Profilový obrázek

naineko

Komentáře 213

Od nejnovějších
  1. Fallout
    Fallout (2024)
    10
    Mohli si líp pohlídat střih. Místy mě srali až nelogickým střídaním lokací, trochu se tím ztrácel wasteland feeling a trochu tim trpěl scénář. Některé "přešlapy" zas podporovaly herní pocit. Člověk si nevybere. Plus bod (na 11) za nebinární postavu. Nicméně pořád nevím, která to byla, ale prej tam zaručeně jedna je. Ta psice?
  2. X
    X (2022)
    8
    Taková docela srandovní blbinka. Lightgore komedie s trochou postmoderní, filmařské edukace.
  3. Hrozba smrti
    Hrozba smrti (2024)
    6
    Doug Liman. Vlastně fajn, ale nic hlubšího, objevného, inovativního? Asi to mohlo být kratší, ale netáhlo se to? Herci i postavy fajn, jen krapejt plošší a bez vývoje? Takový guilty pleasure fillerek?
  4. Andor
    Andor (2022)
    9
    Dobré, trocha tomu chybí - nicméně to nejsou kýble na hlavě a jejich vyprázdněný fanservice. I s poměrně krátkou stopáží mají co prodat. Dialogy kupodivu dialogují, herci kupodivu hrají. SW nemusí být jen fantasy pohádka. Stellan Skarsgård by si měl střihnout Jokera.
  5. Šógun
    Šógun (2024)
    8
    Těch pár velmi roztomilých záseků jde spíš za pseudohistorickou a místy trochu naivní předlohou. Některé aranžmá scén mohli vynechat. U některých věcí zakopli a vyznívají strojeně nebo naprázdno. Efekty jsou, obzvláště ve velkých náhledových scénách, až takové plastikové. Poslední epizoda je patetický, prvoplánový děs.
  6. Thelma a Louise
    Thelma a Louise (1991)
    10
    Konečně jsem se k tomu dostal. Prazvláštní věc. Začíná to vlažně, herecké výkony jsou až kostrbaté - jak se ovšem rozjíždí příběh, mění se i podání. Je trochu děsivé, že část věcí z roku 1991 v USA je tak aktuáních v Česku 2024. Příjemná angažovaná záležitost.
  7. Stvořitel
    Stvořitel (2023)
    9
    Wow. Herci, které Nolan vykastroval, pořád umí hrát. Povedené sci-fi v lehce retro hávu. Místy "what if..." zapůjčky/citace z čehokoliv sci-fi relevantního. Chloupek tomu chybí, ale ještě jednou si to dám určitě.
  8. Mr. & Mrs. Smith
    Mr. & Mrs. Smith (2024)
    6
    Zatím. Je to na hraně Killing Eve - brakově, naivní nadšení ze špionátorství. Přehršle obvyklých nesmyslů jako krytí se před palbou za dveřmi auta, povídání si mezi lidma (třeba v hromadné dopravě) o supertajné práci v průběhu té práce, sledování na úrovní žáka střední školy, superluxusní bydlení/pevnost a kompromitace na každé akci. Zatím to zachraňuje obsazení a dialogy. Zatím je to snad i ucházející vztahovka v lehce nablblém hávu. Ještě to dostane šanci.
  9. 1670
    1670 (2023)
    7
    Vtípky fajn. Nic hlubokého, ale jako filler ujde. Znalost polštiny a reálií (polštiny i Polska) spíš nutné pro plnější zážitek.
  10. Na maděru
    Na maděru (2023)
    5
    Rozkoukané (proto prozatímní 5, ale obávám se, že je to o hodně míň). Tuším třetí nebo čtvrtý díl. Spíš to nedotáhnu dokonce. Seriál neví čím chce být. Není to dostatečně vtipné ani ujeté a je to debilně nesmyslné v místech, kdy se to tváří reálně. Ani thriller, ani komedie, ani guilty pleasure, prostě ztráta času.
  11. Pán prstenů: Prsteny moci
    Pán prstenů: Prsteny moci (2022)
    7
    Zatím. Asi i zajímavé. Jen nesnáším tolkienoidní design světa a toho tam zatím bylo tuny. Snaží se to o vrstvy, ale je to pořád nějaké placaté, naivňoučké a plné podivného patosu. Nejhorší jsou opravdu originálně vymyšlené scény vatované wtf úseky. Těch pár zvratů budiž, ale tak moc okatě se na ně tlačilo, že potěžkej koště a raděj je vem lopatou.
  12. Seveřan
    Seveřan (2022)
    6
    Čert ví, co to bylo. Ani artové, ani historizující. Neměl jsem pocit, že čtu Eddu. Jakoby pokus o Vilmu Šejkspírů, ale jen jakoby. Snové, fantaskní věci i ušly. Některé momenty blíž realitě byly spíš k smíchu. Místo efektů, měli raději pár scén vynechat. Chtělo to buď víc Kurosawova divadelnictví nebo si tu a tam pohlídat hlavu a patu.
  13. Úsvit mrtvých
    Úsvit mrtvých (2004)
    7
    Asi jsem úplně neporozuměl tomu, proč zrovna tohle nastartovalo Snyderovu kariéru. Prostě retrozombárna s pár vydařenýma scénama a klasickou stafáži mezi titulkami. Tom Savini potěšil. Nejzajímavější byly záverečné titulky. Armáda mrtvých mi sedla o dost víc.
  14. Pád domu Usherů
    Pád domu Usherů (2023)
    6
    Sborníková koláž tvorby jistého E. A. Poea. Minisérie má skvělý rozjezd a v podstatě si drží tempo, jen po pár málo epizodách (v zásadě už v druhé, ale jako lehký osten znudění se to projeví tak ve čtvrté páté) zakopne a toto škobrtnutí se protáhne až do předposlední epizody. Hlavním viníkem je repetitivnost ve způsobu vyprávění jednotlivých epizod (Sice v jednom místě reflektovaná, ale to je jen další z řady pomrknutí na něco, vlastně cokoliv. A ty ostatní jsou alespoň o něčem.) a s jednotlivými úmrtími i úbytek materiálu k vyprávění.
    Zazní pár básní, nicméně jejich začlenění vyznívá až prvoplánově. Chybí tomu sofistikovanější pojetí jako třeba v Luhrmannově Romeu + Julii.
    Poslední epizoda to už jen dorazila. Ve výsledku celek spíš takový odvar z proof of concept než cokoliv jiného.
    Pokud vás baví lekačky (spíš zbytečné než nosné), kvazinelineární vyprávění (ovšem bez většího překvapení) a nepotřebujete bulletproof logiku, tak klidně bodík dva navíc.
  15. Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně
    Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
    7
    Jednoznačně nejslabší Snyderův film, počítaje i soví strážce. I když nevím nakolik na něj lze nahlížet samostatně bez druhé části. A taky nakolik brát Rebel Moon jako film. Scény a dialogy první poloviny jsou tak neuvěřitelně kostrbaté a utahané, že se tomu pomalu nedá věřit. Mě pomohlo koukat na celek jako na oživlý komiks. Pak to začalo celé nějak zapadat. Dialogy byly najednou méně otravné a netradičně posazené zpomalovačky dostaly smysl.
    Bodík navíc, jelikož kvalitních výprávných sci-fi máme pořád málo.
    SW to bohužel nalinkovaly až moc sevřeně. Vzhledem k tomu jakého opěvování se dostává třeba kýblu na hlavě aspol. je trochu nefér jiné počiny nějak moc třískat. Wachovských Jupiterka by mohla vyprávět.
  16. Blue Beetle
    Blue Beetle (2023)
    6
    Jako bylo to zábavné, vtipné, místy i dojemné. Nicméně proč to vzniklo, jaký byl účel, bylo tam vůbec něco nového?
  17. Cyberpunk: Edgerunners
    Cyberpunk: Edgerunners (2022)
    7
    +2 body čistě za kyberpunk. Byl by +1 bod za ne cgi animaci, ale vaty ve formě statických, polostatických a powerrangerslike scén je tam prostě moc. "Nahota" je okatě explicitní, akční scény zbytečně přehnané. Vyprávění se neumí rozhodnout, jestli to má být temná kybeprunková desiluze nebo teenagerská vypalovačka. Logika naivní rpg kampaně tomu taky moc nepomáhá. Trochu škoda. Potenciál tam je. Nicméně libovolné S.A.C. stále vládne.
  18. Stranger Things
    Stranger Things (2016)
    10
    1. série 10+/10 - Yeap. Tohle nám tu chybělo. Kvalitní provázání jakési nostalgie a subženrového výletu. Dobrře obsazené, zahrané. Špica.

    2.-3. série 9/10 - Sic zdánlivě více téhož, ale pořád s nápadem a nějakým tím výletem tu či tam. Nějaká slabší scénaristická místa, ale budiž. Celek to ustojí pěkně.

    4. série 7/10 - Když pominu, že tak trochu znegovali dosavadní průběh, tak místy děravé, vyvatované, zbytečné vození diváka za ručičku, v podstatě mi je jedno co se s kým a jak stane. Hlavní záporák je dost o ničem. Napětí zmizelo. Ve chvíli odjezdu z Hawkinsu projekt neustál tíhu světa a celé se to sesypalo. Měl jsem místy dojem jak u Mandaloriana - "Co dalšího cool ještě bylo v osmdesátkách?" "Aha, tak tam tu scénu nějak propašujeme." Vztahy mezi postavami jsou už jak ze soap opery. Některé efekty byly hodně ubohé.
  19. Hotel Continental
    Hotel Continental (2023)
    9
    Mnohem zábavnější než JW (možná krom prvního JW). Nikam moc neulítli, klíše bylo právě tak akorát. Některé zvraty poněkud předvídatelné.
  20. Sisu
    Sisu (2022)
    5
    Bylo zajímavé sledovat, co a jak tvůrci chtěli sdělit, jen ani ti tvůrci si nebyli úplně jistí, co by to mělo být a jak to odvyprávět. Fajn vizuál a některé nápady, jen až moc zbytečných wtf momentů - jeden za všechny "mám několik nožů, ale proč bych je používal". Pokud jste viděli trailer, tak jste v podstatě viděli celý film. Jen to bylo o hoďku a půl kratší.
  21. John Wick: Kapitola 4
    John Wick: Kapitola 4 (2023)
    4
    Nechápal jsem na co celou dobu zírám. Přidalo se další nevrstvu mytologie a tuny ne vždy zvládnutých soubojových scén. Smutné je, že spousta detailů je fajn, jen ten celek je potterstmívání. Smutnější je, že jsem se u většiny akčních scen nudil a čekal, kdy už konečně skončí. Nejsmutnější je, že pokud někdo příjde se "zajímavým" nápadem, tak bude pětka. Naředit, protřepat nechat si zaplatit.
  22. Mortal Kombat
    Mortal Kombat (2021)
    4
    Bylo to takové slabounké. Určitě jsem fanda verze z roku 1995 (klidně i 1997 a i ten Klóďův Street Fighter se vydařil víc) a jakkoliv před čtvrtstoletím byl film (a efekty obzvláště) někde jinde, tak se to Andersonovi povedlo. Asana jsem ani nepoznal a Lambertovi se prostě nevyrovná. Tagawa jako Shang Tsung byl taky úplně jiný level. Obdobně aranžmá soubojů, vnitřní vývoj postav, pseudoděj a hlavně hudební podkres. Verze 2021 potěšila stvárněním Scorpia a fatality (jakkoliv byly zbytečným fanservisem jako celý Mandalorian). A na to zřejmě šla většina rozpočtu, zbytek byl až slaboduchý pastiš. Moc nevěřím, že pokračování může přinést něco dalšího.
  23. Carnival Row
    Carnival Row (2019)
    7
    Tož nebylo to špatné. První série dokonce i dobrá. Trefně dobraní herci, zajímavý svět, pěkné prolínání dějů, obstojné míchání žánrů. Pak přišel covid. Pak přišla druhá řada. Nakonec to nějak poskládali a zamašličkovali. Jen ta cesta byla útrpnější. Jak na to, že se jednalo a vtěsnání dvou či tří řad do jedné, bylo to krapejt rozvláčné a štědré na zpomalené (asi atmosferické?) záběry. Na druhou stranu hlavním vyprávěcím nástrojem jsou náznak a zkratka. Nahlížení některých zakoutí (třeba Leninova rádoby šachová partie) bylo hodně young adult naivní, schématické a úspěchané (nicméně není nějak takhle zromantizován Che?). Říct o části postav, že byly poněkud nekonzistentní, by si žádalo nějaký vtipný příměr rodem z Červeného trpaslíka (kondomy ve Vatikánu a tak). Časové osy jednotlivých linek se nepodařilo sladit - jedni si odžili pár dnů, jiní nejspíš taktéž, jen jim přes noc narostlo zhruba dvoutýdenní strniště (a pak už nerostlo), aby nějak dávalo smysl, že se ocitli někde úplně jinde, že? Některé záběry si mohli odpustit, aby si nekazili efektové skóre. Lehce hororovou atmosféru první řady nahradili přehršlí násilí a vnitřností. Polovina řady se nesla v duchu tahání z kloubouku více méně náhodných událostí proložených patosem a absurndními dialogy, což vedlo ke zvýšené únavě diváka a nutnosti mít chuť si to celé poskládat do něčeho ve smyslu děje. Potažmo je pak velkou záhadou, zda-li se dá říct, že tam byly dějové zvraty (záměr tam asi byl, jen se jim na několikrát zauzlila linka). Steampunk je fajn jen do chvíle, než gilotinu vyměníte za kyvadlovou břitvu. Škoda, no.
  24. Vzpomínky v barvě khaki (2016)
    3
    Velmi lyrický film. Veškeré podstatné informace jsou v podstatě shrnuty již v popisku obsahu. Opravdu. Zbytek je koláž různých (většinou podařených až vymazlených) záběrů s hudbou či monology v pozadí. Ačkoliv mám pochopení pro autorovo (u)trpení, jedná se pro mně jako nesyřana (a v podstatě i odpůrce koncepce národa) o velmi těžkopádnou a špatně stravitelnou záležitost. Být to o fous kratší a nebýt konstrukce některých linek tak okatá, tak dám nějaký ten bodík navíc.
  25. Wrestler
    Wrestler (2008)
    6
    Fajn nakouknutí do zákulisí, fajn sociální studie, fajn herci, fajn výkony. Jenže to je ale asi tak vše.
  26. Benedetta
    Benedetta (2021)
    7
    Jak na to, že to mělo přes dvě hodiny, tak to letělo strašně rychlou zkratkou. Nebyl čas se zastavit nad mystikou, vztahy ani vývojem postav. Odškrtneme položku a další.
  27. Staříci
    Staříci (2019)
    3
    Film si není jistý jestli má být komedií/parodií nebo dramatem, psychologickou studií postavy nebo sociologickou studií diváctva. Velká část scén (třeba návštěva soudu, nebo vůbec celý domov důchodců) vyznívá víc než nereálně, jiné (hledání psů) se jeví jako čistě pro nafouknutí stopáže. Konec filmu, některými označován za překvapivý, mi v dnešní době plné snah o názorové rozdělení přijde nešťastně návodná. Ve výsledku je jediným přínosem sonda ze života starých lidí a to je bohužel málo.
  28. Star Wars: Vzestup Skywalkera
    Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
    8
    Shiso-no-mujun Disney = tvorba pro děti? Čert ví. Soudě dle "argumentů" u negativních komentářů k SW9 [a pozitivních u Manda ;eD], je to asi spíš tvorba pro diváky, kteří udrží myšlenku a i pozornost. A hlavně nežijí jen v realitě poskládané z vlastních představ, ale dokážou vnímat (a potažmo příjmout) okolní svět. Pojďme k filmu. Děravé, stupidní, předvidátelné? Nikoliv. Příběh má strukturu a zapadá i do trilogie jako celku. Asi v něm nejsou razantní (podotýkám, že klíčové je v tomto sousloví to slovo "razantní" a ne "nejsou") dějové zvraty a překvapení (což může být i tím, že mám relativně čerstvě dokoukanou sérii Watchmen a mám tím navyšenou imunitu vůči scenáristickým otočkám), ale nerozhodných momentů, kdy si říkáte, na kterou stranu to režisér pošle, je tam celkem dost. Z kritických komentářu, lze vyvodit, že dotyční mají rudo před očima někdy od epizody 8 (Někteři už od sedmičky a část asi dokonce už od jedničky. Ewok hejtry nepočítám.) - většinu jimi uváděného špatného bych musel usilovně hledat a musel bych u toho přestat přemýšlet, aby jim šlo dát za pravdu. SPOILER? A ano, pak se můžeme hádat o milimetry jestli hrdinové dýchali ve vesmíru nebo ještě v atmosféře. A přitom zapomeneme, že SW nejsou hard sci-fi, ale pohádka. Neguje celou osmičku? Určitě na to lze takto nahlížet. Nicméně si myslím, že je to stejná hra, jakou zvolil Johnson v osmičce. Abrams bere nejstupidnější hejty diváků a hláškuje je filmem (to jsou ty momenty, kdy se něco ne jen naznačí, ale vysvětlí se to maximálně polopaticky) - takový hodně vydařený trolling. Určitě na to jde nahlížet i opačně. Osmičku (a v podstatě celou ságu) v důležitých nosných bodech doplňuje a dál vrství. Nekonzistentní v rámci trilogie? Jak už jsem psal, zapadá to pěkně. SPOILER? Pokud někomu už v prvním dílu nedošlo, že Snoke bude jen nějaká figurka, tak by měl koukat už jen na Mandaloriana [Ideálně čtvrtou epizodu. Pořád dokola. I když je pravda, že nejhorší herecký výkon podal až Cannavale v pětce.] Důstojné zakončení? Za mě rozhodně ano. Nicméně... Díky zakončení je teď možné cokoliv. Klidně další Skywalkerovské trilogie. A otázkou zůstává, jak je to s rovnováhou síly. Vycházení vstříc divákovi? Tomu pojmu moc nerozumím. Divák jde do kina, aby něco viděl, ne? Kdyby to Abrams natočil jako Edwards Godzillu, tak by se neprskalo? Nevyznamné plus za to, že se jedná o první "díl", kde mě C-3PO vyslovně nesral. Významne plus za to, že Rey nemá podpatky. Po druhé seanci (menší plátno, horší zvuk, ale bez dabingu) musím ještě bodík přidat. Po třetím zhlédnutí pořád dobré a lepší. Do světa se vydal "původní" Trevorrowův scénář a začíná se ozývat plesání. A ve výsledku se plesá nad stejnými momenty, které se v uskutečněném scenáři napadá. "Disney" slíbil uzavření ságy (pochopil, že téma Skywalkerů je více méně mrtvé), což Trevorrow nebyl schopen nabídnout - napsal jen ukončení nové trilogie. Ano i tak zůstala vrátka trochu pootevřená... Je třeba dojit, že? A nebude to tím, že diváci podojit chtějí?