Profilový obrázek

Tombo

Tomáš Bobek

Komentáře 24

Od nejnovějších
  1. Osudový dotek
    Osudový dotek (2004)
    8.5
    Asi nejklasičtější časovka. Pokud máte rádi žánr cestování časem, tento film jste nemohli minout. Zajímavé. Napínavé. Překvapující sci-fi podívaná. Budete si to vychutnávat pěkně vteřinu po vteřině. A snad vás to i zavede i k novým myšlenkám a novému pohledu na staré téma: je vše špatné, co jsme zažili, vlastně špatné a je dobré toto "špatné" snažit se vůbec nějak měnit, pokud bychom mohli?
  2. A Dog Year
    A Dog Year (2009)
    6.5
    Po chvíli váhání jsem Jeffa a jeho čokla přesunul ze složky "Slabší komedie" do složky "Patrně motivační film s prvky slabší komedie". Nejsem pejskař, přesto mne to nakonec oslovilo. "Psí rok" totiž dokázal čitelně předvést staré rčení "jaký pán takový pes" do nové filmové podoby. A navíc se mi líbí filmy s Bridgesem (všechny). A s border koliemi (minimálně tenhle).
  3. Paddington
    Paddington (2014)
    7
    Milé, místy vtipné, skvělá medvědí animace s dojímavým chlupáčem. Naprosto vynikající nápad s alegorií medvěda, kterého v tomto světě každý akceptuje, inu jako medvěda. Něco mezi pohádkovým příběhem a rodinnou komedií, která se bude líbit všem malým i hodně velkým. Jen nevím jak se vypořádat s tím prvoplánovým sdělením, že každý nebohý přistěhovaleček z nejtemnějšího Peru nebo jiné předaleké a přechudé země je vlastně takový trochu nemotorný a trochu naivní, ale za to hodně moc hodný medvídek. Ale pro děti fajn.
  4. Král Rybář
    Král Rybář (1991)
    8
    Krásný biják. Jak už to tak chodí k tomuto filmu jsem měl zpočátku nepochopitelný odstup, ale naštěstí o to více jsem si ho pak užil. Bridges, Williams i vedlejší ženské role přesvědčivě a výborně zahrané, to celé v místy šíleném Gilliamově světě. Moc hezký příběh. Trochu překvapení za jediného Oscara pro Mercedes Rueh za vedlejší roli Anny Napolitano, ale zahrála to vážně dobře. Zajímavost: Williams je v závěrečných titulcích uveden až někde uprostřed někde mezi druhým portýrem a zákaznicí videopůjčovny.
  5. Kód Enigmy
    Kód Enigmy (2014)
    8
    Alan Turing je pro mne stále pojem, minimálně v IT. A Enigma? Těch filmů a knih o ní přečtených. A pak se někdo sebere a natočí (nejenom) o tom všem "další film". Jenomže tenhle je jiný. Ukazuje Turinga jako nesnášenlivého génia i jako homosexuála, přičemž doba byla taková, že to první se muselo tajit a to druhé "léčit". Výborný film, přesvědčivý Cumberbatch. Perlička: zajímavá admirálská role Charlese Dance, který Tywina Lannistera prostě nezapře.
  6. Birdman
    Birdman (2014)
    8.5
    Nádhera. Ne náhodou dostal Birdman tři Oskary, přičemž ale na Keatona, stárnoucího Keatona, herce věkově prakticky již v důchodu, bývalého Batmana a někoho kdo měl lví podíl na úspěchu filmu, už Oskar za hlavní roli nevyšel. Jak příznačné. Co mne překvapilo byla stopáž - ty téměř dvě hodiny perfektní až snové kamery někde na pomezí "artu" a řemeslné komedie, mi utekly jako voda. Má to na svědomí právě kamera, které vás povodí od záběru k záběru a samozřejmě i námět sám o sobě.
  7. Cesta ven
    Cesta ven (2014)
    6.5
    Cesta ven je pro spoustu gádžů cesta "tam". A to je dobře, jak jinak se "tam" podívat? A že to "tam" může být fakt hluboký průser. A jak jinak zjistit, že "oni" jsou zrovna to co "my", jen v jiné slupce? Dudová výborná, ostatní také. Cením si toho, že to snaží být nestranné nebo jsem tam alespoň nějaké prvoplánové stranění nečetl. A to je dobře, protože teprve potom začínám věřit. A uvěřitelnost příběhu je základ.
  8. Interstellar
    Interstellar (2014)
    7.5
    Čekal jsem strašně moc, dostal jsem hodně, ale nebylo to ono, netoužím mít doma blue-ray s tímhle, to si mnohem více vážím svého DVD s Ikárií XB1. Vážně dobré, až nadprůměrné sci-fi (nadprůměrný >= 50 %). Velmi dobrý námět, excelentní momenty při práci s různě plynoucím časem, výborný McConaughey, vztah otec-dcera-syn a třeba i neuvěřitelně nápadití "technosexy" roboti řady TARS jako třešnička na dortu - to všechno je prostě kvalita. Na druhé straně proč, proč to bylo zabaleno do tak dlouhé a střídavě epické a střídavě polopatistické stopáže? Qui licet Kubrick non licet Nolan.
  9. Pojedeme k moři
    Pojedeme k moři (2014)
    6.5
    Překvapení a dobře Mádl, dobře. Měl jsem to štěstí, že jsem vůbec nevěděl, do čeho jdu. Počínaje "footage" kamerou hlavního dětského hrdiny. Z původně jasné komedie se vyvinula celkem zajímavá kombinace komedie-drama, bohužel s tím, že to gradovalo lineárně, jakoby první polovina byla vyloženě sladká a druhá vyloženě hořká. Jenomže život není ložený jen takto, vše je vždy promíchané a to scénář moc nereflektoval. Některé postavy méně věrohodné, hlavní hrdina hodně vyspělý, ale podtrženo sečteno hezká sonda do dětského vidění našeho ne zrovna jednoduchého světa.
  10. Napospas osudu
    Napospas osudu (2014)
    1
    Více než špatný film, bohužel. Za jediné plus považuji to, že Cage neměl do očí bijící příčesek. Všechno ostatní je bohužel v tomto céčku na pikaču, samozřejmě včetně samotného Cageho (ale neměl do očí bijící příčesek, pravda). ***SPOILER*** Přitom vlastní námět jako takový je celkem zajímavý - najednou zmizí na celém světě miliony lidí, zejména nevinné malé děti a zůstanou po nich jen svršky. Podle všeho si je On vzal k sobě. No fajn, takže všichni co zůstali a hrají v druhé polovině filmu, jsou vlastně záporáci? Pojdou příšernou smrtí? Jakou? Kdy? Kdo se zachrání? Nic z toho se nedovíme. Jen "dramatický" návrat letadla z poloviny transatlantického letu zpět domů. Ale po tom, co na toto téma předvedl jistý Denzel W., musel by Nicolas C. přestat hrát jen obočím a ve scénáři by musel mít něco jako "a teď dvě lajny koksu, flašku vizoura, tu letušandu ohnout rovnou v kuchyňce a pak to éro otočit břichem nahoru, sere pes že je to dopravní" a jen tak-tak by srovnal skóre. Jenomže na to nestačil ani scénárista, ani rejža, ani rozpočet, ani...
  11. Whiplash
    Whiplash (2014)
    8.5
    Student a učitel. Oba jsou parchanti, každý z jiného důvodu. Co je spojuje a zároveň rozděluje je hudba. Kořeny pohnutek jednoho z nich se nám v dramatickém závěru alespoň částečně odkryjí, u druhého zůstávají zamlženy a to je myslím největší problém, který jsem s tímto jinak velmi zajímavým snímkem měl. Když poodhlédnu od toho, že všechny ostatní postavy jsou jen v podstatě stafáž pro dva hlavní hrdiny a veškerá energie filmu je upnuta na ně, pak jedna z postav je oproti druhé plochá. Něco jí chybí. Prostě tady je parchant číslo dvě a basta, nějak se s tím diváku poper. Nešlo mi to. Nudit se ale nebudete, závěr je velkolepý a Simons, Simons je prostě přesvědčivě démonický a nevnímám ho jako vedlejší roli. Možná i díky té plasticitě. Ten je na Oskara, jakože nominací má za tuhle roli jako máku.
  12. Hobit: Bitva pěti armád
    Hobit: Bitva pěti armád (2014)
    7
    Řežba pěti armád aneb poslední vzkypění nastavované kaše. Vlastně ani nevím, proč jsem tuto trilogii vycivěl až do konce. Bilbo & company jdou do finiše. Šmak, jak bychom čekali snad v každé pohádce, skončí ve šmelcu na masokostní moučku, Pavézovi jemně jebne, Galadriel názorně předvede, co to znamená ultimativně naštvat fakt hustou mařku (...) prostě každý se snaží, ale ve výsledku je tu jen a jen epická trpaslíko-elfo-skřeto-lidsko-a ještě kohosi mlátička včetně Bloomova obvyklého parkouru na hradbách, několika nových obrů a dalších chuťovek. Nebýt odkráglování pár klaďasů, krutopřísně sexy Tauriel a fakt vymakaných triků, asi bych litoval toho času. Celá trilogie mohl přitom být krásný dvouhodinový film, ale to by Hollywood tolik nenarejžoval, že áno.
  13. Líbánky
    Líbánky (2013)
    6.5
    Jak lze uniknout démonům minulosti, dřímají-li, byť hluboko uvězněni, stále uvnitř nás? Kdo splatí staré křivdy a kdo je odpustí? Tyhle a spoustu jiných otázek vám přinese Hřebejkovo společenské drama. Slabší herecké výkony pomíjím, občas to zaskřípalo, podobně scénář a dialogy, ale myšlenkou mne film oslovil a dokázal mi ji sdělit. Extra body za silné finále.
  14. Vlk z Wall Street
    Vlk z Wall Street (2013)
    7.5
    Na tento film jsem se těšil jako malý - DiCaprio pod taktovkou Scorseseho a můj oblíbený svět velkých financí, co víc si přát? Tak teď už to vím - zkrátit o třetinu a pokusit se o alespoň nějaký morál, protože sledovat tři hodiny, jak DiCaprio obírá malé i velké investory, chlastá, fetuje a souloží jako o život je trochu málo. Mimochodem Jonah Hill se v roli Dannyho vedle DiCapria vůbec neztratil. A ten, i když profík a superstar, doplácí na plytkost příběhu. Nebo snad plytkost a bezpáteřnost samotného Wall Street a lidiček v něm? Zkrátka barvité to je, jakousi šťávu to má, ale nebyl jsem schopný vykutat z pod té fajnové slupky nějaké jadérko, které jsem tam tak trochu čekal.
  15. Dom Hemingway
    Dom Hemingway (2013)
    6.5
    Dom (Jude Law, velmi dobrý Jude Law) je kasař, hajzlík, průserář, egostická nafoukaná superkecka (nomen omen?), velmi špatný manžel a ještě horší otec a přesto někdo, koho budete mít v této komedii, lehce vybočující z průměru, rádi. Doporučuji.
  16. Mezi náhrobními kameny
    Mezi náhrobními kameny (2014)
    5.5
    Liam Neeson je expolicista co přestal s chlastem, rozdává méně ran, ale jako očko bez licence stále badass. Jo, s tímhle chlápkem bych nechtěl po telefonu vyjednávat ani cenu kila vodňaského mraženého kuřete. Temný děj tohoto dramatu si mne podal od první vteřiny až do konce, byť malinko rozplizlého. Náročného diváka neuspokojí, ale pokud byl Taken vaše krevní skupina a Taken 2 zklamání, pak si hádání co asi bude v Taken 3 (2015) můžete zkrátit zajímavou procházkou mezi náhrobními kameny.
  17. Nejhledanější muž
    Nejhledanější muž (2014)
    7
    Dobré špionážní drama s výborným Philipem Seymourem Hoffmanenm. Drama, nikoli akce. Takže nepoletí ani jedna kulka, ale na druhé straně to bude ještě o něco zajímavější, protože v obvyklých korporátních sviňárničkách je oním korporátem myšlena německá tajná služba a jedna její zvláštní hamburgská složka, obě tak trochu stojící v haptáku před CIA. Ono pokud jde o islámský terorismus, vždy budete stát tak trochu v haptáku před CIA.
  18. Predestination
    Predestination (2014)
    8
    Komorní časovka, která si zahrává s paradoxy jako málokdo a vedle které úvahy typu "co kdybych se vrátil v čase a zabil svého dědečka" jsou prostinké jako dětské říkadlo, Uruboros hadra. A když dodám, že se jedná o zdařilou adaptaci Heinleina, každý fanda SF musí zbystřit!
  19. Železná srdce
    Železná srdce (2014)
    8
    Na počátku jsem si říkal, co mi asi tak může dát film o posledních dnech druhé světové války, kdy se osádka nepoměrně slabšího amerického tanku Sherman ("Fury") potýká s posledním zuřivým odporem Němců a zejména jejich Tigery, schopné si dát dva-tři Shermany zum Frühstück jen to mlaskne a tak trochu krvavě začvachtá ve věži. Válka je svině. Hledat v ní nějaké hranice lidskosti je těžké, nikoli však nemožné. Brad Pitt je výtečný velitel. Nevšední hrdina. A svině. Protože válka je svině. Velmi dobrý válečný film, který mne skutečně překvapil. Setkal jsem se s názory, že závěrečná bitevní scéna je holý nesmysl, protože a protože ... ale jen na ní celý film nestojí. Oproti tomu souboj Shermanů vs jeden Tiger ukázal, jak realistický umí film být.
  20. Tajemství rovnováhy
    Tajemství rovnováhy (2006)
    8.5
    Nenechte se prosím odradit názvem ani trailerem, připomínající spíše něco jako Karate Kida s gymnastickými kruhy. Film je to náramně zajímavý a viděl jsem ho mnohokrát, jak ve chvílích, kdy jsem si myslel, že jsem úplně nahoře nebo naopak úplně dole. Prošel jsem si u něj všemi fázemi od naprostého nepochopení až po nekritickou adoraci. Stále v něm něco nalézám a ptám se sám sebe: "Dokázal bych na toto také tak odpovědět?" Pokojný bojovník vám dokáže otevřít oči a změnit život. Tedy pokud chcete. Pokud nechcete nebo nejste připraveni, pokud jste ho viděli a nic vám neřekl, je to tak v pořádku. Znamená to jen, že jeho správný čas ještě nepřišel. Zkuste to prostě znovu za nějakou dobu.
  21. Výchozí bod
    Výchozí bod (2014)
    7.5
    Překvapení, jen jsem mrkal. Zajímavý námět, který se mohl dočkat ještě o něco dramatičtějšího zpracování a méně předvídatelného konce. Na druhé straně dokonale zpracovaný k zasetí pochyb a konfrontaci špičkové technologie se základními otázkami ohledně života a smrti a také je zde znepokojivý faktor uvěřitelnosti. Silné, překvapující výtahové scény, ale i nedotaženosti, např. samoúčelné setkání s pastorem v hotelu nebo určitá "vlažnost" děje. Chce se mi říci, že ten film má ohromný náboj, razanci střely dum-dum, kterou se však někdo snažil protáhnout hlavní vzduchovky.
  22. Světová válka Z
    Světová válka Z (2013)
    7
    Nevyužitá šance při adaptaci stejnojmenné literární předlohy Maxe Brookse, kdy jsem měl tu smůlu, že jsem knihu četl dříve než viděl film. Hollywood se opět, jako už mnohokrát před tím, jednoduše podělal a natočil na jistotu velkolepou akční zombárnu s jedinou dějovou linkou. Navíc jsem se nedostal k unrated verzi, takže to co proběhlo v kinech tak, aby to puboši mohli strávit bez barvení spoďářů na hnědo a bez hromadné žaloby rodičů za psychickou újmu na potomcích, prostě nebylo ono. Na druhé straně klobouk dolů za vizualizaci zombáckých masových (chachá, "masových") scén, to se tedy skutečně povedlo. Ovšem příšerná mrazivost originálu na tomto nestála a nepadala, šla více do hloubky a o to byla strašnější. Třeba v momentech, kdy se ukazovalo, že lidé, když na to přijde, na sebe dokážou být ještě o trochu větší hovada než skotačící stádo nadržených zombíků. Oproti tomu "hrůza" vycházející z filmu byla spíš jen taková vizuálně řemeslná, neměla svou "černou duši".
  23. Na hraně zítřka
    Na hraně zítřka (2014)
    9
    Pro milovníky časovek jednoduše "must see". Na Hromnice o den více v hardcore nářezu a ještě něco navíc. Vynikající námět, perfektní kamera a triky, dokonale zvládnuté zpracování časové smyčky, které nevynudí. Je tam tak nějak všechno, co bych od pořádného sci-fi bijáku čekal. Ucházející Tomáš Krůz v hlavní roli, kterou kupodivu tentokrát nezjebkává svým mladistvým vzhledem padesátníka, na rozdíl od Emilky Přímočaré, které jsem tu železnou děvku místy až tak moc nevěřil.
  24. Interview
    Interview (2014)
    5
    Ještě o trochu větší blbost, než jsem doufal. 50 % za kameru a střih, krásnou Dianu Bang, překvapení od Eminema a (sebe?) ironickou scénu z oslavného večírku se Sethovým spolužákem, kdy se ukázalo, že Seth produkuje s prominutím povrchní chujoviny jak na plátně, tak v reálu. Tenhle film je zajímavý především tím, že se ho údajně pravý Kim snažil uložit do trezoru s pomocí armády hackerů.