V prvních záběrech se představuje třetí režijní počin Jiřího Mádla, k němuž napsal i scénář. Oproti rodinnému snímku Pojedeme k moři (2014) a dramedii Na střeše (2019) tentokrát Mádl výrazně zvětšil měřítko a Vlny se vrací do ožehavého období konce 60. let. Nepůjde ale o žádné nostalgické vzpomínání, nýbrž o na české poměry příliš nevídaný dobový thriller.
Články 102
Metoda Markovič: Hojer je šestidílný a téměř šestihodinový seriál Voya, jehož první díl uvidíte na této streamovací platformě už zítra. My měli příležitost zhlédnout celou sérii na motivy vražd z 80. let a s radostí můžeme poznamenat, že režisér Pavel Soukup a scenárista Jaroslav Hruška odvedli hodně slušnou práci. Občas se trochu zapomenou ve svých ambicích, jinak ale jejich převyprávění příběhu skutečného československého sériového vraha Ladislava Hojera a hlavně vyšetřovatele Jiřího Markoviče rozhodně má co nabídnout.
Streamovací služba Voyo je čím dál větším a zásadnějším hráčem na trhu a každý měsíc vydává několik originálních titulů, jimž se vyplatí věnovat pozornost. Ani leden samozřejmě není výjimkou. Na Voyu totiž začali nový rok s velkou vervou a nachystali si pro nás jak návraty prověřených titulů, tak ambiciózní novinky i oblíbené zahraniční filmy.
Můžeme si o kvalitách tohoto žánru u nás myslet, co chceme, ale tuzemské romantické komedie zkrátka jen tak nevymřou. Pořád totiž zůstávají jednou z mála jistot, co spolehlivě dotlačí diváky – a v tomto případě zejména divačky – do multiplexů. Nový snímek Sladký život s Vladimírem Polívkou a Petrou Hřebíčkovou se pak zdá být z komerčního hlediska trefou do černého. Upoutávka ovšem asi neudělá radost úplně všem.
Po vyklidněných Vánocích a před Novým rokem vzalo publikum tuzemská kina útokem. Mezi čtvrtkem a nedělí dorazilo do sálů na první dvacítku komerčně nejúspěšnějších filmů 216 tisíc divaček a diváků. Dominovala slovensko-česká bláznivá komedie Jedeme na teambuilding s Annou Polívkovou, Jakubem Prachařem, Robinem Ferrem a Vojtěchem Kotkem v hlavních rolích.
Názory postav se liší od tvůrců, kteří neschvalují nezřízené požívání alkoholu či urážky postavené na rasismu a stereotypech. Zhruba tímto alibistickým upozorněním začíná bláznivá komedie Jedeme na teambuilding a je tedy jasné, že nebude nouze o tzv. nekorektní humor. Jenže jak už to u podobných snah pohybovat se za hranou korektnosti bývá, výsledek je výrazně podprůměrný a nezábavný.
Režisér Jiří Vejdělek se pokusí navázat na úspěch Poslední aristokraty z roku 2019, která patřila k nejnavštěvovanějším filmům roku a porazila tehdy v tržbách samotného Jokera (2019). I druhý díl s názvem Aristokratka ve varu vychází z knižní předlohy Evžena Bočka. Do svých rolí se vrací většina původního hereckého obsazení, které rozšíří Simona Lewandowská v roli Denisky.
Brněnská přehlídka seriálové tvorby Serial Killer o víkendu skončila, a tak stojí za to si připomenout tituly, které tam zanechaly největší stopu. Letos se jedná o obzvláště příjemné čtení, neboť hlavní soutěž poprvé opanovalo české dílo.
Na kriminální žánr české publikum slyší, a tak se mu tuzemské televizní stanice snaží vyjít vstříc. Nova, ČT i Prima do toho jdou i letos. Toto jsou kriminálky, které si pro nás připravili na televizní podzim.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Čtvrtý celovečerní snímek talentovaného slovinského filmaře Olma Omerzu Atlas ptáků vysílá v neděli večer Česká televize a od toho dne bude k vidění také na iVysílání. Příběh o zadlužené firmě a její naivní zhrzené pracovnici sází na velmi dobré herecké výkony a psychologicky věrohodné vykreslení postav, avšak doplácí na občasnou přebujelost režijního uchopení a nejednotnou tvůrčí vizi.
Filmová adaptace humoristické knihy Evžena Bočka Poslední aristokratka z roku 2019 je jedním z nejúspěšnějších českých snímků posledních let, vidělo ji přes půl milionů diváků a divaček. Filmaři v čele s režisérem Jiřím Vejdělkem se proto rozhodli natočit pokračování. Předlohou je druhý román z šestidílné série s názvem Aristokratka ve varu.
Samotného a nikdy neexistujícího Járu Cimrmana si za půlstoletí národ tak oblíbil, že po něm začal pojmenovávat ulice, školy, rozhledny, studánky, přírodní scenérie a řadu turistických míst po celé České republice. Cimrman obsadil republiku mnohem více než kterýkoli český velikán. Ani Smetana, Dvořák, Jirásek, Němcová nebo Masaryk nedostávají v českých městech a obcích či přírodních rezervacích tolik prostoru jako Jára Cimrman.
Hvězdně obsazený druhý režijní počin Zbožňovaný populárního českého scenáristy Petra Kolečka s Jiřím Bartoškou v hlavní roli uvádí dnes večer Česká televize, zhlédnout ho můžete rovněž na iVysílání. Nabízíme vám proto recenzi tohoto snímku.
Ve druhém příběhu ze světa Oberonu hraje prim čáryfukyně, jak děti nazývají alchymistku Amélii. Když její kolega s tváří Vojtěcha Kotka říká, že „láska nemusí být vždy milostná“, je publiku jasné, že tohle není jen další česká pohádka plná ohraných klišé.