Sheldon
Komentáře

prvni predchozi 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 dalsi posledni
  • 85%
    0
    0
    15. 4. 2020

    Zásadní kinematografické dílo a jak už to u takových filmů bývá, je lepší o nich číst, než se na ně kolikrát dívat. Vadimův mladistvý elán a zamilovanost do neskutečné kočky Brigitte Bardot v úchvatném prostředí Saint Tropez společně s mladým Trintignantem a hostujícím Jurgensem mají prostě tah na branku. A ten tanec! Že by se náš drahý Quentin zase díval a zase to nepřiznal?:-)

  • 70%
    0
    0
    15. 4. 2020

    Solidní béčko, které nemá s originálem nic moc co do činění. Jaume Collet-Serra už v tomto raném filmu dokázal, že je příslibem lepších zítřků, které beze zbytku naplnil. Na laciné béčko jsou tam i dobré herecké výkony, slušná atmosféra a celkově si myslím, že je to dost možná nejlepší béčko od Dark Castle, která jinak šlapala bohužel dost vedle. Film jsem viděl v premiéře v kině a rozhodně jsem nelitoval vstupného.

  • 85%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Phillipe De Broca tyto dobrodružné komedie uměl točit jako málokdo a tento film natočil na vrcholu svých sil. Duo Annie Girardot a Phillipe Noiret mě vždycky bavilo a jejich živelnost v neskutečných situacích výborně koresponduje s bláznivými situacemi. Na film navázalo pokračování Ukradl torzo Jupitera!

  • 70%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Je celkem pochopitelné, že po megaúspěchu Čelistí chtěli i další filmaři zkusit štěstí. Dino De Laurentiis chtěl ještě nebezpečnějšího predátora než žraloka a vybral si kosatku dravou. Koncept filmu je stejně jako u filmových Čelistí hodně inspirován posedlostí v klasickém románu Bílá velryba a kapitán Nolan je zjevný kapitán Achab. I přes určité logické lapsy je to napínavý film na jedno zhlédnutí.

  • 75%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Nadprůměrná adaptace románu mého dětství, kterou jsem viděl snad desetkrát. Ačkoli se jedná o klasickou francouzskou látku, natočil jí Brit jako poleno a možná ten odstup tomu docela pomohl. Mušketýři jsou sympatičtí a akce je natočená velice dobře. Oproti francouzským mušketýrům však tito mušketýři postrádají trochu více humoru a nadsázky.

  • 80%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Film natočil původní profesí novinář Claude Bernard-Aubert, který tenkrát prováděl rozsáhlé rešerše v případu a téma ho fascinovalo až k natočení celovečerního filmu. V centru dění je přísný patriarcha (Jean Gabin), který je shledán vinným, že na svém pozemku v Provence zabil tříčlennou rodinu Angličanů na dovolené. Přestože se nepřiznal, není znám motiv, neexistují svědci je odsouzen k trestu smrti a jeho případ je ostře sledován novináři z celého světa.
    Film je naturalistickou, téměř dokumentární rekonstrukcí případu, z kterého dodnes mrazí a Gabinovo herectví vás přinutí mít celý snímek pomyslný knedlík v krku. Jedná se o jeden z posledních Gabinových filmů.

  • 85%
    0
    0
    14. 4. 2020
    Solaris (1972)

    Kultovní a celosvětově známé sci-fi jsem viděl už před nějakou dobou, ale tohle není film, na který by se dalo zapomenout. Příběh o zoufalém vědci, který může na oběžné dráze neznámé planety komunikovat se svou zemřelou ženou je jedním z nejlepších a neoriginálnějších filmů všech dob. Obsahuje úžasné humanistické poselství a přitom je inteligentní a vkusnou podívanou.

  • 85%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Tento film mi a mnohým dalším pouštěli na přijímačkách na Filozofickou fakultu UK v Praze, kde jsme měli v rámci přijímaček sepsat rozbor tohoto filmu. Pokud si dobře pamatuju, tak tato část dopadla celkem fajn. Mě se ten film opravdu líbil a přesně odpovídá svému názvu.

  • 85%
    0
    0
    14. 4. 2020
    Běsnění (1972)

    Oproti salónním thrillerům je Frenzy, který znám jako Zběsilost, velice živelným, černohumorným a mimořádně napínavým filmem, a to i přes skutečnost, že známe identitu vraha v podstatě od začátku. Hitchcock si vždy liboval v obsazení hvězd, ale zde udělal výjimku a navíc se vrátil do své staré dobré Anglie. Ve filmu nechybí samozřejmě ani Hitchcockovo cameo.

  • 75%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Dobrodružství Poseidonu je katastrofický snímek z období zlaté éry tohoto žánru, kdy to ještě nebylo takové klišé jako dnes a hrdinství a obětavost bylo v Hollywoodu povinnou výbavou ctnostných hrdinů. Film je natočený pěkně postaru a herci trávili celé dny v ledové vodě. Pro mě dobrý film, na který se společně se Skleněným peklem rád podívám znovu.

  • 75%
    0
    0
    14. 4. 2020

    U tohoto filmu oceňuji, že se režisér rozhodl vydat jinou cestou, než u jedničky a natočil se známými postavami naprosto odlišný film. Hackman je v postavě detektiva Doyla mimořádně přesvědčivý a ukazuje trochu jinou polohu herectví, než jako drsný policajt. Scény s odvykačkou v Marseilles jsou velice silné, stejně jako noirová atmosféra.

  • 75%
    0
    0
    14. 4. 2020
    Dekameron (1971)

    Moje první setkání s Pasolinim, které jsem sledoval v televizi v nočním filmovém klubu na dvojce a musím říct, že mě ten film docela bavil. Pasolini oživuje renesanční Itálii životně a na svou dobu velice odvážně. Výtvarně je to solidní a chápu, že to byl ve své době kultovní film gay komunity po celé Evropě.

  • 65%
    0
    0
    14. 4. 2020

    Ze zajímavosti jsem hledal nejúspěšnější komedie německých sousedů a jelikož vím, že sami Němci svou komediální tvorbu nemají většinou moc v oblibě, tak jsem byl sám zvědav, co je podle nich top německá komedie a voilá v Německu je tento film suverénně v první pětce. 4% muž v akci běžel i v českých kinech a i přes špatné kritiky si získal celkem kultovní proslulost, protože zobrazil něco, o čem se v domácích luzích a hájích nikdy oficiálně nemluvilo. Je to film, který je po letech překvapivě cudný, ačkoli ve své době o něm čeští recenzenti hovořili jako o hrubozrnné komedii. Tato komedie pobaví, některé scény jsou vtipné hodně, některé méně a jsou tam hlášky, jež jsou hodně vtipné. Kupodivu tato komedie zestárla méně, než by člověk očekával, protože některé zvyky zobrazené ve filmu v NSR se do našeho životního stylu dostaly celkem nedávno, což je hodně smutný fakt.

  • 40%
    0
    0
    13. 4. 2020

    Hlasité, uřvané, prázdné a naprosto s prominutím debilní nic. Ukázka toho, jak se dají vyhodit z okna 3 miliardy korun. Proč natáčet nesmyslné scény v nádherné Florencii v Palazzo Pitti, když z nich čiší kašírovanost a nenápaditost? A přiznám se, že kvůli Florencii jsem se na to díval. A bože, já se tak nudil!!! Scénář nestojí za nic, rádoby efektní scény jsme viděli mnohokrát, herci jsou prkenní, scénář je jak od třináctiletého kluka po lobotomii a po skončení závěrečných titulků na to celé zapomenete. Michael Bay býval před dvaceti lety opravdu dobrý filmař, ale dnes je to manýra. Předpokládám, že bude tento film sólovým kiksem, protože původně to bylo ohlášeno jako trilogie.

  • 75%
    0
    0
    13. 4. 2020

    Loni jsem přednášel na konferenci v Bernu, takže mě logicky zajímalo jaký tento film bude, protože se tam příběh otevírá, byl tam částečně natáčen a autor knižní předlohy v Bernu žil. Od filmu jsem očekával hledání a rozjímání nad otázkami o smyslu života a byl jsem trochu smířen s tím, že možná půjde o artistní nudu. Jenže ona to není tak docela pravda, protože Bille August je moc dobrý filmař a Noční vlak do Lisabonu dokáže udržet napětí a vyprávět hned několik příběhů najednou a přitom zůstat pevně zakořeněný v pohledu hlavního hrdiny, kterého skvěle hraje Jeremy Irons. Příjemně mě potěšil i Tom Courtenay, o kterém jsem si myslel, že už mezi námi není.

  • 75%
    0
    0
    13. 4. 2020

    Řemeslně zručné filmové zpracování, které i přes skvělého režiséra bohužel nedosahuje kvalit evropského zpracování a vyznění filmu je scenáristická hříčka, která film posílá do béčkových vod. Craig, Mara a Skarsgard jsou ale bezchybní. Filmaři bohužel díky módním genderovým trendům dávají do popředí postavu Lizbeth, která je zajímavá, ale hlavní postavou je v knize Michael a hodně mi tam chybí jeho pohled. U Finchera mi ve filmu vadí dva obrovské logické lapsy vprostřed děje, které vznikly díky naprostému stresu ve filmové produkci a špatně naplánovanému produkčnímu plánu. Diváci to poznali a film se i přes slušné tržby stal propadákem. I přes všechny výtky je to solidní detektivka, která bohužel nedosahuje vybroušených kvalit thrillerů Sedm, Zodiac a Zmizelá.

  • 65%
    0
    0
    13. 4. 2020
    Wyatt Earp (1994)

    Westerny nejsou mým oblíbeným žánrem, ale i v něm se dají najít zajímavé filmy. Příběh o Wyattu Earpovi jsme viděli určitě dvakrát celkem slušně a to Přestřelku u O.K. Corralu a akční Tombstone. Oba filmy jsou dobré. Wyatt Earp by měla být spíš slušná minisérie, než celovečerní film. Přemrštěná délka je hodně velký problém, ale jinak je to obstojné zpracování slavného amerického příběhu.

  • 70%
    0
    0
    13. 4. 2020

    Zvláštní film, který je kombinací nostalgie a určitého vizionářství, ve kterém si Evropan najde analogii s Třetí říší a Američan se situací po Občanské válce, kterou Costner bezesporu dobře zná. Film má jen několik postav, divnou výpravu, která se míjí s mým estetickým cítěním. Pošťákovi nelze upřít epičnost, několik dechberoucích sekvencí a netradiční romantickou linku. Nikterak by filmu ale neuškodilo, kdyby se z něj vystříhalo 40-50 minut a vzhledem k tomu, že by se nic zásadního na vyznění filmu nezměnilo a byl by divácky vstřícnější, nechápu, proč to neudělali už v době premiéry. Zajímavé je, že ten film diváci vyhledávají i tolik let po premiéře. Velkou vinu na neúspěchu filmu má bezesporu marketing studia a hodně nepovedený trailer.

  • 60%
    0
    1
    12. 4. 2020

    Koncept Přání smrti je samozřejmě geniální a závisí na provedení. Eli Roth je neuchopitelný filmař, úchyl, který se vyžívá v laciných béčkách, na kterých si postavil velmi slušné živobytí. Přání smrti je laciné béčko odehrávající se v pár lokacích, do kterého byli angažováni slušní herci Elisabeth Shue, Vincent D´Onofrio, Dean Norris a pak velký plešoun Bruce Willis, který je jako lékař absolutně nepřesvědčivý. Ve filmu není ani trocha originality, trocha napětí a vše směřuje od nechutné vraždy manželky po nepřesvědčivé vyústění. Jednou se to vidět dá.

  • 70%
    0
    0
    12. 4. 2020

    Doupě bílého červa je adaptace povídky Brama Stokera, kterou natočil britský provokatér Ken Russel, který se nikdy netajil tím, že je úchyl a na filmu je to samozřejmě vidět. Film je žánrově bezpečně ukotven v horroru, ale místy je přiznaně komediální, ačkoli uznávám, že spíš pro fanoušky žánru, normální divák se u toho smát v žádném případě nebude. Herecky je to slušné, film má řadu zajímavých nápadů a dokazuje, že i postaru se dá natočit atmosférický horror.

  • 80%
    0
    0
    10. 4. 2020
    Riviera (2017)

    Na tenhle seriál mě upozornila kamarádka, která v něm ve Francii na Riviéře hrála v komparsu, takže jsem si ho vygooglil a zjistil, že se na každou epizodu dívá 20 milionů diváků a jeho autory je dlouholetý irský producent U2 a irský režisér a scenárista Neal Jordan. Riviera je prostředí nejbohatších lidí planety a představa, že všichni ti lidé vydělali své jmění legálně je krajně scestná a o tom je i tato show. Není to žádná intelektuální zábava, je to seriál o soukolí mocenských her a zkorumpovanosti s výborným mezinárodním obsazením. Naprosto v něm chybí humor, ale určitě to není stupidní show, jak o ní někdy píší britští kritici.

  • 20%
    0
    1
    8. 4. 2020
    Patriot (1998)

    Pokud se řekne filmový imunolog, představím si Dustina Hofmana, který jak v ochranném obleku, tak uniformě dokáže takovou roli zahrát. Doktor Seagal tímto filmem prokázal, že je naprostej magor. Scéna, kde Seagal vypráví o humanismu a následně ulomí kupu u sklenky a dřík zarazí do krku padouchovi a brutálně ho zabije je jak z jiné galaxie. Strašný průser.

  • 65%
    0
    0
    8. 4. 2020

    Kurt Russel je jedním z mých nejoblíbenějších herců a v této době jsem byl i velkým fanouškem Stevena Seagala. Takže otázka je jasná, proč to není akční pecka, ale jen slušný průměr? Těžko říct. Říká se, že film dělá záporák a zde ho hraje dokonce fantastický David Suchet. Scénář je dílem mládenců, kteří vymysleli Predátora. Problém je v humoru, který zde v podstatě není. Kdyby se to nebralo tak vážně, obzvlášť když je to v zápletce naprosto směšné béčko a režíroval by to někdo jiný, než střihač Stuart Baird mohla to být Nebezpečná rychlost. Jenže není.

  • 90%
    0
    0
    8. 4. 2020

    Film Bonnie a Clyde je zdařilý film, který pobaví a dost možná budete překvapení, že je mnohem zábavnější, než Highwaymen od Netflixu. Je to film hodně nemorální, ale závisí, jak se na něj budete dívat a samozřejmě komu budete fandit. Hodně filmařů se pokoušelo natočit podobně laděné filmy, nevyjímaje Olivera Stonea a Takové normální zabijáky a samozřejmě Quentina Tarantina a Pravdivou romanci, ale až film uvidíte, je jasné, že originál je jenom jeden.

  • 85%
    0
    0
    8. 4. 2020

    Režisér Arthur Penn je podle mě neskutečně nedoceněný, protože jak Malý velký muž nebo Bonnie a Clyde jsou perfektně natočené filmy a nejsou to žádná řemeslná dílka k popcornu. A úplně stejný je tento film. V tom filmu se většinu děje zdánlivě nic neděje, ale přitom je to úžasný příběh plný napětí. Kromě thrilleru je to ale film o životě s postavami, které se chovají přirozeně a nejsou černobílé. Nikdo ve filmu není černobílý. Závěrečné finále mi nejdřív přišlo poněkud šroubované, ale poslední záběry mi vzaly dech. Velká pecka.

  • 70%
    0
    0
    7. 4. 2020

    V druhém dobrodružství se Harper dostal na stopu velmi problematického prodeje pozemků. Vedle Newmana se ve filmu objevila také jeho manželka Joan Woodward. Film natočil Newmanův dvorní režisér Stuart Rosenberg. Bohužel dvojka skončila jako propadák, takže se Harper na plátna už nepodíval. Přesto jsou oba filmy moc dobré a stojí za zhlédnutí a jak jsem se díval na internetu, v Americe se filmy vrátily nedávno do letních kin, kde si myslím, že by je ocenili i čeští diváci. Oba filmy jsou k mání v kvalitním českém dabingu s Luďkem Munzarem v titulní roli.

  • 80%
    0
    0
    7. 4. 2020
    Harper (1966)

    Jeden z největších tvrďáků mezi soukromými očky je bezesporu Lew Harper, který se na plátna kin dostal hned dvakrát a pokaždé to stálo za to. Harper je drsný detektiv, který neváhá dát ženě pořádnou facku, když je příliš hysterická a mezi vším cedí jednu drsnou hlášku za druhou. Neváhá si dojít i pro pár ran navíc. Jako třeba: ,,Chladnokrevně jste ho zastřelil!“ Harper:,,Když konečně přestanete křičet. Já vás zabiju.“ ,,Dám vám všechno. Všechno co mám.“ Harper:,,To je štědrá nabídka. Vezmu si tedy vaše boty.“

  • 85%
    0
    0
    7. 4. 2020

    Film o zpravodajství, který je o všem jen ne o zpravodajství. Brooksovy filmy jsou vždy podobenstvím a přiznám se, že jeho opus Cena za něžnost upřímně nesnáším pro svou vyumělkovanost. Vysíláme zprávy je o poznání životnější film. Trojice hlavních herců nejsou žádní typičtí hrdinové, mají celkem dost much, což je příjemný posun proti obvyklému zpodobňování novinářů jako ochránců demokracie, na to tady naštěstí nedojde. Film ale ani ve znázornění prostředí neklouže po povrchu. Základem je ale klasický milostný trojúhelník, jehož závěr je stejně tak logický jako naprosto nehollywoodský. Tenhle film mám rád.

  • 85%
    0
    0
    7. 4. 2020
    Wallander (2008)

    Takhle si představuji severskou detektivku. Wallander je normální policajt se svými démony, které ale nejsou tak přehnané jako obvykle a naopak se drží reálného světa. Kenneth Branagh je pro mě nečekaná volba pro tento typ role a jako herec mě tu opravdu velmi baví. Wallanderovy případy nejsou banální, často řeší aktuální společenská témata, na která nahlíží z různých úhlů formou podezřelých. Docela dost nečekané podobenství doby, ve které žijeme (uprchlíci, péče o seniory, sociální neklid, nezaměstnanost, vojenské zahraniční mise atd.) a formou krimiseriálu. Přesně takhle dobře fungovaly staré díly starého dobrého Schimanského z Duisburgu.

  • 65%
    0
    0
    7. 4. 2020

    Zajímavě rozehraný příběh, dobré prostředí a prostor pro rozehrání opravdu velké hry. Rudý kapitán měl šanci stát se opravdu výjimečnou detektivkou, to že nakonec skončil v mírném nadprůměru jde bohužel za dramaturgy (producenty), kterým se nepodařilo doladit scénář. Oceňuji ale důsledné dbaní o výpravu, kameru a akci a sympaťáka Stuhra nebo perfektně pomateného Kaisera, jehož postavu to chtělo víc propracovat. Jinak film se dopouští jedné zásadní školácké chyby, kterou je jinak pověstný Hřebejk ve svých detektivkách, ve filmu ukázaná PLATÍ, to že o klíčové informaci k pochopení celého smyslu příběhu nechám promluvit postavu v dialogu v průběhu filmu neznamená, že to divák v rozuzlení pochopí.

prvni predchozi 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita