Howard K. Smith: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Howard K. Smith: Filmy a seriály

  • Blízká setkání třetího druhu
    Blízká setkání třetího druhu (1977)
    FilmRole: Howard K. Smith (uncredited)
    • iTunes
    • Rakuten
    Napříč zeměkoulí se množí podivné úkazy. Francouzský vědec Claude (François Truffaut) se svým tlumočníkem Davidem (Bob Balaban) objeví vojenské letouny, které bez vysvětlení zmizely před třiceti lety, v poušti Gobi je nalezena pohřešovaná loď Cotopaxi a v americkém městě Indianapolis zachytí řídící věž rozhovor dvou pilotů o spatřeném UFO. Svědkem zvláštních světel na obloze se stane i obyčejný technik Roy (Richard Dreyfuss), jehož mysl od té chvíle nepřestane sužovat vize stolové hory. Jaký může mít význam? Film Blízká setkání třetího druhu Stevena Spielberga patří dnes už do zlatého fondu děl z žánru science fiction.
    81%
    Napříč zeměkoulí se množí podivné úkazy. Francouzský vědec Claude (François Truffaut) se svým tlumočníkem Davidem (Bob Balaban) objeví vojenské letouny, které bez vysvětlení zmizely před třiceti lety, v poušti Gobi je nalezena pohřešovaná loď Cotopaxi a v americkém městě Indianapolis zachytí řídící věž rozhovor dvou pilotů o spatřeném UFO. Svědkem zvláštních světel na obloze se stane i obyčejný technik Roy (Richard Dreyfuss), jehož mysl od té chvíle nepřestane sužovat vize stolové hory. Jaký může mít význam? Film Blízká setkání třetího druhu Stevena Spielberga patří dnes už do zlatého fondu děl z žánru science fiction.
    1
  • Růžový panter znovu zasahuje
    Růžový panter znovu zasahuje (1976)
    Film
    • iTunes
    Narazí-li kosa na kámen, lítají jiskry široko daleko. Není sice příliš jasné, kdo v případě těch dvou géniů - tedy vrchního inspektora Clouseaua a jeho bývalého nadřízeného vrchního inspektora Dreyfuse - je tou kosou a kdo kamenem, faktem však zůstává, že pro ně oba není svět dost veliký. Clouseauovy eskapády přivedly Dreyfuse do blázince a i když jeho psychiatr dělá, co může, i když se už už zdá, že ten nebožák je definitivně vyléčen, stačí jedno jediné setkání těch dvou - a všechno se zřítí jako domeček z karet. Může se někdo divit Dreyfusovi, že se rozhodl tuhle neudržitelnou situaci jednou provždy vyřešit? A jeho plán, jak se zbavit nenáviděného soka, je - jak jinak - ďábelsky geniální!
    Žánry:KomedieKrimi
    80%
    Narazí-li kosa na kámen, lítají jiskry široko daleko. Není sice příliš jasné, kdo v případě těch dvou géniů - tedy vrchního inspektora Clouseaua a jeho bývalého nadřízeného vrchního inspektora Dreyfuse - je tou kosou a kdo kamenem, faktem však zůstává, že pro ně oba není svět dost veliký. Clouseauovy eskapády přivedly Dreyfuse do blázince a i když jeho psychiatr dělá, co může, i když se už už zdá, že ten nebožák je definitivně vyléčen, stačí jedno jediné setkání těch dvou - a všechno se zřítí jako domeček z karet. Může se někdo divit Dreyfusovi, že se rozhodl tuhle neudržitelnou situaci jednou provždy vyřešit? A jeho plán, jak se zbavit nenáviděného soka, je - jak jinak - ďábelsky geniální!
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Televizní společnost
    Televizní společnost (1976)
    Film
    • iTunes
    Film líčí vzestup a strmý pád moderátora Howarda Beala. Na základě klesání sledovanosti jeho osoby v televizních pořadech je z televize po letech konstantní popularity propuštěn. V jednom ze svých posledních vysílání ohlásí před kamerami naživo svou sebevraždu. Rozpoutá se šílené drama. Beal se však nemá v úmyslu zastřelit a do televize vykřikuje hlášky typu:,, I’m as mad as hell and I’m not going to take this anymore!“ Jeho sledovanost prudce stoupne, každý čeká, kdy se sám zabije, ale on začne vykřikovat své názory na shnilou americkou společnost. Rázem se stane nejpopulárnější televizní hvězdou. Diváci jsou nadšeni a televize vydělává balík. Jenže programová ředitelka má toho uřvaného dědka plné zuby a najme si zabijáka, aby ho odprásknul přímo před televizními kamerami.
    80%
    Film líčí vzestup a strmý pád moderátora Howarda Beala. Na základě klesání sledovanosti jeho osoby v televizních pořadech je z televize po letech konstantní popularity propuštěn. V jednom ze svých posledních vysílání ohlásí před kamerami naživo svou sebevraždu. Rozpoutá se šílené drama. Beal se však nemá v úmyslu zastřelit a do televize vykřikuje hlášky typu:,, I’m as mad as hell and I’m not going to take this anymore!“ Jeho sledovanost prudce stoupne, každý čeká, kdy se sám zabije, ale on začne vykřikovat své názory na shnilou americkou společnost. Rázem se stane nejpopulárnější televizní hvězdou. Diváci jsou nadšeni a televize vydělává balík. Jenže programová ředitelka má toho uřvaného dědka plné zuby a najme si zabijáka, aby ho odprásknul přímo před televizními kamerami.
    3
  • The Odd Couple
    The Odd Couple (1970)
    Seriál
    79%
    4
  • V
    V (1983)
    Minisérie
    77%
    5
  • Ten nejlepší
    Ten nejlepší (1964)
    FilmRole: Howard K. Smith
    75%
    6
  • V
    V (1984)
    Seriál
    Třetí část sci-fi série o zlých ještěrkách z vesmíru navazuje na první dvě série (Original miniserie (1983), The Final Battle (1984)) a jedná se už o klasickou televizní sérii, která nedosahuje kvalit prvních dvou dílů. Návštěvníci byli poraženi bakterií Rudý prach a po roce od této události se koná na Zemi oslava Dne vítězství. Zároveň se připravuje soud s uvězněnou lady Dianou. Dianě se ale podaří uprchnout a Rudý prach přestává proti Návštěvníkům fungovat. Ukazuje se, že ve stínu Měsíce je ukryto mnoho mateřských lodí mimozemšťanů, kteří čekají na ten správný okamžik k novému útoku na Zemi.
    73%
    Třetí část sci-fi série o zlých ještěrkách z vesmíru navazuje na první dvě série (Original miniserie (1983), The Final Battle (1984)) a jedná se už o klasickou televizní sérii, která nedosahuje kvalit prvních dvou dílů. Návštěvníci byli poraženi bakterií Rudý prach a po roce od této události se koná na Zemi oslava Dne vítězství. Zároveň se připravuje soud s uvězněnou lady Dianou. Dianě se ale podaří uprchnout a Rudý prach přestává proti Návštěvníkům fungovat. Ukazuje se, že ve stínu Měsíce je ukryto mnoho mateřských lodí mimozemšťanů, kteří čekají na ten správný okamžik k novému útoku na Zemi.
    7
  • Nashville
    Nashville (1975)
    FilmRole: Howard K. Smith
    Nashville je hlavní město Tennessee. Je to také metropole country music. A počínaje rokem 1975 i název filmu. Natočil ho americký režisér Robert Altman, který už předtím projevoval sklon k mimořádnosti i neúctu k zavedeným normám, a to rozmanitým způsobem: v cynickém příběhu amerických vojenských lékařů za korejské války (MASH), ve fantastické historce chlapce schopného létat jako ptáci (Brewster McCloud), v antiwesternu s antipatickými antihrdiny (McCabe a paní Millerová), v rafinované šarádě na pomezí pravdy a přeludů (Vidiny), v odheroizované gangsterce z 30. let Bonnie a Clyde naruby (Zloději jako my), v rozčarovaném pohledu na svět hráčské vášně (Kalifornský poker). Nevšednost, nekonvenčnost, ale také sklon k nezávaznosti, který poněkud oslabuje potenciální kvality těchto rysů, v americké kinematografii jinak sympatických: některé hlasy kritiky napovídají, že Nashville se z této linie vymyká, a to k prospěchu věci. V typickém americkém městě střední velikosti a ve středostavovském prostředí probíhá sled výjevů, které jsou jednotícím motivem. Tím je příjezd kandidáta fiktivní politické strany na prezidentský úřad, což je podnětem k orgiím písní, tanců, estrád. S nimi se prolíná soukromý osud celé galerie postav až do vyvrcholení, kdy jeden mladík vytáhne z pouzdra místo kytary revolver a začne střílet na pódium; někoho zabije, někoho zraní, někteří zpěváci uprchnou, jiní zpívají dál v očekávání kandidátova příchodu.
    72%
    Nashville je hlavní město Tennessee. Je to také metropole country music. A počínaje rokem 1975 i název filmu. Natočil ho americký režisér Robert Altman, který už předtím projevoval sklon k mimořádnosti i neúctu k zavedeným normám, a to rozmanitým způsobem: v cynickém příběhu amerických vojenských lékařů za korejské války (MASH), ve fantastické historce chlapce schopného létat jako ptáci (Brewster McCloud), v antiwesternu s antipatickými antihrdiny (McCabe a paní Millerová), v rafinované šarádě na pomezí pravdy a přeludů (Vidiny), v odheroizované gangsterce z 30. let Bonnie a Clyde naruby (Zloději jako my), v rozčarovaném pohledu na svět hráčské vášně (Kalifornský poker). Nevšednost, nekonvenčnost, ale také sklon k nezávaznosti, který poněkud oslabuje potenciální kvality těchto rysů, v americké kinematografii jinak sympatických: některé hlasy kritiky napovídají, že Nashville se z této linie vymyká, a to k prospěchu věci. V typickém americkém městě střední velikosti a ve středostavovském prostředí probíhá sled výjevů, které jsou jednotícím motivem. Tím je příjezd kandidáta fiktivní politické strany na prezidentský úřad, což je podnětem k orgiím písní, tanců, estrád. S nimi se prolíná soukromý osud celé galerie postav až do vyvrcholení, kdy jeden mladík vytáhne z pouzdra místo kytary revolver a začne střílet na pódium; někoho zabije, někoho zraní, někteří zpěváci uprchnou, jiní zpívají dál v očekávání kandidátova příchodu.
    8
  • Kandidát
    Kandidát (1972)
    Film
    Průhledy do politického zákulisí, provázené zájmem o vnitřní proměnu lidí ocitnuvších se na politickém kolbišti, zajímají americké filmaře odedávna. Významným příspěvkem pro poznání mentality lidí vstupujících do politického života je rovněž Kandidát. Hrdinou je nezkušený mladík Bill McKay, jenž se nechá přesvědčit, aby kandidoval, jen díky slibu, že jeho šance na zvolení jsou minimální - jeho účast by spíše byla jen formální, jakoby do počtu. Jenže Billovy upřímně rozhořčené proslovy, kdy se nebojí přiznat, že o některých problémech ještě netuší, jak je řešit, a varovně působící analýzy (třeba o ochraně životního prostředí) si získávají stále více přívrženců, on sám přichází politice na chuť, nachází v ní sebeuplatnění. Jenže volební kampaň je drahá záležitost a ti, kteří ji financují, sledují své záměry. Záhy vyvstane otázka, zda se hlavní hrdina nechá zkorumpovat, zda své zásady obětuje vidině politické kariéry. Robert Redford přesně postihl přerod naivního nováčka v demagogického kariéristu.
    Žánry:DramaKomedieOscarový
    68%
    Průhledy do politického zákulisí, provázené zájmem o vnitřní proměnu lidí ocitnuvších se na politickém kolbišti, zajímají americké filmaře odedávna. Významným příspěvkem pro poznání mentality lidí vstupujících do politického života je rovněž Kandidát. Hrdinou je nezkušený mladík Bill McKay, jenž se nechá přesvědčit, aby kandidoval, jen díky slibu, že jeho šance na zvolení jsou minimální - jeho účast by spíše byla jen formální, jakoby do počtu. Jenže Billovy upřímně rozhořčené proslovy, kdy se nebojí přiznat, že o některých problémech ještě netuší, jak je řešit, a varovně působící analýzy (třeba o ochraně životního prostředí) si získávají stále více přívrženců, on sám přichází politice na chuť, nachází v ní sebeuplatnění. Jenže volební kampaň je drahá záležitost a ti, kteří ji financují, sledují své záměry. Záhy vyvstane otázka, zda se hlavní hrdina nechá zkorumpovat, zda své zásady obětuje vidině politické kariéry. Robert Redford přesně postihl přerod naivního nováčka v demagogického kariéristu.
    Žánry:DramaKomedieOscarový
    9
  • Bionická žena
    Bionická žena (1976)
    Seriál
    Jamie Sommersová je tenisová hvězda, která utrpí vážná zranění při nešťastném seskoku padákem. Lékaři jí zachrání před smrtí unikátní operací. Vládní orgány rozhodnou, že poškozené části jejího těla budou nahrazeny kybernetickými součástmi. Po operaci má Jamie nadlidské schopnosti. Její tělo-robot je schopno vyvinout nadlidskou sílu, dokáže běžet velikou rychlostí. Jamie začne tajně pracovat jako agentka úřadu vědeckého vyšetřování, přičemž v civilu vystupuje jako učitelka. Na svých misích bojuje proti špiónům a šíleným vědátorům, utká se i s různými nadpřirozenými silami.
    64%
    Jamie Sommersová je tenisová hvězda, která utrpí vážná zranění při nešťastném seskoku padákem. Lékaři jí zachrání před smrtí unikátní operací. Vládní orgány rozhodnou, že poškozené části jejího těla budou nahrazeny kybernetickými součástmi. Po operaci má Jamie nadlidské schopnosti. Její tělo-robot je schopno vyvinout nadlidskou sílu, dokáže běžet velikou rychlostí. Jamie začne tajně pracovat jako agentka úřadu vědeckého vyšetřování, přičemž v civilu vystupuje jako učitelka. Na svých misích bojuje proti špiónům a šíleným vědátorům, utká se i s různými nadpřirozenými silami.
    10
  • Souboj pohlaví
    Souboj pohlaví (2017)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, taková neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“ Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet... ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    63%

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, taková neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“ Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet... ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    11
  • Nasty Habits
    Nasty Habits (1977)
    FilmRole: Sám sebe
    59%
    12
  • Pronásledování D.B. Coopera
    Pronásledování D.B. Coopera (1981)
    FilmRole: Howard K. Smith
    • iTunes
    56%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.