Sheldon
Komentáře

prvni predchozi 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 dalsi posledni
  • 70%
    0
    0
    3. 4. 2020

    Oproti nadupané Moorově jedničce má Muž se zlatou zbraní pomalejší tempo, výborného padoucha v podání ohromného chlapiska Christophera Lee. Jinak ale opět solidní Bond, který má uzavřený příběh a takové Bondovky mám nejradši. Skvělá hudba, atmosféra i akce.

  • 75%
    0
    0
    3. 4. 2020

    První Bondovka s Rogerem Moorem se mi líbila. Je tedy pravda, že námět mě příliš neoslovil, ale fascinuje mě ten styl vyprávění, který se tvůrcům daří držet. Ve filmu je celá řada hodně povedených scén, na Bonda až nečekaně horrorových a přitom tam nechybí humor. Moore také naprosto přesně pochopil v jakém druhu filmu hraje. Zábava i po letech.

  • 85%
    0
    0
    3. 4. 2020

    Tento film mi dlouho unikal, ačkoli jsem v minulosti narazil na několik citovaných sekvencí - zejména tu nesnesitelnou s výplachem mozku. POhled společnosti Parallax má hodně strhující úvod a pak se hodnocení bude u mnohého odvíjet od toho, zda mu je sympatický Warren Beatty nebo ne. Beatty je poněkud méně vyzpytatelný a uchopitelný, než třeba Redford nebo McQueen, je v něm skrytá agresivita a není to rozhodně milý pán od vedle. Film hýří zajímavými nápady a Pakula ho natočil velice solidně.

  • 85%
    0
    0
    3. 4. 2020
    Gentlemani (2020)

    O filmu Gentlemani se od začátku mluvilo jako o návratu Guye Ritchieho k jeho drsným začátkům. Jenže to není vůbec pravda. Gentlemani ani trochu nepřipomínají ani Sbal prachy a vypadni a už vůbec ne Snitch. Je to obrazově vycizelovaný a stylový film s výborně vybraným castingem. Všem to pořádně sluší, pronáší dobré hlášky a od začátku do konce nemáte šanci se nudit.

  • 80%
    0
    0
    31. 3. 2020
    Kursk (2018)

    Film napsal scenárista Robert Rodat, autor scénáře k válečnému velkofilmu Zachraňte vojína Ryana. Zde je možná dobré připomenout, že Ryan není jen strhující úvodní půlhodinka na vylodění na Omaha Beach. Rodat si rozhodně splnil domácí úkoly a film zaujme podle mého názoru velice věrohodným vylíčením prostředí. Vzhledem k tomu, že je to Americký scenárista, píše filmy přeci jen jinak, než jak píší Evropané. I z toho důvodu se může zdát, že postavy jen načrtnul, ale rozhodně bych mu nevyčítal, že pracuje s archetypy.Je to každopádně film zdařilý a kvalitní, který je napínavý až do svého konce, jenž většina z nás zná z médií.

  • 85%
    0
    0
    30. 3. 2020
    Stopař (1986)

    Stopař je skutečně perfektně natočeným filmem, na kterém se sešla řada talentovaných filmařů. Není to typicky žánrový thriller nebo film o sériovém vrahovi. Schválně se podívejte sami a zkuste si položit otázku po jeho zhlédnutí. Pokud by Jim měl možnost na začátku filmu nezastavit s tím co ví na konci filmu, myslíte že by napodruhé ujel?

  • 85%
    0
    0
    30. 3. 2020

    Mě osobně na filmu vadí nadužívání transfokátorů, které bylo v sedmdesátých letech moderní ve filmovém vyprávění, ale ukázalo se jako slepá kolej a od osmdesátých let do současnosti se prakticky vůbec nepoužívá. To ale nikterak neubírá filmu na výpovědi a formální dokonalosti v jiných aspektech. Viscontiho filmy nejsou jednoduché pro diváky, stejně jako jistě nebyly jednoduché pro svého tvůrce. Dnes je tento snímek považovaný za respektovanou filmovou klasiku a dočkal se obnovené premiéry a kritického potvrzení na MFF v Benátkách v roce 2018.

  • 85%
    0
    0
    28. 3. 2020

    Vrah mezi námi (M) je film z roku 1931 a je to zřejmě jeden z prvních filmů o sériových vrazích. Režisér Fritz Lang natočil tento snímek s Peterem Lorrem, tedy hercem z našeho československého prostoru. Hans Beckert (Peter Lorre) je vrah dětí a v patách mu je jak policie, tak místní podsvětí. Klíčem celého vyprávění je pak dvojí zúčtování, oficiální spravedlnosti a mafiánských bossů. Hrůzný film v žánru přináší i prvek vznášejícího balónku, který dnes už znají snad opravdu všichni.

  • 100%
    0
    0
    28. 3. 2020

    Sternberg byl génius ve svícení. Povedlo se mu skvěle zachytit prostředí maloměsta a hlavně dnes oceníme atmosféru dnes již neexistujícího předválečného Německa. Fantastické jsou ovšem pěvecká vystoupení Marlene Dietrich. O jejím nepochybném talentu svědčí skutečnost, že po skončení filmové kariéry byla nejlépe vydělávající zpěvačkou v Las Vegas, kde zpívala několik sezón písně právě z tohoto filmu. Modrý anděl je jako povinná četba v literatuře, povinné pokoukání pro filmového fanouška. Možná budete překvapeni, že i po bezmála 90 letech sledujete stále film, který je silný ve své výpovědi, pobaví i šokuje. Je to zkrátka velký film.

  • 100%
    0
    0
    28. 3. 2020
    Metropolis (1927)

    Metropolis je město rozdělené do dvou částí. V podzemí pracují dělníci na vyšší třídu boháčů, které vládne Fredersen. Jeho syn Freder se zamiluje do dělnické dívky Marie a rozejde se proto se svým otcem. Fredersen nechce podcenit vliv Marie na dělníky a proto nechá šíleného vědce sestrojit robota, který je Marii navlas podobný. Falešná Marie vyzývá dělníky k ničení strojů, což přeroste v obrovskou rebelii. Film končí smírem, že se obě strany potřebují. Nejdražší německý film ve své době pokryl 7 milionové náklady jen z malé části a kritika byla neúprosná. Dnes je však jasné, že tento silně expresivně formalistický snímek má pevnou pozici v dějinách filmu. Ve filmu jsou výtvarně vytříbené scény a skvělé dekorace. Absolutně nejslavnějšími ingrediencemi tohoto filmu je futuristická architektura utopického velkoměsta, která inspirovala tvůrce Blade Runnera a pochopitelně slavná scéna oživení robota. Metropolis byl oblíbeným filmem Adolfa Hitlera, což není směrodatné, ale můj oblíbený film je to také.

  • 85%
    0
    0
    28. 3. 2020

    Kabinet doktora Caligariho je expresionistickým filmem, a to po všech stránkách. Výtvarnou složku měli na starosti členové avantgardní skupiny Sturm: Hermann Warm, Walter Röhring a Walter Reimann. Ti nahradili do té doby samozřejmý vnější realismus filmového prostředí, ačkoli vznikal v ateliérech, působivou výtvarnou vizí, malovanými kulisami s domy a interiéry bez respektování perspektivy.
    Kabinet doktora Caligariho se stal vzorem pro řadu filmů klasické zlaté éry Universalu a pokud budete v Berlíně zajděte do Filmmusea, kde je mu věnován velký prostor v expozici.

  • 80%
    0
    0
    27. 3. 2020

    Bezesporu solidní film se soustředěným a živelným Al Pacinem, který je díky svému tvůrci řádně emancipovaný a společensky angažovaný. Přesto se kajícně přiznám, že to na mě bylo místy až moc, i když za ty roky Jewisonovu tvorbu určitě chápu. Herci jsou bezvadní, zvraty jsou nečekané a atmosféra by se dala krájet.

  • 50%
    0
    0
    27. 3. 2020

    Ojoj, tak tenhle dokument se moc nepovedl. Jaroslav Kučera byl vynikající kameraman a skutečně jsem se na tento film těšil. Jenže. Dokument, jehož základem jsou mluvící hlavy má nějaké náležitosti a měl by se držet jasně daného scénáře. To se ale skutečně nepovedlo. Spolupracovníci Jaroslava Kučery mluví zmatečně a některé věty ve mě vyvolávaly úžas v tom nejhorším slova smyslu:,,No já nevím jak to točil, můžu se jen domnívat." ,,Von to točil asi takhle, ale jestli to tak bylo, to nevím." ,,Tahle scéna vypadá vážně skvěle, ale nevím, jestli to vlastně točil Kučera." Film obsahuje spoustu kameramanského slangu, který se tvůrci ani nepokusili objasnit. Nikdo se ani na chvíli nesnaží udělat film záživným. Nejlepší na filmu jsou záběry z filmů natočených Jaroslavem Kučerou. Akademická nuda. Doufám, že se Jaroslav Kučera dočká důstojnějšího medailonu.

  • 70%
    0
    0
    26. 3. 2020

    Jak natočit permanentně vystresovanou mladou ženu? Zkombinovat scénáře k filmům Noci s nepřítelem, Muž bez stínu a mixnout minimalistickým režijním stylem Johna Carpentera, kterému by měl Jason Blum platit doživotně rentu. Obecně platí, že pokud tvůrci pracují s limitovaným rozpočtem, tak by se měli dopustit něčeho originálního. Tady se mohlo tak krásně operovat s tím, že ona je magor a přijít s nějakou údernou pointou, jenže je z toho zase jen rádoby korektní thriller. Pokud by se z tohoto filmu vystřihlo 40 minut výplně, zejména scén typu - Vím, že to udělal Adrien, tak by se to podstatně zrychlilo a bylo by to záživnější. Mimochodem ta věta ve filmu zazní snad 60 krát. Jinak naprosto klasické béčko, kde by se měl střihač přiznat, že úplně nevěděl co dělá.

  • 40%
    0
    0
    24. 3. 2020
    Zrádci (2019)

    První díl sliboval mnohé, ale pak už to šlo z kopce. Příjemně překvapil Cyril Dobrý, jenže čím vlastně. Děj je zmatečný, chování postav nevěrohodné a nesmyslné. Vztahy mezi postavami jsou pro mě nepochopitelné. Policisté v seriálu jsou vylíčeni jako hlupáci, zkorumpovaní neschopové nebo frčkaři. Druhý díl jsem už nedokoukal kvůli scéně večeře mezi Novotným a Krobotovou, kterou jsem viděl už stokrát v jiných dílech a lépe. Třetí díl mě utvrdil, že končím. Promarněná šance. Jinak jsem si jist, že synopse v úvodu rozhodně není děj tohoto seriálu.

  • 80%
    0
    0
    24. 3. 2020
    Řezník (1970)

    Američané tento film milují a srovnávají ho s Hitchcockem. Francouzi byli vždy elegantními mistry psychologické drobnokresby a mají pevnou tradici ve vztahových filmech o dvojici. Chabrol si tu dvojici vybral hodně netypicky a provází nás s ní bez ustání po celou dobu filmu. Ačkoli nám jsou od začátku sympatičtí, je hned vidět, že to nejsou obvyklí filmoví hrdinové a ten pocit už zhruba od desáté minuty stále více narůstá. Vynikající atmosféra, skvělí herci a mistrovská režie, která místy připomíná téměř policejní rekonstrukci. Vsadím se ale, že takové sousedy byste mít tedy nechtěli. PS: Jde to i bez krve.

  • 85%
    0
    0
    15. 3. 2020

    Tanec s vlky je záměrně velmi sentimentální film. Je to film, který divákovi představuje dobu rané Ameriky, s panenskou přírodou a původním obyvatelstvem s naléhavou ekologickou a morální stopou. Je pochopitelně zásadní, že Kevin Costner film natáčel jako nezkušený filmař a byl spíše idealista, než že by to měl celé pevně v rukou. První verze filmu tak měla přes 5 hodin a ta oskarová má 3 hodiny. Režisérský sestřih má kolem čtyř hodin, ale ocení jí zejména divačky, v přidané hodině je zejména romantický vztah mezi Dunbarem a Zaťatou pěstí.

  • 70%
    0
    1
    13. 3. 2020

    Jak může distributor poškodit malý indie film? Dá mu český název! V originále Booksmart se dá přeložit všelijak, čeština je bohatý jazyk, ale tohle si tento film nezasloužil. Booksmart je nízkorozpočtový filmeček, který je dívčí variací na dvě dospívající dívky, které v předvečer maturitního plesu zjistí, že se tak dlouho soustředily na studium ve snaze jít na dobrou univerzitu, že zapomněli žít. Rozhodnou se to napravit a zažijí ztřeštěnou noc. Film je to akční, svižný, s řadou ztřeštěných nápadů, ale nikdy nesklouzne k fekálnímu humoru ála Prci, Prci, Prcičky a místy příjemně překvapí zajímavým nápadem, třeba ve scéně kdy se hrdinky po požití drog promění v panenky.

  • 100%
    0
    0
    11. 3. 2020

    Jedno z největších překvapení ročníku 2010 na MFF v Karlových Varech bylo pro mě zhlédnutí tohoto krásného filmu, kterého řadím mezi ty vůbec nejlepší, které kdy vznikly o natáčení filmů. Craig McCall je sympatický skotský producent a režisér a s Jackem Cardiffem sdílel kancelář. Během pauz mu tento kameraman vyprávěl veselé příhody o Marlene Dietrich, která vždy věděla, jak se má nasvítit, o Humprey Bogartovi, který chtěl vždy snímat vrásky, protože mu daly tolik práce je vytvořit, o Kirku Douglasovi, který chtěl všechny scény točit sám a bez kaskadérů a mnohých dalších. Výsledkem je neuvěřitelně vizuálně hravý dokument, který je informačně vyčerpávající a zároveň moc hezky natočený. Dočkáte se v něm osobní zpovědi o filmařském talentu, neřku-li zázraku. Film absentuje osobní rovinu sledované osobnosti, tedy jeho rodinný život, zaměřuje se pouze na práci a na kreativitu.

  • 75%
    0
    0
    11. 3. 2020

    Je třeba říct, že se nejedná o žádný filozoficko, sociálně-kritický audiovizuální traktát, ale o povídání filmařů nad tématy filmů, zákulisí jejich vzniku a osobních preferencí. Pro studenty filmové vědy je to tedy poněkud zbytečných 6 hodin, ale pro filmové fanoušky to rozhodně ztráta času není.

  • 85%
    0
    0
    10. 3. 2020

    Richard Jewell je film, který tepe nešvary. Je to film o předsudcích, nesnášenlivosti, emancipovanosti a o tom, jak strašně málo stačí, aby se nic z pokročilejšího děje tohoto filmu nestalo. Richard Jewell má v prvé řadě fantastický scénář! Takhle dokonale strukturované vyprávění by se mělo v tomto žánru tesat a zde je krásně vidět, jak je naprosto jedno, kdo je ten rok nominovaný na Oskara. Všichni herci v tomto filmu jsou obsazeni podle svého typu. To u hvězd samozřejmě nemusí být na škodu. Ze zaběhlých herců je třeba určitě vyzdvihnout výkon Kathy Bates, která byla za tuto roli nominovaná na Oskara, ale skvělí jsou všichni tři známí herci – Sam Rockwell, Olivia Wilde a Jon Hamm. Absolutorium si ale musí zasloužit Paul Walter Hauser, který zde předvádí fantastický herecký výkon a jsem zvědav, zda se mu do budoucna podaří naplnit očekávání do něj vložená.

  • 75%
    1
    0
    8. 3. 2020

    Koprodukční červená knihovna kde je vlastně vše, jak má být. Herci jsou fešní, často velice známí a ověnčení hereckými cenami. Scénář je napsaný s obvyklými klišé, ale rozhodně mě to neuráží. Marie Terezie je zdařilejší než historické pokusy typu Jan Hus nebo Karel IV., které se mi hrubě nelíbily. Kostýmy jsou ale úžasné a dabing je také povedený.

  • 70%
    1
    0
    8. 3. 2020

    První dobrodružství Harryho Palmera, který je serióznější verzí agenta MI6, ale zase ne o moc. Film má vcelku reálné špionážní podhoubí a není zdaleka tak zábavný jako jsou Bondovky, to mi ale nevadilo. Ve filmu je řada dost drsných scén včetně docela drsné sekvence vymývání mozku. Na filmu se podepisuje samozřejmě už zub času, ale nebylo to špatné.

  • 75%
    0
    0
    8. 3. 2020

    Druhé dobrodružství Harryho Palmera od producentů Bondovek se natáčelo v Západním Berlíně a Londýně a tvůrci velmi úspěšně kamuflují, že točili i ve Východním Berlíně. Celý film je plný nečekaných zvratů, Michael Caine je sympatický dareba a já mu tedy držel palce, i díky jeho typickému britskému suchému humoru.

  • 75%
    0
    0
    7. 3. 2020

    Chuckyho nevěsta je naprostý vrchol série, která dost možná sérií být nikdy neměla. Tvůrci konečně pochopili, že série není o Andym, ale o Chuckovi a přikouzlili mu úžasnou nevěstu v dokonalém podání Jennifer Tilly, která je jedním slovem dokonalá. V dabingu se na to nekoukejte, protože Dětská hra v českém dabingu je strašný průšvih a nepochopíte v čem je síla této série!

  • 50%
    0
    0
    7. 3. 2020

    Hodnotím stejně jako dvojku, a to opět ze stejného důvodu. Film ožije v přítomnosti Chuckyho a Brada Dourifa, který opět pronese nějakou tu svou hlášku. Pozitivně hodnotím i prostředí z kadetní školy a snahu se vyprostit z konceptu nastaveného v jedničce a dvojce. Průměrný horror.

  • 50%
    0
    0
    7. 3. 2020

    Dvojka je doslova přes kopírák jako jednička a už ta měla potíže udržet divákovu pozornost. Vše táhne nahoru silou mocnou Bard Dourif a Chucky, kterého trikaři mnohem vylepšili oproti jedničce. Jinak jako horror je to těžký průměr, který od diváckého zapomnění nedokáže zachránit vůbec nic.

  • 75%
    0
    0
    7. 3. 2020

    Hollandovi se podařilo přijít s naprosto geniálním úvodem a dobrým nápadem, který umocňuje brilantní hlasový projev Brada Dourifa. Horší je, že ten nápad není podán úplně nejlépe v podobě šablonovitého scénáře, takže ta vata uprostřed by mohla fungovat mnohem, ale opravdu mnohem lépe.

  • 55%
    0
    0
    7. 3. 2020

    Originální dětská hra není žádné veledílo. Má skvělý úvod a závěr, ale jinak moc nefunguje. Největším přínosem je panenka Chucky, jejíž největší vrchol přišel, když dostala nevěstu. Natočit remake originálu dostal jistě schopný režisér a i scenáristi se snažili, jenže jak vytáhnout něco originálního z tohoto konceptu, jehož hlavní potenciál tu byl už tolikrát a nikdy se ani zdaleka nepřiblížil dokonalosti. Klikou je hlavní dětský herec, který vypadá jako můj synovec a který není takový spratek jako Andy. Potíž je, že je to Dětská hra je to děsně předvídatelné, mnohokrát viděné a těch pár nápadů mě prostě neuspokojilo. Ale nevím, jak bych se na ten film díval, kdybych originál neviděl. Třeba by se mi líbil víc.

  • 65%
    0
    0
    6. 3. 2020
    Drsňačky (2013)

    „Drsňačky“ jsou celkem slušně nastavenou komedií, která vtipné situace vrší a dokonce velmi často i vtipně pointuje. V tom si scenáristé zaslouží velkou pochvalu. Trochu překvapí velmi brutální humor a zobrazené násilí. A tady pozor přátelé, „Drsňačky“ jsou třeba mnohem krvavější než horror „V zajetí démonů“. Abychom ale pouze nechválili. Dovedu si představit, že řadě divákům tento film od počátku absolutně nesedne. Herecké výkony jsou solidní, režie je v rámci žánru na nadprůměrné úrovni a celkově je film velmi profesionálně natočený.

prvni predchozi 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita