Sheldon
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 0
    0
    14. 2. 2016

    Těšil jsem se a dočkal jsem se. I kritikou strhaný první díl je prostě skvělý a dokáže zaujmout. Stejně jako další díly, mezi kterými jsou všechny motivy, které máme rádi. Třetí epizoda je pak tak nehorázná sranda, že i ti největší škarohlídi musí uznat, že tohle duo nepatří do starého železa. Palec nahoru!

  • 0
    0
    22. 3. 2016

    Trajkov dozrál ve zkušeného a zručného filmaře a po cestě hledání natočil film, který si udrží divákovu pozornost. Komorní drama, pro které vlastně není až tak podstatné, že je to remake Ucha Karla Kachyni (protože není, je to adaptace stejné povídky) staví na silné dvojici charakterů - manželského páru, jehož noční partnerská krize je znásobena brutální a perverzní politickou hrou. Je to slušně natočené, solidně zahrané a v rámci komorního dramatu hodně zdařilé. Nemohl jsem se ale zbavit pocitu, že této látce by spíš prospěla divadelní prkna.

  • 0
    0
    3. 11. 2019

    Knihu jsem četl v době puberty, kdy jsem příběh stárnoucího páru, který si okoření víkend tím, že manžel svou ženu při milostných hrátkách spoutá v posteli a při tom náhle zemře, úplně nedocenil. S přibývajícími léty, nastupujícími kouty a milostnými zkušenostmi ovšem příběh naopak oceňuji, protože strachy, které se v příběhu objevují můžete v pokročilejší fázi vztahu dozajista zažít a nemusíte být zrovna Dorianem Greyem se sedmiocasou kočkou, abyste věděli o čem je řeč. Perfektní film.

  • 40%
    0
    0
    14. 9. 2017

    Pro mě nestravitelná moralizující podívaná, ve které mám pocit, že dochází k zneužívání výborného mistra Peška do absurdního a bizarního scénáře. Film v podstatě nefunguje, postavy jsou nepříjemné a celé to je prostě divné. Normalizační komedie, která je spíš k pláči.

  • 85%
    0
    0
    7. 1. 2017

    Úžasně zábavná romantická komedie se sympatickým hlavním hrdinou, lehkou komikou a řadou skutečně zábavných momentů. Romain Duris jako svůdce opravdu pobaví a Vanessa Paradis jako objekt jeho zájmu hraje rovněž velmi pěkně. Celkově se jedná o skutečně příjemný snímek na sobotní odpoledne.

  • 85%
    0
    0
    15. 4. 2020

    Zásadní kinematografické dílo a jak už to u takových filmů bývá, je lepší o nich číst, než se na ně kolikrát dívat. Vadimův mladistvý elán a zamilovanost do neskutečné kočky Brigitte Bardot v úchvatném prostředí Saint Tropez společně s mladým Trintignantem a hostujícím Jurgensem mají prostě tah na branku. A ten tanec! Že by se náš drahý Quentin zase díval a zase to nepřiznal?:-)

  • 80%
    0
    0
    27. 3. 2020

    Bezesporu solidní film se soustředěným a živelným Al Pacinem, který je díky svému tvůrci řádně emancipovaný a společensky angažovaný. Přesto se kajícně přiznám, že to na mě bylo místy až moc, i když za ty roky Jewisonovu tvorbu určitě chápu. Herci jsou bezvadní, zvraty jsou nečekané a atmosféra by se dala krájet.

  • 70%
    0
    0
    19. 12. 2015

    Studio zodpovědné za hit 300 se rozhodlo, že o stejném víkendu o rok později představí divákům další podívanou s číslovkou v názvu. Emmerichův pravěký opus je tak pro většinu diváků i kritiků asi největším výbuchem jeho kariéry. Já však osobně mám pro tento film slabost, prostě proto, že mám rád stejně jako Emmerich mamuty, pravěké lovce, půvabnou modroočku a šavlozubého tygra, který zde ve filmu podává asi nejsoustředěnější herecký výkon! Paradoxně právě díky tomuto filmu mám Emmericha ze současných řemeslníků asi úplně nejraději a když jsem v kině vypnul mozek a vzpomněl jsem si na Karla Zemana, Zdeňka Buriana a svůj amatérský film, který se odehrával, pravda 8 000 B. C., pak prostě tento film musím milovat. Pro ostatní však shlédnutí na vlastní nebezpečí.

  • 70%
    1
    0
    3. 3. 2017

    Roger dělá počítačové hry a Anita pracuje v módním salónu démonické Cruely De Vil. Bez svých psů by se pravděpodobně nikdy ani nepotkali, ale jejich psi se do sebe naštěstí hned okamžitě zamilovali a tak to zkusili i páníčkové. A byla z toho svatba. Jenže zatímco oba dalmatini už mají roztomilé potomky a žijí si celkem spokojeně, Cruela by ráda odkoupila jejich psí ratolesti a z jejich kožichů by si udělala, co by chtěla. Jenže to oba kladní hrdinové nechtějí a tak ďábelská Cruela vysílá dva neschopné nohsledy na loupežnou výpravu.
    Scénárista John Hughes už dělal takové rodinné pecky jako Sám doma a tentokrát si vzal na paškál rodinnou klasiku 101 dalmatinů a nechal natočit její hranou verzi. Film se stal kasovním trhákem a to hlavně díky roztomilým štěňátkům, ale také díky neuvěřitelné kreaci Glenn Close, která si svou zápornou mrchu náležitě vychutnala. Film se dočkal pokračování.

  • 80%
    0
    0
    20. 10. 2015

    Realističnosti snímku přispívá i to, že filmaři natáčeli na skutečných plantážích v Louisianě a odvedli i mistrovskou práci ve výpravě snímku. Tenhle film zkrátka vypadá jako přímý přenos z 19. století, žádné pomocné berličky nebo ústupky modernímu divákovi jako u filmů Nespoutaný Django nebo Velký Gatsby se zkrátka nekonají. Herci dokonce hovoří i záměrně změněnými hlasy, které vycházejí z dobových poznatků, jak se tehdy mluvilo. Film je dynamicky sestříhaný, ale obsahuje i delší pasáže bez střihu kvůli dosažení potřebného napětí a emocí. 12 let v řetězech zkrátka není akademický film, který by klouzal po povrchu a třeba scéna, kdy opilý Epps honí Solomona s nožem v ruce a zkracuje si cestu přes prasečí ohradu má neskutečný „drajv“ a přitom je psychologicky hutná a extrémní.

  • 100%
    0
    0
    15. 11. 2015
    12 opic (1995)

    V blízké budoucnosti je těžký zločinec Cole (Bruce Willis) vyslán na průzkum zamořené planety Země. Po této úspěšné misi je vyslán do roku 1995, aby zjistil něco o organizaci 12 opic, která má zřejmě na svědomí zkázu lidstva. Jenže omylem je vyslán do roku 1991, kde je pochopitelně hospitalizován na psychiatrii. Zde je neustále obtěžován jedním schizofrenikem, kterému Cole řekne domněnku, že lidstvo je zkažené a mělo by přežít jen zvířectvo.
    V psychiatrii se Cole seznámí s doktorkou Reillyovou, která mu pomůže uprchnout a Cole se může konečně vrátit do budoucnosti. Poté je vyslán opět do jiné doby a nakonec se mu konečně podaří dostat do roku 1995, kde chce splnit svůj úkol. Seznámí se tak s vůdcem skupiny 12 opic, který je totožný se schizofrenikem z neúspěšné mise v roce 1991.
    Finální scéna, která už tak dost nejednoznačný a mimořádně náročný film postavila před diskutovanou pointu filmu, kterou odmítl prozradit i sám režisér, umožnila aby diváci na film nezapomněli, šli na něj i vícekrát a zvolili si ho kultovním.
    Ovšem při vyslovení jména Terryho Gilliama to není až zas tak neobvyklé, neboť filmy jako Král Rybář a Brazil prosluly svou nejednoznačností. Film byl oceněn nejen díky skvělému scénáři, ale i díky dalšímu vynikajícímu výkonu Brada Pitta, který získal za ztvárnění narušeného teroristy Zlatý Globus.

  • 70%
    0
    0
    9. 1. 2017
    127 hodin (2010)

    127 hodin by byl vynikající film, kdybych o něm nevěděl, že ho natočil Danny Boyle. Od něj očekávám prostě mnohem víc a to jsem v případě tohoto snímku jednoduše nedostal. A upřímně, látce by prospělo, kdyby jí natočil někdo méně vyšinutý. Zatraceně proč tam musí být všechno vidět? Protože chce divák vidět někoho, jak si láme ruku nebo v zoufalství dělá extrémní činnosti?

    I přes všechny výtky je ten film vydařený a jak jsem předesílal není to film určený většinovému publiku a upřímně chtěl bych vidět, kde konkrétně se utratilo těch 17 milionů dolarů. 127 hodin je film s pozitivním poselstvím a pokud máte rádi typ filmů jako Přežít, pak se směle podívejte.

  • 80%
    0
    0
    4. 11. 2015

    Film vypráví příběh středoškolského profesora Trevora Garfielda, kterého před patnácti měsíci napadl a téměř zabil vlastní student. Na amerických středních školách, kde jsou soustředěni problémoví žáci, nic až tak neobvyklého. Snímek ostatně pochází z pera skutečného učitele, který do filmu promítl vlastní zážitky. Trevor ovšem útok přežil a na učitelské povolání nezanevřel. Nyní nastupuje do nové školy v Los Angeles jako suplující učitel a pozvolna mu dochází, že s narůstající agresivitou mládeže a vlivem gangů tu učitelský sbor nehodlá nic dělat. A tak zatímco ředitel zamítne možnost podat pár žalob, stává se ze školních tříd bojiště, na kterém Garfield denně válčí s nejvzpurnějšími studenty. Jednoho dne mu však dojde trpělivost a rozhodne se řešit věci jejich stylem. Pokud napovím, že oblíbeným filmem mládeže v tomto snímku jsou Lovci jelenů, tak uvidíte, že až taková legrace to nebude.
    Režisér Kevin Reynolds natočil s Kevinem Costnerem Robina Hooda a Vodní svět, ale stojí i za verzí Tristana a Isoldy, která se natáčela také u nás. Nečekejte ovšem druhé Nebezpečné myšlenky, ale pěkně vyhrocené sociální drama. Po filmařské stránce se pak filmu dá jen stěží něco vytknout.

  • 85%
    0
    0
    26. 2. 2020
    1917 (2019)

    Film 1917 je bezesporu film, o kterém se bude vyprávět jako o příkladné ukázce práce vynikajícího kameramana. A nedá mi to vzpomenout na režiséra, který definoval natáčení bez zdánlivých střihů. Alfred Hitchcock totiž geniálně definoval potřebu filmového střihu okřídleným: ,, Film je jako život, akorát jsou z něj vystříhány nudné sekvence.“ Na toto režisér Sam Mendes zapomněl, protože tam kde by režisér při standardním způsobu vyprávění potřeboval tři až čtyři minuty potřebuje Mendes těmito exhibicemi trojnásobný čas. Dlouhou expozici tak spíš drží pomyslný efekt úžasu ve smyslu, teda jak se tohle natáčelo, než že by se něco opravdu zajímavého odehrávalo na plátně. Scenáristicky by se bez formálně skvěle zvládnutého natáčení jednalo o tragédii, ale díky chytrému propojení v současnosti oblíbené technické hříčky film 1917 celkem slušně funguje i přes tři skutečně velké lapsy v průběhu děje. Rozhodně nelituji, že jsem film viděl, ale jestli to bude další válečná klasika, si dopředu říci netroufám.

  • 70%
    0
    0
    3. 3. 2019
    1922 (2017)

    Nadprůměrná adaptace Kingovy novely, kterou drží herecký výkon perfektního Thomase Janea, kterého jsem nikdy nepovažoval za charakterního herce a on jím zkrátka je. Film ovšem není bez much, stupňování napětí je na můj vkus až moc pomalé a finále naopak běží příliš velkým kvapíkem. Některé scény jsou ale geniální a hrůzné. Pro slabší nátury naprosto nevhodné!

  • 85%
    0
    0
    24. 7. 2016
    1984 (1984)

    Film, z kterého bude slabším povahám fyzicky špatně je věrnou předlohou fenomenální knižní předlohy z padesátých let, která se stala velmi kultovní knihou. ,,Chcete-li vizi budoucnosti…Představte si botu navěky dupající po lidské tváři.“ Nikoho nešetřící sci-fi Michaela Radforda těží také ze skvělých výkonů Richarda Burtona (Kdo se bojí Virginie Woolfové?,Kleopatra,Dotek medusy) a Johna Hurta (Melancholia, Vetřelec), jehož slavná kreace byla inspirací Anthony Hopkinsovi při ztvárňování Hannibala Lectera. Mimochodem 1984 je Burtonův poslední film a je mu také věnován.



    Úchvatný je ale také John Hurt, který si pak střihnul s chutí roli hlavního padoucha v comicsové adaptaci V jako Vendeta, která je samozřejmě hodně inspirována 1984. Zvýšený zájem o film a nové vydání snímku způsobila reality show Big Brother, která ve své britské verzi snímek často citovala.

  • 100%
    3
    0
    10. 12. 2015

    Skvělé zkratky, geniální střihová kompozice a špičková kamera dělá z filmu umělecké dílo. Scéna kdy opice vyhodí kost, která se střihem změní ve vesmírnou loď je jednou z nejvíce obdivovaných v dějinách filmu. Závěrečné obrazy a geniální výjev dítěte vznášejícího se obrazem právem patří k vrcholům žánru a nejlepším jinotajům zobrazeným ve světové kinematografii. Naposledy jsme se s citacemi filmu setkali ve sci-fi „Moon“ režiséra Duncana Jonese se Samem Rockwellem. A na závěr trochu bulvární legrace. Příznivci konspiračních teorií tvrdí, že člověk nikdy nepřistál na Měsíci a video z Buzzem Aldrinem a Neilem Armstrongem vzniklo v trikovém týmu Stanley Kubricka. Postmoderna je zkrátka sexy.

  • 80%
    0
    0
    19. 12. 2015
    2012 (2009)

    Emmerich přišel s nabitým zábavným spektáklem, který byl pro něj určený na míru. Dokonce i tam kde nejvíce selhával, tedy při vedení herců, uspěl. Díky Johnu Cusackovi, Amandě Peet, Oliveru Plattovi a skvělému Woody Harrelsonovi přesvědčil nejen diváky, ale i kritiku, že v žánru katastrofického filmu pro celý svět nemá konkurenci. Promiň Michaele Bay, ale máš se pořád co učit. Díky celosvětově známé tezi, že mayský kalendář končí v roce 2012 Emmerich umně inscenuje svůj tradiční příběh o otci, který chrání svou rodinu před nebezpečím. Dokonce si občas dovolí nějakou zábavnou politickou nekorektnost, kterou by před pár lety nikdy neudělal.

    Roland Emmerich je vynikající filmař. Je to člověk, který se netají tím, že chce pobavit všechny a mezi ekology patří mezi nejoblíbenější filmaře. Právě on zapracovává do svých velkofilmů odvážné studie o globálním oteplování a upozorňuje na možné katastrofy. Je to brilantní organizátor, invenční technik a sečtělý člověk. Myslete na to, až si přečtete od nějakého vytočeného recenzenta, že je to německá guma.

  • 90%
    0
    0
    21. 11. 2015
    21 gramů (2003)

    Osobní zkušenost je vždy to nejcennější, co může filmař do filmu vnést. O to hrůznější je představa, že druhý režijní opus Alejandra Gonzálese Iňárritu pojednává mimojiné i o ztrátě bližních. Režisér Iňáritu ztratil syna těsně po jeho porodu. Film vznikal již jako Americká produkce ambiciózní společnosti Focus Features a přestože štáb byl tvořen tvůrci prakticky z celého světa je vidět, že ve filmové řeči se tvůrci neztratili a ačkoliv vyprávějí netradičně a bez konvencí není to na škodu.
    Paul umírá. Selhává mu srdce a jeho manželka Mary po něm chce ještě oplodnit, aby po něm zbyla nějaká památka. Cristina Peck ztratila při dopravní nehodě svého manžela a dítě. Její touha je pomsta. Jack Jordan je bývalý gauner, který pracuje s problémovou mládeží a jeho smyslem života je Ježíš. Jack vyhraje nové auto, kterým zabije rodinu Cristiny. Srdce Cristininého manžela získá Paul a navíc se do ní zamiluje.
    Příběh je hlavní devízou tohoto netradičního dramatu. Je neotřelý, zajímavý, plný nečekaných zvratů a prokreslených charakterů. Je to zároveň velké sólo všech třech mimořádně talentovaných hereckých osobností. Důležitá je však forma vyprávění. Film se pohybuje na úrovni flashbacků a někdy zdánlivě i nesmyslných střihů, které však na konci dostanou význam a dočkáme se pečlivě vybudované pointy. 21 gramů je mimořádný film a i přes zdánlivě drsnou nálepku z něj vyjdete s optimismem. 21 gramů bylo nominováno na Oskara za nejlepší herečku v hlavní roli (Naomi Watts) a herce ve vedlejší roli (Benicio Del Toro).

  • 75%
    0
    0
    10. 2. 2016

    Příjemné překvapení. Jako puboš jsem originální seriál s Deppem sledoval a bavil mě, nicméně v době uvedení filmu jsem jaksi dosáhl třicítky, takže středoškolské problémy herců, z nichž Channing Tatum je navíc ještě starší než já ve mě budily trochu rozpaky. Ale neprávem. Příjemně střelená komedie, která strčí hravě do kapsy většinu studiové produkce v rámci žánru buddy movies. O.K.

  • 75%
    0
    0
    10. 2. 2016

    Jak asi chápete, všechno, co na plátně uvidíte, jste už viděli a mnohokrát. A viděli to i scenáristé tohoto filmu, kteří se snaží seč můžou, aby ze stokrát vyvařeného námětu přišli s něčím novým nebo alespoň vtipně parodickým. A tím je třeba přátelství mezi Jenkem a Zookou, které je celkem slušně vymyšlené. Mimochodem pokud vám přijde Wyatt Russel nějak povědomý, tak je to tím, že je to společný syn slavného hollywoodského páru Kurta Russela a Goldie Hawn. Mimochodem dvojku dělal stejný tým, co jedničku a režisérské duo mezitím zvládlo natočit i další megahit Lego Movie.

  • 80%
    0
    0
    21. 11. 2015
    25. hodina (2002)

    Monty Brogan má zásadní problém. DEA u něj v obýváku objevila kilo tvrdých drog a balík peněz, proto bude muset jít na sedm let do vězení. Zbývá mu tedy jediný den na to, aby si urovnal rodinné a přátelské vztahy se svým otcem, makléřem Francisem a učitelem Jakobem. Do zvláštní kategorie patří jeho přítelkyně Naturelle, o které mu jeho parťák ze kšeftu říká, že ho práskla. Jenže čas běží a den prodloužit opravdu nejde.
    Vynikající film režiséra Spikea Lee funguje díky volnějšímu tempu, skvělé kameře a hereckým výkonům, jimž dominuje Edward Norton v hlavní roli Montyho. Film se stává parafrází na 11. září 2001, kdy si celý západní svět myslel, že to je konec současné civilizace. Snímek využívá Ground Zero pro jednu z klíčových monologových scén filmu. Celkově se jedná o inteligentní film, který je hoden zapamatování.

  • 70%
    0
    0
    15. 1. 2017

    Překvapivě vydařené pokračování skvělého horroru s novým obsazením v čele s krásnou Rose Byrne a v podstatě výrazně odlišným dějem než originální film. Režijně je ti zvládnuté slušně, herecky taky a jako příspěvek do žánru zombie horrorů vítaná záležitost.

  • 65%
    0
    0
    1. 12. 2016

    Co čekat od spojení průměrného režiséra McG a ve scénářích akčního žánru průměrného rutinéra Luca Bessona? Opět průměr, ale tentokrát to dopadlo trošku nad tím pomyslným průměrem, a to jenom díky skvostnému hereckému ansámblu, který tuto stokrát provařenou formuli akčního a rodinného thrilleru tlačí do lepších vod, než by si zasloužila. je to škoda, čekal jsem od toho mnohem víc, ale aspoň tak.

  • 85%
    0
    0
    12. 1. 2020

    Ve snaze změnit vnímání své osoby, poskytla Romy Schneider rok před svou tragickou a předčasnou smrtí otevřený rozhovor německému novináři deníku Stern Michaelovi Jürgsovi, který doprovázela i rozsáhlá fotodokumentace jejího důvěrného přítele Roberta Lebecka. Film popisuje tři dny, kdy tento rozhovor vznikal. Film stojí a padá s výkonem naprosto úžasné Marie Bäumer a především zajímavou černobílou stylizací izraelské filmařky Emily Atef.

  • 80%
    0
    0
    9. 3. 2017
    3-iron (2004)

    Kim Ki-duk je suverénní filmový tvůrce a jeho rychle natočený film 3-Iron je toho důkazem. Režisér využívá brilantních vypravěčských postupů za minimálního použití slov a jeho film příjemně plyne. Film se stal mezinárodním festivalovým hitem a promítal se v celé řadě zemí.

  • 75%
    0
    0
    20. 10. 2015

    Celý film drží pohromadě především díky režii Davida Sladea, který filmu od začátku nasadil vysoké tempo vyprávění a přichází s řadou skvěle zinscenovaných akcí. Dojde i na řadu mírně ,,onanistických“ záběrů, jako upíří apokalypsa z ptačí perspektivy, ale pro mě osobně jsou mnohem děsivější scény se zatčení cizincem, noční projížďky autem a brilantně natočený závěr. Jo, tohle je správná upířina!

  • 90%
    0
    0
    14. 11. 2015

    30 minut po půlnoci je v prvé řadě psychologický film s řadou brilantně zrežírovaných momentů, které vedou k bravurnímu finále útoku na úkryt UBL. Opomenout bychom neměli ani herecké výkony zúčastněných herců, zvláště pak Jessicu Chastain jejíž role emancipované a nekonečně zapálené mladé agentky táhne film velmi solidně.

    Bigelow i přes dlouhou stopáž dovede udržet divákovu pozornost a některé momenty vyvolají až nepříjemné chvění u žaludku. Nejsem si úplně jistý, zda na konci filmu divák dostane úplně přesnou odpověď, jak že to vlastně bylo, ale dívá se na to každopádně velmi slušně.

  • 80%
    0
    0
    20. 10. 2015

    Film 300 je zhusta hlučný, vizuálně i zvukově (zaujme velmi vydařená hudební kompozice Tylera Batese) podmanivý a vše je podřízeno filmu jako celku včetně hereckých výkonů a obsazení, které je vybráno podle typů a občas impozantně doladěno latexovými protetikami. Pokud bychom měli srovnat 300 s již zmíněným Sin City, tak Snyder je podstatně úspěšnější v dynamice děje a jednoduše ve filmovosti celého projektu. Přesto se ve filmu dá hovořit i o hereckých výkonech, kterým jednoznačně vévodí Gerard Butler v roli spartského krále Leonida a jeho žena Gorgo v podání Leny Hedaye.

  • 75%
    0
    0
    24. 4. 2020

    Mě se film 300: Vzestup říše líbil možná ještě o trochu víc, než jednička. Jednička mi přišla hodně přehnaná a tady ten druhý snímek mi přišel trochu zábavnější. Je to ale zřejmě tím, že si trpím na krásnou Vesper, tedy Evu Green, která mě dokáže oslovit zřejmě i v sebevětší ptákovině.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita