Sheldon
Komentáře

prvni predchozi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 85%
    0
    0
    9. 12. 2015

    Americká noc je dílem filmaře nové vlny, který tímto filmem ve své době musel pěkně vytočit své spolupracovníky právě tím, že si jako předmět zájmu svého natáčení zvolil typický studiový komerční film. Do filmu se mu podařilo dostat řadu cinefilských lahůdek, které zřejmě nikdo jiný nedocení – slavná je třeba scéna s telefonátem, kdy mu volá hudební skladatel a pouští mu hudební motiv, zatímco Truffaut rozbaluje balíček s knihami, které si objednal a pokládá je přitom na stůl – kniha o Bergmanovi (Šepoty a výkřiky), Hitchcockovi (Psycho, Na sever severozápadní linkou, Muž, který věděl příliš mnoho, Vertigo), Bressonovi, Rosselinim atp.

    Nejde však jen o nesouvislý sled historek, spojuje je kostra natáčení filmu, ale občas se do nich dostane i zásah shůry. Truffaut se nebojí přimísit do děje ani smrt důležité postavy, což je třeba pro mě v tomto žánru úplně nejzazší mez, ale dovede si jí obhájit. Banální příběhy tak najednou dostávají úplně nový rozměr a pošetilost některých zúčastněných vyzní o to víc.

  • 90%
    0
    0
    20. 10. 2015

    Stříhat materiál z pěti kamer je neskutečná pruda. Střihačem filmu byl tradiční Scottův spolupracovník Pietro Scalia, kterému leží na polici Oskar za JFK Olivera Stonea a za Černý jestřáb sestřelen a na zdi má plakety s nominacemi za Gladiátora a Dobrý Will Hunting. Scalia si vždy vezme nesestříhaný materiál s označenými záběry Ridleyho Scotta, které se mu nejvíc líbí. Scott pak označí nejlepší jetí a dopíše seznam poznámek. Pak dodá v postsynchronech poznámky k nejlepším výkonům v dabingu. Scalia to pak všechno vezme a začne dřít. V momentě, kdy mu to k sobě nepasuje, začíná dělat další verze a hrabe se v desítkách hodin natočeného materiálu a připravuje vlastní verze, které většinou po agresivních výbuších vzteku Scott schválí. Jenže Scott ví co dělá, dovede pracovat i s velmi problematickými primadonami a filmu dodává eleganci rozpohybovaného výtvarného díla vysoké úrovně a své řemeslo zvládá jako málokdo. Tenhle film je majstrštyk.

  • 75%
    1
    0
    3. 4. 2019

    Spojení Schradera a Gerea je netypické, ale zde funguje velice dobře. Schrader nikdy nebyl braný jako velký režisér, přeci jen je dodnes spíš vnímaný jako brilantní scenárista, ale v tomto filmu mě příjemně překvapil i jako režisér. Ačkoli samozřejmě nese Americký gigolo znaky své doby, rozhodně stojí za vidění.

  • 70%
    0
    0
    12. 8. 2016

    Solidní romance s Michaelem Douglasem a Annete Bening, mezi kterými to funguje. Vše je dostatečně vypulírované, scénář jistí inteligentní autor Aaron Sorkin. pro mě velmi slušný Hollywood devadesátých let.

  • 85%
    0
    0
    20. 10. 2015

    Předně Americký sniper je řemeslně nejlépe odvedeným filmem ze všech filmů, které se letos na Oskarech objevily. Eastwood nezdržuje, od začátku svižně vypráví svůj příběh a přitom nepotřebuje žádné formální berličky ani kamerové rakursy. Přiznám se, že jsem měl trochu obavy z přílišné okaté propagandy, která tento druh filmu většinou provází, ale naprosto zbytečně. Velkou výhodou je také obsazení Bradleyho Coopera, který ve filmu podává mimořádný výkon, kvůli roli dokonce přibral 20 kilogramů svalové hmoty.

  • 80%
    0
    0
    5. 12. 2015

    Klasika na kterou mě upozornil můj táta a musím říct, že tohle je hodně povedená show. Filmy s Vlkodlakem se obecně příliš nechytají, ale tohle je vzácná vyjímka. Bavilo mě to víc, než starý Vlkodlak od Universalu, i Vlk s Nicholsonem, zhovadilost Underworld ani nepočítám.

  • 70%
    0
    0
    8. 1. 2018

    Americký zabiják je filmem ze staré školy, ve smyslu, že scenárista vzal současné reálie a využil kostru filmů, které byly u publika velmi oblíbené v osmdesátých letech. A v zásadě to nebyla úplně blbá úvaha, protože když s emohl vrátit Rambo, Rocky a všechny akční hvězdy osmdesátých let, proč by se nemohl natočit akčňák s Batmanem roku 89 a 92, který válcoval kina. Ta úvaha nebyla úplně špatná, stejně jako obsazení Dylana O´Bryana, který rozhodně příjemně překvapil. Potíží tohoto filmu je to, že se tam až asi na dvě vyjímky děje vše, co jsme už mnohokrát viděli a rozhodně zajímavěji. Celé to na mě budí dojem, že někdo něco vytáh po dvaceti letech ze šuplíku a pak to natočil v současných reáliích. Každopádně je to přesně poplatné názvu i produkci páně Bonaventury, který tento druh filmů točí a vlastně mě to i docela bavilo. Jen jsem měl pořád pocit, že sleduju scény z jiných filmů poslepovaných do takové barevné pohádky. Každopádně Keaton palec nahoru!

  • 70%
    0
    0
    5. 3. 2017
    Amistad (1997)

    Roku 1839 náklad lodi Amistrad zabil členy posádky. Náklad byl totiž živý a jednalo se o černochy, kteří byli chyceni v Africe a přivezeni do otroctví na jihoamerické plantáže. Místo toho byli otroci přivezeni do věznice na Long Island, kde se odehraje bitva o jejich přežití v soudní síni.
    Jistě velmi šlechetný záměr vyprávět dramaticky velmi nosný příběh uvízl při své politicky korektní realizaci Stevena Spielberga. Film má přes dvě a půl hodiny a chybí mu právě ta dramatičnost, kterou zachraňují velmi dobře obsazení herci, protože co jméno to vynikající herec. Na Oskarech to taky bylo náležitě doceněno hereckými nominacemi. Přesto je dojem z tohoto filmu značně mdlý, to ovšem neznamená, že by se jednalo o propadák, film vydělal jen v USA přes 60 milionů dolarů a jméno Stevena Spielberga znamená distribuci do většiny světových kin.

  • 75%
    0
    0
    20. 10. 2015
    Amy (2015)

    Sledování tohoto filmu je divácké utrpení, a to myslím naprosto vážně. Tohle není jednoduchý snímek, je to film na dřeň, ukazuje postupné vyhasínání života mladého talentovaného člověka s úchylným voyaerismem, který jde často za hranu. Plná kina svědčí, že je to druh filmu, který chtějí diváci vidět a v narvaném malém sále Světozoru, kde jsem film viděl, mě až překvapilo, že složení diváků byly povětšinou matky s nezletilými dcerami. Po filmařské stránce je to natočeno brilantně, Kapadia umí i ze zrnitého a nekvalitního materiálu udělat zajímavé sekvence a graficky se mu povedlo z tématu vykřesat maximum možného. Jestli jste i jejími hudebními fanoušky, dozvíte se mnohé o zákulisí jejích textů. Takhle silný dokument v kinech dlouho nebyl.

  • 100%
    0
    0
    5. 7. 2016

    Anatomie vraždy je studiový film, pro pořádek jej natočila Columbia a strážci morálky měli u něj pohotovost. Jen považte, ve filmu se na plátně používaly výrazy jako sperma, otevřeně se hovořilo o sexu, promiskuitě a dokonce se ukazovaly i dámské kalhotky. Mimochodem přesně to štvalo dramaturgii komunistické Československé televize natolik, že film přeložila tak, aby tam nic výše řečeného nezaznělo!

    Film začíná vynikající titulkovou sekvencí, která je dílem Saula Basse, mistra úvodních titulků a celý film je skutečně vzácnou ukázkou toho, že Preminger svůj film myslel opravdu vážně. Natáčelo se na autentických místech činu a do soudní síně režisér angažoval skutečné aktéry soudního tribunálu, podle kterého vznikl scénář „fikce“. Ti co nezemřeli a neodmítli se pak ve filmu také zjeví.
    Rád bych také vyzdvihl velmi zajímavý jazzový soundtrack, který vyšel už v četných vydáních. Anatomie vraždy je výborný snímek a nenechte se vyděsit stopáží, ten film uteče jako voda a v momentě, kdy se po hodině přesune do soudní síně nevydechnete. Samozřejmě, obrazně!

  • 70%
    0
    0
    4. 5. 2020

    Solidní televizní produkce, která vypráví příběh Emanuela Moravce, tedy osoby, kterou v učebnicích dějepisu nenajdete. Minimálně moje generace jí tam rozhodně neměla. Jako dramatické dílo, ale toto téma obstojí, zvláště když se zabývá tematikou Čechům velice blízkou - převlékání kabátu. Pan Labuda byl pro mě velké překvapení a ve spojení s dabérem panem Šromem vytvořili velice zajímavou postavu, kterou se vyplatí ty tři hodiny sledovat. Není to dokument a v rámci žánru a televizní produkce se s tím tvůrci popasovali rozhodně dobře.

  • 80%
    0
    0
    6. 2. 2018
    Anděl (1937)

    Lubitsch holt dokázal dostat i do melodramatu občas trochu humoru a i když to byl áčkový režisér, myslím, že úplně nepochopil, jak by měl točit s Marlene Dietrich. Pochopitelně, že jí krásně nasnímal, s její pomocí, pochopitelně, ale nepovedlo se mu zachytit její tajemno, jak to dokázal skutečně jen Sternberg a později Wilder a Hitchcock. Film je to ale slušný a ty kostýmy!

  • 50%
    0
    0
    15. 11. 2015

    O chlup lepší než jednička, ale i tak je to překombinovaná slátanina s naprosto bizarním dějem a plná kravin.

  • 90%
    0
    0
    14. 8. 2016
    Angel Heart (1987)

    Netradiční horrorový film noir z prostředí amerického jihu nabízí Mickeyho Rourka v době, kdy se na něj ještě dalo koukat a necít u toho fyzickou bolest. V epizodické roli se objeví také Robert De Niro, jehož transkripce jména tohoto hodně prozradí. Explicitní sexuální scény, vúdú a vraždy z tohohle filmu činí atmosférickou lahůdku.

  • 100%
    1
    0
    20. 10. 2015

    Anglický pacient je jedním z nejlepších romantických příběhů a přitom jím vlastně není. Film obsahuje řadu skutečně horrorových momentů a přitom není ani horrorem. Takové nejednoznačné filmy to měly v přísně žánrovém studiovém systému vždy obtížné a je dobře, že se pořád najdou tací, kteří jsou ochotni se postavit na zadní a udělat to po svém. Láska je ve vzpomínkách nesmrtelná a tenhle film je úchvatný.

  • 75%
    1
    1
    28. 4. 2016
    Ani ve snu! (2016)

    Film je natočený jednoznačně na velké plátno, záběry jsou už od úvodních scén na horách koncipovány do velkých celků a filmaři prodají jak Slovenské Tatry, tak pražská industriální zákoutí, Vltavskou nebo mořské pobřeži v Bretagni. Díky způsobu vyprávění a scénáři si myslím, že ten film bude srozumitelný evropskému publiku, protože Ani ve snu! neoperuje s limitovanými českými reáliemi, ale pracuje s obecnými pravdami, které jsou srozumitelné jak u nás tak v Německu a jak prozradil Petr Oukropec na tiskovce, tak v současnosti film putuje po festivalech a jeví o něj zájem např. ve Skandinávii.



    Za sebe musím říct, že se mi film Ani ve snu! zdá skutečně povedený, pokud bych ho měl srovnat třeba s Rodinným filmem, tak Ani ve snu! se mi zdá propracovanější, svižnější a neměl tak odtažité postavy.

  • 60%
    0
    0
    3. 2. 2017

    Anička jde do školy mi přijde jako volné pokračování Honzíkovy cesty. Autorem knižní předlohy je Jan Ryska. Kromě určité podobnosti už v samotném názvu má vlastně analogicky převrácený děj než Říhovo vyprávění o pražském klukovi poznávajícím venkov.

    Vesnická holčička Anička se spolu s rodiči přestěhuje na velkoměstské sídliště, kde se postupně seznamuje. Ve škole si však záhy získá jak dobré kamarádky, tak přítulného psa.

    Stejně jako v Honzíkově cestě jsou motivy poplatné fenoménu kolektivizace a JZD , pak v Aničce jde do školy je proklamována výhodnost kolektivního bydlení v nově budovaných městských sídliští.

    Film dnes zaujme už jen v jednotlivostech, kromě Vošmikova tradičně výborného vedení dětských herců, v roli tatínka se objevuje Rudolf Hrušínský a nechybí ani typická autorská značka Oty Hofmana - velkolepá scéna utíkajících dětí pronásledujících voříška, který jednomu nezbednému klukovi chňapne po vysvědčení na konci roku a dá se s ním na zběsilý útěk.

  • 80%
    0
    0
    27. 10. 2019
    Anna (2019)

    Scénář filmu není vyprávěn lineárně, jsou v něm flashbacky, ale bez vysvětlujících titulků o měsíc dříve, o týden později. Věřte mi, že to je vyšší dívčí scenáristiky a napsat to tak, aby to bylo srozumitelné, není žádná sranda.

    Představitelka hlavní hrdinky Sasha Luss je velice krásná a kromě toho je to také po hříchu dobrá herečka a má předpoklady jak pro akci, tak romanci. Jelikož jsme ale v hájemství akčního špionážního thrilleru pro široké masy jsou všechny postavy archetypy. Cillian Murphy, Luke Evans a Helen Mirren hrají svůj obvyklý nadstandard a potěší obsazení mého oblíbeného českého herce Ivana Fraňka do anglicky mluvené výrazné epizodní role ruského agenta.

    Anna není nejlepší film Bessonovy kariéry, ale rozhodně mě bavil a moc dobře se na něj dívalo. Jako vzpomínka pro fanoušky Brutální Nikity zřejmě neobstojí, ale je to moderní akčňák pro mladé publikum. Dvě hodinky v prostředí tohoto akčňáku byly fajn.

  • 60%
    0
    0
    8. 11. 2015
    Annabelle (2014)

    Annabelle je řemeslná sázka na jistotu, a přestože má své mouchy fanoušky žánru jistě uspokojí. Tvůrci operují s motivem zvonkohry z původního horroru a dokonce míchají i některé motivy z jejich další veleúspěšné série Insidious. Při pohledu na recenze se Annabelle staví do velmi špatného světla předchozího V zajetí démonů, protože objektivně nedosahuje jeho kvalit. Inu, nedosahuje, protože je to jiný film. V zajetí démonů bude pokračovat v roce 2016 skutečně děsivým příběhem o poltergeistovi z Enfieldu a na režijní sesli se vrátí James Wan.

  • 75%
    0
    0
    11. 8. 2017

    Prequel k prequelu, což už samo o sobě zní hodně bizarně z nějakého záhadného důvodu připomíná dvojku horroru Ouija, kde zase Mike Flanagan zachránil tragickou jedničku. Ouija 2 dopadla slušně díky Flanaganově vytříbenému retro šedesátkovému stylu a inspirací v horibilózním comicsovém stylu. Sandberg jde také po retro vlně, ale celý příběh má zasazený na americkém prašném venkově. Děj si trochu vypůjčuje hned z několika slušných žánrových kousků včetně Kingova Řbitova zvířátek nebo již obou zmíněných V zajetí démonů a někdy zavede diváky i do slepých uliček, jako třeba u motivu studny.

    Suma sumárum tohle je mnohem lepší horror, než by člověk od titulu s názvem Annabelle 2 čekal. Je to také důkaz toho, že dvojka někdy může překonat jedničku. Nepředpokládám, že by se na film vypravil kdokoli, kdo nemá rád horrororový žánr a pro fanoušky je tento snímek naprosto v pořádku.

  • 70%
    2
    0
    4. 7. 2019
    Annabelle 3 (2019)

    Jsem ročník 1982 a jsem horrorový fanoušek. Annabelle 3 mě tak potěšila, protože mě vrátila do doby, kdy se horrory točily jako rodinná zábava - Creepshow, Poltergeist. Tyto dva filmy nejmenuji jen tak, protože jsou přiznanou inspirací pro trojku Annabelle a Warrenovi byli také konzultanti u Poltergeista. Scénář je velice slušný a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že si myslím, že ty nejděsivější scény na place nerežíroval ani tak Gary Dauberman jako spíš přímo James Wan. Jednička Annabelle byla snadno zapomenutelná, dvojka byl hutný horror a trojka je vlastně docela milý film s rodinnými hodnotami v tradici Stevena Spielberga. Nečekal jsem to a docela mě to bavilo.

  • 75%
    0
    0
    13. 4. 2018

    Konverzační komedie s řadou zajímavých nápadů a Diane Keaton, která vlastně v amerických filmech hraje pořád tuto slavnou roli. Woody Allen je zábavný a ve své době to muselo být opravdu osvěžující. Je ale pravda, že dnes by to bylo spíš na solidní telku a myslím, že autoři Sexu ve městě by měli vyplácet Allenovi tantiémy do konce života.

  • 80%
    2
    0
    6. 7. 2018

    Velkou zásluhu na úspěchu filmu mají trikaři. Efekty s omlazováním herců jsou naprosto dokonalé, ale nebyl by to Ant Man, aby hlavní zdroj humoru nebyl díky Tauovskému zvětšování a zmenšování. Tyto vtípky ozvláštňují solidní akční sekvence, které jsou jinak natočené sympaticky postaru.

    Co je ve dvojce nové jsou sekvence, ve kterých naprosto exceluje Paul Rudd, a to když předstírá, že je v jeho hlavě Michele Pfeiffer. Rudd je excelentní komik a tyto pasáže rozhodně pobaví.

    Ant Man a Wasp je film pro rodinné publikum a marketingově to dělá velmi chytře. Dětští diváci budou nadšení a dospěláky pobaví a potěší přítomnost hvězd, na které chodily do kina v době, kdy byly jejich ratolesti v jejich věku. Jako letní oddechovka to funguje stejně jako jednička, takže pokud jste byli spokojení posledně, neměli byste být zklamaní ani tentokrát.

  • 85%
    1
    0
    28. 10. 2016
    Anthropoid (2016)

    Anthropoid se mi jako film opravdu líbil, ponechme stranou, co si o operaci a jejím provedení myslím, nikdy nepochopím, jak mohl Gabčík jít proti Heydrichovi s tak špatnou zbraní, která byla proslulá svou nespolehlivostí, ale vysoko hodnotí snímek jako souboj charakterů, nikterak mi nevadí polopatické narážky na Shakespeara, aby to pochopili i ti vzadu. To je všechno v pořádku. Kdybych chtěl na filmu hledat vady, tak bych určitě něco našel, ale nechci, protože dojem z celého sledování je velmi pozitivní a z mého pohledu je to každopádně lepší film než Sequensův Atentát, a to ve všech směrech.

  • 45%
    2
    0
    26. 10. 2015
    Antikrist (2009)

    Dílo vyšinutého zdrogovaného dánského režiséra, které bezostyšně vykrádá Tarkovského a k dobru přidává nesmyslné psychedelické obrazy a nejednoznačný pomatený příběh. Tohle není umění, byť vizuál to má určitě pěkný. Na dobrý film to ale bohužel nestačí.

  • 80%
    0
    0
    15. 11. 2015
    Antonia (1995)

    Antonia je vdova, která se po manželově smrti vrací na rodný statek, aby z něj udělala útočiště pro všechny ponížené, nepochopené a smutné osoby. Film popisuje celý její život a zachycuje i jednotlivé postavy s nadhledem a laskavým humorem. Celkově se jedná o velice příjemnou tragikomedii, která sice neoslní žádnými netradičními postupy, ale potěší u srdce. Film vznikl v Nizozemsko-Belgicko-Britské koprodukci.

  • 75%
    0
    0
    14. 11. 2015
    Apocalypto (2006)

    Inspirace Predátorem a Rambem z filmu přímo čiší, Gibson dokonce zašel tak daleko, že vykrádá celé pasáže. Na druhou stranu jeho pověstný sklon k násilí zde skutečně vyhrocuje někdy snad až za únosnou mez. Scény mučení, trhání srdce a shazování různých zkrvavených částí těla z pyramidy jsou skutečně nesmírně sugestivní. Na druhou stranu Gibson se opět dovedl velmi umně vypořádat s atraktivitou prostředí a se vším, co k dobrodružnému žánru patří. Závěrečná pointa uvozující zánik civilizace příjezdem bílých kolonizátorů, ale lehce vyšumí do ztracena. Apocalypto je novátorsky natočený film, který se možná stane kultovním…možná. Díky namluvení v mayštině se nakonec film probojoval až k nominaci za nejlepší neanglicky mluvený film na Oskarech.

  • 100%
    1
    0
    21. 12. 2015
    Apokalypsa (1979)

    Nejlepší válečný film, který není o nějaké konkrétní válce, Vietnam je to víceméně náhodou, ale je to naprosto alegorické dílo plné fantastických scén, výborné hudby a jedné z nejlepších kamer všech dob. Vittorio Storaro sice v životě řekl dohromady asi pět slov, ale tenhle film je majstrštyk. Dívám se na něj zhruba každých 5 let a pokaždé mě udiví, jak je to dokonalý film.

  • 15%
    1
    2
    2. 12. 2016

    Ne a ne a ne. Tohle je zneužívání filmvého pásu. Neskutečná debilita, pod kterou je podepsaný zhulený Rogen s Goldbergem. Rádobyvtipná parodie na nepříliš zábavné mladíky v Hollywoodu, kteří si sice střílí na svůj účet, ale vlastně nikoho nezajímají. Sledování tohoto filmu bylo utrpení.

  • 90%
    0
    0
    15. 11. 2015
    Apollo 13 (1995)

    Kosmická loď Apollo 13 s posádkou Jimem Lovellem, Fredem Haisem a Johnem Swigertem na palubě odstartovala z Kennedyho mysu 11. 4. 1970. Do památné věty,,Houstone, máme problém" vše vypadalo jako další let na Měsíc. Pak ale začalo strhující drama o záchranu trojice astronautů.
    Ron Howard, který slavil úspěchy dosud převážně komediemi (Žbluňk!, Rodičovství) se pustil do adaptace autobiografické knihy Jima Lovella a natočil na počátku poněkud sentimentální film, který začíná nabírat dech až v kritických okamžicích. Herecké výkony jsou velmi příjemné, ať už tradičně výborný Tom Hanks, který hraje hlavní postavu kapitána Lovella, tak v ničem si v něm nezadají ani Kevin Bacon a tradičně hodně nedoceněný Bill Paxton. Nejlépe zahranými postavami jsou ale suverénně charaktery Eda Harrise a Garyho Sinise. Celkově se jedná o velmi zdařilý film, kterému ale do mistrovského kusu přece jenom kousek chybí. Oskary ten rok vyhrálo mnohem zajímavější Statečné srdce, ačkoliv dobová kritika by raději uvítala vítězství tohoto filmu.

prvni predchozi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita