Vyacheslav Tikhonov: Nejlepší filmy a seriály

7.2

Vyacheslav Tikhonov: Filmy a seriály

  • Voyna i mir
    Voyna i mir (1967)
    FilmRole: Andrei Bolkonsky
    82%
    1
  • Sedmnáct zastavení jara
    Sedmnáct zastavení jara (1973)
    SeriálRole: Max Otto von Stirlitz / Maksim Maksimovich Isaev
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    81%
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    2
  • Vojna a mír III
    Vojna a mír III (1966)
    FilmRole: Andrei Bolkonsky
    Holandsko, Rakousko, Itálie, Polsko, Španělsko i Německo byly pokořeny Napoleonem. 12. června 1812 překročila armáda velkého dobyvatele ruské hranice a začala vlastenecká válka. Vlast je v nebezpečí a mladý Péťa Rostov oznamuje rodičům svůj úmysl nastoupit vojenskou službu. Za těžkých bojů ruská vojska ustupují, hoří Vitebsk, Smolensk ... Před rozhodující borodinskou bitvou se vojáci, důstojníci, domobrana i polní maršál Kutuzov modlí k iverské ikoně Matky Boží. Ve svém sídle umírá starý kníže Bolkonskij. Mezi Natašou Rostovovou a Pierrem Bezuchovem vzniká důvěrný vztah.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    81%
    Holandsko, Rakousko, Itálie, Polsko, Španělsko i Německo byly pokořeny Napoleonem. 12. června 1812 překročila armáda velkého dobyvatele ruské hranice a začala vlastenecká válka. Vlast je v nebezpečí a mladý Péťa Rostov oznamuje rodičům svůj úmysl nastoupit vojenskou službu. Za těžkých bojů ruská vojska ustupují, hoří Vitebsk, Smolensk ... Před rozhodující borodinskou bitvou se vojáci, důstojníci, domobrana i polní maršál Kutuzov modlí k iverské ikoně Matky Boží. Ve svém sídle umírá starý kníže Bolkonskij. Mezi Natašou Rostovovou a Pierrem Bezuchovem vzniká důvěrný vztah.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    3
  • Unaveni sluncem
    Unaveni sluncem (1994)
    FilmRole: Vsevolod
    Píše se polovina třicátých let a zasloužilý hrdina revoluce plukovník Kotov tráví zaslouženou dovolenou spolu se svou rodinou. Je to asi padesátilý muž s nezanedbatelným kouzlem osobnosti. Má pohlednou mladou ženu a šestiletou dceru Naďu. Jeho prázdniny probíhají celkem uspokojivě, je nádherné počasí a v domě vládne pohoda a blahobyt, jaký si v Rusku jistě nemohl dovolit jen tak někdo. Zásahy okolního světa narušují idylu jen zřídka, o to závažnější bývají. Jedno z takových vyrušení představuje několik tanků, které se objeví nedaleko Kotovovy dači na poli. Každý člověk s nezeleným mozkem pochopí, že dělat vojenské cvičení ve vzrostlém obilí je nesmysl, a Kotov má kromě takového mozku i docela slušnou autoritu, vojáci tedy zase odjedou a dovolená může pokračovat. A pak přijede Míťa, který si kdysi chtěl vzít za ženu nynější Marusju Kotovovou a který pracuje pro KGB. Film Unaveni sluncem natočil v roce 1994 ruský režisér Nikita Michalkov a natočil jej velmi dobře. Nepříliš složitý děj je vyprávěn pomalu, což vyvolává poklidnou atmosféru letních prázdnin a v první polovině filmu se zdá, že se vlastně vůbec nic nestane. Později se napětí mezi Kotovem a Míťou stupňuje, oba muži jsou však dost chytří na to, aby svému okolí nekazili léto, a divák je tak stále udržován v příjemně bezstarostné náladě. Brutální, nespravedlivý a nevyhnutelný konec filmu je pak o to působivější. Značnou zásluhu na kvalitě filmu mají herci. Režisér filmu Nikita Michalkov obsadil do role plukovníka Kotova sám sebe a své herecké schopnosti zcela jistě nepřecenil. Jeho Kotov je silný a statečný muž, milující manžel a výborný otec. Roli malé Nadi ztvárnila Michalkovova dcera Naděžda a svým výkonem s přehledem strčila do kapsy Andreje Chalimona, u nás a v Americe lépe známého pod jménem Kolja. Další bezchybný výkon podal Oleg Menšikov coby Míťa, člověk, který dělá to, co dělá, jenom proto, že mu nic jiného nezbývá, a to už poměrně dlouhou dobu. Jak již bylo řečeno, Unaveni sluncem je znamenitý film. Někomu jako důkaz postačí fakt, že byl v roce 1994 oceněn Hlavní cenou poroty na festivalu v Cannes a o rok později Oscarem.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    79%
    Píše se polovina třicátých let a zasloužilý hrdina revoluce plukovník Kotov tráví zaslouženou dovolenou spolu se svou rodinou. Je to asi padesátilý muž s nezanedbatelným kouzlem osobnosti. Má pohlednou mladou ženu a šestiletou dceru Naďu. Jeho prázdniny probíhají celkem uspokojivě, je nádherné počasí a v domě vládne pohoda a blahobyt, jaký si v Rusku jistě nemohl dovolit jen tak někdo. Zásahy okolního světa narušují idylu jen zřídka, o to závažnější bývají. Jedno z takových vyrušení představuje několik tanků, které se objeví nedaleko Kotovovy dači na poli. Každý člověk s nezeleným mozkem pochopí, že dělat vojenské cvičení ve vzrostlém obilí je nesmysl, a Kotov má kromě takového mozku i docela slušnou autoritu, vojáci tedy zase odjedou a dovolená může pokračovat. A pak přijede Míťa, který si kdysi chtěl vzít za ženu nynější Marusju Kotovovou a který pracuje pro KGB. Film Unaveni sluncem natočil v roce 1994 ruský režisér Nikita Michalkov a natočil jej velmi dobře. Nepříliš složitý děj je vyprávěn pomalu, což vyvolává poklidnou atmosféru letních prázdnin a v první polovině filmu se zdá, že se vlastně vůbec nic nestane. Později se napětí mezi Kotovem a Míťou stupňuje, oba muži jsou však dost chytří na to, aby svému okolí nekazili léto, a divák je tak stále udržován v příjemně bezstarostné náladě. Brutální, nespravedlivý a nevyhnutelný konec filmu je pak o to působivější. Značnou zásluhu na kvalitě filmu mají herci. Režisér filmu Nikita Michalkov obsadil do role plukovníka Kotova sám sebe a své herecké schopnosti zcela jistě nepřecenil. Jeho Kotov je silný a statečný muž, milující manžel a výborný otec. Roli malé Nadi ztvárnila Michalkovova dcera Naděžda a svým výkonem s přehledem strčila do kapsy Andreje Chalimona, u nás a v Americe lépe známého pod jménem Kolja. Další bezchybný výkon podal Oleg Menšikov coby Míťa, člověk, který dělá to, co dělá, jenom proto, že mu nic jiného nezbývá, a to už poměrně dlouhou dobu. Jak již bylo řečeno, Unaveni sluncem je znamenitý film. Někomu jako důkaz postačí fakt, že byl v roce 1994 oceněn Hlavní cenou poroty na festivalu v Cannes a o rok později Oscarem.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    4
  • Vojna a mír IV
    Vojna a mír IV (1967)
    FilmRole: Andrei Bolkonsky
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    79%
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    5
  • Vojna a mír I
    Vojna a mír I (1966)
    FilmRole: Andrei Bolkonsky
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    78%
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    6
  • Vojna a mír II
    Vojna a mír II (1966)
    FilmRole: Andrei Bolkonsky
    Na svém prvním velkém plese se Nataša Rostovová seznámila s knížetem Andrejem Bolkonským. Zamilovali se do sebe a kníže Andrej přijíždí do domu Rostovových žádat o ruku mladé hraběnky. Získal svolení, ale z celé řady důvodů byla svatba odložena o rok. Nedlouho před vypršením stanoveného termínu uzavření sňatku se v salónu Elen Bezuchovové přiznává její bratr Anatol Kuragin k zoufalé lásce k Nataše. Nataša se rozhodne s Anatolem uprchnout. Uprchlíci jsou však včas zastaveni. Kníže Andrej ruší dohodu a vrací Nataše její dopisy i portrét.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaOscarový
    77%
    Na svém prvním velkém plese se Nataša Rostovová seznámila s knížetem Andrejem Bolkonským. Zamilovali se do sebe a kníže Andrej přijíždí do domu Rostovových žádat o ruku mladé hraběnky. Získal svolení, ale z celé řady důvodů byla svatba odložena o rok. Nedlouho před vypršením stanoveného termínu uzavření sňatku se v salónu Elen Bezuchovové přiznává její bratr Anatol Kuragin k zoufalé lásce k Nataše. Nataša se rozhodne s Anatolem uprchnout. Uprchlíci jsou však včas zastaveni. Kníže Andrej ruší dohodu a vrací Nataše její dopisy i portrét.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaOscarový
    7
  • Dočkáme se pondělí
    Dočkáme se pondělí (1968)
    FilmRole: Ilya Semyonovich Melnikov - History Teacher
    Ilja Semjonovič Melnikov je učitel dějepisu na běžné sovětské střední škole. Je to velmi dobrý učitel a studenti i kolegové si ho velmi váží. Melnikov se však ve své práci potýká s mnoha obtížemi. Zejména se ve škole šíří zvěsti o tom, že Natálie Sergejevna, učitelka angličtiny a Melnikovova bývalá studentka, je do něj zamilovaná. Melnikov, vyčerpaný psychickým utrpením, žádá ředitele, aby mu umožnil odejít z práce. Na konci týdne, který má být posledním týdnem Melnikovovy učitelské kariéry, píší studenti jeho třídy písemnou práci na téma, jak chápou štěstí. Světlana Michajlovna, jejich učitelka ruštiny, je šokována tím, co jedna ze studentek napsala ve své eseji, nicméně jí dovolí, aby ji přečetla před třídou. Ostatní studenti vyjádří své spolužačce podporu. Melnikov se zapojí do konfliktu, načež přehodnotí své rozhodnutí odejít...
    77%
    Ilja Semjonovič Melnikov je učitel dějepisu na běžné sovětské střední škole. Je to velmi dobrý učitel a studenti i kolegové si ho velmi váží. Melnikov se však ve své práci potýká s mnoha obtížemi. Zejména se ve škole šíří zvěsti o tom, že Natálie Sergejevna, učitelka angličtiny a Melnikovova bývalá studentka, je do něj zamilovaná. Melnikov, vyčerpaný psychickým utrpením, žádá ředitele, aby mu umožnil odejít z práce. Na konci týdne, který má být posledním týdnem Melnikovovy učitelské kariéry, píší studenti jeho třídy písemnou práci na téma, jak chápou štěstí. Světlana Michajlovna, jejich učitelka ruštiny, je šokována tím, co jedna ze studentek napsala ve své eseji, nicméně jí dovolí, aby ji přečetla před třídou. Ostatní studenti vyjádří své spolužačce podporu. Melnikov se zapojí do konfliktu, načež přehodnotí své rozhodnutí odejít...
    8
  • TASS je zplnomocněn prohlásit...
    TASS je zplnomocněn prohlásit... (1984)
    MinisérieRole: Константин Иванович Константинов, генерал КГБ
    76%
    9
  • Bílý Bim, černé ucho
    Bílý Bim, černé ucho (1977)
    FilmRole: писатель, хозяин Бима Иван Иванович
    74%
    10
  • Rozcestí
    Rozcestí (1958)
    FilmRole: Matvey Morozov
    74%
    11
  • Bojovali za vlast
    Bojovali za vlast (1975)
    FilmRole: pvt. Nikolay Strel'tsov
    73%
    12
  • U sedmi větrů
    U sedmi větrů (1962)
    FilmRole: Capt. Suzdalev
    73%
    13
  • Ubit drakona
    Ubit drakona (1988)
    FilmRole: архивариус Шарлемань
    Drak je krutý diktátor, který zabíjí každého, kdo se mu postaví. Lidé žijí v beznaději, dokud nepřijde Lancelot, aby zachránil krásnou Elsu. Lancelot může zvítězit pouze tehdy, když se všichni lidé osvobodí od strachu, který živí dračí moc. Drak má mnoho tváří, od "draka" přes "samuraje" až po "nacistu", a děsí všechny lidi kromě Lancelota. Nakonec Drak odhodí všechny své masky a stane se tou nejnebezpečnější ze svých inkarnací – "sebou samým". A bitva začíná.
    71%
    Drak je krutý diktátor, který zabíjí každého, kdo se mu postaví. Lidé žijí v beznaději, dokud nepřijde Lancelot, aby zachránil krásnou Elsu. Lancelot může zvítězit pouze tehdy, když se všichni lidé osvobodí od strachu, který živí dračí moc. Drak má mnoho tváří, od "draka" přes "samuraje" až po "nacistu", a děsí všechny lidi kromě Lancelota. Nakonec Drak odhodí všechny své masky a stane se tou nejnebezpečnější ze svých inkarnací – "sebou samým". A bitva začíná.
    14
  • Zosja
    Zosja (1967)
    FilmRole: Озвучивание Михаила (роль Юрия Каморного)
    70%
    15
  • Optimistická tragédie
    Optimistická tragédie (1963)
    FilmRole: Aleksei
    Rok 1918. Na ruskou válečnou loď Gromoboj, které vládnou anarchističtí námořníci, je z Ústředního výboru bolševické strany jmenována žena-komisařka. Vůdcem lodi je anarchista Vozhak. Komisařka dostala za úkol reorganizovat námořní oddíl na První námořnický pluk. Čeká ji nelehký úkol: získat si autoritu námořníků a vymýtit anarchii. Z důstojníků, kteří na lodi zůstali, je zde poručík Bering, jenž sloužil v carském loďstvu na bitevní lodi Imperator Pavel I. Ten se má stát velitelem a společně s vyslanou komisařkou dovést pluk na frontu do oblasti Černého moře.
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Rok 1918. Na ruskou válečnou loď Gromoboj, které vládnou anarchističtí námořníci, je z Ústředního výboru bolševické strany jmenována žena-komisařka. Vůdcem lodi je anarchista Vozhak. Komisařka dostala za úkol reorganizovat námořní oddíl na První námořnický pluk. Čeká ji nelehký úkol: získat si autoritu námořníků a vymýtit anarchii. Z důstojníků, kteří na lodi zůstali, je zde poručík Bering, jenž sloužil v carském loďstvu na bitevní lodi Imperator Pavel I. Ten se má stát velitelem a společně s vyslanou komisařkou dovést pluk na frontu do oblasti Černého moře.
    Žánry:DramaVálečný
    16
  • Mladá garda
    Mladá garda (1948)
    FilmRole: Vladimir Osmukhin
    68%
    17
  • My se vrátíme
    My se vrátíme (1974)
    FilmRole: Ivan Petrovich Mlynsky, Major
    První díl trilogie o odporu ruských partyzánů proti nacistické okupaci Ruska během druhé světové války. Film se odehrává v srpnu 1941, kdy nacistické síly vpadly a obsadily evropskou část Ruska. Major Mlynskij má na starosti speciální skupinu partyzánů. Jeho skupina pohlcuje další malé skupiny ruských vojáků, kterým se podařilo přežít útoky drtivých nacistických sil. Nacistické armády postupují na Moskvu. Major Mlynskij organizuje odpor ruských partyzánů proti nacistům v týlu nepřítele.
    Žánry:Válečný
    68%
    První díl trilogie o odporu ruských partyzánů proti nacistické okupaci Ruska během druhé světové války. Film se odehrává v srpnu 1941, kdy nacistické síly vpadly a obsadily evropskou část Ruska. Major Mlynskij má na starosti speciální skupinu partyzánů. Jeho skupina pohlcuje další malé skupiny ruských vojáků, kterým se podařilo přežít útoky drtivých nacistických sil. Nacistické armády postupují na Moskvu. Major Mlynskij organizuje odpor ruských partyzánů proti nacistům v týlu nepřítele.
    Žánry:Válečný
    18
  • Zal ozhidaniya
    Zal ozhidaniya (1998)
    SeriálRole: Zaitsev Mikhail Borisovich
    Bývalý slavný sportovec a teď bezdomovec na útěku se ocitne v zasněženém městečku Zarečensk. Viktor získá práci v sirotčinci, kde potká mladou učitelku, která se stane jeho přítelkyní a láskou. Osud ale nehraje jen na dobré a špatné karty, a tak si hrdina uvědomí, že sám před sebou neuteče. Do Zarečenska nečekaně dorazí vlak s filmovým štábem z hlavního města, který musí kvůli zpoždění na pár dní zastavit. Zarečensk se stane místem, kde režisér konečně najde ideální herečku pro hlavní roli a potká muže, který před její láskou utekl. Producentka se rozhodne, že právě toto město bude ideální lokací pro natáčení jejího nového filmu.
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Bývalý slavný sportovec a teď bezdomovec na útěku se ocitne v zasněženém městečku Zarečensk. Viktor získá práci v sirotčinci, kde potká mladou učitelku, která se stane jeho přítelkyní a láskou. Osud ale nehraje jen na dobré a špatné karty, a tak si hrdina uvědomí, že sám před sebou neuteče. Do Zarečenska nečekaně dorazí vlak s filmovým štábem z hlavního města, který musí kvůli zpoždění na pár dní zastavit. Zarečensk se stane místem, kde režisér konečně najde ideální herečku pro hlavní roli a potká muže, který před její láskou utekl. Producentka se rozhodne, že právě toto město bude ideální lokací pro natáčení jejího nového filmu.
    Žánry:DramaKomedie
    19
  • Trosečník z otrokářské lodi
    Trosečník z otrokářské lodi (1952)
    FilmRole: Ship's Lt. Gorelov
    Barevný dobrodružný film. Ruská korveta pronásledovala americkou otrokářskou loď, která sice v bouři unikla, ztratila však hlavní stožár, s nímž se zřítil do moře i malý černoušek Boy. Trosečníka zachrání ruští námořníci, ujmou se ho a jednomu z námořníků Lučkinovi malý černoušek tak přiroste k srdci, že se kvůli němu vzdá i své největší slabosti - pití. Černoušek Maximek má být však v Hongkongu odevzdán britskému guvernérovi. Lučkin se z lítosti opije, čehož využijí verbíři a odvlečou jej i s Maximkem na loď Mary, jíž velí kapitán otrokářské lodi. Kapitán pozná v Maximku svého ztraceného Boye a ztýrá jej. Ruští námořníci hledají své druhy a naleznou je díky Maximkovi na palubě Mary. Lučkin se se svým Maximkem vrací na palubu Bohatýra a Maximek při příštím nástupu již stojí v jedné řadě s ostatními námořníky. (FILMOVÝ PŘEHLED 22 / 1953)
    68%
    Barevný dobrodružný film. Ruská korveta pronásledovala americkou otrokářskou loď, která sice v bouři unikla, ztratila však hlavní stožár, s nímž se zřítil do moře i malý černoušek Boy. Trosečníka zachrání ruští námořníci, ujmou se ho a jednomu z námořníků Lučkinovi malý černoušek tak přiroste k srdci, že se kvůli němu vzdá i své největší slabosti - pití. Černoušek Maximek má být však v Hongkongu odevzdán britskému guvernérovi. Lučkin se z lítosti opije, čehož využijí verbíři a odvlečou jej i s Maximkem na loď Mary, jíž velí kapitán otrokářské lodi. Kapitán pozná v Maximku svého ztraceného Boye a ztýrá jej. Ruští námořníci hledají své druhy a naleznou je díky Maximkovi na palubě Mary. Lučkin se se svým Maximkem vrací na palubu Bohatýra a Maximek při příštím nástupu již stojí v jedné řadě s ostatními námořníky. (FILMOVÝ PŘEHLED 22 / 1953)
    20
  • Lyubov s privilegiyami
    Lyubov s privilegiyami (1989)
    FilmRole: Кожемякин
    67%
    21
  • Zlomená pouta
    Zlomená pouta (1951)
    FilmRole: Cameo
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film zachycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film Zlomená pouta, který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    63%
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film zachycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film Zlomená pouta, který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    22
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    SeriálRole: читает текст от автора
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    61%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    23
  • Májové hvězdy
    Májové hvězdy (1959)
    FilmRole: Andrey Rukavichkin
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídil…
    61%
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídil…
    24
  • Sochineniye ko dnyu pobedy
    Sochineniye ko dnyu pobedy (1999)
    FilmRole: Lev Morgulis
    V předvečer oslav Dne vítězství se v Moskvě setkávají tři staří přátelé z války. Nemají ale šanci posedět a zavzpomínat na dávno zapomenuté hrdinské činy. Předseda Fondu veteránů Kilovatov (O. Jefremov) je obviněn z kontaktů s podsvětím a uvězněn. Bývalý disident Morgulis (V. Tichonov), který nyní žije v zahraničí, a účastník protestních shromáždění Ďjakov (M. Uljanov) zorganizují propuštění svého přítele z vězení. Tváří v tvář krutosti nepřátel, kteří zosnovali zatčení jejich válečného kamaráda, naši hrdinové zapojí do operace na jeho osvobození mafii a bezpečnostní službu a nakonec se rozhodnou unést letadlo.
    Žánry:Drama
    61%
    V předvečer oslav Dne vítězství se v Moskvě setkávají tři staří přátelé z války. Nemají ale šanci posedět a zavzpomínat na dávno zapomenuté hrdinské činy. Předseda Fondu veteránů Kilovatov (O. Jefremov) je obviněn z kontaktů s podsvětím a uvězněn. Bývalý disident Morgulis (V. Tichonov), který nyní žije v zahraničí, a účastník protestních shromáždění Ďjakov (M. Uljanov) zorganizují propuštění svého přítele z vězení. Tváří v tvář krutosti nepřátel, kteří zosnovali zatčení jejich válečného kamaráda, naši hrdinové zapojí do operace na jeho osvobození mafii a bezpečnostní službu a nakonec se rozhodnou unést letadlo.
    Žánry:Drama
    25
  • Zerkalo dlya geroya
    Zerkalo dlya geroya (1987)
    Film
    61%
    26
  • Front za liniey fronta
    Front za liniey fronta (1977)
    Film
    60%
    27
  • V týlu nepřítele
    V týlu nepřítele (1981)
    Film
    Tento válečný snímek lze považovat za ruský, neboť česká strana zajišťovala hlavně technické služby a několik epizod. Příběh se odehrává v posledních letech druhé světové války a líčí osudy statečného sovětského oddílu pro zvláštní úkoly, odvážně pronikajícího až do tajných nacistických továren, aby tam zničil výrobu dalekonosných raket. Vznikla konvenční dobrodružná podívaná, řádně zabalená do ideologických klišé. Navíc se jedná o závěrečnou část trilogie, tvořené tituly My se vrátíme a Fronta v týlu.
    59%
    Tento válečný snímek lze považovat za ruský, neboť česká strana zajišťovala hlavně technické služby a několik epizod. Příběh se odehrává v posledních letech druhé světové války a líčí osudy statečného sovětského oddílu pro zvláštní úkoly, odvážně pronikajícího až do tajných nacistických továren, aby tam zničil výrobu dalekonosných raket. Vznikla konvenční dobrodružná podívaná, řádně zabalená do ideologických klišé. Navíc se jedná o závěrečnou část trilogie, tvořené tituly My se vrátíme a Fronta v týlu.
    28
  • Po ulitse komod vodili...
    Po ulitse komod vodili... (1978)
    FilmRole: пассажир с комодом (новелла «Комод»)
    59%
    29
  • Cesta do "Saturnu
    Cesta do "Saturnu (1967)
    Film
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Má proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podávat odtud životně důležité zprávy moskevské centrále. Předtím si ale ještě musí získat naprostou důvěru Hitlerových spolupracovníků a naoko se stát doslova jedním z nich.
    Žánry:Válečný
    58%
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Má proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podávat odtud životně důležité zprávy moskevské centrále. Předtím si ale ještě musí získat naprostou důvěru Hitlerových spolupracovníků a naoko se stát doslova jedním z nich.
    Žánry:Válečný
    30
  • Píseň o stromu a růži
    Píseň o stromu a růži (1979)
    FilmRole: Vladimir Kuznecov

    Utužovat družbu mezi bratrským ruským a českým lidem bylo za minulého režimu zapotřebí stále. Proto také uvědomělý sovětský inženýr spojil svůj osud s českým prostředím hned dvakrát - poprvé sem přijel jako nadšeně vítaný voják osvoboditel, podruhé pak jako uznávaný a vážený odborník pro hloubení tunelů metra. Pokaždé jej dojalo, jak byl srdečně vítán. Avšak ani Vjačeslav Tichonov v hlavní roli nedokázal svému hrdinovi vtisknout potřebné charisma. Film samotný pak sklouzává k naivnímu ochotničení, z něhož čpí jedině ideologická dikce.

    34%

    Utužovat družbu mezi bratrským ruským a českým lidem bylo za minulého režimu zapotřebí stále. Proto také uvědomělý sovětský inženýr spojil svůj osud s českým prostředím hned dvakrát - poprvé sem přijel jako nadšeně vítaný voják osvoboditel, podruhé pak jako uznávaný a vážený odborník pro hloubení tunelů metra. Pokaždé jej dojalo, jak byl srdečně vítán. Avšak ani Vjačeslav Tichonov v hlavní roli nedokázal svému hrdinovi vtisknout potřebné charisma. Film samotný pak sklouzává k naivnímu ochotničení, z něhož čpí jedině ideologická dikce.

    31

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.