Výborný film se skvělými hereckými výkony, založený na tragické události z období totality. David Ondříček splatil filmem alespoň jeden dluh obětem nešťastných událostí druhé poloviny minulého stole, na které nebyl komunistický režim hrdý a chtěl na ně co nejrychleji zapomenout. Na své tvůrce stále čeká třeba i zpracování největšího vlakového neštěstí v českých dějinách - "Stéblová 60".
Těšil jsem se po filmu Janu Hus - cesta bez návratu na dalšího z českých "protestantů". Možná jsem očekával víc, neboť téma zapření sebe sama před hrozbou smrti a prozření, které dodá sílu odvolat co bylo odvoláno a zůstat pevný až do konce, slibovalo alespoň pokus o pochopení myšlení těch, kteří byli nespravedlivě odsouzeni k smrti. Bohužel zrovna tomuto tématu bylo věnováno jen pár chvil a přednost dostala láska nebo spíš jen citové vzplanutí. Přesto, především za herecký výkon Ondřeje Vetchého, nehodnotím padesáti, ale 65 procenty.
Je mi líto, ale neuvěřitelná blbost! Kdybych neměl ten film puštěný jako kulisu, tak snad ani nedokoukám. Podle upoutávek jsem čekal i propracovanější a vtipné zápletky, ale tady mě snad pobavila jedině Polka na konci.
Možná jako divadelní hra by snad Trojí život mohl uspět, ale jako televizní filmová komedie nepobavil.
Rád jsem se po letech znovu podíval na Excalibur, ale najednou jsem si nebyl jist, zda je to opravdu ten film, který se mi před x lety tak líbil. Zajímalo by mě, jak by tehdy vypadal můj komentář. Dnes, po letech, to pro mě bylo trochu zklamání.
Poměrně zdařilý film, i když rozhodně nesdílím názor, že by šlo o nejlepší válečný film. Hned na začátku vás zaskočí: 1. země (pláž Dunkerk) = týden, 2. moře (přístav Dorset) = den, 3. vzduch (Spitfiry) = hodina nebo hodiny. Říkáte si, co to znamená a postupně z dění na zemi, ve vzduchu a v moři, které se neustále střídá celý film, zjistíte, že vše směřuje k protnutí jednotlivých časových rovin. Ale vzhledem k tomu, že se události i vracejí do minulosti, měl jsem chvílemi problém s určením místa i času. Někteří vojáci se mně i pletli, zvláště ve tmě nebo pod vodou, takže jsem se chvílemi ztrácel úplně a rád se na film podívám ještě jednou a třeba se i budu lépe orientovat.
Pokud se nemýlím, v celém filmu se ani jednou neobjeví německá uniforma, přesto je německá armáda všudypřítomná prostřednictvím střel, bomb, torpéd a letadel (Heinkelů a Messerschmidtů). Zvuková i obrazová složka filmu je skvělá. Svištění střel, dramatická hudba, skvělé záběry bojů ve vzduchu a bezmoc na plážích umocňují atmosféru filmu.
Možná bych ještě více zdůraznil roli civilistů, kteří s malými plavidly pomohli evakuovat vojáky do Anglie, počet plavidel na záběrech filmu totiž nebylo tolik, aby z toho běhal mráz po zádech a aby bylo jasné, jak důležitou roli při evakuaci sehráli.
Trochu bláznivá, ale vcelku podařená komedie s nezapomenutelnými gagy.
Neuvěřitelný smolař Ted v podání Bena Stillera má jít na maturitní večírek s krásnou Mary. Vše dopadne díky Tedově zbrklosti a smůle jinak. Mary se odstěhuje, ale Ted na ní i po letech nezapomíná a hledá jí. A že něco na té Mary musí být potvrzují i další nápadníci, kterým Mary nedá spát.
Nejdříve mě seriál vůbec nezaujal, ani jsem ho nesledoval, ale po návštěvě Šumavy a novém shlédnutí jsem byl příjemně překvapen.
Trailer mě hodně navnadil a na film jsem se hodně těšil, bohužel o to větší asi bylo zklamání po shlédnutí filmu. Jak už to tak u trailerů bývá, obsahují nejlepší scény z celého filmu, kterému chybí spád a děj je hodně neurovnaný. Představitel hlavní role je skvělý, bohužel ostatní herci zůstávají hodně v jeho stínu.
Pro mě za pět hvězdiček!
Tenhle film by bez muzikálu Mary Poppins byl asi jen poloviční, ale tady je na něj takových odkazů, že kdo Mary Poppins nezná, dává možná jen ty tři nebo čtyři hvězdičky :-)
A kdo odchází ještě před závěrečnými titulky, přijde o originální forografie skutečných aktérů příběhu a o záznam hlasu Madam Travers, která si v ukázce bere na paškál autory plánovaného muzikálu.
Harry Houdini bylo jméno známé i v druhé polovině dvacátého století a díky mistrně zpracovanému televiznímu filmu přibližuje informace o životě jednoho z největších (ne-li největšího) iluzionistů světa.
Film, ač byl natočen primárně pro televizní obrazovky, by si nejen díky výpravě, hudbě a kameře, jistě zasloužil uvedení na filmovém plátně.
Velmi povedený film, jen nevím, zda není více pro dospělé než pro děti, protože budou těžko rozumět některým tématům filmu. Nicméně i děti, a nebylo jich v kině málo, se smály, i když na jiných místech než dospělí... :-)
Úsměvný film, výborný Jiří Bartoška v hlavní roli, ale možná stačilo počkat, až film budou dávat v televizi...
Trochu hořká komedie, z počátku i uvěřitelná, se postupně překlopí do nereálné podoby a to je asi to, co mi nejvíc vadilo. Jinak by se film mohl zařadit mezi další povedené české společenské komedie vzniklé v posledních letech.
Pelíšky se staly synonymem pro zpracování konce 60.let v českém filmu, podobně jako Ostře sledované vlaky pro zobrazení okupace. Oba filmy pracují s humorem a to jsem za své mládí nikdy nezažil. O válce se mohlo mluvit jen vážně, v 70. a 80. letech jsme viděli jen oslavné sovětské filmy a jen občas proklouzl do distribuce francouzský film, který těžil z gagů v období války. Pelíšky pak zavedly český humor i do neveselých 60. let.
Díky televizím, které nám naněkolikrát nabízejí reprízy filmů (a díky za to!) jsem se s chutí opět, po několikáté, podíval na Pupendo. Ač mám film ve své filmotéce, dívám se jen když jde "v přímém přenosu", sám si ho nepustím, ale jak se zaberu, shlédnu jej do konce! A to je pro mě známkou dobrého filmu!
Seriál, který po dalším a dalším a dalším opakování je čím dál tím lepší. Skvělé obsazení v čele Ondřejem Vetchým (Jirka Luňák) a neuvěřitelně sympatickým a cilvilním Luďkem Sobotou. Doktor, veterinář, Leoš Noha ("Dobjej, paní Hnátková"), sázející Pavel Kikinčuk, majitel Pavel Nečas. Znamenalo by to vyjmenovat všechny herce. Výborný scénář Petra Kolečka a Jana Prušinovského zasluhuje tu nejvyšší známku.