Stanhope Wheatcroft: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Stanhope Wheatcroft: Filmy a seriály

  • Světla velkoměsta
    Světla velkoměsta (1931)
    FilmRole: Distinguished Gentleman in Cafe (uncredited)
    82%
    1
  • Útěk z ráje
    Útěk z ráje (1932)
    FilmRole: Party Guest (uncredited)
    Jedním ze zvláštních rysů Lubitsche byla jeho celoživotní náklonnost ke všemu maďarskému, dalším pak schopnost přetvářet podřadné náměty ve vynikající filmy. A právě z této kombinace vznikl i Útěk z ráje, omamně perlivá komedie s příchutí šampaňského plného odlesků měsíce. Hra László Aladára Čestný nálezce, vycházející z dobrodružství podvodníka Georgese Manolescua, měla nesoudržnou stavbu, na druhé straně se vyznačovala zajímavou zápletkou a romantickými postavami. Ve spolupráci se svým tehdejším scenáristou Samuelem Raphaelsonem rozehrává Lubitsch brilantní milostná manévrování lupiče gentlemana mezi dvěma ženami. Ovšem postavy tohoto trojúhelníku nejsou konvenčně sympatické, součástí jejich šarmu je vybroušený cynismus. Útěk z ráje vznikl ještě v době, než byla studia donucena opět stroze dodržovat cenzurní pravidla Haysova mravnostního kodexu.
    78%
    Jedním ze zvláštních rysů Lubitsche byla jeho celoživotní náklonnost ke všemu maďarskému, dalším pak schopnost přetvářet podřadné náměty ve vynikající filmy. A právě z této kombinace vznikl i Útěk z ráje, omamně perlivá komedie s příchutí šampaňského plného odlesků měsíce. Hra László Aladára Čestný nálezce, vycházející z dobrodružství podvodníka Georgese Manolescua, měla nesoudržnou stavbu, na druhé straně se vyznačovala zajímavou zápletkou a romantickými postavami. Ve spolupráci se svým tehdejším scenáristou Samuelem Raphaelsonem rozehrává Lubitsch brilantní milostná manévrování lupiče gentlemana mezi dvěma ženami. Ovšem postavy tohoto trojúhelníku nejsou konvenčně sympatické, součástí jejich šarmu je vybroušený cynismus. Útěk z ráje vznikl ještě v době, než byla studia donucena opět stroze dodržovat cenzurní pravidla Haysova mravnostního kodexu.
    2
  • Zjizvená tvář
    Zjizvená tvář (1932)
    FilmRole: Nightclub Patron (uncredited)
    • SkyShowtime
    • iTunes
    Jeden z prvních gangsterských filmů, který pomohl definovat žánr samotný, sleduje vzestup a pád gaunera Tonyho Montany. Na začátku příběhu je Tony postradatelným zlodějíčkem, dělajícím bodyguarda místnímu mafiánskému bossovi Costillovi. Toho se však, společně se svou pravou rukou Johnnym, rozhodne Tony zradit. Costillo je zastřelen a Johnny přebírá vedení gangu, díky čemuž se Tony dostává na vyšší pozici a získává na starost vlastní úsek města. Tony na Johnnyho naléhá, aby rozšířili pole působnosti, nicméně Johnny je proti, jelikož se bojí opozičního gangu. Tony jeho rozkazy neuposlechne a poštvává proti sobě O'Harův gang a vzbudí pozornost policie. Tony zároveň začne mít zájem o Johnnyho přítelkyni, kterou si získává na svou stranu. Tony nařídí své pravé ruce Guinovi, aby zabil O'Haru, čímž rozpoutá brutální přestřelku, kterou však Tony přežije a stane se tak šéfem severní části města. Při oslavě si Tony přisedá k Johnnymu a jeho přítelkyni. Johnny cítí, že jeho přítelkyně tíhne k Tonymu a i ze strachu z jeho stoupající moci se rozhodne objednat Tonyho vraždu. Ta se však nepovede a Tony, zjišťujíc, že za objednávkou stojí Johnny, Johnnyho zastřelí a stává se tak hlavním mafiánským bossem. Policie je však stále více obezřetná a Tony doplatí na vlastní výbušnost, když se rozhodne zastřelit Guina poté, co jej nachytal se svou sestrou. Tony se s policií v patách zabarikáduje u sebe v bytě, kde se setká se svou sestrou, která jej chce zabít a pomstít Guina. To však nedokáže a rozhodne se Tonymu pomoci odrážet množství policistů, kteří obklíčili Tonyho byt. Během toho sestra umírá. Po dlouhé přestřelce s policisty umírá také Tony při neúspěšném pokusu o útěk.
    77%
    Jeden z prvních gangsterských filmů, který pomohl definovat žánr samotný, sleduje vzestup a pád gaunera Tonyho Montany. Na začátku příběhu je Tony postradatelným zlodějíčkem, dělajícím bodyguarda místnímu mafiánskému bossovi Costillovi. Toho se však, společně se svou pravou rukou Johnnym, rozhodne Tony zradit. Costillo je zastřelen a Johnny přebírá vedení gangu, díky čemuž se Tony dostává na vyšší pozici a získává na starost vlastní úsek města. Tony na Johnnyho naléhá, aby rozšířili pole působnosti, nicméně Johnny je proti, jelikož se bojí opozičního gangu. Tony jeho rozkazy neuposlechne a poštvává proti sobě O'Harův gang a vzbudí pozornost policie. Tony zároveň začne mít zájem o Johnnyho přítelkyni, kterou si získává na svou stranu. Tony nařídí své pravé ruce Guinovi, aby zabil O'Haru, čímž rozpoutá brutální přestřelku, kterou však Tony přežije a stane se tak šéfem severní části města. Při oslavě si Tony přisedá k Johnnymu a jeho přítelkyni. Johnny cítí, že jeho přítelkyně tíhne k Tonymu a i ze strachu z jeho stoupající moci se rozhodne objednat Tonyho vraždu. Ta se však nepovede a Tony, zjišťujíc, že za objednávkou stojí Johnny, Johnnyho zastřelí a stává se tak hlavním mafiánským bossem. Policie je však stále více obezřetná a Tony doplatí na vlastní výbušnost, když se rozhodne zastřelit Guina poté, co jej nachytal se svou sestrou. Tony se s policií v patách zabarikáduje u sebe v bytě, kde se setká se svou sestrou, která jej chce zabít a pomstít Guina. To však nedokáže a rozhodne se Tonymu pomoci odrážet množství policistů, kteří obklíčili Tonyho byt. Během toho sestra umírá. Po dlouhé přestřelce s policisty umírá také Tony při neúspěšném pokusu o útěk.
    3
  • Union Pacific
    Union Pacific (1939)
    FilmRole: Secretary (uncredited)
    Jeden z posledních zákonů podepsaných prezidentem Lincolnem povoluje protlačení Union Pacific Railroad divočinou až do Kalifornie. Finanční oportunista Asa Barrows však doufá, že na zdržování stavby vydělá. Hlavní řešitel problémů Jeff Butler má plné ruce práce s bojem proti Barrowsovu agentovi, hazardnímu hráči Sidu Campeauovi. Campeauův společník Dick Allen je Jeffův válečný kamarád a zároveň sok v lásce o dceru inženýra Molly Monahanovou. Kdo přežije snahu protlačit železnici za každou cenu?
    Žánry:DramaWestern
    73%
    Jeden z posledních zákonů podepsaných prezidentem Lincolnem povoluje protlačení Union Pacific Railroad divočinou až do Kalifornie. Finanční oportunista Asa Barrows však doufá, že na zdržování stavby vydělá. Hlavní řešitel problémů Jeff Butler má plné ruce práce s bojem proti Barrowsovu agentovi, hazardnímu hráči Sidu Campeauovi. Campeauův společník Dick Allen je Jeffův válečný kamarád a zároveň sok v lásce o dceru inženýra Molly Monahanovou. Kdo přežije snahu protlačit železnici za každou cenu?
    Žánry:DramaWestern
    4
  • Karibští piráti
    Karibští piráti (1942)
    Film

    V tomto dobrodružném filmu vypráví slavný režisér Cecil B. DeMille příběh plný odvážného pirátství a vášnivé lásky. Přístav Key West je roku 1840 plný obchodníků, kteří profitují z nákladů ztroskotaných lodí. Jedním z nich je také úspěšný King Cutler (Raymond Massey). Loďařka Loxi Claiborne (Paulette Goddard) ho podezřívá z nekalé hry, protože Cutler je u vraku vždy jako první. Loxiin nápadník, kapitán Jack Stuart (John Wayne), je dalším podezřelým - alespoň pro žárlivého právníka Stevea Tollivera (Ray Milland). Kdo a jak bude shledán vinným, se ukáže v sérii mnoha překvapivých událostí. Kromě hvězdného obsazení (včetně Roberta Prestona a Susan Hayward) má tato překrásná námořní podívaná ještě jiné hvězdy. Jsou jimi obrovské plachetnice, které se nesou mlžnými opary, klipry, jež divoké bouře tříští o skaliska, a obří oliheň v památné podmořské bitvě. Tato grandiózní produkce vynesla filmu Oscara za zvláštní efekty. DeMilleova režie pak vytvořila silnou kombinaci milostné romance, velkolepé podívané a heroické statečnosti v úžasném provedení technologie Technicolor. (Variety)

    71%

    V tomto dobrodružném filmu vypráví slavný režisér Cecil B. DeMille příběh plný odvážného pirátství a vášnivé lásky. Přístav Key West je roku 1840 plný obchodníků, kteří profitují z nákladů ztroskotaných lodí. Jedním z nich je také úspěšný King Cutler (Raymond Massey). Loďařka Loxi Claiborne (Paulette Goddard) ho podezřívá z nekalé hry, protože Cutler je u vraku vždy jako první. Loxiin nápadník, kapitán Jack Stuart (John Wayne), je dalším podezřelým - alespoň pro žárlivého právníka Stevea Tollivera (Ray Milland). Kdo a jak bude shledán vinným, se ukáže v sérii mnoha překvapivých událostí. Kromě hvězdného obsazení (včetně Roberta Prestona a Susan Hayward) má tato překrásná námořní podívaná ještě jiné hvězdy. Jsou jimi obrovské plachetnice, které se nesou mlžnými opary, klipry, jež divoké bouře tříští o skaliska, a obří oliheň v památné podmořské bitvě. Tato grandiózní produkce vynesla filmu Oscara za zvláštní efekty. DeMilleova režie pak vytvořila silnou kombinaci milostné romance, velkolepé podívané a heroické statečnosti v úžasném provedení technologie Technicolor. (Variety)

    5
  • Ocelový oř
    Ocelový oř (1925)
    FilmRole: John Hay (uncredited)
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký prezident Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvíle plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svou vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónování) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    70%
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký prezident Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvíle plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svou vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónování) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    6
  • One Way Passage
    One Way Passage (1932)
    Film
    70%
    7
  • Kid Galahad
    Kid Galahad (1937)
    Film
    70%
    8
  • Král králů
    Král králů (1927)
    Film
    • Filmana
    Poté, co Ježíš vyhnal démony z Marie Magdaleny a vzkřísil Lazara, vchází do Jeruzaléma, kde Jidáš chystá svou zradu, aby ho vydal farizeům. Po poslední večeři jde Ježíš do Getsemanské zahrady, je zajat, souzen Pilátem Pontským a ukřižován. V souladu s předpověďmi Písma je pohřben a po třech dnech vstává z mrtvých... Král králů je největší příběh, který byl kdy vyprávěn, navíc tak, jak to dokázal jedině Cecil B. DeMille. DeMillovi, který měl k dispozici jeden z největších rozpočtů v historii Hollywoodu, se v roce 1927 podařilo ze života a umučení Krista udělat jeden z největších trháků éry němého filmu. Film Král králů s biblickými texty, tisícovkou herců a výjimečnými filmovými triky velkého šoumena je při vší své velkoleposti nesmírně citlivý – evangelium a technikolorový epos v jednom. (Film Europe)
    69%
    Poté, co Ježíš vyhnal démony z Marie Magdaleny a vzkřísil Lazara, vchází do Jeruzaléma, kde Jidáš chystá svou zradu, aby ho vydal farizeům. Po poslední večeři jde Ježíš do Getsemanské zahrady, je zajat, souzen Pilátem Pontským a ukřižován. V souladu s předpověďmi Písma je pohřben a po třech dnech vstává z mrtvých... Král králů je největší příběh, který byl kdy vyprávěn, navíc tak, jak to dokázal jedině Cecil B. DeMille. DeMillovi, který měl k dispozici jeden z největších rozpočtů v historii Hollywoodu, se v roce 1927 podařilo ze života a umučení Krista udělat jeden z největších trháků éry němého filmu. Film Král králů s biblickými texty, tisícovkou herců a výjimečnými filmovými triky velkého šoumena je při vší své velkoleposti nesmírně citlivý – evangelium a technikolorový epos v jednom. (Film Europe)
    9
  • The Plainsman
    The Plainsman (1936)
    Film
    66%
    10
  • House on 56th Street, The
    House on 56th Street, The (1933)
    FilmRole: Blackjack Player (uncredited)
    65%
    11
  • The Buccaneer
    The Buccaneer (1938)
    Film
    64%
    12
  • Thanks a Million
    Thanks a Million (1935)
    Film
    64%
    13
  • Death Kiss, The
    Death Kiss, The (1932)
    FilmRole: Mr. Wheatcroft
    61%
    14
  • Sin Takes a Holiday
    Sin Takes a Holiday (1930)
    FilmRole: Ship’s Passenger (uncredited)
    61%
    15
  • Zlomená srdce
    Zlomená srdce (1935)
    FilmRole: Ticket Purchaser (uncredited)
    55%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.