InJo
Komentáře

  • 85%
    0
    0
    19. 10. 2020

    Možná nejlepší letošní "netflixovka". Parádní historické soudní drama, kde sice od začátku víte, kdo je "hodný" a kdo "zlý", ale je to natolik tematicky a myšlenkově plné (a nadčasové), řemeslně výborné a herecky excelentní (hlavně Cohen, Rylance a Langella září), že si to snad ani nelze neužít. Dokonce jsem měl pocit, jak kdybych koukal na nějaký "ztracený" film Miloše Formana, v němž téma Vlasů (kritika války ve Vietnamu) pojal po vzoru Lid vs Larry Flynt (soudní pře s volnomyšlenkářským "nepřítelem systému"). Určitě jeden z letošních filmových vrcholů.

  • 80%
    0
    0
    27. 9. 2020
    Cobra Kai (2018)

    Karate Kid: New Generation. Nejpříjemnější seriálové překvapení roku. Nechápu, jak někoho vůbec mohlo napadnout natočit seriálové pokračování Karate Kida po třiceti letech. A už tuplem nechápu, jak se to mohlo tak povést! Zabkův stárnoucí Johnny Lawrence je přesně ten typ zábavného cool losera, kterého nejde nemít rád (hlavně kvůli jeho humpolácké 80's povaze, která si s dnešní dobou příliš netyká). Kupodivu to ale vůbec nestojí jen na něm - snad všechny postavy (i ty vyloženě okrajové) tu mají své místo a dokáží být velmi zábavné a různými způsoby sympatické. Abych se tu zbytečně zdlouhavě nevykecával - Cobra Kai je nejlepší současný rodinný seriál, který velmi dobře ukazuje, jak mohou křivdy minulosti i po mnoha letech plodit a přiživovat křivdy nové (a leckdy mnohem hlubší, osudovější a tragičtější). Současně je to možná nejlepší současný romantický teenagerovský seriál, kde se kromě obligátních lásek a zrad nečekaně působivě a uvěřitelně tematizují dnešní podoby šikany mezi dětmi a mládeží. A nakonec je to asi nejlepší seriál s tematikou bojových umění. To je ale spíš kvůli chabé konkurenci, a proto, že karate (a s ním spjatá filosofie) zde ani omylem není ústředním motivem, ale je pouze jedním z mnoha. Takže... Kde je sakra ta třetí řada?! S01: 80 %; S02: 80 %

  • 30%
    1
    0
    11. 6. 2020
    Bourák (2020)

    Nesourodý blábol, který neví, čím chce vlastně být, takže ve výsledku není ničím a nefunguje v žádné své rovině (rodinná komedie, černá sociální komedie, nostalgická romance). Učebnicový doklad toho, že když nemáte pevné základy, nemůžete vystavět stabilní a smysluplné (zdejší wtf faktor je hodně vysoký) dílo. Je mi to dost líto, protože několik tvůrců filmu mám jinak v oblibě.

  • 85%
    0
    0
    15. 5. 2020

    Jeden z nejlépe rozjetých, ale hlavně nejlépe zakončených kontinuálních dramatických seriálů. Zejména poslední třetina páté série je prakticky dokonalá novodobá antická tragédie. Jako k celku k tomu ale mám dvě větší výhrady. Třetí série je až podezřele rozvleklá, natahovaná a kupředu se sune chvílemi až šnečím tempem (naprosto plonková epizoda s mouchou byla proboho co?!). Kvůli ní jsem seriál před lety opustil a málem ho už ani nedokoukal. Naštěstí se ale ke konci opět pořádně rozjede a čtvrtá už byla opět skvělá (o páté ani nemluvě). Druhý problém se týká postav. Zatímco ty záporné (či alespoň silně nejednoznačné, viz boží Saul Goodman) tvůrci zvládají na jedničku (nejlepší je samozřejmě chladnokrevný génius Gustavo, fascinoval mě ale i Plemonsův Todd), některé kladné jsem jim zkrátka tolik nebaštil. Hlavně Waltův syn je pro mě velmi prázdná postava, kterou bych nedokázal definovat jinak než jako 'postižený hodný trouba'. Kvůli tomu mě (nevypjaté) rodinné scény prostě nebavily (zdaleka) tolik jako ty krimi-thrillerové, točíčí se okolo drogového byznysu, které jsou téměř vždy fantastické. S01: 80 %; S02: 80 %; S03: 70 %; S04: 85 %; S05: 90 %

  • 75%
    0
    0
    13. 3. 2020
    Outsider (2020)

    Začalo to božsky, skončilo solidně. Žánr nadpřirozené hororové detektivky je dosud prozkoumaný jen velmi zlehka (jaká škoda!), takže Outsider (který k zmíněným žánrům ještě přidává nezanedbatelnou dávku psychologie) je zásluhou toho tak trochu jednookým králem mezi slepými. Nejvíc oceňuju značný důraz na to, jak přísně racionální postavy (v čele s Mendelsohnem) dlouho a umanutě odmítají přistoupit na iracionální řešení případu - tenhle motiv bývá v obdobných žánrovkách většinou odbyt velmi rychle a ledabyle. V Outsiderovi je to naopak jedno z hlavních a nejnosnějších témat. Styl True Detective tomu každopádně sluší a tak jedinou mou zásadnější výtkou je ta, kterou mám k moderním ambiciózním seriálům nejčastěji - nevhodně zvolený počet epizod (za mě by jich bez problémů stačilo 5-6)

  • 80%
    7
    0
    5. 11. 2019
    Le Mans '66 (2019)

    Le Mans '66 bych moc rád označil za obrovské letošní příjemné překvapení. Jenže to by byla hodně velká lež. Ne však proto, že by to byl špatný film, ale protože pro mě jeho vysoká kvalita vlastně žádným překvapením není. A tak po skvělých (a nikterak lživých) trailerech přichází po všech stránkách prvotřídní sportovní drama, jemuž v krasojízdě nebrání nic zásadního.

    Máme tu skutečnými událostmi inspirovaný příběh, jenž je sám o sobě dostatečně zajímavý a poutavý na to, aby dokázal zapůsobit i v rámci slabší realizace. Ta zde ovšem nepřipadá v úvahu, protože všichni tvůrci režijně velmi schopným Jamesem Mangoldem (Identita, Logan: Wolverine) počínaje a herci v čele s bezvadně se doplňujícím duem Matt Damon - Christian Bale konče tady zařadili nejvyšší rychlostní stupeň a jedou celých 150 minut (!) až na doraz. Díky tomu Le Mans '66 dokáže divákům parádně prodat nejen strhující scény závodů, ale i veškeré řešené konflikty (osobní i pracovní). Pro fandy závodnických snímků samozřejmě naprostá povinnost a patrně největší filmová událost od (srovnatelně dobrých) Rivalů.

  • 70%
    5
    0
    27. 10. 2019

    Nový Terminátor rozhodně není žádná katastrofa, jak možná někteří čekali. Celkovou kvalitou je to sice pořád daleko za prvními dvěma díly (to už jiný asi nikdy nebude), Salvation a Genisys to ale celkem v pohodě překonává (ale ne zas o moc). Navázání na dvojku je snesitelné (díly 3-5 se ignorují), záporák je solidní (byť opět silně připomíná T-1000), Arnold je skvěle využitý (a 'velmi vtipný') a ústřední trojice (!) žen je nakonec dost fajn (Linda Hamilton vládne, ale to ze mě možná mluví hlavně nostalgie) - díky tomu je nové Téčko suvérenně nejvíce 'ženský' (nezaměnovat s zženštilý!) velký akční film poslední doby (minimálně v tomhle je Cameron, který si potrpí na výrazné ženské hrdinky, znát). V akci je to velmi snaživé, ale vyrovnat se Cameronovi v nápaditosti, filmařské preciznosti a učebnicové schopnosti gradace je prostě téměř nemožné (a těch odkazů a citací dvojky je možná až moc). Taky mi přijde, že eRkový rating není bůhvíjak zužitkován (čekal jsem větší a masitější porcování nevinných v podání zlého T.). Primárně mi ale schází to samé, co u předchozích třech dílů - jedinečná temná osudová atmosféra blížící se apokalypsy a nějaký působivý hlubší vztah mezi postavami (jako byl partnerský v jedničce či otcovsko-synovský ve dvojce). Temný osud se sice minimálně o jeden takový také pokouší, ale bohužel funguje přinejlepším průměrně.