změna to ano, ale mladí Na´vi na to, kolik prostoru dostávají, jsou nezajímaví, zaměnitelní a snadno zapomenutelní. Výjimkou je Kiri, mladší verze Sigourney, která jako jediná, má zajímavý a vyvíjející se charakter. Strašně jsem byl zvědavý na Kate Winslet a až v poslední třetině filmu mi došlo, že je to vlastně avatarka Ronal, jaaaj. Nic moc. Také mě mrzí, že Cameron nevymyslel vlastní scény, ale pouze kopíruje již natočené z Titanicu, Terminátora či Propasti. Možná to byl úmysl a chtěl potěšit diváka nostalgií, ale tohle mu fakt nežeru, mě to bilo do očí! Hudba Jamese Hornera hodně chybí. Závěr? Žádný převrat se nekoná, jedná se o původní Avatar, přefiltrovaný vodní hladinou. Dále se vše opakuje, nic nového. Což o to, do kina to lidi nažene a vytříská to miliardy, a to je ok, lepší blockbuster letos už stejně nebude a pořád lepší, než se koukat doma na nějakou shit kinoverzi. Ale na to, jak Cameron usilovně 13 let pracoval na pokračování je to málo. Zvažuji účast v kinosále na dalších dílech. Zamrzí to...
Tento film řadím mezi nejlepší, co byl letos natočen. Precizní Ron Howard natočil čtyři roky staré události záchrany dětí v Thajsku tak, jak se patří. Je to dramatické, má to atmosféru a emoce, i když víte, jak to dopadne. V hlavních rolích charismatičtí Viggo Mortensen a Colin Farrell, znamenitý výběr. Jedinou vadou na kráse je, že film nešel do kin, ale přímo na streamovací platformu. Velké plátno by tomu slušelo!
No, čekal jsem víc. O tom žádná. Rozhodně od Annauda, ale poslední roky už asi ztrácí dech. Je to technicky vypiplané, s opojnými dalekosáhlými záběry, prolínající se s reálnými záběry, což je fajn. Ale to je tak vše. Holt scénář není nafukovací, tak proč si vymýšlet. Není to drama, je to spíše dokumentární forma, bez příběhu, bez vyvíjejících se postav, bez emocí. Prostě sledujete záchranu věhlasné Notre-Dame od vzniku požáru, po jeho uhašení. Nic víc, nic míň.
Co se vleče, neuteče. U Elvise to platí dvojnásob. První dvě třetiny filmu brutálně nezáživné, nezajímavé, zbytečné. Spoustu barevné omáčky, která kdyby se jen tak spláchla do záchodu, tak se divák nají úplně stejně. Baze mám rád, ale svůj stín z Moulin Rouge! už asi nikdy nepřekoná. Za zdařilý casting načančaného Butlera a nechutného Hankse palec nahoru, stejně tak za poslední třetinu filmu. Rozhodně je to ale pocta Elvisovi - slavíkovi, co nemůže nikam usednout, ač paradoxně vlastně nikdy nevyletěl z hnízda.
Dialog: Klucííí počkejte na nás... za dvě vteřiny: Co čumíte, běžte! Tvl, absolutní dno toto, víc netřeba ani psát... Scénář neexistuje, herci, kromě Isteníka na přesdržku. Záběry fajn, ale to už tu bylo stokrát. Fakt to zabolí, když nese takový líbezný název "Pálava - život zalitý sluncem" taková zhovadilost.
Jako věrný fanoušek série jsem si poslední díl nemohl nechat ujít na velkém plátně. Očekávání bylo veliké, po úvodních recenzích jsem přibrzdil, po shlédnutí šlapu brzdový pedál až k podlaze. Snad už je to definitivně ukončeno, protože to je týrání zvířat i diváka! Absolutně to už nemá co nabídnout, opět přefiltrovaný scénář, děravý jako kabát bezdomovce. Jednotlivé scény mi přišly jako natvrdo vložené do děje, nenavazující na sebe, jen aby to bylo nějak zajímavé, v atraktivní destinaci. Vizuál je fajn, zvuk taky (možná až moc hlasitý, na horní hranici únosnosti člověka), ale to je opravdu všechno. Hlášky nefungující, postavy absolutně nezajímavé, ani známé tváře to nevytrhly, a hlavní záporák jalový, úplně k ničemu. Závěr? Slepenec dynamických akčních naháněček, bez špetky nápadů a hlavně bez duše původního Jurského parku. Dlouhé, nudné, nakonec mi už bylo jedno, jak to dopadne. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je to opravdu nejhorší díl série. Prosím už konec. Tato látka je již dávno vyždímaná.
Rozjezd solidní, dokonce to má i slušnou atmosféru a místy i napětí. To vše vrchovatou měrou až do ikonické scény v autobuse, zhruba v polovině filmu. Pak se film překlopí do klasické stupidní vyvražďovačky, kdy se motorová pila téměř nezastaví a semele všechno kolem, dřevo, trubky, kosti, zuby, vnitřnosti. Ale zábavnost to zase má, o tom žádná.
Nevěřil jsem, že Saulova postava utáhne spin-off mimořádně kvalitního Breaking Bad. Ale Vince Gilligan to opět dokázal a s prstem v nose. Saul těch 7 let BCS zvládl s bravurou, jeho postava má široký záběr, je košatá, a s Kim potahali celý seriál. Krásně jim to (ne)ladilo. Obecně důraz na rozvoj postav má Vince v malíku. Tak jako s BB jsem prožil krásných 7 let i s BCS se vším, co Vince Gilligan nabízí. Loudavé tempo, stylové záběry krajiny a detailů, vývoj postav, místy šokující akční scény a zvraty i poměrně uspokojivé zakončení celého seriálu.
Neumím si pomoct, ale tento polský film je prostě geniální! Kdo by čekal, že u našich východních sousedů vzejde film, který si razí svou cestu a vymyká se veškerým filmovým kritériím. Den cvoka (jak už název napovídá) je jedna velká šílenost. Jeden den zdánlivě neobyčejného člověka se stává jednou velkou poutí za hledáním klidu a míru. Tempo filmu se někdy jeví dost ukňouraně, ale nebojte, nuda vás nečeká. A to jen a pouze díky extrémně vyšinuté hlavní postavě – frustrovanému intelektuálovi Adamovi, který jednoduše nenávidí celý svět! Lidi, psy, ptáky, zvuky, prostě všechno kolem sebe. Je příliš zakonzervovaný a téměř každá jeho činnost je předem nalajnovaná. Rituály jsou jeho každodenním chlebem a chraň Bůh, jestli je poruší nebo neudělá. Přes to prostě nejede vlak. Díky každodenním nevyhnutelným konfliktům v sobě naplňuje sopku, která může kdykoli vybuchnout. A to je právě silná stránka filmu – spousta absurdních a humorných situací, které zní v polštině opravdu neuvěřitelně zábavně! Adam je zahleděný do sebe, trpí samomluvou, provází nás celým snímkem a nechává nám nahlédnout do své hlavy, kde není jen jeho permanentní nespokojenost a zloba, ale také bohaté myšlenkové soukolí, životní moudra a pravdy pravdoucí. Díky tomu se může zdát Adamovo pohlížení na svět i sympatické. Aby diváka přesvědčil, co činí a děla, chtělo to také zdařilý výběr ústřední role. A na rovinu říkám, že bez Marka Kondrata by snímek nebyl tím, čím je. Opravdu velice osobitý herecký výkon. V některých scénách mě dokázal naprosto odrovnat smíchy (třeba chvilka angličtiny se synem :D). Konec se mi velice líbil, protože si autor sám odpověděl a zhodnotil tento film, tento život, tuto postavu. Těmito slovy bych i já zakončil tento názor: „Příteli můj na této dlouhé cestě. Vybudoval sis tuhle temnou hromadu rituálů. Vedeš život termita, chráněný od slunečního svitu. A i když tě každý den přivádí na pokraj šílenství, tyto rituály jsou tvým štítem, tvou ochranou proti větru, přílivu, hvězdám i citům. Dost sil tě stojí, abys nezapomněl na své lidství. Hlína, z níž jsi byl vytvořen vyschla a ztvrdla. Nikdy už se v tobě neprobudí astronom, hudebník, altruista, básník nebo člověk, kteří v tobě třeba kdysi dleli.“
Gorbačov: "Skutečnou příčinou zhroucení Sovětského svazu mohla být jaderná katastrofa v Černobylu." MASTERPIECE!
Hudba lidi spojuje, zde to platí dvojnásob! Tento snímek Vás pohladí na duší a na uších taky...
Po shlédnutí panuje menší zklamání. Bohužel, očekávání bylo díky vychvalujícím recenzím a názorům poměrně vysoké a mnohokrát to nemusí dopadnout podle představ. Vůbec to není špatný film, je zdánlivě promyšlený (ve své podstatě ovšem jednoduchý), poutavý a občas i zábavný. Technicky zdařile provedený, moc se netlačí na pilu, tempo má střízlivý krok až do cíle a dokonce mi ani moc nevadily logické boty, které se daly v průběhu děje očekávat. Tak v čem je problém? Těžce se to popisuje, ale prostě jsem čekal víc, propracovanější děj a silnější zážitek i emoce, přestože se potenciál celkem využil. Obsazení je "hvězdné" a všichni si drží svůj standart. Trochu mě mrzí téměř nulová gradace ve finále, i když jakousi snahu nelze upřít. SPOILER! Největší negativum vidím v jakési nadstavbové části v závěru. Úplně ideální by bylo ukončit film "stisknutím tlačítka" a nedat tak šanci happyendu. Výsledný dojem by byl mnohem více ocenitelnější a doslova s úsměvem na tváři i v srdci, než jak vidno u pokusu o nelogický a nedotažený happyend. KONEC SPOILERU! Závěr? Nadstandardní sci-fi, jež dokáže upoutat divákovu pozornost na plných 90 minut, ale k maximální spokojenosti to chce ještě přidat a vyvarovat se některých chyb.
Steven Monroe točí jedno "béčko" (někdy i "céčko") za druhým. Polohu, která mu sedí nejlépe si už našel, ale průlom do světa filmu zřejmě nikdy neudělá. Ovšem s jeho nejnovějším počinem osloví řadu svých diváků a potěší je (ty ostatní znechutí). ISoYG je sice také "béčko", ale velice solidní! Námět je řadová thrillerová/hororová klasika, ale Monroe z něj dokázal vytřískat maximum. Obsazením mladé a pohledné Sarah Butler, která šla až za hranice svých možností je dalším výborným tahem a to i na úkor jejích nevelkých hereckých zkušeností. Dále se skvěle pracuje s kamerou, atmosféra a napětí mnohokrát gradují a převážné použití tmavých a chladných barev dodává thrilleru ten správný punc. Na rovinu říkám, že jsem si ani nedokázal představit, jak daleko jsou ochotni tvůrci zajít s mírou brutality, kterou se tento snímek velmi výrazně prezentuje. V první půli sledujeme ponížení, výsměch, křik, brutální zacházení a znásilnění hlavní postavy, v druhé pak odplatu! Odplatu tak šokující, až jsem si vzpomněl na starou známou sérii Saw. Mrzela mě chabá soudržnost příběhu, kdy se některé scény úplně vynechaly nebo některé nebyly dotažené a s otazníkem. Závěr? Napínavý thriller, laškující na hranici "béčkovosti" (možná má na víc), ale daleko za hranici brutality a nechutných záběrů (což je pro něj nakonec výhodou). Ovšem fajnšmekři si dozajista pochutnají na vydatné svačince...
Další z příjemných překvapení tohoto roku. Poslední dobou vznikají hlavně horory říznuté thrillerem. Mix těchto velmi příbuzných žánru ale mnohokrát skončí špatně. Insidious je (konečně) čistý horor, se všemi prvky, které tento žánr dělá tak oblíbeným a žádaným. Atmosféra a napětí se drží na solidní úrovni. Typický námět postupně sklouzává nečekaným směrem a z efektních "lekaček" se ke konci posouváme do jiné dimenze - světa nářků a zloby. V pořádku, děj graduje a z mála se stává hodně, ale na mě je už konec trochu překombinovaný a lehce se utápí vlastní tíhou. Snímek není nijak výjimečný, to z něj dělá až zpracování Jamesem Wanem. Prvky, které se jiní režiséři učí, on už má vštěpené a jeho přínos do tohoto žánru je velice pozitivní. Rovněž výběr Patricka Wilsona a Rose Byrne - dvou "mladých" a nadějných herců je dobrým tahem. Závěr? Konečně čistokrevný horor se všemi prvky, kterými se má tento žánr vyznačovat.
Tuto "nakládačku" jsem si vybral jako oddechovku. Nic jiného to taky není a ani nechce být. I přes tento fakt je to ale zklamání. Nejedná se o nic jiného, než přehlídku tří vnadných, spoře oděných děv, které jsou centrem vesmíru a kolem kterých se točí svět. Jako, rozhodně je na co koukat... zpomalených "hot" záběrů je tady nespočet, kamery snímají dokonalá "kůzlátka" řinoucí se ven z hlubokých výstřihů ze všech pozic a věřte, že vás to nenechá klidnými (a to nejenom mužskou část). Holky si to fakt dávají pěkně, ale to je tak vše. Jakákoli snaha zasadit tyto tři postavy do děje se ovšem totálně nedaří. Příběh sestavený z flashbacků je parodicky zkonstruovaný, stupidní, stejně jako pošahané vedlejší postavy. Když jsem řekl, že záběry na sexy děvy se vydařily, tak záběry čehokoli jiného jsou naprosto tragické, nedotažené a postrádající logiku. O herectví jakékoli postavy nemůže být vůbec řeč, ale o to tady nejde, protože znova opakuji, při pohledu na dokonalá těla hlavních postav o tom nepřemýšlíte ani v poslední řadě. Závěr? Dávat tomu nějaké šance nemá smysl, protože jako film to selhává ve všech bodech. Jasně, snímek stojí na sexy trojce, ale přece nebudu jen kvůli tomuto faktu film nadhodnocovat. To se můžu rovnou podívat na lesbické porno...
Někde jsem četl, že "frantíci začali fušovat do hororových žánrů a že jim to sakra jde. Tento film nechť je důkazem..." Nehodlám to vyvracet (i když vzpomenout si na dobrý francouzský horor by mi dal setsakramensky zabrat). Uvnitř je sice dost specifický, prolínající silnější okamžiky s těmi slabšími, ale nemá ani na to, aby se honosil nadprůměrem. Začátek směřuje dobrým směrem, ale čím víc se divák ponořuje do snímku a tráví s ním déle času, tím více zjišťuje, že jde vlastně pouze o obyčejný "krvák" (a to doslova!) s řadou nechutných momentů a vlastně kromě těch není o co stát. Tvůrci se drželi pouze jednoho pravidla - čím více krve, tím lépe! Je to celkem ironie, kdy žena zaklepe na dveře a o pár desítek minut je zmasakrováno vše, co vstoupí do domu a žena, která vše činí, si poradí skoro jen s nůžkami. Závěr? I brutální horory se dají udělat se ctí, což ale není tento případ. Masky jsou famózní, ale "příběh" se utápí v krvi nevinných obětí až příliš a právě díky tomu tento horor/thriller zabředl do průměrnosti.
Hodně rozpačitý film. Zvučné herecké obsazení je silným lákadlem, ale řekl bych jen na "papíře". Ve skutečnosti jak Cate Blanchett, tak Eric Bana předvádějí sotva průměrné "herectví" a oba je naprosto s přehledem zastiňuje mladá, ale nesmírně talentovaná Saoirse Ronan (Hanna), která prosím pěkně "to charisma" má a již v tak mladém věku. Je neobyčejná a není to rolí Hanny. Námět je dobrý, začátek umí diváka navnadit, ale postupem času snímek ztrácí dech a neví kudy kam. Je to škoda, našlápnuto měl pěkně. Zajímavých sekvencí se zde vyskytuje hodně, rovněž stylizované a detailní záběry jsou "šmakovní", ale to nestačí. Závěr? Z Hanny se dalo vytřískat mnohem, ale mnohem víc, škoda. Po zdařilém začátku děj stagnuje, neví kam směřuje a proč a výsledkem je pak neuspokojivý pocit. Tedy alespoň u mě. P.S. Hanna mi připomíná film Lola běží o život... pořád se někam utíká a utíká a utíká.
O Super 8 se vlekly nekonečné diskuze, zda-li to je dobrý film, či nikoli. Konečně si mohu vytvořit vlastní názor a pouze nepřihlížet. A začnu takhle... WTF?! Pod touto slátaninou že se podepsal mnou tolik opěvovaní Abrams a Spielberg? Pánové jděte do háje... Tohle vypustit do světa je hřích! Nabušené trailery, plné tajemna a očekávání se ve filmu přetaví v naprosto hloupou historku o těžce ujetém individiuu, které neví co by... Do toho ještě parta otravných děcek, kteří se snaží natočit film a při tom mezi dvěma vzniká něco víc... ach Bože tohle je takové klišé... ba co víc, kde kdo to dokáže spojit a film pak funguje. Tady se nedaří ani to, což z tohoto pohledu nemůže skončit jinak, než fiaskem. Po jakž takž ukňouraném začátku se spád "rozjede" tak, že vypukne doslova třetí světová válka... naprosto nepochopitelné, kvůli jednomu monstru, které vlastně ani neví co chce a proč to dělá. A raději ani nechci pomyslet na konec, kdy stačí pár přívětivých slov, sentimentálních chvilek a bye bye. Jak si někdo vůbec troufá myslet, že mu to projde?? Digitální efekty na blití. JEDINÉ světlo v temném tunelu blafů a bludů vidím v mladé herečce Elle Fanning, která zahrála docela slušně. Závěr? Super 8 je drzou a neomluvitelnou zkouškou toho, co divák v dnešní době ještě snese. Recenzi, kterou jsem bral jako hluboce podhodnocenou a zbytečně tvrdou tímto prohlašuji za pravdivou a dvakrát podtrhávám. Film se u nás začne teprve promítat, ale tímto apeluji na slušné diváky, aby se vyvarovali chyb a zbytečně neutráceli!
Od Jana Svěráka jsme zvyklí na leccos, jeden z jeho raných filmů Jízda je road movie, ale ne obyčejná. Řekl bych dost ujetá a fádní. I přes tuto skutečnost a na první pohled patrný amatérismus, je snímek dost zvláštní a celkem se mi líbil. Možná svou jednoduchostí, skromností a "skutečnými" záběry. Nebo ústřední trojicí postav, dvěma svéráznými chlapci, mířící odnikud nikam, s cílem užít si krásy našich luhů a hájů z kapoty svého kabrioletu nebo duševně rozpolcené Ani Geislerové, která působí stejně mimo jako ostatní. Závěr? Svěrákova Jízda sice uhání zběsilým tempem volnoběhu, ale příchuť bezstarostné idylky mu nelze upřít.
Na Třinácté patro jsem narazil náhodou, ale vždy raději sáhnu po dimenzovaném ději různých časoprostorů, jelikož vím, že se rozhodně nudit nebudu. Dalo by se říct, že tento film je chudším příbuzným Matrixu (hlavně díky mnohem více stlačenému rozpočtu) a přesto divák nepotřebuje oceňovat speciální efekty, nýbrž si bohatě vystačí s vrstveným dějem, který nechce diváka pobláznit a zamotat. Je vcelku jednoznačný, ale pointa se zde podařila zakrýt výborně. Samozřejmě u toho typu sci-fi filmů se nabízí řada logických bot, které lze ale snadno zahodit za hlavu. Tedy alespoň v mém případě. Herci se zdatně vezou na vlně příběhu a jsou věrohodní. Závěr? Rozhodně poutavé sci-fi, které diváka překvapí hlavně svým efektivním zpracováním. Hodnocení je na nadstandardních 70%, ale díky skvělému zpracování L.A. koncem čtyřicátých let 19. století a dobře vykonstruované pointě si zaslouží i víc.
S kolegou jsme se hecli a podívali jsme se na tohle "dílo", protože světe div se, viděli jsme i první díl "Mega Shark vs. Giant Octopus" a nedalo nám to, aby jsme nedokoukali i pokračování... A co nového? Nic, je to stále naprosto neuvěřitelná podívaná. S tím rozdílem, že už zde nevystupuje Lorenzo "Mamlas", ale jiná plejáda prvotřídních herců bez hranic. Ovšem více než o lidské bytosti, tady jde především o obří nestvůry, které opět svádějí souboj na život a na smrt. Obě monstra jsou opět udělány na špičkové úrovni, kvalit filmových efektů by jen stěží odolal sám Cameron, některé záběry se v žádném případě neopakují a vůbec, víte co je na tomto "filmu" nejlepší? Scénář, respektive dialogy postav, které jsou samo o sobě mistrovsky napsány, ale teprve až náš dabing je povyšuje do jiných sfér. Závěr? Zkrátka a dobře, tohle jsou filmy, které si vás v žádném případě nedovolují urazit a určitě stojí za to je vidět. Už kvůli rozšíření filmových možnosti a zkušeností.
Pouze z povinnosti jsem se podíval na další pokračování "vyšňořených" robotů, jež svádí nekonečný souboj o naši nicotnou planetu Zemi. Nebudu chodit kolem horké kaše, očekávání byla "low", samotný film ničím nepřekvapil, spíš naopak v mnoha ohledech ještě zklamal. První transformery mám rád, v době, kdy vstupovali do kin, to bylo něco nového. Ale po shlédnutí obou pokračování nevím nevím, jestli vůbec někdy budu mít sílu a chuť se k nim vracet, protože obě pokračování a hlavně toto poslední (snad už poslední, prosím!) jsou velkým zklamáním. Počínaje strašně chabým scénářem, který přepálenou, dvou a půl hodinovou stopáž absolutně neutáhne, nudným tempem, opět nevhodnými vsuvkami a také akcí. A to zamrzí nejvíc, poněvadž akce byla pilířem transformerů, ale to už neplatí. Je jí tam příliš hodně, má statickou tendenci, diváka nepřekvapí, ani nevytrhne. Efekty Bayovy vždy šly, ale k úspěchu zdaleka nestačí. Ač bych to nikdy neřekl, tak citelnou ztrátou je i Megan Fox. Její nástupkyně Rosie Huntington-Whiteley je sice kost, stejně jako byla Megan a má tak šťavnaté rty, že bych jí do nich hned kousl, ale po celou dobu je jen přefintěná a skutečně pouze vzbuzuje dojem modelky, která se čirou náhodou ocitla na place a neví co by. Hudbu Steva Jablonskyho už jsem zažil v mnohem lepší formě, než pustit pár přepálených hitů a nashledanou. Závěr? Pomalu ztrácím víru v Michaela Baye! Jeho filmy mám rád a uznávám je, ale od té doby co šéfuje transformerům, klesl hodně hluboko! P.S. Ty dvě hvězdičky dávám především za dva malé, roztomilé robůtky, se kterými byla celkem sranda :)
Podle propagace Lidic se jednalo o pompézní velkofilm, plný emocí a dramatických situací. No... tak horké to zase nebylo. Lidice jsou sice pěkně zpracované a na naše poměry nadstandardní rozpočet je v mnoha scénách znát, ale jak se říká, dalo by se to udělat jinak a lépe. Ale na druhou stranu nemůžeme být přehnaně nároční. Na české poměry je to slušný film, s dobrým hereckým obsazením, ale neumím se zbavit pocitu, že z takového tématu se dalo vyždímat mnohem víc. Chtělo to trochu přitlačit na pilu, rozbouřit emoce a vtáhnout do Lidic i diváka. Závěr? Vypálení Lidic je milníkem naší historie a je nutno přistupovat k tomu s respektem. Ale jak jsem řekl, na naše poměry je to dobře natočený film a podívat se na něj je povinností, už kvůli událostem a faktům, které tomu předcházely.
V podstatě ani není co nového napsat k tomuto pokračování. Sice jiné prostředí, ale pořád stejně blbí a uječení mladí lidé, jež honí zdeformovaní lidé = výsledkem je zase laciná vyvražďovačka, bez atmosféry, možná s více nechutnostmi a s dementním koncem. Závěr? Nevím, jestli má tato série nějaké fanoušky, jestli ano, tak by opět mohli být spokojení, protože Wrong Turn 4 nabízí svoje obvyklé "kvality". Pro ty ostatní je to podřadný horor, jakých vychází poslední dobou mraky.
Nebudu vám nic nalhávat, uhrančivé hodnocení disponujícími plnými 93% červených čísel mi shodilo čelist a v domnění, že uvidím zas konečně něco výjimečného jsem si Warriora nemohl nechat ujít. Tohle jsou skoro jediná kladná slova na tento film. Po shlédnutí můžu jen napsat - WTF?! Dokonce se vedly předzvěsti, že Warrior hravě strčí do kapsy i kultovního Rockyho... abych to uvedl na pravou míru prostřednictvím mého skromného názoru, tak tento film nesahá Rockymu ani po kotníky! Je to pouze drzá vykrádačka Italského hřebce, ve které nefunguje skoro nic. Příběh je až lhostejně klišoidní, kdy dva bratři (mimochodem vlastnostmi podobající se tomu špatnému/zlému a dobrému/slušnému) prožívají těžké chvíle života, otec vyléčený alkoholik neskonale hledající cestu k vzájemné úctě a fungující rodině a pak.... už vlastně nic! Vše se má urovnat prostřednictvím nejlepšího turnaje bojových sportů, který se kdy konal a jehož účastníky jsou i již zmiňovaní oba bratři. Příběh plyne velice rychle, nikde se pořádně nic nevysvětluje, základy obou hlavních postav jsou vybudovány na tenkých stéblech trávy a divák se nenaděje a už jsou oba chlapci ve finále turnaje (jak překvapivé) a srdceryvný souboj může začít... Nevím jak vy, ale semnou to ani nehnulo a to se většinou poddám vypjatějším situacím! Jednoznačně je to špatně vystavěné, strašně naivní a mimo jiné jak už jsem zmiňoval, nechutně to vykrádá Rockyho. Herecké výkony stojí za starou Bellu a faktem je, že Nick Nolte a krásná Jennifer Morrison (na kterou se alespoň pěkně kouká) to fakt neutáhnou. Navíc z proslovů komentátorů zápasů se mi chtělo brečet a klepal jsem si na čelo! Závěr? Vysoká hodnocení absolutně nechápu, protože Warrior je pouze průměrné sportovní drama, tápající ve všech činnostech!
Spielbergův jakýkoli nový počin si nenechám uniknout, navíc film po delší odmlce nominovaný na Oscara, to je více než jasná volba ke shlédnutí. O to víc mě mrzí zklamání, které ze mě číší po shlédnutí. Záporné přijetí kritiků a plivání drtivé většiny diváckého publika ovšem má něco do sebe a i já musím konstatovat, že Válečný kůň se slavnému režisérovi nepovedl a vůbec mi k němu nepasuje. Spielberg je perfekcionista a jeho filmy zpravidla bývají "promakané do mrtě". Toto válečné drama je ovšem nalajnované podle zaběhnuté předlohy, kterých jsou tucty a už jen kvůli tomu se nemůže dočkat valného úspěchu. Navíc velká dávka jalových a zbytečných dialogů nikam film neposouvá. Znásobeno přepálenou stopáží 146 minut z toho vychází pro diváka nudná, v mnoha případech nezajímavá podívaná. Konec filmu tlačí na sentimentální strunu, cíleně a s částečným úspěchem, ale již "zhrzený" dojem to nijak nevylepšuje. John Williams také nijak neexceluje. Závěr? Počínaje slabým scénářem, konče nevýraznými herci, se Válečný kůň nemá o co opřít a řadí se mezi průměrné až lehce podprůměrné drama, které na Oscarech absolutně nemá co dělat a patří mezi ty slabší filmy Spielberga a těch tento matador opravdu moc ve svém repertoáru nemá! P.S. Hodnocená procenta patří především za již tradičně propracované prostředí válečné vřavy.
Jirka Vejdělek si pokračováním úspěšné komedie Ženy v pokušení udržel solidní standard a potvrzuje, že jeho filmy budou vždy divácky velmi úspěšné a oblíbené. Muži v naději se mi z počátku nezdáli, bědoval jsem, co to zase bude za trapárnu, ale postupem času se z něj vyklubala celkem zábavná jednohubka, odpovídající stylu tohoto režiséra a naplňující divácká očekávání. Takže o zklamání nemůže být řeč. Závěr? Muži v naději pokračují tam, kde skončily Ženy v pokušení, vzhledem k námětu vsadili více na vizuál, odvážnější scény a vzhledem k námětu je to v pořádku. Průběh filmu místy kolísá a typická česká hloupost zde má své zastoupení, ale v celkovém součtu jsem se bavil a uspokojil.
Breaking Bad je jiný než ostatní, z principu podobný Dexterovi (také je zde záporný klaďas, který je na obou stranách zákona) a díky tomu si vychutnáváte fantastické zvraty a hlavně "komplexní přerod osobnosti" hlavního hrdiny Walta. K nezaplacení!! Tohle dokáže jen dlouhodobější seriál, kde je fůra času na detailní obrození a Waltovi (respektive tvůrcům) se to daří znamenitě a mně se jeho "nová osobnost" nesmírně zamlouvá, Walt je prostě týpek! Pravděpodobně nejlepší dramatický seriál vůbec.