97. TopUživatel

Nepíšu recenze na filmy, které se mi nelíbily, protože jsem je nejspíš musel špatně pochopit.

Česká republika

Mravenci nesou smrt
    Mravenci nesou smrt (1985)
    7
    Na tehdejší dobu velmi poutavé dílko s trochu naivní záplatkou se dnes řadí již mezi klasiky. Svižné tempo i krátká stopáž jsou dokonale sladěny, aby se divák ani vteřinu nenudil. Znázornění narkomanů je sice velmi emotivní, ale není na něm nic lživého a takto extrémně popisují narkomany i dnešní média. Závěrem nutno konstatovat, že skok pana Jelínka z druhého patra je legendární sám o sobě.
    Géniové starodávného světa
    Géniové starodávného světa (2015)
    10
    Fascinující dokument o třech filosofech, kteří dávno před narozením Krista položili základ dnešní civilizace. Na jejich myšlenkách stavíme dodnes naši filosofii i náboženství. Dozvěděl jsem se mnoho o tom, jak ke svým tvrzením došli a proč bychom se nad jejich myšlenkami měli aspoň chvíli zastavit a meditovat. Naprosto úžasnou pointou potom je zjištění, že se jejich filosofie prolínají i navzdory vzdálenosti a času. Zjišťujeme, že se naše myšlení od toho starověkého vůbec neliší.
    Dějiny rasismu
    Dějiny rasismu (2007)
    10
    Velmi faktický a na můj vkus silně otřesný precizně zpracovaný dokument o vztahu mezi otroctvím a rasismem mapující období od dobytí Amerriky po současnost. Dokument odhaluje především pokrytectví minulých i současných velmocí, jejich brutální krvavou historii a zdroje jejich bohatství. Po shlédnutí tohoto vynikajícího díla se už navždy budete dívat na Španěle, Američany a především Brity z úplně jiného úhlu a bez jakýchkoli iluzí. A na rovinu říkám, že některé příběhy vyprávěné v dokumentu jsou natolik brutální, že by si slabší povahy měly dát pozor.
    Kamarádova holka
    Kamarádova holka (2008)
    9
    Tato komedie je jasným důkazem toho, že vzhled hraje v dynamice vzniku lidských vztahů významnou roli. Rozdíl mezi oběma parťáky je opravu extrémní a pěkně ukazuje, jaké bludy mají v hlavě dnešní icelové a také jak si za žádných okolností nenechají poradit. Každopádně se jedná o můj oblíbený a hlavně velmi svěží film, u kterého na ovladač ani nepomyslím. Klíčový je pro mě potom můj oblíbený citát:"Madam, vulgárnost je nadbytečná, protože žádný verbální projev pro mě nemůže být tak zničující, jako vaše nespokojenost."....kdo jednou mluvil s nějkaým callcentrem, nebo tam dokonce pracoval, chápe. No a vy ostatní.....
    Otec Stu
    Otec Stu (2022)
    6.5
    Filmy na motivy skutečných událostí mám rád, protože se v nich obvykle dozvím o někom zcela výjimečném. To ale bohužel neplatí v tomto případě a já si tak celou dobu sledování filmu kladl stále stejnou otázku: Proč? Proč byl film natočen? Čím je ten člověk výjimečný? Čí je to kámoš? Nebo spíš byl. Film je hezky natočený a Mark je jako obvykle brilantní, jen ta motivace je na můj vkus až příliš slabá.

Oblíbená díla

Oblíbení tvůrci