Marcos22
Komentáře

  • 60%
    0
    0
    5. 12. 2022

    Ruby záchranářka je milým rodinným filmem, inspirovaným na motivy skutečných událostí, ve kterém se hlavní hrdina snímku, policista Daniel, snaží stát policejním psovodem a získat německého ovčáka z České republiky za 10.000 dolarů. Na to však nemá finanční prostředky, a tak jej osud svede s problematickou roční border kolií z útulku jménem Ruby. Tím však jejich vzájemné dobrodružství dostat se do útvaru policejních psovodů K9 teprve začíná. Velmi hezký a inspirativní příběh, v němž se nečekaně prolnou osudy všech ústředních protagonistů. Snímek o snu stát se lidským superhrdinou se psími superschopnostmi. Láskyplný prožitek z celého filmu umocňuje závěrečná píseň Hero od Grace Gaustad a „nepovedené“ záběry z natáčení během titulků. Silné tři hvězdy a velké doporučení všem zvířecím milovníkům. (17.03.2022)

  • 60%
    0
    0
    5. 12. 2022
    Kapky (2022)

    Kapky jsou zdařile natočenou komorní konverzační žánrovkou o jedné nepovedené loupeži, v níž se manželský pár objeví ve svém luxusním odlehlém letovisku přesně v době, kdy je zloděj na odchodu. S ohledem na svůj neurovnaný vztah přichází manželé jak na zavolanou. Kapky přináší komicky absurdní zápletku, ve které herecky dominují všichni tři hlavní aktéři snímku, Jason Segel v roli zloděje a duo Lily Collins – Jesse Plemons v roli manželského páru. Režisér Charlie McDowell nám servíruje filmovou emocionální nálož plnou lží, přetvářky, sebeklamu, sobeckosti, povrchnosti, nadřazenosti, odporu a pomsty, která vygraduje velkolepým finále, v němž si divák uvědomí, že nic není tak, jak se na první pohled zdálo. Tři hvězdy za myšlenkový přesah filmu a jeho minimalistické vyznění. (19.3.2022)

  • 95%
    0
    0
    5. 12. 2022

    Nádherný srdceryvný příběh o plynutí času, který diváka rozpláče tou nejupřímnější, nejlidštější a nejniternější formou vyprávění, a zanechá v něm ohromnou stopu až do konce jeho života. Film, pojednávající o kráse a krutosti lidského života, plný nekonečné lásky, lidské pokory, vnitřní síly, inspirace bojovat s nepřízní osudu, a nikdy se nevzdat. To je ve stručnosti snímek Odkvétání, jenž si právě uzmul kus mého srdce a slz. Velké doporučení všem romanticky smýšlejícím duším s dostatečnou zásobou kapesníčků. (24.03.2022)

  • 60%
    0
    0
    5. 12. 2022

    Princezna zakletá v čase 2 se snaží být velkolepou akční fantasy pohádkou, která však trpí monotónními dialogy, nenápaditými akčními scénami, jež jsou od sebe takřka nerozlišitelné a v první třetině snímku též zdlouhavými táhlými záběry, které na diváka působí značně otravně a nudně. S tím přímo souvisí i neobhajitelně dlouhá stopáž snímku. Filmu tak chybí tolik potřebné tempo, řada scén je zde vyloženě zbytečných a zkrácení o 20 – 30 minut by Princezně pouze prospělo, a to například snížením počtu „vložených“ scén na odlehčenou dua Písařík – Ouvín. Vyjma zmíněných neduhů se najdou i pozitiva. Na Princezně zakleté v čase 2 si nejvíce přijdou na své historici a milovníci českých hradů a zámků, vidět zde tak můžeme zámek Sobotín a hrady Točník, Bouzov, Hukvaldy, Helfštýn či Pernštejn. Záběry na krajinu zde vhodně doplňují dronem zabírané norské scenérie. Za velmi vydařený lze označit taktéž casting dvojky, v němž exceluje Ján Jackuliak v roli Pána run (obdoba Thanose z Avengers) a nádherná Eliška Křenková v roli Amélie. Této dvojici velmi dobře sekunduje trio Kotek – Písařík – Ouvín. Nelze opomenout ani CGI efekty, které v tuzemské tvorbě patří k vůbec tomu nejlepšímu, co může divák vidět. Suma sumárum. Z Princezny zakleté v čase 2 je bohužel cítit ukvapenost při postprodukci, jako by tvůrci chtěli film za každou cenu stihnout nasadit do kin před Vánocemi. To se odráží na nedotaženém střihu Matěje Jankovského a chybné synchronizaci dialogů postav se zvukem (v úvodu snímku nesedí texty s otevíráním úst herců). Ačkoli dvojka nedosahuje kvalit prvního dílu, mohu ji vřele celým svým srdcem doporučit úplně všem. Hercům i filmovému štábu se podařilo na plátno přenést tu obrovskou lásku a nadšení k projektu samotnému, a to je mnohdy víc než technická vybroušenost. Dávám šedesát procent. (8.11.2022, Startovač projekce)

  • 20%
    0
    0
    5. 12. 2022
    Grand Prix (2022)

    Jan Prušinovský si splnil sen a natočil mužskou verzi Babovřesek, a zároveň jeden z nejzbytečnějších počinů české kinematografie, ve které si bere na paškál narkomany, pejskaře a boubelky. Pokud spadáte do jedné z těchto tří skupin či hůře do všech tří, vyhněte se Grand Prix obloukem. Zakládání humoru na zesměšňování řady skupin obyvatel patří k té nejpovrchnější formě zábavy. Ta možná platila u režisérova předchozího počinu z fotbalového prostředí, zde však působí přespříliš uměle a absurdně. Pakliže jako autor servírujete divákovi film tím způsobem, že v něm vytváříte nedůvěru vůči každé jedné scéně, pak ani on nebude důvěřovat vašemu filmu. Grand Prix se doporučuji vyhnout zejména motoristickým fandům, protože vyjma samotného názvu nemá snímek s tímto sportem nic společného. Třešničku na téhle nevydařené taškařici dodalo značně ukvapené zakončení, které na mě působilo asi stejným dojmem, jako když si člověk náhle uvědomí, že přežvykuje třicet minut stále stejnou žvejku bez chuti, a v ten moment ji vyflusne. Na vyhazování pejsků z jedoucího auta taktéž nic zábavného nevidím. Dvacet procent dávám za herecké výkony tria Dyková - Donutil - Ferro. Pokud máte v oblibě road movie žánr, doporučuji z tuzemské tvorby sáhnout po Pusinkách Karin Babinské. (17.11.2022, Kinobox projekce)

  • 40%
    0
    0
    7. 11. 2022

    Adam Berg jde ve šlépějích dánského režiséra Petera Flintha a se zhruba čtrnáctidenním rozestupem od snímku Proti ledu nám servíruje identicky strohý a jednotvárný příběh, ve kterém je skupina ústředních postav, v tomto případě vojáků, vystavena krutému a nehostinnému zasněženému prostředí. Jejich cílem je dopravit na bruslích, přes zamrzlé souostroví, dva kanystry do výzkumné laboratoře, které zcela zvrátí vývoj války. Vyjma absurdního faktu, že pouze šest švédských vojáků umí bruslit, chybí Černému krabu jakékoli budování napětí. Příběh plyne poměrně nudně a nezajímavě, ve stylu přesunu postav z bodu A do bodu B, tam se propadne led, následovaný přesunem z bodu B do bodu C, tam napadnou vojáky nepřátelé, poté dojde k přesunu z bodu C do bodu D, tam se objeví neznámá loď. Ano, takto je zpravidla napsán základní návrh scénáře, který je následně dále rozvětvován. Zde však k žádnému rozvětvení nedochází a celá příběhová struktura působí ohromně lacině. V porovnání se snímkem Proti ledu nabízí alespoň dva myšlenkové přesahy. První z nich je ten, že motivovaný člověk je výkonnější a více se soustředí na dosažení určitého cíle. Druhý je poté ten, že mateřská láska je natolik silná, že matka pro své dítě udělá cokoli. Z tohoto důvodu se u Bergova snímku přikláním ke 40% hodnocení. Ale opakovat zcela jistě již nikdy nebudu. (20.03.2022)

    • předání osvěty o motivaci a mateřské lásce
    • zdlouhavě nudný příběh
    • jednotvárnost
    • scénář
  • 100%
    0
    0
    7. 11. 2022
    Deep Water (2022)

    Deep Water je precizně zrežírovanou thrillerovou podívanou věhlasného Adriana Lyna, který je znám zakomponováním smyslných scén do svých filmů, a jeho nejnovější počin není výjimkou. R-kový rating u svých snímků nezneužívá, scény nejsou urážlivé, mají své opodstatnění, a proto je jeho tvorba velmi charakteristická. V Deep Water se mu podařilo vynikajícím způsobem zdůraznit veškeré důležité behaviorální pohnutky postav a vše nedůležité, nemající vliv na hlavní myšlenku díla, upozadil. V tomto ohledu je Deep Water jednoznačně tím nejuvědomělejším a nejdospělejším Lynovým filmem. Své postavy zde dokázal vykreslit detailně naprosto brilantně, a divák si může být jistý tím, že každé jedno mrknutí zde má své opodstatnění. Snímek mě uhranul svojí neskutečnou přirozeností, a podařilo se mu se vší přesností vystihnout problematiku symptomatologie ADHD v partnerském vztahu. Vše vygraduje velmi niterným rodinným závěrem se sebeuvědoměním jedné z postav. Zakončení časovou smyčkou už je jen třešničkou na jinak vynikajícím dortu. Jedno z nejpříjemnějších překvapení posledních let, těch opakování tady bude několik. 100 %. (23.03.2022)

    • perfektní vykreslení postav
    • každý záběr filmu má význam
    • prvotřídní thrillerová podívaná
    • nic
  • 40%
    0
    0
    7. 11. 2022

    Ztracené město je romantickou dobrodružně laděnou taškařicí ve stylu legendární Zemeckisovi Honby za diamantem. Vlastně na mě Ztracené město působí jako takový sequel po čtyřiceti letech. Bohužel se za tyto čtyři dekády posunul humor ze sofistikované roviny na velmi povrchní úroveň. A pokud je nejvtipnější scénou ta, kde se pijavice přisají na Channingovo vysvalené tělo a Sandra po nápravě jimi způsobených škod pronese hlášku „Vše je v pořádku, Tvůj srdnatý náčelník tam visí sám“, pak je na filmu skutečně něco v nepořádku. Vedle zmíněné Honby připomíná Ztracené město svým humorem nejvíce Stillerovu Tropickou bouři. Nezapomenutelnou postavu šoumena Lese Grossmana v podání Toma Cruise, známého svými neotřelými tanečními kreacemi, zde nahrazuje Brad Pitt postavou jménem Jack Trainer. A pokud Vám něco měsíc po projekci zůstane ze Ztraceného města v hlavě, tak je to vyjma zadnice Channinga a přísloví „nesuď knihu podle obalu“ onen štěk Brada. Jako nenásilná jednorázovka na jemné protažení rtů funguje Ztracené město dobře, nic víc však od něj nečekejte. Nejvydařenějším elementem snímku tak byl bezesporu casting, Sandra Bullock má i ve svých 57 letech pořádnej drajv, sex-appeal a role krásné intelektuálky Loretty jí zde perfektně sedne. Channing Tatum v roli Alana, jakožto ťulpase s dokonalým tělem, působí také velmi přirozeně. Brad Pitt si svoji roličku náležitě užívá a krade si film tak trochu pro sebe. No a Daniel Radcliffe v roli hlavního záporáka Abigaila do celého ztřeštěného konceptu zapadá poměrně přesně. Smyslem jeho přítomnosti je, aby se ho divák nebál a nic mu nevěřil, což splňuje dokonale. Suma sumárum, 40 %, vždy raději upřednostním výše zmíněnou Honbu za diamantem či Tropickou bouři. (25.03.2022)

    • herecké obsazení
    • scénář
    • málo zábavných scén a hlášek
    • pocit céčkového filmu
  • 100%
    0
    0
    7. 11. 2022
    Seveřan (2022)

    Eggersův "revenge" majstrštyk, ve kterém se film stává uměním ve své nejčistší a nejryzejší podobě. Robert Eggers se nechal po vizuální stránce inspirovat Aronofskyho Noem, přidal na syrovosti prvky ze seriálové Hry o trůny a vytvořil jeden z nejosobitěji natočených opusů, na motivy severské legendy o jutském princi Amlethovi, v dějinách kinematografie. To vše zabalil do nádherných nehostinných irských scenérií, věrně nahrazujících Island, a prvotřídní vizuální vjem podpořil podmanivým ikonickým severským folkovým soundtrackem s titulní písní Yggdrasill od dvojice Robin Carolan & Sebastian Gainsborough. Výjimečné dílo zasluhující výjimečné hodnocení. 100 % (13.04.2022)

    • osobitě natočený opus
    • irské scenérie
    • hudební podkres
    • syrovost
    • nic
  • 80%
    0
    0
    7. 11. 2022

    Špičková akční podívaná ve stylu třetího Johna Wicka. Jedna originálnější bojová scéna střídá druhou, drahná část snímku se odehrává v Praze a hláškuje se tu jedna báseň. Co chtít víc? Charismatického hrdinu, kvalitní záporáky a dobře vykreslené motivace postav? Tak přesně to u The Gray Mana nechybí. Dvojice Ana de Armas – Billy Bob Thornton tomuhle dobře upečenému dortíku dodává pomyslnou třešničku na vrch. Po šestadvaceti letech od prvního Mission: Impossible, dvaceti letech od Agenta bez minulosti a xXx dostáváme další pořádnou akční řežbu, kde hrají prim ulice matičky měst, alternující mj. Berlín či Vídeň. Jak hrdě si tuzemský divák při sledování snímku připadá, takový pocit by chtěl každý z nás zažívat opakovaně. Netflix to dokázal! Volba, která padla na duo Russoovců se vydařila. V letadlové scéně ukázali, jak skvostně by pod jejich taktovkou vypadalo letošní Uncharted. Akční flák roku a velká hrdost. Tak snad to pro nás byl od Netflixu „jen další čtvrtek“ ;). P.S. Naprosto odpálenej z toho, kolik ty naše tramvaje vydrží =D. 80 % a těším se na pokračování.

  • 100%
    0
    0
    10. 10. 2022
    Small World (2021)

    Pekelná polská podívaná, která má spád a s emocemi diváka zatočí víckrát než kdejaká centrifuga na pražském Výstavišti. Patryk Vega přináší velmi syrový vhled do problematiky pedofilie a úzce se dotýká témat obchodování s dětmi, satanismu a korupce. Příběh je podávaný velmi dynamicky, s notnou dávkou napětí, nejsou zde hluchá místa, a dvouhodinová stopáž tak uteče divákovi jako voda. Tou největší zbraní Small Worldu je však fantastické vykreslení postav. U žádného jiného snímku jsem se nesetkal s tak velkým množstvím záporáků, které bych jako divák ze srdce nenáviděl, bez toho aniž by vedli jakýkoli dialog. Režisér Vega s kameramanem Modrzejewskim přenáší emoce na diváka prostřednictvím výtečné práce kamery a střihu, které podtrhuje neméně kvalitní hudební podkres Targosze. Českému divákovi bude film nejvíce evokovat kombinaci nejlepšího českého seriálu, Pustina a nejlepšího českého dokumentu, V síti. Small World je pro mě společně se Seveřanem a Top Gunem největším filmovým zážitkem roku 2022 a v TOP 10 za letošní rok si najde své právoplatné místo. Small World lze zároveň směle zařadit mezi TOP 3 nejlepší dramatické čistě polské filmy všech dob, hned vedle Volyně a 25 let neviny. Poláci zkrátka a dobře dramata umí. Plná palba a jedno velké doporučení všem! TOP10! (01.08.2022 + překlad CZ titulků)

    • Tempo snímku
    • Téma
    • Síla a konečné vyznění
    • Bez hluchého místa
    • Syrovost
    • Nic
  • 100%
    1
    0
    22. 9. 2022
    BANGER. (2022)

    Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci. 100% (13.09.2022, Kinobox projekce)

    • Originalita
    • Výkon herecké dvojice Mišík - Bendig
    • Styl kamery
    • Hudební složka filmu
    • Několik nedotažených příběhových linek
  • 60%
    0
    0
    22. 9. 2022

    Vstupenka do ráje je letní nenáročná "feel-good" romantická jednohubka, ve které hrají prim nádherné scenérie Bali a neustále se špičkující ústřední dvojice Julia Roberts - George Clooney. Film otevírá řadu rodičovských témat, od základních komunikačních chyb mezi rodičem a dítětem či samotnými rodiči, až po rodičovskou toxicitu, kdy se rodič snaží prostřednictvím dítěte realizovat své vlastní uskutečněné i neuskutečněné životní plány a ambice. Poměr vážně pojatých a zábavných scén je velmi dobře vyvážený, a snímek Vám bude nejvíce připomínat předchozí snímek Ola Parkera, Mamma Mia! Here We Go Again, jen s tím rozdílem, že se tu zaplať pánbůh nezpívá, Cher odpustí. "Letovisku" v ráji uděluji poctivých šedesát procent, a pokud dám někdy v budoucnu opáčko, tak především kvůli Arak "beer" pong scéně, která nemá chybu!

  • 80%
    0
    0
    14. 9. 2022
    Men (2022)

    Garlandův dosud nejartovější počin, ve kterém velmi podrobně líčí změť myšlenek a emocí ženy, jejíhož muže postihla obrovská tragédie. Pocity viny z tragické události ji pronásledují i ve snovém světě, ze kterého není úniku. Divák se tak záhy s vlastním křeslem ocitá uvnitř hlavy hlavní protagonistky, kde s přibývajícími minutami graduje katarze v rámci psychoanalytické léčby. Ta je prezentována silně surrealistickou formou, která není na sledování příjemná. To činí ze snímku Men jeden z nejsilnějších a nejnezapomenutelnějších kinozážitků roku 2022. Divácky přijatelnější a mému srdci bližší jsou s obdobným tématem pracující Fordova Noční zvířata, která mohu vřele doporučit všem, kterým se snímek líbil. Garlandův Men ode mě dostává poctivou osmdesátku.

  • 70%
    0
    1
    14. 9. 2022

    V nejnovější verzi Predátora zavádí režisér Dan Trachtenberg diváka do roku 1719, ve kterém se mladá indiánka Naru snaží prosadit mezi mužské soukmenovce a vydat se na svoji první kühtaamia, velký lov, při kterém lovec loví něco, co loví jeho samotného. Predátor: Kořist je velmi vydařenou poctou původních dvou dílů, jehož největší předností je zasazení do divácky zcela neprobádané atraktivní oblasti plné nádherných scenérii, kam nás vzal naposledy v roce 2015 Alejandro González Iñárritu ve svém Revenantovi. Druhým významným plusem je volba dvou hlavních představitelů Amber Midthunder (Naru) – Dakota Beavers (Taabu), kteří podávají vynikající herecký výkon a především pro Dakotu je jeho filmová prvotina vstupenkou do velkého světa Hollywoodu. Samotný příběh poté silně pokulhává absencí gradace budování atmosféry a napětí, akce se prostě naráz zrodí a je to velká škoda, protože prostředí lesů k vystavění pořádně hutné atmosféry přímo vybízí, což se takřka podařilo u scény s pumou. Druhým velkým přešlapem je neustále mizející a objevující se pes jménem Saari, který v celém snímku postrádá význam a je tam spíš pro potěšení pejskařů. Mezi ty se však řadím, a jeho přítomnost mě ve snímku spíše obtěžovala. Film se snaží uzavřít jakýsi pomyslný kruh s Predátorem a Predátorem 2, z nichž lehce vykrádá některé legendární scény a používá identické předměty. Jednou z nich je i křesadlová pistole Raphael Adolini 1715, představující trofej za dobrý lov. Suma sumárum, Predátor: Kořist je velmi osobitou predátoří podívanou s výborně zahranými dvěma ústředními rolemi, která po vizuální stránce dokáže předčít i první dva snímky z tohoto univerza, ale po stránce budování samotné atmosféry a napětí silně pokulhává, což značně snímek sráží dolů. Výsledný dojem taktéž sráží teleportující se pes. (05.08.2022)

    • nádherné scenérie
    • herecké výkony
    • příběh
    • teleportující se pes
  • 20%
    0
    0
    28. 4. 2021

    Smash and Grab je i přes svoje významné poselství o svobodě, o přátelství na život a na smrt a o lidském kontaktu, tím nejslabším pixarovským kraťasem vůbec. Nejenže nemá pohlídaný scénář, viz např. v čase 2:07-2:12 znenadání mizející zářící kameny, ale ani potřebné zdůvodnění, jak roboti dospěli k lidskosti, a jak se v nich vzal chybějící pocit kontaktu a svobody, když kutání bylo jejich celoživotní náplní. Za mě hezká myšlenka, ale špatné převedení do výsledné podoby. Jedna hvězda.

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Poslední aktivita