anarkali

32

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Plzeňský, Česká republika



    Madhumati
    Madhumati (1958)
    Nevím proč, ale opět zde chybí v hercích /jako už asi ve třetím filmu/ uvedené jméno představitelky hlavní role, tentokrát to schytala Vaijantimala, že by se tady herečky ignorovaly? Příběh je o tom, jak si hlavní hrdina /dilip Kumar/ vzpomene při zastávce v jednom starém šlechtickém sídle na svou minulou inkarnaci, kdy jako nový manažer Anand nastoupí v dřevařském podniku bohatého pána /hraje ho obvyklý představitel padouchů Pran/ a při toulkách v přírodě se seznámí s krásnou Madhumati, dcerou chudého dřevorubce, dříve rádži, který má s majitelem dřevařského podniku nevyřízené účty, takže když mu při první návštěvě Anand bezelstně prozradí, u koho je zaměstnán, rádobybudoucí tchán ho okamžitě vyhodí. Ale když pozná, že Anand to myslí s Madhumati upřímně, vezme ho na milost. Jenže do hry vstupuje zlotřilý majitel, kterému se Madhu také proklatě líbí... A tak na ni připraví hnusnou léčku, aby se tím i zároveň pomstil Anandovi, který neumí být patolízalem, jako většina jeho poddaných... Paranormálními jevy prošpikovaný film pro ty, kteří se chtějí trochu bát, užít si úžasného herectví Dilipa Kumara a potěšit se lidovými tanci a zpěvy, kterým kraluje okouzlující Vaijantimala s nádhernýma očima.
    Kohinoor
    Kohinoor (1960)
    Nádherná rytírna - i když člověk nezná hindštinu a chybí mu titulky, pochopí, o čem ve filmu jde. Dilip Kumar je zde rozkošný - hraje prince, který by se měl ujmout vlády , kdyby mu to nechtěl uzmout jeho zlotřilý strýc, který se snaží všemi možnými způsoby připravit prince o život. Na druhé straně o princeznu Čandramuki, kterou hraje Meena Kumari /v některých záběrech připomíná Lídu Baarovou střiženou Libuší Šafránkovou/ se uchází další padouch, generál /Jeewan, obsazovaný většinou do negativních rolí/ , který chce o moc zase připravit jejího otce, který by ji zase raději provdal za prince /Dilipa/. Oba snoubenci se potkají, zamilují se na první pohled, ale pak už zase nastupují padouši, aby jim to překazili. Pikantní je, že do prince se navíc ještě zamiluje tanečnice Lakšmí, čemuž se ani nedivím... Prostě nádherný dobrodružný film, plný převleků, nepředvídatelných dějových zvratů, napětí, komických scének /výborná je ta s rozbitým zrcadlem - něco ve stylu Císařova pekaře/, ale i občas drobných nesmyslů /rozsvícení místnosti pomocí šňůry - že by už měl rádža zavedený elektrický proud?/ a legračních triků - nejlepší jsou "placáky" figurín, padajících do vody. Škoda jen, že film je černobílý. Ale i přesto vřele doporučuji.
    Mughal-E-Azam
    Mughal-E-Azam (1960)
    Můj "první" indický film, který mě totálně dostal. Při náhodném vyhledávání indické hudby na youtube jsem náhodou zavadila o jednu jeho část, kdy Anarkali tančí v zrcadlovém sále a vyznává se ze své lásky k princi, i když ví, že jí to možná bude stát život...hledala jsme pak další díly, až jsem to zhlédla celé, pak jsem získala celý film v perfektní kvalitě a s anglickými titulky, pak jsme si ho přeložila do češtiny a ...myslím, že jsme ho viděla více než 100 x. A vždycky mě dostane, i teď, když vím, jak to skončí..kapesníky nepočítám. Od toho filmu se také táhne moje obliba Dilipa Kumara, který v něm hrál roli prince Salima. Je fakt, že v této roli byl poněkud prkenný, v ostatních filmech, které jsem s ním viděla, byl úplně jiný, více akčnější, ale zde asi hrálo roli i to, že během natáčení se rozcházel se svou partnerkou Madhubalou, která hrála v tomto filmu jeho milou tanečnici Anarkali. Údajně ke konci natáčení filmu spolu už vůbec nemluvili, jen co měli ve scénáři. Ale i tak má film úžasný děj, není to jen o lásce, ale i o tom, jak se vládce snaží dodržet své slovo - v naší době téměř neuvěřitelný postoj. Hraje se tam i o citech mateřských a otcovských, o povinnostech, o touze po moci, o intrikách, o víře ...vřele doporučuji.
    Jogan
    Jogan (1950)
    Velice zajímavý a jímavý film o tom, jak se může stát z ateisty věřící a naopak. Jak je těžké pro mladou mnišku hledat vnitřní mír, když ji všude sledují oči přitažlivého ctitele... Opět chybí uvedení Nargis v seznamu herců, ačkoliv hraje hlavní postavu.
    Babul
    Babul (1950)
    Hodně těžký film, který pojednává o tom, jakým způsobem může dívka odejít z otcovského domu...V hlavních ženských rolích hraje velmi plnoštíhlá Munawar Sultana a krásná Nargis /opět chybí ve výčtu herců, ačkoliv o ní to hlavně je/. Ale Dilip Kumar tentokrát jde - kupodivu - po té macatější, i když nejtěžší vahou je zde Tun Tun,která i v tragédiích hraje komické role, zřejmě díky své rozprostraněné postavě, v tomto snímku má ještě pro větší efekt skleněné oko a cvičí s pružinami, aby měla větší svaly. Nejkomičtější je scéna, když ji otec ponechá samotnou s Dilipem a ona ho málem zmasakruje...Jinak film opět ukazuje, že to indické dívky neměly vůbec lehké, zvláště ty nemajetné. Nechybí mystické předtuchy, ale ten, kdo je trochu citlivější, by si měl vzít ke sledování hodně kapesníků....

    Oblíbená díla

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4

    Oblíbení tvůrci