Ladislav Bacílek: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ladislav Bacílek: Filmy a seriály

  • Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    Film
    • Oneplay
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    1
  • Pyšná princezna
    Pyšná princezna (1952)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    80%
    2
  • Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář
    Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949)
    Film
    • Oneplay
    Dívka Elén, žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě, má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvních narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    79%
    Dívka Elén, žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě, má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvních narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    3
  • Morgiana
    Morgiana (1972)
    Film
    • Oneplay
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídl mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie, proto pojal coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhl ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    77%
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídl mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie, proto pojal coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhl ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    4
  • O slavnosti a hostech
    O slavnosti a hostech (1966)
    Film
    • DaFilms
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přesto dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevycházejí za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouštějí. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jejichž zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    73%
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přesto dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevycházejí za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouštějí. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jejichž zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    5
  • Nejlepší ženská mého života
    Nejlepší ženská mého života (1968)
    Film
    • Oneplay
    71%
    6
  • Co je vám, doktore?
    Co je vám, doktore? (1985)
    Film
    • Oneplay
    Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Vít Olmer
    69%
    Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Vít Olmer
    7
  • Synové hor
    Synové hor (1956)
    Film
    Lyžařský sport prožíval už v dobách svých začátků slavné okamžiky i tragické chvíle. O Velikonocích roku 1912 zvítězil v krkonošském závodu český závodník, který se ovšem hned v další sezóně stal obětí kruté sněhové vánice, během níž se pokoušel zachránit zesláblého kamaráda. Snímek spadá mezi poslední pokusy inovovat ideologicky zatížené životopisné příběhy, avšak vinou inscenační i vypravěčské neobratnosti vznikla jen plakátovitá historka o nerozborném přátelství dvou lyžařů i jejich uvědomělosti.
    68%
    Lyžařský sport prožíval už v dobách svých začátků slavné okamžiky i tragické chvíle. O Velikonocích roku 1912 zvítězil v krkonošském závodu český závodník, který se ovšem hned v další sezóně stal obětí kruté sněhové vánice, během níž se pokoušel zachránit zesláblého kamaráda. Snímek spadá mezi poslední pokusy inovovat ideologicky zatížené životopisné příběhy, avšak vinou inscenační i vypravěčské neobratnosti vznikla jen plakátovitá historka o nerozborném přátelství dvou lyžařů i jejich uvědomělosti.
    8
  • Návrat domů
    Návrat domů (1949)
    Film
    68%
    9
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    10
  • První den mého syna
    První den mého syna (1965)
    Film
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    68%
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    11
  • Touha
    Touha (1958)
    Film
    • DaFilms
    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). Touha stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě Až přijde kocour a Všichni dobří rodáci) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.
    Žánry:DramaPovídkový
    67%
    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). Touha stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě Až přijde kocour a Všichni dobří rodáci) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.
    Žánry:DramaPovídkový
    12
  • Konec srpna v hotelu Ozon
    Konec srpna v hotelu Ozon (1967)
    Film
    66%
    13
  • Dobrodružství šesti trampů
    Dobrodružství šesti trampů (1970)
    Seriál

    Komediální western natočený na motivy Bohatýrské trilogie spisovatele Jaroslava Žáka a ilustrátora Vlastimila Rady. Název evokuje šestidílný seriál, vlastně volně navazující povídkový cyklus s trampskou tematikou - Žáka ovšem inspiroval předválečný tramping v okolí Prahy. První setkání Waldemara Matušky s pozdějšími Kamarády táborových ohňů - jednoduché příběhy jsou prokládány prvorepublikovými trampskými hity v podání K.T.O., Scarabeus a Hoboes.

    Jednotlivé díly:
    Vzpoura na lodi Primátor Dittrich
    Duch lodi se mstí
    Kdo je pánem na palubě
    Bez šerifa
    Nadešel čas boje
    Kozodojská kompaktáta

    66%

    Komediální western natočený na motivy Bohatýrské trilogie spisovatele Jaroslava Žáka a ilustrátora Vlastimila Rady. Název evokuje šestidílný seriál, vlastně volně navazující povídkový cyklus s trampskou tematikou - Žáka ovšem inspiroval předválečný tramping v okolí Prahy. První setkání Waldemara Matušky s pozdějšími Kamarády táborových ohňů - jednoduché příběhy jsou prokládány prvorepublikovými trampskými hity v podání K.T.O., Scarabeus a Hoboes.

    Jednotlivé díly:
    Vzpoura na lodi Primátor Dittrich
    Duch lodi se mstí
    Kdo je pánem na palubě
    Bez šerifa
    Nadešel čas boje
    Kozodojská kompaktáta

    14
  • Pražské noci
    Pražské noci (1969)
    Film
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma Chlebové střevíčky je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka Poslední golem, zaujme svou magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma Chlebové střevíčky je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka Poslední golem, zaujme svou magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    15
  • Tony, tobě přeskočilo
    Tony, tobě přeskočilo (1969)
    Film
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    62%
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    16
  • Bez svatozáře
    Bez svatozáře (1964)
    Film
    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokážou představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.
    Žánry:Drama
    60%
    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokážou představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.
    Žánry:Drama
    17
  • Dům na Ořechovce
    Dům na Ořechovce (1959)
    Film
    Narůstající konflikt mezi majitelem vily a jeho podnájemníkem skončí u soudu. Soužití totiž skončilo ublížením na zdraví. Film překládá dvě verze týchž událostí, nahlížené každou ze zúčastněných stran. Staří manželé s ještě starší tchýní pronajímají pokoj mladému studentovi medicíny. Po promoci a po svatbě řeší mladí manželé společné bydlení, což je něco, co majitelé vily nechtějí dovolit.
    Žánry:Drama
    58%
    Narůstající konflikt mezi majitelem vily a jeho podnájemníkem skončí u soudu. Soužití totiž skončilo ublížením na zdraví. Film překládá dvě verze týchž událostí, nahlížené každou ze zúčastněných stran. Staří manželé s ještě starší tchýní pronajímají pokoj mladému studentovi medicíny. Po promoci a po svatbě řeší mladí manželé společné bydlení, což je něco, co majitelé vily nechtějí dovolit.
    Žánry:Drama
    18
  • Polibek ze stadionu
    Polibek ze stadionu (1948)
    Film

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    58%

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    19
  • Kde řeky mají slunce
    Kde řeky mají slunce (1961)
    Film
    57%
    20
  • Kluk za dvě pětky
    Kluk za dvě pětky (1983)
    Film
    56%
    21
  • Návštěva z oblak
    Návštěva z oblak (1955)
    Film
    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznaz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc, než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete.
    Žánry:Komedie
    56%
    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznaz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc, než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete.
    Žánry:Komedie
    22
  • Nechte to na mně
    Nechte to na mně (1955)
    Film
    56%
    23
  • Kavárna na hlavní třídě
    Kavárna na hlavní třídě (1954)
    Film
    56%
    24
  • Váhavý střelec
    Váhavý střelec (1957)
    Film
    53%
    25
  • Zkouška pokračuje
    Zkouška pokračuje (1960)
    Film
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    50%
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    26
  • Pára nad hrncem
    Pára nad hrncem (1950)
    Film
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    48%
    Hlavní hrdina, sympatický inženýr, je vzorným pracantem, avšak čas od času na několik dní zmizí, aby se oddal bezuzdnému flámování. Jeho kamarádi sice tyto absence kryli, ale nakonec dospějí k názoru, že musí svého druha oženit, aby mu zabránili v dalších výstřelcích. Po mnoha zmatcích a nedorozuměních však kýžená svatba přece jen nastane a dosud slabošský protagonista se může v klidu věnovat budování nové společnosti. Ač celý příběh vyhlíží, jako kdyby pocházel z nějakého meziválečného kýče, filmové podoby se dočkal v roce 1950. Však také námět poskytl v té době již nežijící Vladimír Slavínský.
    Žánry:Komedie
    27
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1965)
    Film
    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protežovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.
    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    48%
    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protežovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.
    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    28
  • Kotrmelec
    Kotrmelec (1962)
    Film
    48%
    29
  • Osení
    Osení (1961)
    Film
    44%
    30
  • Plechová kavalerie
    Plechová kavalerie (1979)
    Seriál
    43%
    31
  • Cesty mužů
    Cesty mužů (1972)
    Film
    43%
    32
  • Zvony z rákosu
    Zvony z rákosu (1951)
    Film
    43%
    33
  • Cesta ke štěstí
    Cesta ke štěstí (1951)
    Film
    Hlavní hrdinka Vlasta Tomešová se touží stát traktoristkou místního zemědělského družstva a navzdory mnoha překážkám se jí to nakonec podaří. Ve snímku najdeme celou řadu postav a postupů, které jsou typické i pro další podobné snímky tohoto období: nedůvěřivý otec, bránící dceři uskutečnit svůj plán, se změní a nakonec souhlasí i se vstupem do družstva; milostná zápletka, která stojí až v druhém plánu, ale např. i fascinace strojem a novou technologií či zakončení filmu v podobě rozorávání mezí.
    Žánry:DramaKomedie
    41%
    Hlavní hrdinka Vlasta Tomešová se touží stát traktoristkou místního zemědělského družstva a navzdory mnoha překážkám se jí to nakonec podaří. Ve snímku najdeme celou řadu postav a postupů, které jsou typické i pro další podobné snímky tohoto období: nedůvěřivý otec, bránící dceři uskutečnit svůj plán, se změní a nakonec souhlasí i se vstupem do družstva; milostná zápletka, která stojí až v druhém plánu, ale např. i fascinace strojem a novou technologií či zakončení filmu v podobě rozorávání mezí.
    Žánry:DramaKomedie
    34
  • Žízeň
    Žízeň (1949)
    FilmRole: muž na svhůzi MNV
    Katastrofální sucho v roce 1947 způsobilo na venkově velké potíže. V malé obci Klíčov mají vodu jen sedlák Hánek, starý Hromádka a statkář Bervida. Ostatní musí denně vystát frontu, aby dostali trochu vody pro sebe a dobytek. Všichni litují, že na jaře odmítli návrh předsedy Kouby na stavbu obecního vodovodu. Hánek s několika dalšími sabotuje státní dodávky a s Bervidovou pomocí prodávají mléko a máslo na černý trh.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    38%
    Katastrofální sucho v roce 1947 způsobilo na venkově velké potíže. V malé obci Klíčov mají vodu jen sedlák Hánek, starý Hromádka a statkář Bervida. Ostatní musí denně vystát frontu, aby dostali trochu vody pro sebe a dobytek. Všichni litují, že na jaře odmítli návrh předsedy Kouby na stavbu obecního vodovodu. Hánek s několika dalšími sabotuje státní dodávky a s Bervidovou pomocí prodávají mléko a máslo na černý trh.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    35

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.