ladynka
Komentáře

prvni predchozi 1 2 3 4 dalsi posledni
  • 40%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Wanted (2008)

    Akce je skutečně parádní, vracející se záběry vyloženě potěší, ale ze sektářského společenství vrahů bez kritického zvážení příjímaného mladým člověkem jen proto, aby se vymanil z šedivé existence, je mi těžko od žaludku.

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Pro příznivce martial arts jako já jde o výborný bojový film s řadou odkazů a parafrází, které dojdou opravdu jenom "zasvěceným". Nehledě na jednoduché vtípky pro děti (pády apod.) je tu řada situací, které potěší právě fanouškovské srdce (prohlídka suvenýrů - takhle teď chodím okukovat 2 DVD Fist of Legend :-), ale počítá i se znalostí prostředí a fintiček klasických kung-fu filmů (schválně, komu připomněly ty misky Školu hada, výcviková místnost Shaolin Temple a Pět postrachů je bez komentáře :-)

  • 40%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Na Mumii 3 jsem šla s těmito předpoklady: 1. Je to už 2. pokračování úspěšného snímku, takže se dá odhadnout, že dějové schéma a žánr zůstává. 2. Prostředí se přenáší do Číny a oživení by měl vnést také nový záporák, na kterého jsem se těšila (Budou souboje!). Jenže snímek nedokáže splnit ani očekávání velkolepé dobrodružné podívané. V klopotných posunech mezi akčními sekvencemi brzdí několikrát opakované dialogy o potřebě rodinné soudržnosti, akce je místy hodně nepřehledná (přestřelka u chrámu) a Jet Li zoufale nevyužitý (tohle už zavání rouháním!). Dějové lince také neprospěje přemnožení pomocníků jedné i druhé strany a zkousnout jejich motivaci dá opravdu práci o hodně tolerantnímu divákovi. A na závěr - svět minimálně první Mumie se řídil nějakými pravidly (jedna věc udělá tohle, další věc něco jiného, ten bude takový a takový), ale v tomhle světě je opravdu chaos, kde se může stát opravdu cokoli a nikdo se nad tím na plátně nepozastaví, bohužel. Hodnotím za pouhou přítomnost čínských herců a úvodní scénku ve stanu.

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Obyčejný život několika studentů a jejich přátel. Možná obyčejné... Ale kouzlo seriálu spočívá v celkové stylizaci právě těchto příhod, kdy se tváře a postavy mění podle toho, v jakém rozpoložení se nachází, co právě prožívají. Vtipné momenty doplňují další animované vsuvky (šipky, komentáře, bubliny), takže situace dostávají ještě další rozměr. Co mi ale na seriálu přišlo nejúžasnější - naprosto plynulé přechody od dojemných scén k situační komice (např. Morita provokuje s melodií v telefonu). Nakonec si ale trochu rýpnu. Většina hrdinů je svým způsobem zábavná, ale chováním trochu dětinská (evidentně záměr). Je škoda, že zde sice řeší problémy s dospíváním, ale podle jejich chování to vypadá, jakoby ani dospět nechtěli. Ono je to pak pohodlnější, protože se nemusí potýkat s dalšími závazky a zodpovědností. Ale to je jen drobná výtka, protože tahle infantilnost mě hodně štvala vlastně jen u Hagumi, kde to bylo až patologické. Mým oblíbencem se stal Morita a jeho výkřik "Belive in my pure love!" s nůžkami v ruce mě bude pronásledovat ještě dlouho...

  • 65%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Man Jeuk (2008)

    Výtah, akvárko, obkličující mrzáci, cigaretový polibek... To jsou okamžiky, kde je snímek silný, hravý a nápaditý, jako celek ale vypadá nesourodě. Nabízí se srovnání s Running Out of Time, kde je také jednou z hlavních postav lupič s příjemně starosvětskými metodami. Kde však v ROOT účinkuje atmosféra osudového ubíhání zbývajícího času, vývoj děje (jakákoli "náhoda" posune dění k zlodějem vytyčenému cíli) a vztahů, ve Sparrow se vlastně nic nepromění. "Zásluhu" na trochu bezvýrazném dojmu může mít i skupina v hlavní roli bez výraznějších individualit.

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Jeden z ukázkových příkladů typických vztahů v čínském filmu, založených na rodinných vazbách a reprezentujících kódy jako loajalitu a bratrství (příp. náhradní synovsko-otcovský vztah). Drama, střípkovitě skládající mozaiku vztahu dvou osobností, vypovídá nejen o době jejich velkolepých skutků a vznešenosti (osoba panovníka), ale zobrazuje i jakousi netečnou krutost povahy vladaře i doby, do níž patří.

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Ip Man (2008)

    Ani po třetím sledování Ip Mana jsem nedokázala setřást pochybnosti, které ve mně vyvolal. Ano, na první pohled je to určitě výborný bojový film s rozmanitými a dynamickými souboji (pravda, lehce předrátováno na tak drsný a kontaktní styl), ale další věci ve mně vzbuzují rozporuplné reakce. Laděním do tmavších a tlumených barev se odklání od jasných barevných kompozic nedávných wu-xia nebo Fearless, připomíná temnou SPL přenesenou do tradičních kulis kung-fu filmů. Bohužel ale nepřebírá nejednoznačné postavy a je to vidět hlavně na Ip Manovi. Např. Fearless měl lidského a chybujícího hrdinu, který se překonáváním svých nedostatků vyvíjí v opravdovou osobnost. Ip Man je osobnost, ale je to idealizovaná osobnost, značně lichotící obraz. Ip Man se buď straní zásahů do kritických událostí nebo se vmísí pod tlakem vnejších okolností. Kde je nějaký vnitřní konflikt, vývoj, nějaký hnací prvek pro jeho jednání x nejednání? Něco takového tu není, protože Ip Man zkrátka žádné špatné vlastnosti nemá. Bohužel tu není ani žádné odlehčení, které by ho polidštilo. Humor (v jediném okamžiku – jsem přece ve válce) přináší situace, nikoli samotný hlavní hrdina, v tom se liší od sympatičtějšího Iron Monkey. Na mém hodnocení se tedy z velké části podílí nadšení z tvrdých a nápaditých soubojů ale zůstavá tu mírná výčitka k přehnané glorifikaci hlavní postavy.

  • 65%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Torchwood (2006)

    Nadsázka s vážnou tváří. Spojení, které funguje v Dr. Who se sebeshazovačným humorem, tu znamená jen opatrné našlapování kolem obvyklých klišé bez podvratných ironických proudů. Sthující melodramatické výstupy, které s hrdiny lomcují v extrémních polohách miluji x nenávidím.. Fráze o potřebě přátel a plnohodnotného života. Skvělá hudba.

  • 55%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Fetišistická sbírka pro fanoušky Milkyway. Ale vybranými momenty se dá rozhodně kochat a já jsem se kochala nad ovládnutím prostoru...

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Výrazné plus - dojímací scény podle porovnání s jinými tituly měly mnohem menší zastoupení, trefné dialogy, komika jednotlivých scén (např. vývoj soužití). Mínus - Castaway On The Moon je nápaditější a bližší (zejména pro geekovskou duši) a Antique... to je prostě moje srdcovka. Smůla. 80%

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Cinema of Vengeance je základní příručka o historii bojových umění ve filmu. Pro osobu trošku zběhlejší v tomto tématu jde veskrze o již známé věci a rozhodně nejde tak hluboko, jak by si opravdový fanoušek přál. Objeví se zde ale vícero zdrojů informací (nejen samotní herci a kaskadéři, ale i režiséři, akční režiséři a producenti) a ukázky bojů jsou vybrané spíše z méně známých snímků. Ale dovedla bych si klidně představit aspoň 10ti dílný seriál. Když mohou mít takový seriál bojová umění samotná (Výzva k boji), proč by ho nemohla mít jejich filmová / seriálová zpracování?

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Justified vychází z detektivek, nicméně od těch vědeckých a přetechnizovaných z poslední doby se radikálně odlišuje. Hlavního hrdinu, US maršála stylizuje jako westernového hrdinu (oblečení, konflikty, souboje, přestřelky), seriál se pak odehrává převážně v zapadlých končinách. Protivníci mají punc venkovských křupanů. Většinu dějových linií jsou hlavní postavy osobně provázány mezi sebou a původně zločinec se často stane pomocníkem policisty a naopak. Právě posun ve vztazích a jejich osobní zangažovanost (otcovsko-synovské konflikty) se výrazně liší od ryze profesionálně laděných krimi.____Givens je svérázný maršál, který už leccos zažil a má cynický přístup k vymáhání zákona. Proto může v jedné chvíli přátelsky konverzovat s bývalým parťákem, aby ho vzápětí postřelil. Boyd je mistrem nevyzpytatelnosti, který umí jedinečným způsobem využít situace ve svůj prospěch. A nejen on ale i další postavy vynikají v pohybovaní se na pomezí zločinu, což se odehrává příjemně jednoduše - výhružka je opravdová a použití baseballových pálek či střelných zbraní tu vyznívá zatraceně drsně.____ Celkově je to hodně ukecané a pomalé, ale právě proto je to originální. 1. série (5*), 2. série (5*).____ 3. série ztrácí na hlavních záporácích, kteří zejména v osobě Quarlese představují jiný typ než předchozí dvě sezóny. Přesto je je finále podobně hutné, ale zároveň mnohem trpčí. Vyústění zřejmě do budoucna počítá s návazností na další díly, kde bude zachována kontinualita vztahu hlavních protivníků - Raylana a Boyda. 3. série (5*).____ 4. série postrádá nového záporáka a jednotlivé případy jdoucí mimo hlavní linii, která rozvíjí novou zápletku táhnoucí se z minulosti a zahrnující většinu dosavadních postav. Zpočátku to nevypadá nijak vyjímečně, ale po ekapádě Ellen May, vězeňské vsuvce a hledání Drewa nabere děj obrátky a dostane hrdiny do stejně krajních situací jako předchozí série. 4. série (5*).

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Iron Man 2 (2010)

    Jako primárně akční blockbusterový film Iron Man 2 rozhodně neobstojí, spíš jakoby šlo o několik dohromady poslepovaných sitcomových dílů. Samotný snímek nemá velkolepé akční finále, ale je v něm několik akciček, které zakončují jednotlivé "epizody". Jejich vrcholem ale nejsou akční scény. Iron Man se honí s protivníky a vyústění netvoří akce, ale její vtipné následky (spuštění alarmu u aut, ex-wife apod). Proto pro mě osobně fungovala dvojka jako konverzačka a ztřeštěná komedie, a to dokonale. Viděno v původní verzi s titulky.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Strašidelná braková zábava se sociálním komentářem a výborným koncem.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Větší a mohutnější akce, povrchnější postavy a naivnější splétání příběhu. V jistém smyslu trpí syndromem pokračování (jako návazání na úspěch snímku The Beast Stalker), protože všeho je tu víc a je to i víc vyhrocené, jenže zároveň i značně nekoherentní.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly aneb Zelená zóna sice vypadá jako nelítostná kritika mocenských struktur, ale skončí smířlivě, čímž si může divák oddechnout, že je o spravedlnost nějak postaráno. Svojí kritikou vlastně potvrzuje stávající systém (kontrolovaná rebelie).

  • 55%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Potěšila mě role pro Michaela Huie, jehož postava pro mě představovala to nejzábavnější z celého filmu (jeho typický sympatický podvodník).

  • 55%
    0
    0
    13. 1. 2015

    I přes všechny ty skryté i zjevné odkazy a narážky, které fanoušek rád ocení, vidím v The Expendables hlavně podivně nasnímanou a nepřehlednou akci (rychlý střih, příliš detailní záběry a tmavé lokace). A kromě souboje Li vs. Lundgren si nevybavuji výraznější "férovku" - takže je to skupina proti jednomu nebo skupině, které se kosí navzájem. Spíš než regulérní akční zápas jeden na jednoho se mi před očima odehrávala válečná jatka, které ve mně zřejmě místo odporu měla budit nadšení "Jak to těm chlapům de, co?" Jenže když The Expendables masakrují anonymní skupinu u přístaviště či v sídle nebo si to jeden z nich rozdá se skupinkou otravů, budí ve mně dojem sadistických hajzlů, co nebojují za správnou věc ale jen proto, že je tyhle masakry baví. Sice si o sobě nedělají iluze, ale film jim dá na konci za pravdu - jsou nepřemožitelní, nezničitelní. A odporní. Proto neváhají všude možně rozpoutat svojí malou soukromou válku (obdobný koncept jako v posledním Rambovi). PS: Tímhle tupým filmem se pro mě uzavřela kapitola testosteronových mlátiček. Přesto sebereflexe v postavě Toola potěšila - kéž by někdy příště převládla.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Triple Tap je film, který se snaží být chytrý a hrát na rozpoložení hlavních hrdinů, až přechytračí sám sebe. Zpočátku sází na povrchní líbivost (cool záběry závodů, postava Kwana), ale zároveň se snaží vydolovat nějakou psychologii postav. Ovšem scény konfliktů a střetů rozdílných názorů či naopak napětí vztahů osob si blízkých vyznívá často do ztracena. Měly by někam posouvat děj a zejména hlavní postavu (směrem k psychopatologickému chování). Tady se ale neubráním srovnání se starší Double Tap, na níž Triple Tap volně navazuje. Leslie Cheung zde ztvárnil "podobně" zmagořivší postavu, ale jako mnohem tvárnější herec Kooa ve všech směrech překonává. V Triple Tap sledujeme jen topornou snahu o něco, v Double Tap opravdového plnocenného hrdinu. Oproti tomu je pořád fajn sledovat Daniela Wu i z druhého sledu na pozadí před hlavními figurami. Se svými přirozenějšími gesty, mimikou a neexkluzivním vzhledem strčí dřevěnějšího kolegu hravě do kapsy. _____Závěrečný moment, kdy místo posledního správně zapadnuvšího kousku se celá stavebnice příběhu zhroutí, je závěrečným podrazem na diváka. Nikoli zacyklení příběhu v jeho tragické osudovosti (ONIM, The Beast Stalker). Tohle je vytahování se, kdy chci pořád něco něco víc, ale nestačím na to. Co takhle návrat čistým filmům, které uměle dosazené vzrušení a twisty nepotřebovaly?

  • 100%
    1
    0
    13. 1. 2015

    SG1 je pro mě kultovní seriál. Přesto si myslím, že poslední dvě série jsou nějakým trapným omylem a další díly jsou někdy nedomyšlené, polopatické nebo zkratkovité. Trpí různými klišé typickými pro sci-fi ale i americké seriály vůbec. Např. všichni v galaxii včetně jiných ras se bez problémů domluví: - "Myslíte, že mimozemšťani jedí jablka?" - "Proč ne, vždyť mluví anglicky."__Nepřátelé zde snadno umírají, zatímco celý tým SG1 má cheat na nesmrtelnost: To je samá sebevražedná mise nebo záchrana planety. Nikdo se už nestaví říct jen ahoj." Sem tam to vypadá jako vojenská agitka, kde USA jsou jako hodný ochránce a Rusové jako zlí cizinci: - „Jestli tím chcete říct, že všechno ruské je nekvalitní, tak tahle ponorka je švýcarská.“ - "Občas začne hořet, ale čas odměřuje přesně..."__Ale jsou tu také dobrodružné mise, fascinující protivníci, všudypřítomný humor a nadsázka a hlavně výborně poskládaný tým hrdinů. Vážný a hrdý Teal'c, chápající všechno doslova: „Nic jsme nechytili, rybaříme.“ * Geniální vědkyně Carterová: „Budou-li potřeba další hloupé nápady, víte, kde mě hledat.“ * Naivní, idealistický a upřímný Daniel: „Je to jenom rádio. Je na to, aby mě mí přátelé našli... a zastřelili tě.“ * A nakonec to nejlepší, sarkastický plukovník O'Neill: „Výborně! Takže jsme mrtví a máme tady Goa’ulda na útěku. V tom vidím problém. Ještě někdo v tom vidí problém?“ * Z vedlejších postav tým kadetů a vlastně celá epizoda Proving Ground: „Dobře, tak fajn. Jsou nadějí letectva, programu i celé planety. Potěš Pánbůh!“ * Mimoň Martin: „Jen proto, že jsem z jiné planety, nemám žádná práva?! Copak Ženevská dohoda nezahrnuje mimozemšťany?! Musím se na to podívat na internetu.“ * A také vědci Felger a Coombs: - „Trhni si, Coombsi! Mí hrdinové aspoň žijí. Já se nemusím převlékat za Klingona!“ - „Vulkánce, Felgere! Vulkánce!! Jak si můžeš říkat vědec a neklanět se před oltářem Star Treku?“ - „Á, jak se z toho dostaneme?! Má to co dělat s emitorem tachyonů?“

  • 55%
    0
    3
    13. 1. 2015
    Mentalista (2008)

    Nesympatický hlavní hrdina a suchopárná detektivka nemají proti mnohem zábavnějším konkurentům v Castleovi šanci. Důvodem ke sledování je pro mě zvědavost, kam až a jakým způsobem je schopen nihilistický Jane zajít. Ano, baví mě sledovat jeho vyšetřovací postupy.

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Whitechapel (2009)

    První série vzkřísila děsivou legendu a umně ji zaranžovala do současnosti. Starosvětskost anglických detektivů zůstává, moderní metody nejsou přímou součástí případu - jsou představené spíš s pomocí výsledků (analýza DNA). Pracuje se tu postaru s kombinací stop a logických úvah, jako nejlepší pomocník tu slouží tabule.____Tam, kde první série začala, druhá navazuje. Detektivové jsou tu za outsidery. Vyšetřování je přivádí na temná místa, setkávají se s brutálními důkazy násilí, ale svědkové odmítají spolupracovat. Vzhledem k tomu, že cca od půlky je jasné, kdo za zločiny stojí, se druhá série jeví jako méně působivá, ale ta spíš stojí na rozvíjení postav. Detektivové stojí semknutí proti okolí, které o vyšetřování nijak nestojí, musí se strachovat o své blízké, cítí bezmoc, hroutí se. A obsese tak už nikdy nebudou zábavou alá Monk. Jenže jak říká Miles Chandlerovi:"Nobody said you had to be the greatest detective that ever lived, only the best detective that you can be." 1. série 5*, 2. série 5*, 3.série 4*-, 4. série 3*.

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Mi5 (2002)

    To co možná někdo považuje u Spooks za chybu, vidím já jako přednost - neexluzivita prostředí, realisticky působící práce agentů bez přebytečných udělátek, řeší se tu reálné hrozby, podstatnou část každého dílu tvoří dialogy, kde se probírají konkrétní věci (minimalizace frází a proslovů o nutnosti chránit rodiny, stát a tím i svět). Je to prostě práce, i když v případě těchhle agentů něco jako adrenalinový sport. Taky tu poměrně často chcípají důležité figury, případně se jim děje spousta ošklivých věcí a díky tomu nejednají mnohdy zrovna košer. (Konec 8. série). 9. série je oproti předchozím až příliš vykonstruovaná v zápletkách, nicméně akce, napětí a postavy mají pořád chvályhodný standard.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Osobní dojem: Tohle není ani tak přímočarý bojový film jako skládanka dobového filmu, srdceryvného melodramatu a comicsově stylizovaného hrdiny. Spíš než uspokojení nad krásně komponovanými obrázky s hudbou (a jedna filmová výpůjčka písně Grace Chang z Wild, Wild Rose potěšila) mi nesedli plakátově jednostranní a nevýrazní hrdinové.

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Skvěle sedící hudba. Pro mě V Imax 3D úchvatnější zážitek než Avatar zřejmě i proto, že mám osobně radši Tetris než procházky přírodou...

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Mr. Brooks (2007)

    Můj hlavní problém s panem Brooksem spočíval v tom, že většinu zápletek jsem už viděla v Dexterovi - podrobněji, hlouběji, působivěji a cyničteji.

  • 100%
    1
    0
    13. 1. 2015
    Rango (2011)

    Chytrý animovaný film cílený na dospělé diváky obdobně jako Fantastický pan Lišák má svůj vlastní osobitý svět, který je nicméně odvozený a závislý na tom lidském (tady zdroj vody). Jedinou výtku mám k přehlcení nápady, které na jedno zkouknutí rozhodně nejde pochytat. Shlédnuto v původním znění. PS: Scénka s Duchem Západu opravdu potěšila...

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    1. série - 4*, 2. série - 5*, 3. série - 4*, 4. série - 3*, 5. série - 3*, 6. série - 3*. S tím, jak se mění tento seriál v tuctovou komediální vztahovku, snižuji hodnocení po jednotlivých seriích. Chápu snahu o vývoj postav někam jinam, ale dávat tím prostor těm hrůzným ženským postavám mi nepřipadá jako šťastné řešení.

  • 70%
    0
    0
    13. 1. 2015

    1. série - 4*, 2. série - 5*, 3. série - 4*, 4. série - 3*, 5. série - 3*, 6. série - 3*. S tím, jak se mění tento seriál v tuctovou komediální vztahovku, snižuji hodnocení po jednotlivých seriích. Chápu snahu o vývoj postav někam jinam, ale dávat tím prostor těm hrůzným ženským postavám mi nepřipadá jako šťastné řešení.

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Thor (2011)

    2D verze mě bavila na Zemi a v předělech mezi jednotlivými světy, v Asgardu budila dojem pompézního divadelního představení. Lehké rozpaky u mě vzbuzuje vyústění zápletky, kde se ukáže na cizí "rasu". Osobně jsem fandila "záporákovi", jehož motivace a jednání mi přišlo životnější a vztahy zajímavě komplikovanější ve vícero rovinách (syn, bratr, přítel) než strojeně tragický a přímočarý konflikt otec-syn. A copak já můžu mít ráda blonďatého hrdinu? Ale jako jednohubka před X-Men poslouží dobře.

prvni predchozi 1 2 3 4 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Úroveň

Uživatel

Poslední aktivita